Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Relaties Relaties

Relaties

Toegeven of niet?


vlinder72

vlinder72

30-10-2018 om 21:41

Communicatie

Misschien voor een volgende keer wat minder aannemen. Je hebt geen recht op oppas op de katten omdat je voorheen zoveel gedaan hebt. Je zus vroeg vorig jaar al of je ouders dan het jaar erop met kerst konden komen. Heb je toen daarna het hierover met je ouders gehad? Heb je gevraagd of dat dan zou betekenen dat ze niet konden oppassen?

Heb je ooit gevraagd of ze nog steeds wel elk jaar met kerst op willen passen?

Je hebt meer dan een jaar gehad om een alternatieve oplossing te vinden? Misschien een keer een andere week op vakantie? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand maar 1 keer op vakantie kan en dat dat dan ook altijd precies die 1,5 week moet zijn.

Jullie gaan blijkbaar al jaren uit van deze gang van zaken maar wordt er weinig gecommuniceerd en veel aangenomen en ook veel naar elkaar verweten.

Natuurlijk vind ik het sneu voor je maar klinkt ook niet heel oplossingsgericht en juist dit soort kleine dingen kunnen familieproblemen veroorzaken en ik ben bang dat jij dan aan het kortste eind trekt. Dat wil je toch niet? Ik zou dat zo naar voor je vinden.

tja

Dus jullie zijn alleen anderhalve week per jaar, precies met de kerst samen een week vrij, en verder nooit?

Ach

Ach

30-10-2018 om 21:52

Vlinder

Zoals je al kunt lezen zijn ze tijdens de schoolvakanties grotendeels bij mijn zus op de kinderen aan het passen. Tijdens de andere weken hebben wij geen vrij.

Inderdaad we hebben heel moeilijk vrij. En het gaat om het principe. Ze hebben 2 keer eerder opgepast en dat wilden ze graag doen zeker toen ze hoorden wat het kostte om ze in het pension onder te brengen.

Ik heb jarenlang het volledige huishouden voor ze gegaan en dit gunden ze me heel erg. Mijn zus was heel zielig aan het doen toen ze die kerst niet biij mijn zus konden zijn. Sinds vorig jaar zitten we aan de kerstvakantie vast qua vakantie. De jaren ervoor niet.

dat

'het gaat om het principe'

Daar gaat het mis. Laat je principes eens los en kijk gewoon naar wat iedereen graag wil. Als je ouders liever op je katten zouden passen dan bij je zus en hun kleinkinderen zijn met kerst, dan zouden ze dat wel geregeld hebben. Je zus vindt het misschien wel naar dat jullie 'altijd' weg zijn met de kerst en dat jullie ouders dan alleen zijn omdat ze op jullie katten moeten passen.

Ga eens niet uit van kwade bedoelingen, maar van goede! Gun iedereen een fijne kerst en zoek gewoon een goed oppasadres voor je huisdieren.

De katten.

Is er niemand in je eigen omgeving die je de sleutel geeft en die voor de katten zorgt?

Doe ik al jaren voor buren in de straat, terwijl ik een hekel aan katten heb...maar, ik zorg daarom extra goed voor poezenbeest.

Pooh Bear

Pooh Bear

30-10-2018 om 23:34

Katten oppas

Hoe vaak moet hij medicijnen? En is hij moeilijk met medicijnen geven?
Anders inderdaad proberen of je niemand kan vinden die aan huis voor je katten komt zorgen. Zo doen wij het altijd met een buurman wij zorgen voor elkaars katten. Waarbij die van ons ook medicijnen nodig heeft.
En ik weet niet waar je woont maar er zijn ook proffesionele kattenoppasers die tegen betaling 1x per dag voor je kat komen zorgen en dan ook medicijnen kunnen geven.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-10-2018 om 00:50

Je zus

Heeft even veel recht op je ouders als jij, met Kerst.
Jij had ze vorig jaar, zij heeft ze dit jaar.

Ik zou voor nu alvast de meivakantie reserveren bij je ouders. Dat zal haar leren.

En je ouders? Dat is een willoos geheel? Heb je ze al eens gevraagd waarom ze je dit jaar in de steek laten?

Je hebt nog 2 maanden. Zoek een goeie kattenoppas aan huis voor die 2 dagen. Daar heb je meer aan dan zo verontwaardigd en verongelijkt te doen.

