Relaties Relaties

Relaties

Toch maar weer even de buren...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

13-12-2008 om 16:08

Bevallingshuis

Goed dat je je humor nog kan houden, dat scheelt zeker een stuk.
Op oudjaarsavond liggen mijn zoontjes lekker te slapen (hopelijk) maar ik zal eens nadenken over een uitvoerbaar, sluw plan om met een troepje OOLers met kinderen jouw buren weg te pesten Alhoewel, als Femke bij je komt bevallen lijkt me dat al erg effectief.
Ik krijg opeens een idee !!!! Misschien een bevallingshuis openen? Mensen die zich generen voor de buren en niet in het ziekenhuis willen bevallen kunnen bij jou terecht. Jij slaapt nu toch boven (enig nadeel is dat je dochtertje en jij niet kunnen slapen, maar dan kan je even huisje-ruilen met de zwangere?)
Anderen hebben wellicht ook ideeën, ik vind het ook erg vermakelijk, dit draadje, ondanks de vreselijke positie waarin jullie zitten.
Ondertussen is het wel heel interessant om de gangen van die huisbaas na te gaan.
een rustige kerst toegewenst alvast!

Pennetje

Pennetje

14-12-2008 om 15:51 Topicstarter

Volgens mij...

Volgens mij voelen ze dat er iets gaande is, want ik heb vannacht na 23 uur geen gegil of harde muziek meer gehoord. Eindelijk eens lekker geslapen dus. Nu (bijna kwart voor vier) staat de muziek wel aan, maar veel zachter, bijna dragelijk
Zouden die gillende dochter en de deurslaande pubers leuk klinken met een slecht bespeelde accordeon? Fladderbeestje, ken je al kerstliedjes? Dan geef ik een zondagochtend-samenzang-met-luidruchtig-spelen-na feestje, lekker na de wilde zaterdagavond van de dames. Dan zet ik buiten vlak voor het slaapkamerraam van de vervelendste een frituurpan neer om oliebollen te bakken en voor het andere raam een pan chocolademelk waar de kinderen zelf uit mogen scheppen, als ze eerst een liedje zingen. De rest van hun huis kan ik helaas niet bij, maar met een beetje extra geluid komt dat ook wel goed.
Ik heb nog gegoogled op de naam van de eigenaar maar hij staat nergens vermeld, heel vreemd. De achternaam van die vriendin weet ik niet, jammer genoeg.
Nou, ik ga even van de betrekkelijke rust gebruik maken om nog even te werken. Ik heb wel alvast het winnende oudejaarslot gekocht, dus in januari heb ik een heel ander verhaal

mirreke

mirreke

14-12-2008 om 16:37

Het kan ook zijn

dat ze hun eigen herrie eindelijk zat worden. Het nieuwe van de verhuizing is er een beetje af, ze hebben zich goed assertief opgesteld en zo hun eigen plekje opgeëist, en nu neemt het gewone leven zijn gang. Ik hoop voor je dat dit het geval is en dat de rust een beetje terugkeert. Ik zou trouwens hoe dan ook denken over vloerisolatie, houten vloeren zijn nou eenmaal veel gehoriger dan beton.
Werk ze!

Rafelkap

Rafelkap

14-12-2008 om 18:27

Googlen

hoi Stoepkrijt
Ik heb ook even gegoogeld op de lijken en geitenboerderij en ik zie dat je niet al te ver weg woont (ik in U.). Wist niet dat ze in B. zo asociaal waren, leek me zo'n keurige stad. Informeer misschien eens hoe duur een echte detective kost en wat je ervan kunt verwachten, er valt vast meer uit te pluizen, een uitsmijter kan nooit zoveel verdienen dat hij meerdere panden bezit.

Wij zijn altijd erg vroeg wakker en kunnen best om een uur of 9 zingend op de stoep staan. En zijn mijn jongeheertjes niet in feeststemming, dan zijn ze moe en gaan ze heel hard blèren Ik trek altijd veel bekijks met dit volume Dus nodig lekker veel mensen uit en doe oproepje bij de rubriek Gezellug, een leuk Ouders Online-uitje.

