Relaties
Mirandaversendaal
12-06-2026 om 14:35
Twijfel aan alles
beste lezers.
Ik heb wat inzichten nodig en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Man en ik zijn 18 jaar samen waarvan bijna 6 maanden getrouwd ( alleen voor het erfrecht in duitsland)
We hebben 7 jaar in australie gewoond ...zijn teruggekomen omdat ik heimwee had. die afspraak hadden we gemaakt .
Terug in Rotterdam een paardje gekocht .Die na 2 jaar astma bleek te hebben dus voor onze pony was de manege geen geschikte plek
Zelf vonden we ons huis in Rotterdam ommoord ook niet meer prettig wilde graag ons paardje aan huis en zelf ook meer rust .
Aangezien mijn man 63 is en ik uit de schuldsanering kom konden we in Nederland niets kopen .
We zijn uitgeweken Naar duitsland net over de grens .
Inmiddels is de kudde uitgebreid met een minishet een muli en een 1 jarig tinkertje.
Ik twijfel nu aan of ik dit leven wel leuk vindt ,ben heel de dag thuis ( manlief ook) hij gaat 29 juni weer werken want het buffertje raakt aardig leeg.
We hebben de eerste maanden ons de blubber gewerkt om het paard vriendelijk te krijgen.
Alle grote klussen nu klaar
Ik voel me niet fijn ik moet nu iedere keer denken aan dat liedje van doe maar "is dit alles"
We hebben geen kinderen mee genomen die zijn allemaal groot
Ik denk dat onze relatie op is ,hij is nog steeds lief en dezelfde ,maar stoor me nu echt aan dingen zoals
Dat hij heel vlak in zijn emotie is nooit praat niet romantisch sex hebben we ook al lang niet hij is altijd heel makkelijk daarin geweest en niet echt een initiatief nemer.
We hebben er uitgebreid over gepraat en hij wil als ik zou gaan hier blijven
Wil de beestjes houden en het dan zonder mij gaan doen.
Ik voel me gevangen hadden veel irritaties en hebben eindelijk uitgesproken wat we beiden voelen.
Maar nu we hebben afgesproken dat we zonder ruzie uit elkaar zullen gaan
Ik weet het niet meer hoe lief hij ook is haal weinig meer uit onze relatie
Ik.mis mijn werk voel me echt nutteloos hier werken gaat ook nog niet ivm de taal.
Wie o wie kan me eens wat inzichten geven
Lang verhaal
Groetjes miranda
tsjor
14-06-2026 om 07:23
Mirandaversendaal schreef op 13-06-2026 om 12:16:
[..]
Schuldsanering opgelost nadat we uit Australië terugkwamen vlak voor we naar duitsland gingen helaas moet je 5 jaar wachten voor je een nieuwe hypotheek mag afsluiten
Een sociale huurwoning zal er niet in zitten, want je hebt een koopwoning en er is een lange wachtlijst; een koopwoning kan niet. Want vind je van mijn suggestie om voor 3 of 4 dagen aan het werk te gaan bij je oude baas, een overnachtingsplek te zoeken en verder in Duitsland te blijven wonen bij je man en de paardjes?
Mirandaversendaal
14-06-2026 om 08:07
Anoniemvoornu schreef op 13-06-2026 om 19:26:
[..]
Na zoveel stress financieel en 3 verhuizingen in 8 jaar tijd en een verbouwing is even rust in de tent dan niet juist goed? Je hebt ervoor gekozen om naar Duitsland te gaan terwijl je de taal niet machtig bent en bij een eerdere emigratie niet kon aarden. Wat sprak je aan?
Dat ons paard naar buiten kon meer rust ,ik kan me prima redden met de taal maar werken is toch andere koek qua spreken verstaan kan ik alles
Mirandaversendaal
14-06-2026 om 08:09
tsjor schreef op 14-06-2026 om 07:23:
[..]
Een sociale huurwoning zal er niet in zitten, want je hebt een koopwoning en er is een lange wachtlijst; een koopwoning kan niet. Want vind je van mijn suggestie om voor 3 of 4 dagen aan het werk te gaan bij je oude baas, een overnachtingsplek te zoeken en verder in Duitsland te blijven wonen bij je man en de paardjes?
Waarom zou ik niet kunnen huren? Vraag ik me af .
En ka dag idee speelt ook door mijn hoofd
Maar nu nog uitwerken dus zeker een goed idee
Mirandaversendaal
14-06-2026 om 08:13
Daglichtlamp schreef op 13-06-2026 om 12:20:
[..]
Oftewel jullie zijn naar Australië gegaan om de schuldsanering te ontvluchten. Ik blijf het een raar verhaal vinden, want op welke basis is er dan nu een hypotheek afgesloten op 0 inkomen? Want ook al is jullie BKR registratie in Duitsland niet bekend, ook daar zullen ze toch geen hypotheken afsluiten als er geen inkomsten zijn?