Ze zal het vast expres zo geregeld hebben, maar dat maakt nog niet dat ze niet in haar recht staat.

Carla

Carla

31-10-2018 om 04:21

Ach

Ach, lees ik het nou goed?

Gaat dat oppassen van jouw ouders op jullie katten uiteindelijk niet om geld?

Je schrijf nl.: 'Nu is er een ziek en betekend de ziekte een extra zorg post van 90 euro voor de vakantieperiode van 1,5 week en dan nog eens normale pensionkosten.'

Zitten jullie zo krap in het geld dat je onwijs baalt dat je nu voor dure kattenopvang moet passen als je ouders niet op jullie katten komen passen?

En baal je ervan dat je zus vaak gratis kinderopvang (van je ouders) heeft en jullie nu dat geld voor de katten moeten betalen omdat je ouders door de uitnodiging van je zus niet gratis op jullie katten kunnen passen?

Ach

Ach

31-10-2018 om 06:35

Financieel

Uiteraard gaat het om geld net zoals het mijn zus met haar oppas door mijn ouders om geld gaat anders ga je een klein kind om 6 uur in de ochtend niet 2 uur lang in de auto zetten voor een rit naar opa en oma om.vervolgens in de avond om 18:30 te vertrekken voor wederom een rit van 2 uur..

De zorg voor 1,5 week van die katten kost ons 530 euro excl voeding als we dat inkopen. Normaal gesproken kost het ons een etentje met mijn ouders.

Mijn ouders zelf kozen ervoor om mij al kind in de leeftijd van 8-21 jaar in te zetten als huishoudster. ze hadden ook kunnen kiezen daar iemand voor in te zetten.

Zorg door anderen heeft altijd met geld te maken er is immers altijd een betaald alternatief. Mijn katten 1,5 week alleen thuis laten waarbij ik de buren vraag mijn kat 2 keer per dag te spuiten en om de dag bloed te testen is niet goed voor de katten.

vlinder72

vlinder72

31-10-2018 om 07:08

530 euro

Twee katten in een pension voor 1,5 week kost nooit 530 euro.

Je klinkt echt zo verwijtend naar je ouders toe.

Ach

Ach

31-10-2018 om 07:23

Vlinder

Nou vlinder dat kost het wel als je een kat hebt die medicatie nodig heeft.

En inderdaad het inzetten van een klein kind als huishoudster is inderdaad een verwijt. Waar ik overigens nog steeds voor de volle 100% achter sta want dat doe je niet met een kind. Zeker niet als je nog een kind hebt wat niets hoeft te doen in huis.

Carla

Carla

31-10-2018 om 07:42

vakantie

"Mijn ouders zelf kozen ervoor om mij al kind in de leeftijd van 8-21 jaar in te zetten als huishoudster. ze hadden ook kunnen kiezen daar iemand voor in te zetten."

En

"En inderdaad het inzetten van een klein kind als huishoudster is inderdaad een verwijt. Waar ik overigens nog steeds voor de volle 100% achter sta want dat doe je niet met een kind. Zeker niet als je nog een kind hebt wat niets hoeft te doen in huis."

Oei, dit klinkt wel verdrietig.
En met inzetten als huishoudster: was dat meer dan afwas, tafel dekken en afruimen en je eigen bed verschonen?

Ik begrijp je frustratie nu wel.

Maar wat ik niet begrijp: kunnen jullie NOOIT op een ander moment 1,5 week tegelijk vrij krijgen? Dat klinkt mij bizar in de oren. Dat zou het probleem nl. meteen oplossen. Waar ligt dat dan aan?

Carla

Carla

31-10-2018 om 07:44

pension

Is het trouwens nog mogelijk dat pension alleen voor de kerstdagen zelf te doen om de kosten te drukken?Zodat je ouders ervoor en erna de zorg wel kunnen doen?

Ach

Ach

31-10-2018 om 07:59

Carla

Inderdaad dat ging daarnaast over wc schoonmaken woonkamer stoffen en zuigen ouderslaapkamer stoffen en zuigen strijken keuken en gang zuigen en dweilen trap zuigen etc etc.

En nee mijn ouders hebben zelf geen vervoer om de katten van en naar het pension te brengen.

vlinder72

vlinder72

31-10-2018 om 08:11

530 euro

Hoe dan?