Leuk

Ik heb ook een gillende dochter (volgens Sint nog harder dan een stoomfluit) en ik wil ook best mijn accordeon even meebrengen. Ik heb al zeker 10 jaar niet meer gespeeld, dus helemaal zuiver zal het vast niet zijn Ik ruik een alternatieve meeting...

Pennetje

Pennetje

15-12-2008 om 11:11 Topicstarter

Bemiddeling

Een vriendin van mij had nog een leuke: als er weer eentje ruzie maakt met haar vriendje en dat onder mijn slaapkamerraam gaat uitvechten, vriendelijk mijn hoofd uit het raam steken en vragen of ze mediation nodig hebben. En me er dan heel irritant mee bemoeien.
Kunnen we niet een orkestje bij elkaar sprokkelen? We hebben twee accordeons. Iemand trompet? Blokfluit (vast wel een paar kinderen die net begonnen zijn)? Of misschien wil iemand wel met de fanfare oefenen in ons straatje? Dan regel ik met de leuke buren wel een pan snert en een pan vegetarische soep. Voor mijn huis kunnen de kinderen dan veilig spelen met hun ballen en lekker stoepkrijten op het pad (ik heb kilo's stoepkrijt in huis). Dan moeten we ook wel afspraken maken over schreeuwerige kleuren kleding, want het oog wil ook wat. Bouwlampje erop en lekker aerobic voor het raam van de buren. Iemand met een lekkere schelle stem die voor het gemak meetelt: en vijf, en zes, en VIJF ZES ZEVEN ACHT.
Wat een hoop gillende dochters hebben jullie trouwens. De mijne heeft een hoop irritante eigenschappen, maar gillen doet ze niet.

Minerva

Minerva

15-12-2008 om 13:56

Stoepkrijt

Ik hoorde dat jij in dezelfde plaats woont alsdat ik woon (Blijkt uit het verhaal van de kinderboerderij) ,.. mail mij even op [email protected], Ik ben ontzettend benieuwd ofdat ik je kan helpen.

Minerva

Minerva

Minerva

15-12-2008 om 13:58

Oh ja

Ik kan net zo hard gillen als Kate Bush en Within temptations tegelijk!! En ken heeeeeeeeeel veel mensen in B.

Minerva

Pennetje

Pennetje

15-12-2008 om 17:34 Topicstarter

Minerva

Ik heb je gemaild! Aangezien ik hier bijna mijn hele leven woon, lijkt het me waarschijnlijk dat we elkaar kennen. Misschien ben je wel bevriend met mijn buren (hahahahahaha, dat zou echt grappig zijn). Of misschien ben je wel een vriendin van mij, dat zou nog grappiger zijn! Iedereen in dit draadje is vast heel nieuwsgierig hoe dit gaat aflopen.
Ik denk er trouwens over om me op te geven voor operales of voor een strijdliederenkoor. Moet ik lekker veel oefenen. Aria's lijkt me het beste, ik kan namelijk helemaal niet zingen dus dat moet heel vaak over.

Vera*

Vera*

15-12-2008 om 18:20

Trompet

Mijn zoon zit op trompetles en vindt het heel jammer dat hij pas later op de ochtend mag spelen. Hij zou heeeel eeerrruuug graag om zeven uur de reveille spelen. Dat laatste lukt nog niet dus dan is het ook nog niet om aan te horen.

Pennetje

Pennetje

15-12-2008 om 18:26 Topicstarter

Welkom

Welkom, Vera's zoon, bij ons orkest. Zuiver hoeft niet, als het maar hard is! Zo'n kind moet toch een beetje kunnen oefenen.

Nog een leuke

Mijn oudste zoon heeft voor zijn laatste verjaardag nog een drumstel gekregen van zijn drummende oom. Hij wil zó graag eens 's ochtends vroeg heel hard drummen, en dat mag nou nóóit eens thuis...

Pennetje

Pennetje

15-12-2008 om 21:41 Topicstarter

Flauw

Wat flauw, Genista. Hier mag dat allemaal wel!

mirreke

mirreke

15-12-2008 om 22:27

Ritme?

