Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

"Tweede" kans

Korte omschrijving; Ik ben een mama van twee jonge kindjes. Inmiddels al enige tijd vrijgezel en sindskort een leuke man ontmoet.

We hebben twee leuke dates gehad en tussendoor over en weer best wel wat contact gehad. Echter speelde bij mij mijn verlatingsangst op en heb ik deze leuke man onbewust bedolven onder mijn berichten.
Bedolven is een groot iets maar wel teveel.
Dit heeft hij ook aangegeven afgelopen week, daarna samen nog een hele leuke avond gehad en daarna was het contact wat minder. Nu hadden we afgesproken maar dat is door een misverstand bij mij niet helemaal goed gepland. Dus wilde ik gister een nieuwe afspraak met hem maken. Dit wilde hij wel maar gaf wel aan het fijn te vinden om dan wel nog even samen te praten, omdat hij niet weet of we op 1 lijn zitten en dat graag helder wil hebben. Ik heb aangegeven het fijn te vinden dat hij wil praten en dat hij even aan moest geven wanneer hij kon zodat ik kon kijken of dat voor mij ook past. Alleen nu hoor ik niks meer sinds gistermiddag/avond. Ik weet wel dat hij het gelezen heeft.

Eigenlijk wil ik hem een berichtje sturen. Een soort van excuus aanbieden voor het overladen met berichten, dat het niet is wie ik wilde laten zien. Dat ik het een leuke man vind en wellicht later een soort van tweede kans wil om te kijken wat erin zit?

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden. 
Hopelijk begrijpen jullie mijn gevoel een beetje en weten jullie een passend bericht te sturen.

Natuurlijk het liefst een bericht wat hem doet twijfelen en waarvan hij denkt "He, dat is een wijze dame, die moet ik niet laten gaan" 😉 


Ik denk dat het het verstandigst is om even niets van je te laten horen, je hebt hem een berichtje gestuurd en nu is het aan hem om daar op te reageren. Als je nu weer een berichtje stuurt dan komt dat nogal wanhopig over.

Bolmieke schreef op 01-10-2023 om 17:10:

Ik denk dat het het verstandigst is om even niets van je te laten horen, je hebt hem een berichtje gestuurd en nu is het aan hem om daar op te reageren. Als je nu weer een berichtje stuurt dan komt dat nogal wanhopig over.

Eens! vooral icm onderstaand bericht:


“Eigenlijk wil ik hem een berichtje sturen. Een soort van excuus aanbieden voor het overladen met berichten, dat het niet is wie ik wilde laten zien.”

Maar vetgedrukte is wél wie jij dus (ook) bent!

idd niets meer sturen, anders loop je achter hem aan, aangezien hij t zelf al aangaf dat t iets teveel was... vind dat zelf eik wel heel naar van hem, zeker na pas 2 dates... wie is hij om jou nu al teveel te noemen, want idd, dat is wie jij bent, ik ben zelf ook zo dus weet hoe t voeld maar echt volhouden nu en niets sturen! 

Titiv schreef op 01-10-2023 om 17:26:

idd niets meer sturen, anders loop je achter hem aan, aangezien hij t zelf al aangaf dat t iets teveel was... vind dat zelf eik wel heel naar van hem, zeker na pas 2 dates... wie is hij om jou nu al teveel te noemen, want idd, dat is wie jij bent, ik ben zelf ook zo dus weet hoe t voeld maar echt volhouden nu en niets sturen!

Hij heeft toch niet gezegd dat zij teveel is? En als TO echt zoveel berichten heeft gestuurd zoals zij het noemt ‘bedolven’, dan vind ik het echt niet raar van hem dat hij dit heeft benoemd. Waarom is dat naar?

Ze hebben pas een paar dates gehad en juist deze tijd is om te ontdekken of het wel/geen match is.

RoodVruchtje schreef op 01-10-2023 om 18:04:

[..]

Hij heeft toch niet gezegd dat zij teveel is? En als TO echt zoveel berichten heeft gestuurd zoals zij het noemt ‘bedolven’, dan vind ik het echt niet raar van hem dat hij dit heeft benoemd. Waarom is dat naar?

Ze hebben pas een paar dates gehad en juist deze tijd is om te ontdekken of het wel/geen match is.

Klopt maar ik vind t nogal bruut, ik zou me dan niet "gewilt" voelen. Mss zie ik dat totaal verkeerd maar dit is mij ook overkomen, wel pas na 15 jaar samen maar daardoor voel ik mij wel teveel... jij weet dat mijn man vreemd is gegaan en hij zei dat rond die periode, dus ik link t natuurlijk aan iets negatiefs maar mss is t idd ook positief maar ik kan dat dus niet goed begrijpen.

ik zie teveel berichtjes sturen trouwens als teveel...