En nee niet gevlucht naar australia das een lang verhaal .kan dat in een pb wel uitleggen.
Maar belangrijkste schuldenvrij.
Huis hier gekocht met verkopen woning rotterdam.
Ik ben echt niet vaag
Daglichtlamp
14-06-2026 om 08:38
Ik denk dat het hele tijdschema veel langer bestrijkt dan sommigen hier aannemen. Als het klopt dat je nog geen schulden had toen je naar Australië ging, dan zijn na terugkomst dus eerst schulden ontstaan, vervolgens is eerst een minnelijk traject geprobeerd, vervolgens dus schuldsanering. Dan heb je het minimaal over een jaar of vijf. Ik vraag me inmiddels ook af wanneer die kinderen volwassen geworden zijn, of dat ze nog een stuk van dit drama hebben meegekregen.
(Ik vraag me ook af waarom je überhaupt in aanmerking komt voor schuldsanering als er blijkbaar zoveel overwaarde op een eigen huis is, dat daar een vrijstaand huis met voldoende ruimte voor dieren van gekocht kan worden in Duitsland, was een extra hypotheek om de schulden af te lossen dan niet de voorliggende weg).
IMI-x2
14-06-2026 om 09:30
Doet dat ertoe dames? Moet TO haar doopzeel lichten om wat relatieadvies te kunnen krijgen?
Miranda, voor mij is het duidelijk dat je probleem niet in je huwelijk zit, maar in jezelf. Zie je het zitten om met een psycholoog of een coach te gaan praten om te kijken waar je constante ontevredenheid vandaan komt?
Anoniemvoornu
14-06-2026 om 11:38
Mirandaversendaal schreef op 14-06-2026 om 08:07:
[..]
Dat ons paard naar buiten kon meer rust ,ik kan me prima redden met de taal maar werken is toch andere koek qua spreken verstaan kan ik alles
Postbode of pakketbezorger worden geen optie? Zo verdien je je eigen geld en dat kan ook in gebrekkig Duits. Zo zijn er genoeg banen waar taalvaardig zijn niet van groot belang is.
Daglichtlamp
14-06-2026 om 13:00
IMI-x2 schreef op 14-06-2026 om 09:30:
Doet dat ertoe dames? Moet TO haar doopzeel lichten om wat relatieadvies te kunnen krijgen?
Miranda, voor mij is het duidelijk dat je probleem niet in je huwelijk zit, maar in jezelf. Zie je het zitten om met een psycholoog of een coach te gaan praten om te kijken waar je constante ontevredenheid vandaan komt?
Als het advies gebaseerd is op de indruk dat ze voortdurend overhaast besluiten neemt, dan is de tijdlijn mijns inziens wel van belang.
TineWinkel
14-06-2026 om 13:04
Mirandaversendaal schreef op 13-06-2026 om 07:49:
[..]
Ik voel je gevangen omdat ik het niet fair vind om hem achter te laten met alle beestjes .
Australie wilde hij graag kon toen kiezen niet mee gaan en hem verliezen ,wel mee gaan en zien waar het schip heen ging varen .
Dik zie alles van mijn kant ..hoe kan je alles hebben waar je al lang van droomde en dan toch niet gelukkig zijn .
Probeer uit te vinden waarom ik dat voel
In het Nederlands is er een spreekwoord: Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak. Kortom: je wordt niet zozeer gelukkig van het HEBBEN van waar je al lang van droomde, maar van het werken om dat te bereiken.
En op dit moment heb jij geen beeld van wat je wilt bereiken, alles voelt nutteloos en dat maakt je ongelukkig. Steeds kwamen er nieuwe zaken voorbij: samen naar Australie, later weer terug naar NL, Duitsland - daar moest van alles voor gedaan en geregeld worden. Ja, en nu? Heb je alles wat je hartje begeert, maar wat is dan nu nog je doel in het leven...
Is het zoiets?
tsjor
14-06-2026 om 21:56
'Waarom zou ik niet kunnen huren? Vraag ik me af .' Wellicht kan het nog in de gemeente waar je wil gaan wonen, maar de tendens is dat men een grens wil stellen aan het verhuren van een sociale huurwoning aan mensen die een eigen koopwoning hebben. De reden is dat een eigen koopwoning a) al een woning is b) vermogen is c) en sociale huurwoningen bedoeld zijn voor mensen die geen eigen woning hebben en geen vermogen waarmee ze een woning kunnen kopen of een marktconforme huur kunnen betalen.
Amsterdam begint daar volgens jaar in elk geval mee, ik hoop dat andere gemeentes snel volgen.
https://www.nu.nl/economie/6396616/amsterdamse-huiseigenaren-mogen-straks-geen-sociale-huurwoning-meer-huren.html?referrer=https%3A%2F%2Fwww.ecosia.org%2F