Mijn lief geeft Djembé workshops, en hij kan ook heel erg goed drummen, ook 's ochtends vroeg. Leuk voor je zoon, Genista. Overigens kan hij ook erg goed scheuren op zijn electrische gitaar...
Straks barst er nog een spontaan volksfeest los, zo onder jouw raam Stoepkrijt.
Ik ben ook heel erg benieuwd of je Minerva IRL al kent, én of ze iets voor je kan betekenen.
Wordt vervolgd...

Minerva

Minerva

15-12-2008 om 22:44

Heb je mailtje intussen gehad

Jammer dat je nu slaapt,.. tenminste dat denk ik op dit moment. Mijn man moest eerst op de computer dus ja dan reageeer ik niet zo snel.

Ehhh herrie... waar zouden grieten (zo noem ik het maar even) niet tegen kunnen. Hekserij en Hocuspocus? Overdreven christelijke uitspattinten? Spoken??? Pizza's???? ratten? Ehh nee das niet handig. Vieze luiers,. ja das een goeie. Rottend bloemwater,... Neeeehhh dat is het niet. concurentie,.... die slemiele jongetjes met hun afgezakt broekjes die komenstraks liever bij jou dan bij hun. Waarmee kan je die omkopen??? Bier en Wiet!

nee ik glij af je hebt kinderen dat kan uiteraard niet.

Nah ja kom er wel met je uit.

We gaan gewoon wat proberen en anders kunnen wij alsnog de Ouders Online knokploeg formeren. Ben alleen zo nieuwsgierig wie die grieten zijn. En je weet al ik kan aan aardig wat namen en adressen komen als het moet.

Minerva

Bellefleur

Bellefleur

16-12-2008 om 09:12

Ool-dellen

Aansluitend aan het mailtje van Minerva, hebben we op Ouders Online nog wat dames die zich altijd al dellerig wilden gedragen, om die foute vriendjes van de grieten te versieren? Zelf heb ik andere kwaliteiten. Sinds deze zomer kunnen mijn zoon en ik zelf stinkbommen maken. En mag ik een solo doen in het koor? Ik ben dol op zingen, maar zing erg vals. En, ik heb altijd al eens Deep Purple willen horen op volle sterkte. En mijn man heeft een Ducati met originele uitlaten. Autoalarmen gaan spontaan af als hij langsrijdt. Het starten gaat wat lastig, daar is hij zo een half uur mee zoet. Verder moet de motor warmdraaien voor hij weg kan rijden. Dat duurt ook zo een half uur.

Pennetje

Pennetje

16-12-2008 om 09:21 Topicstarter

Gek, maar

Gek, maar Minerva en ik lijken elkaar niet te kennen, hoewel we elkaar ongetwijfeld een keer gezien moeten hebben waar zij vroeger werkte. We zijn in ieder geval aan het mailen, heel leuk.
Mijn lieve oude buurman (voorganger van deze dames) is in de keuken van het huis overleden aan een hartstilstand. Ik probeer hem steeds aan te roepen dat hij moet gaan spoken bij de meiden, maar het was bij leven al zo'n schat die zoiets nooit zou doen, dus na zijn dood zal het wel niet anders zijn
Vannacht was het weer prijs met heel veel gegil en geschreeuw en slaande deuren. Ik heb vanochtend maar even een paar kerstliedjes gegalmd met dochter, maar dat voelt helemaal niet goed. Ik wil mensen helemaal niet aandoen wat ze mij aandoen. Nou ja, misschien één keer heel erg met jullie allemaal...

Yta Chalne

Yta Chalne

16-12-2008 om 10:27

Verplaatsen

Ik denk dat de Ouders Online meeting verplaatst moet worden naar jouw huis. Geeft niks als je geen ruimte hebt, we blijven wel hangen in de portieken, buiten, onder de ramen, etc. Paar metalen platen en je hebt een prachtig dansvloertje binnen (hakken aan), echt, dat wordt reuze leuk. Na afloop (en dat wordt heel laat...) zullen we vast concluderen dat we dit vaker moeten doen, véél vaker...