Ik zou er mee stoppen.
En eerst eens je verlatingsangst aanpakken. Want dat wil je toch niet, van een net-geen-wildvreemde-meer meteen je helemaal afhankelijk voelen? 
Niet doen hoor! 
Overigens denk ik dat hij zich ook behoorlijk achter zijn oren aan het krabben is, terecht mi. Deze relatie is zo kansloos. 

Vraag aan MissM..

Ben je ooit bij hem thuis geweest?




Dat het contact nu minder is, wil niets zeggen. Het was namelijk veel, omdat jij veel berichten stuurde. Jij laat zien dat je zijn signaal heb opgepakt door nu af te wachten. \
Geef jezelf een tweede kans, daarvoor hoef je niets te sturen. Dat kan je beter benoemen als jullie elkaar spreken. Wees niet te hard voor jezelf. Je hebt misschien iets later zien aan hem, wat ook een kant van je is. MissM het komt goed. 

MissM

MissM

02-10-2023 om 01:27 Topicstarter

Martijnvv schreef op 01-10-2023 om 21:19:

Vraag aan MissM..

Ben je ooit bij hem thuis geweest?

Ja, we zijn bij elkaar thuis geweest.

Is het zo dat je neiging tot appen bijna onbedwingbaar is? We zijn dag verder. Is het gelukt? 

Zo ja, hoe voelt dat? 
Zo nee, hoe voelt dat? 

De bal ligt bij hem. Bind je handen maar even op je rug. Je moet nu aan damagecontrol doen juist door een stap terug te doen. 

Titiv schreef op 01-10-2023 om 18:58:

[..]

Klopt maar ik vind t nogal bruut, ik zou me dan niet "gewilt" voelen. Mss zie ik dat totaal verkeerd maar dit is mij ook overkomen, wel pas na 15 jaar samen maar daardoor voel ik mij wel teveel... jij weet dat mijn man vreemd is gegaan en hij zei dat rond die periode, dus ik link t natuurlijk aan iets negatiefs maar mss is t idd ook positief maar ik kan dat dus niet goed begrijpen.

Ik snap dat jij het beredeneerd vanuit jouw eigen situatie, maar dat is een totaal andere situatie als die van hier natuurlijk.

Als ik pas enkele dates heb gehad en deze persoon overlaadt mij direct al met veel berichten dan zou ik daarbij ook mijn bedenkingen krijgen.

En wat is veel berichten? Afgaand op deze openingspost schat ik zo in dat dit er meer dan 10 zullen zijn geweest, maar dat vul ik zelf in uiteraard. Dat zien sommigen misschien al positieve aandacht, maar ik niet. Ik zou dat zelf als benauwend ervaren nl, maar dat is heel persoonlijk, want we weten ook helemaal niet de strekking van al deze berichten.

@MissM

Heb je al gewerkt aan je verlatingsangst? Heb je inmiddels al iets van hem teruggehoord? 

@Titiv, wat bedoel je hiermee?

Titiv schreef op 01-10-2023 om 18:59:

ik zie teveel berichtjes sturen trouwens als teveel...

Het zal ongetwijfeld lastig zijn maar je moet gewoon afwachten totdat hij reageert. Misschien kan hij nu nog geen datum plannen en appt hij pas zodra hij dat wel kan. Uiteraard kan het ook zijn dat je helemaal niks meer van hem hoort. 

MissM

MissM

02-10-2023 om 19:57 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 02-10-2023 om 12:18:

[..]

Ik snap dat jij het beredeneerd vanuit jouw eigen situatie, maar dat is een totaal andere situatie als die van hier natuurlijk.

Als ik pas enkele dates heb gehad en deze persoon overlaadt mij direct al met veel berichten dan zou ik daarbij ook mijn bedenkingen krijgen.

En wat is veel berichten? Afgaand op deze openingspost schat ik zo in dat dit er meer dan 10 zullen zijn geweest, maar dat vul ik zelf in uiteraard. Dat zien sommigen misschien al positieve aandacht, maar ik niet. Ik zou dat zelf als benauwend ervaren nl, maar dat is heel persoonlijk, want we weten ook helemaal niet de strekking van al deze berichten.

@MissM

Heb je al gewerkt aan je verlatingsangst? Heb je inmiddels al iets van hem teruggehoord?

@Titiv, wat bedoel je hiermee?

[..]

Verlatingsangst heb ik al aan gewerkt maar op dit soort momenten, na 10 jaar niet gedate te hebben, speelt het dus blijkbaar weer op. En helaas net bij de verkeerde persoon.

Het zal altijd een leerproces blijven. Ik weet er mee om te gaan maar als ik me er niet bewust van ben dan gaat het soms dus fout.

Ik ben nu niet gelijk met andere aan het daten, maar praat wel. En ik merk dat ik daar veel relaxter in ben als dat ik met hem was.

Overigens nog steeds niks van hem gehoord.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.