Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

yvonne

yvonne

16-02-2015 om 12:44

Totaal op

Na een huwelijk van 23 jaar heb ik besloten bij mijn man weg te gaan.Niet omdat het een slechte man is .Hij houdt heel veel van mij bij het enge af ik ben wonderwoman en kan niks fout doen.Heel veel liefde en heeeeeeeeeel veeel lichamlijke contact .B.V knijpen in borsten en r voordurend aaan zitten maar ook in je kruis onder je trui ook in gezelschap.Als ik er wat van zegt zegt hij ik ben met je getrouwd dus ik mag dat.Haat mijn borsten wil ze amputeren maar dat mag niet.Verder vergeet hij van allles en heb ik volgens hem vaak dingen niet vertelt.Geen steun kinderen alleen opgevoed.Als hij straf geef trek hij die een kwartier later weer in.Schreeuwen tegen de kinderen om niks en geen excuus maken .Maar ook mij voor schut zetten in gezelschap en er dan thuiz spijt van hebben en het de volgende keer weer vergeten zijn.Geen emotie bij overlijden van ouders of je vrouw die het niet meer kan. Een huis wat onderwater staat kwam staat en finacien en nog zeggen dat we het wel redden.Ik zie te veel beren kan het niet koud hebben ,kan geen pijn aan borsten hebben.Of zoals nu sceiding is een foute beslissing redt het niet zonder hem.Hij wil niet ebn belooft voor de zoveelste keer beterschap zelf de kinderen van 23 en 15 geloven hem niet.Het vermoeden is ook asperger maar ik kan dit zo niet .Wie herkent dit.

Tingeling

Tingeling

16-02-2015 om 14:02

ik heb dit ook meegemaakt.

Lieve Yvonne, wat een verdriet allemaal...

Ja, herkenning tot in de details. Ik ga geen diagnose doen, dat is voor psychiaters. En het doet er ook niet toe. Feit is dat je in een heel kwalijke situatie zit gevangen en ik vind het heel dapper dat je de knoop doorhakt, want ik weet uit eigen ervaring hoe zwaar dat is met zo'n partner.

En wat zit je verhaal vol (begrijpelijke) tegenstrijdigheden. Ik herken het, hoor. Heb ook dingen meegemaakt die hierop lijken. Ben ook 20 jaar getrouwd geweest.

Het is goed dat je de knoop doorhakt. Ook voor de kinderen. Want dit is geen voorbeeld voor hen hoe een goede relatie is. Integendeel, ze krijgen een heel verknipt beeld van hoe mannen met vrouwen (en kinderen) omgaan! Ik zie aan mijn eigen kinderen hoeveel schade dat heeft aangericht.

Je schrijft namelijk allereerst: "Niet omdat het een slechte man is".

Vervolgens noem je een aantal dingen op die echt niet kloppen. Ik vind het geen liefde als je zelfs in gezelschap aangerand wordt. Ja, het is aanranding, want je vindt het niet prettig en hij doet het toch. Hij overschrijdt je grenzen.

En jij praat het goed, want het is "niet zo'n slechte man". Oh nee?

Maar waarschijnlijk heeft hij jou inmiddels zo bewerkt dat jij bent gaan geloven dat het wel normaal is om zo te laten zien dat je van iemand houdt.
Dat heb ik ook jaren geloofd. Maar inmiddels weet ik beter. Dit is geen liefde, dit is, plat gezegd, je eigen pik achterna lopen.

"Verder vergeet hij van allles en heb ik volgens hem vaak dingen niet vertelt."

Ik heb een tijdje geleden van een vriendin de volgende URL gekregen: http://antipsychopaat.simpsite.nl/GasLighting
Kanttekening: pas wel op met het strooien van diagnoses en termen als psychopaat, narcisme en zo! Dat mogen alleen psychiaters!
Maar herken je je, los van die diagnoses, in de tekst met voorbeelden?

Ook dit is geen normaal gedrag. En een bar slecht voorbeeld voor je kinderen, die leren namelijk dat je ermee wegkomt als je manipuleert en verdraait!

Ook schreeuwen hoort daarbij. Dit hebben de kinderen en ik ook meegemaakt. Het is pure psychische mishandeling en emotionele manipulatie en slaat heel diepe wonden, al zie je die minder duidelijk dan fysieke mishandeling!

"Een huis wat onderwater staat kwam staat en finacien en nog zeggen dat we het wel redden."

Been there, done that, en een grote bek krijgen als ik hem wees op de destijds zeer penibele financiële situatie. Kop in het zand. Onbespreekbaar.

Hier schrik ik wel van: "kan geen pijn aan borsten hebben."
Dat is niet alleen aanranding, dat is ook mishandeling.

Wedden dat je het nu goed probeert te praten met "hij bedoelt het niet kwaad" of "zo toont hij zijn liefde" en dat soort onzin?

Zoek alsjeblieft hulp!!! Niet alleen bij een advocaat. Ga heel snel naar de huisarts en laat het stukje zien dat je hierboven hebt geschreven. Want het is zo helder als wat: dit is niet goed. Dit is absoluut niet goed. Niet voor jou en niet voor de kinderen, die dit allemaal hebben meegekregen. Jij hebt hier goede professionele hulp bij nodig, want zo lang in zo'n relatie richt schade aan.

Misschien gaan anderen zeggen dat ik overdrijf, dat je eerst therapie moet proberen, en moet gaan praten en zo. Maar ik herken tot in detail wat je schrijft. Het is al meer dan tien jaar geleden maar de gevolgen zijn nog dagelijks voelbaar, al hebben we inmiddels wel goede hulp gekregen en erken ik nu dat het niet normaal is wat er is gebeurd en dat er geen enkele verzachtende omstandigheid voor te bedenken is. Dit is geen gezonde situatie!

Huis onder water, schulden, alles alleen moeten doen, is niet leuk. Maar een destructieve relatie als dit is nog veel erger.

En dat weet jij diep in je hart ook wel.

En sta niet meer toe dat hij in je borsten knijpt. Je hebt het recht om héél boos te worden als hij je aanrandt. Wat zegt je omgeving, die dit heeft gezien, ervan? Kun je hen in vertrouwen nemen over de situatie waar je in leeft? Zij weten het waarschijnlijk allang. Je kunt nu alle steun gebruiken!

Sterkte ermee, en onderschat je kracht niet, nooit, ook al wil je man je wat anders laten geloven!

Fransien

Fransien

23-02-2015 om 13:28

Sterkte

Lieve Yvonne,

Wat een ontzettend akelige situatie. Ik hoop zo dat je je zelfrespect weer op poten krijgt en wat je man ook zegt, dat gefriemel in gezelschap is niet normaal en hoef je ook niet te pikken.
Is er een kamer over in huis dat je die voor jezelf als kantoor kan inrichten? Dan kun je je terugtrekken als je dat nodig hebt zonder de zaken op de spits te drijven voordat jij er aan toe bent.

geen slechte man ?

Deze man gaat continu over jouw grens dat je getrouwd bent wil niet zeggen dat je dan maar alles.mag. jij bent baas over jou lichaam en je zegt de zoveelste keer dat hij beterschap beloofd maar deze man gaat niet veranderen en dat weet je zelf ook. Ben blij dat je voor jezelf gekozen hebt het zal niet makkelijk zijn maar ook jij komt er wel!

Tingeling

Tingeling

26-02-2015 om 19:32

Yvonne

Hoe is het nu met je?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.