Het pension waar wij gebruik van maken rekent 16 euro per dag voor twee katten. Ze accepteren geen besmettelijke katten maar katten met bijvoorbeeld suikerziekte is geen probleem. Voor toedienen medicatie rekenen ze niks extra.

De kosten voor medicatie en voeding kan je natuurlijk niet meerekenen omd a t je dat anders ook kwijt z o u zijn.

Juist omdat je je ouders zoveel verwijt kan je beter helemaal los van ze komen. Of het hier een keer met ze over hebben. Weten je ouders dat je compensatie verwacht omdat zij gebruik van je gemaakt hebben? Ik denk het niet. Je ouders zullen het allemaal anders zien

En wat je zus doet is haar keuze. Ook dan kunnen je ouders nee zeggen. Net zoals zij nu weigeren om op te passen.

wuppie

wuppie

31-10-2018 om 08:44

katten naar zus?

En de katten bij je zus brengen, is dat een optie? Al moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat ik je een beetje drammerig vind overkomen. Je hebt ruim een jaar gehad om een alternatief te zoeken.
Maar het is duidelijk dat er veel meer achter zit en je je zus geen Kerst met je ouders gunt.

Pluk

Pluk

31-10-2018 om 08:53

Katten

Tja, dit gaat natuurlijk helemaal niet over de katten en ook niet over Kerst. En niet over geld. Ach heeft het idee dat haar ouders haar zus voortrekken. En ze is jaloers op zus. En ouders moeten haar compenseren voor al het werk dat ze vroeger deed thuis door op haar katten te passen. Misschien terecht, misschien onterecht.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

31-10-2018 om 09:05

Pension

Het pension kost hier 10 euro per kat per dag. Voor twee katten 10 dagen is dus 200 euro. Dat is inclusief voer, maar als je zelf voer mee geeft komt dat er natuurlijk bij. Medicatie geven ze ook.
Zelf heb ik een vriendin van mijn oudste als kattenoppas. Liefst mijn oudste zelf, die doet het gratis, maar zij is vaak ook net op vakantie als ik weg ben. Een echte back-up heb ik nog niet. Ik kan mijn tante vragen, maar dan moet ik over mijn eigen schaduw springen. En anders iemand uit de buurt.
Als een buur mij zou vragen zou ik het zeker doen, ongeacht welke. En dan wil ik ook nog wel injecties geven.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-10-2018 om 09:56

Ach Ach

En die auto van je zus rijdt gratis?
Zo niet dan moet dit toch haast evenveel kosten als een dagje oppas of bso?

Ergens loopt het hier mank.
Volgens mij ben je gewoon boos op je ouders maar is het makkelijker om dit gevoelsmatig bij je zus neer te leggen.

Ik zou overigens bij een kat die zo ziek is de zorg aan niemand overdragen. Kunnen je ouders die verantwoording wel aan?

Ach

Ach

31-10-2018 om 11:38

Ginny

Die auto van mijn zus moet haar op 500 m van mijn ouders vandaan naar haar werk brengen dus ja die auto kost niets extra.

Mijn ouders kunnen de zorg voor die kat aan ja. Dat is een van de weinige dingen die ik aan hen over durf te laten. (De zorg voor mijn kind bijvoorbeeld niet). Puur omdat de kat qua medicatie en voeding een vaste structuur nodig heeft en mijn ouders die hebben.

Ach,

Hoe zie je de komende jaren voor je? Blijf je dan steeds de moeilijke jeugdjaren ophalen om een beroep te doen op je ouders? Besef je hoe dit alleen maar gaat dooretteren? Ook bij jou?
Een weekje kattenoppas, maakt het niet goed en kan de geschiedenis niet vergoeden/vergeten.

Het is sneu dat je kat ziek is, anders hadden anderen (buren) hen wel eten kunnen geven. Maar het is ook belangrijk dat je ouders met kerst niet aan huis gebonden zijn. Dat mag je niet van hen verlangen. Dat ze met kerst niet eens bij hun kleinkinderen kunnen zijn, omdat hun andere dochter hen opzadelt met een zieke kat.

Eens was ons konijn herstellende van een knipbeurt van de kies en in een matige conditie. We hebben dier bij de dierenarts laten logeren. Kassa, anderhalf keer zo duur als een pension. Maar ik wilde niemand anders opzadelen met een ziek dier. En als dier een spuitje nodig had, vertrouwde ik die beslissing aan de dierenarts toe. Zo kon ik met goed gevoel op vakantie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.