Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Tweestrijd

Even mijn verhaal :

na een lange relatie wat ten einde is gekomen, heb ik snel daarna een enorme chemie met iemand, het is alleen een bekende van mijn ex

hij is knap, lief, zorgzaam, alles wat hij te bieden heeft geeft hij me, en ik ben stapeldol op en met hem, hij komt uit een huwelijk met 2 kids waar ik al kennis mee heb gemaakt. En het zijn schatten van kinderen. 
nu spoken al weken dingen door me hoofd,  wil ik wel stiefmoeder zijn, als we eens ruzie hebben zijn ze heftig en zegt hij soms dingen die me pijn doen ( al kan ik ook een kreng zijn vooral met een glaasje wijn op ) en mijn ex heeft er lucht van gekregen en me gevraagd om met iedereen wat te nemen behalve met hem, 
We wonen op een half uurtje afstand van elkaar maar zien elkaar 2a3 keer per week, behalve momenteel, 
We hebben zondag een ruzie gehad en is hij boos weg gegaan, daarna reageert hij nog steeds wel op berichten maar niet meer zoals het was.
Heeft iemand raad voor mij hoe ik dat allemaal moet oplossen / aanpakken ? 
liefs 

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2022 om 20:40

Ten eerste. Waarom is je ex zo fel tegen deze relatie? 

En als de relatie nu al regelmatig uitmond in ruzie, is het dan wel een relatie waard? Stel er komt een kind, hoe lang duurt het dan voordat de koek op is en jij als gescheiden moeder achterblijft. 

Bijtje82 schreef op 06-08-2022 om 20:40:

Ten eerste. Waarom is je ex zo fel tegen deze relatie?

En als de relatie nu al regelmatig uitmond in ruzie, is het dan wel een relatie waard? Stel er komt een kind, hoe lang duurt het dan voordat de koek op is en jij als gescheiden moeder achterblijft.

Dit. Een week elkaar negeren na een ruzie is niet volwassen. Als je ex je alleen wil behoeden voor hem en niet per se voor een relatie an sich, lijkt jaloezie me niet in het spel. En omdat je kennis schrijft, ga ik er ook even vanuit dat het niet een vriend van je ex is (kan me voorstellen dat dat ongemakkelijk kan worden en hij dat liever niet heeft). Als hij diegene kent als iemand die niet betrouwbaar is in relaties of 'extreem' in zijn omgangsvormen/gedrag zou ik daarover wel doorvragen. Wat maakt dat hij deze kerel niet geschikt vindt en eender welke andere wel?

Annelies1!

Annelies1!

06-08-2022 om 21:01 Topicstarter

MamaE schreef op 06-08-2022 om 20:55:

[..]

Dit. Een week elkaar negeren na een ruzie is niet volwassen. Als je ex je alleen wil behoeden voor hem en niet per se voor een relatie an sich, lijkt jaloezie me niet in het spel. En omdat je kennis schrijft, ga ik er ook even vanuit dat het niet een vriend van je ex is (kan me voorstellen dat dat ongemakkelijk kan worden en hij dat liever niet heeft). Als hij diegene kent als iemand die niet betrouwbaar is in relaties of 'extreem' in zijn omgangsvormen/gedrag zou ik daarover wel doorvragen. Wat maakt dat hij deze kerel niet geschikt vindt en eender welke andere wel?

Hij zou niet graag willen dat ik bij hem kom, omdat hij deze persoon altijd al heeft gezien als “ concurrentie “ en dat er 2 jaar geleden verhalen rond gingen over ons ( wat niet klopt ) 

Hij negeert me niet, reageert nog wel op berichtjes en stuurt zelf ook nog wel, maar het voelt anders, nooit meer lieverd, of een kusje of dat hij gek van me is of iets, dat kreeg ik eerder dagelijks.

Heb al gedacht om eerst even rustig aan te doen misschien dat hij dan veranderd 

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2022 om 21:05

Annelies1! schreef op 06-08-2022 om 21:01:

[..]

Hij zou niet graag willen dat ik bij hem kom, omdat hij deze persoon altijd al heeft gezien als “ concurrentie “ en dat er 2 jaar geleden verhalen rond gingen over ons ( wat niet klopt )

Hij negeert me niet, reageert nog wel op berichtjes en stuurt zelf ook nog wel, maar het voelt anders, nooit meer lieverd, of een kusje of dat hij gek van me is of iets, dat kreeg ik eerder dagelijks.

Heb al gedacht om eerst even rustig aan te doen misschien dat hij dan veranderd

Hij veranderd niet. Je relatie is nu al strijd, dat komt ergens vandaan en dat los je niet zomaar op. Ik zou geen relatie willen waar ik continue het gevecht aan moet met de ander.

Nou ik zou je ex geen inspraak geven in de relatie voor na hem; dat lijkt me al te zot voor woorden. Dat hij dat pijnlijk vindt is jammer voor hem, maar jouw geluk is belangrijker. Je kunt zelf wel bepalen wat je met je leven verder doet.
Maar daarnaast klinkt de start van deze relatie helemaal niet goed. Jullie zijn volgens mij ook erg hard van stapel gelopen door jou meteen maar kennis te laten maken met zijn kinderen. Zo te horen gaat dat ook niet goed komen als hij al zo snel twijfelt (dat leid ik af uit zijn minder warme benadering) aan zijn liefde voor jou. Dus ik zou eerst eens goed in gesprek gaan samen.

Zoveel ruzie? Ik ben 25 jaar getrouwd en al minder vaak een echte ruzie gehad. En blijkbaar kent jouw ex hem en weet hij dat dit niet de juiste relatie is voor jou. Know when to walk away and know when to run. 

Mijn ervaring is dat de combinatie ‘beginnende relatie’, ‘enorme chemie’ en ‘heftige ruzies’ betekent dat je elkaar probeert te veranderen en onder controle probeert te krijgen. Je zit dan eigenlijk te dicht op elkaar en verwacht teveel van elkaar en de relatie. Omdat het emotioneel zo sterk en bijzonder voelt, lijkt het logisch om er zo intens in te gaan maar het werkt niet. Het is in wezen en machtsstrijd en dat loopt niet goed af. Zelfs als de relatie deze fase overleeft, is er een hele grote kans dat er veel ongezonde, dwingende dynamiek in de relatie blijft en vroeg of laat raak je jezelf kwijt en moet je er weer een weg uit zien te vinden.


Ik zou zeggen: stop er direct mee. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. 
En dan nog een bonustip. Als je weet dat je van alcohol een kreng wordt, drink dan niet. 

Bij deze zin, tussen neus en lippen door vermeld, gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen:

"als we eens ruzie hebben zijn ze heftig en zegt hij soms dingen die me pijn doen ( al kan ik ook een kreng zijn vooral met een glaasje wijn op )"

Ik zie daar 3 gevaren: Heftige ruzie (nu al?), dat hij jou mondeling kwetst (absolute no-go) en je kennelijke persoonlijkheidsverandering na alcohol. 

Voor de rest sluit ik me geheel aan bij Mija.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.