Minerva

Minerva

16-12-2008 om 12:43

Ehhh

zullen wij oud en nieuw bij Stoepkrijt gaat vieren?????

Of wij gaan met z'n allen het stoepkrijtlied zingen bij de voordeur.

Ik stoepkrijt met mijn stoepkrijt
Dellen op de straat, Een gekke gozer met een afgezakte broek die op de bus te wachten staat.

2 sloeries die hier wonen spelen met een kwal Daaronder krijt ik een spook met een witte overal.

En boven al die mensen krijt ik de hemel blauw,.. blauw blauw

2 blowende etterbakken met een buldog aan een touw.

Toen poepte daar die stomme buldog midden op de stoep, Nu drijft er in de hemel,............

Een wolk vol hondepoep!!!

Hondepoep hondepoep,.. Nu drijft er in de hemel een wolk vol hondepoep!!!

Jullie kennen dit liedje vast wel van sesamstraat en anders moet je even op youtube kijken. Ik heb de tekst alleen een beetje aangepast.

Minerva

mirreke

mirreke

16-12-2008 om 13:07

Jammer dat het weer raak was

ik hoopte juist dat het nieuwe van de verhuizing er bij de meiden een beetje af was en dat ze in een rustige sleur zouden vervallen.
Lijkt me idd heel naar Stoepkrijt, juist omdat jij niet zo bent is het zo vreselijk als je buren wel zo zijn, en juist omdat jij niet zo bent heeft het ook geen zin om terug te pesten.
Wij hebben ooit vreselijke buren gehad die ook in de tuin (jeweetwel, zo'n rijtjeshuistuin, dus vlak naast elkaar) altijd hele nare gesprekken gingen houden over ons, ook bv. met hun visite die ons helemaal niet kende. En er heeft zich bij mijn weten helemaal niets voorgevallen, we waren gewoon elkaars types niet. Maar het werd van kwaad tot erger, tot bakstenen door mijn voorruit aan toe...
We hebben nooit iets teruggedaan, ook al had ik wel wilde fantasieën, net zoals nu bij jou. Ik kon het gewoon niet, en wilde ook niet zo zijn. Ondanks dat ik die buren manhaftig buiten mezelf probeerde te plaatsen voelde ik me er heel naar onder. Wel hebben we destijds het schuine dak geïsoleerd. Bij ons kwam veel geluid via het dak, dat geen goede constructie had, waardoor geluid gewoon onder de pannen bij een ander huis terecht kwam. Dat heeft mij veel ergernis gescheeld en was daarmee de investering wel waard. Hoe is het eigenlijk met je verhuisplannen? Denk je nog na over het pand samen met je zus?

Pennetje

Pennetje

16-12-2008 om 13:40 Topicstarter

Nou, dan...

...dan blijven jullie gewoon allemaal slapen!
Ik heb nog wel plannen voor het pand met mijn zus, maar het is nu nog niet betaalbaar. Maar met dat winnende oudejaarslot van mij komt daar snel verandering in

Pennetje

Pennetje

16-12-2008 om 13:41 Topicstarter

Goeie tekst

Goeie tekst trouwens, Minerva!

Pennetje

Pennetje

20-12-2008 om 10:39 Topicstarter

Pfff, niet hier hoor

Als ik dit soort dingen lees baal ik altijd dat ik niet in zo'n actieve gemeente woon. De burgemeester is hier nog erger dan de politie, slappe hap. Ik heb van de week een man van de gemeente aan de telefoon gehad die me vertelde dat de gemeente de dames wel kan uitzetten, want het is illegale kamerbewoning wat ze doen. Maar hij ging het toch niet doen, want hij moest prioriteiten stellen en dit was geen prioriteit. En bovendien zou hij binnenkort een andere baan hebben en hij wist ook niet of zijn opvolger er zin in zou hebben. Je zou er moedeloos van worden...
Vannacht heb ik weer bij dochter op zolder geslapen, want de meiden hadden een feestje beneden. Ze kwamen het "netjes" aankondigen: "we hebben een feestje, want A. is jarig, dus het wordt herrie. Nou hebben we het gezegd dus kun je er niks aan doen." Ik heb A. gefeliciteerd en haar toegewenst dat het verstand met de jaren zou verschijnen. Ze snapte 'm niet
Het feestje viel overigens redelijk mee (duurde maar tot half 4) en dochter en ik hebben genoegelijk op de laptop een filmpje gekeken op zolder voor we gingen slapen (zij heeft geen tv). Ik ben nog niet buiten geweest dus ik weet niet of er kots in mijn tuin ligt. Wordt vervolgd...

Pennetje

Pennetje

20-12-2008 om 15:34 Topicstarter

Vervolg

Het was erg grappig, want ik heb een bevriende loodgieter die vanochtend het lekkende dak kwam repareren. Ooit heb ik die loodgieter voorgesteld aan de eigenaar van het pand beneden, die hem nu ook regelmatig vraagt voor klusjes. De loodgieter vertelde dat hij daar laatst om 11 uur 's ochtends op verzoek van de eigenaar op de stoep stond. Er was een afspraak gemaakt met de meiden. Die waren ook wel thuis, maar moesten met veel herrie uit hun bed getimmerd worden. Een collega van de loodgieter heeft ooit problemen gehad met een dame die in een negligé door het huis paradeerde en hem later beschuldigde van ongewenste intimiteiten. De loodgieter had er dus niet veel zin in het klusje te gaan doen bij een meid in de slaapkamer (het ging om een kapotte kraan bij een wastafel in de slaapkamer), terwijl die meid daar rondliep in praktisch niets. Hij is dus weer vertrokken en heeft de eigenaar op de hoogte gesteld. Die vroeg wanneer hij dan zou kunnen en toen heeft hij gezegd dat hij om 8 uur bij mij zou zijn voor het dak, dus dat hij om half acht bij de meiden kon zijn, MITS die aangekleed waren. Hahahahahaha, ze hebben maar drie en een half uur kunnen slapen na hun feestje! Wat zal ik vanavond een rust hebben. Hoewel, het is nu akelig stil, dus waarschijnlijk liggen ze nu te slapen en heb ik vannacht toch weer herrie

Jose van Polanen

Jose van Polanen

21-12-2008 om 11:59

Illegaal

"dat de gemeente de dames wel kan uitzetten, want het is illegale kamerbewoning wat ze doen." Is daar aangifte van te doen? Ik zou zeggen, bewaar dit gegeven even op je stapel. Straks heb je een gezellig lijstje voor die sussende politiemevrouw. Wij hebben nu al: uitsmijter met pandjes verhuurt illegaal onder aan overlastgevende adolescenten. Zijn ze eigenlijk meerderjarig, jouw onderburen? Is het daar beneden behoorlijk beveiligd in vergelijking met het aantal personen dat er woont? Doorzoeken maar. Zorg wel voor een flinke lijst zodat je niet overkomt als een zoekende zeur, maar als een redelijke compos mentis burger die terecht misstand en overlast signaleert.
Succes,

Nog een toevoeging

Ik las aan Pais het stukje voor wat je geschreven had over de gemeente en illegale bewoning. Zijn suggestie was om de ombudsman hiervoor in te schakelen. Wie weet heeft het toegevoegde waarde.
Succes in de strijd. Heb het met je te doen.

Handhavingsplicht

Lekker makkelijke reactie van die gemeente-ambtenaar. Hij moet prioriteiten stellen? Ambtenaren..pffff
Een gemeente heeft een handhavingsplicht. Als die dames daar dus illegaal zitten en het valt niet te legaliseren dan moet de gemeente handhaven; prioriteit of geen prioriteit.
Ik zou dus in ieder geval een briefje sturen naar het college van B&W met het verzoek handhavend op te treden tegen de illegale verhuur. Hier moeten ze binnen 8 weken op reageren. Kun je gewoon zelf doen. Heb je geen advocaat voor nodig.

Maar wat een toestand zeg! Hebben die meiden of hun vriendjes niet een favoriet object, bijvoorbeeld hun auto? Kun je die niet een paar keer flink besmeuren met iets wat er heel moeilijk afgaat (weet zo snel net wat)? Misschien schrikt dat af?

Juulia

Pennetje

Pennetje

22-12-2008 om 17:23 Topicstarter

Ik ga weer aan de slag

Ombudsman, B&W, ik ga weer aan de slag, dank voor de tips. Een vriendin opperde ook de huurcommissie: als er kamers worden verhuurd onder de huurgrens zou dat volgens een wachtlijst moeten gaan. Maar of ik daar veel mee opschiet weet ik niet, dan komen er misschien andere randdebielen in.
Vanmiddag kwam er een officieel uitziende meneer met een clipboard en een aktentas aan de deur bij de dames en is een tijd binnengeweest. Nou kan dat ook iemand van een kabelmaatschappij zijn, maar hij kwam niet bij de rest van de buren of bij mij aan de deur. Ik ben ZO nieuwsgierig wie het was! Maar daar kom ik waarschijnlijk nooit achter, balen.
Een vriendin van mij zit in de gemeenteraad, ik heb haar al verteld dat ze eens een flinke rel moet beginnen tegen het lakse gedoe van de ambtenaren. Er speelt namelijk nog veel meer in deze gemeente.
Het bekladden van auto's lijkt me een slecht plan, de mijne staat er namelijk ook. Wat ik wel doe is netjes hun peuken bij elkaar vegen en in hun brievenbus doen. En als ze vragen of ik peuken in hun brievenbus doe, zeg ik naar waarheid dat ik niet rook. En dan durven ze niet meer te zeggen dat het de peuken zijn die ze voor mijn deur uittrappen
Verder zet ik elke keer als hun muziek te hard staat een prachtige klassieke cd met veel pauken aan en vraag aan dochter hoe die mooie balletpas ook alweer ging. Zijn zij stil, ben ik het ook. Ik heb de afvoer van mijn afzuigkap omgebogen zodat hij de lucht recht boven hun keukendeur uitblaast. We eten veel knoflook en uien! En we branden wierook en olieën, geheel in kerstsfeer. Uitroken!

Juridisch dan

kan je daar nog wat mee, ooit een intake gehad bij een advocaat, is er schade op 1 of andere wijze aan te tonen ?

Kan ook mijn eigen fixatie zijn, wij maken binnenkort de gang naar de rechter. Aso's naast ons geven ronduit toe dat wij gelijk hebben, zo opmerkelijk, maar weigeren daadwerkelijk hun fout te herstellen want ze vinden het wel fijn zo met onze grond erbij. Daar kan je toch niet bij ??

En dus kost het bakken met geld want zo'n advocaat helpt je ook niet gratis (niet verzekerd voor dit) en het kost met name energie.

Ik hoop zooooooo dat jouw en mijn buren snel gaan verhuizen, opgerot staat netjes.

Pennetje

Pennetje

22-12-2008 om 20:44 Topicstarter

Oude baas

Ik heb jaren bij een advocatenkantoor gewerkt en heb dan ook als eerste mijn oude baas opgebeld. Hij was niet bepaald positief over mijn kansen. Zolang er niks stuk gaat en de politie niet voortdurend overlast constateert, kunnen ze gewoon blijven zitten.
Diezelfde advocaat heeft overigens mijn ouders heel goed geholpen toen zij met precies hetzelfde probleem zaten als jij nu. De buren hadden een schutting geplaatst op het terrein van mijn ouders. Het ding stond aan de ene kant van de tuin op de erfafscheiding en liep recht door, terwijl het terrein een bocht maakte, zodat de buren er aan de andere kant drie meter bij hadden. Toen mijn (bejaarde) vader over de schutting keek kreeg hij een baksteen naar zijn hoofd. De advocaat heeft het voortvarend aangepakt: binnen een week had hij verzoekschriften opgesteld en ze als concept naar de buren gestuurd: als de schutting niet binnen een week goed stond, werden de verzoekschriften ingediend met een vette schadeclaim én een verzoek om smartegeld vanwege de gegooide steen. Twee dagen later stond de schutting goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.