Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-06-2026 om 14:35
beste lezers.
Ik heb wat inzichten nodig en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Man en ik zijn 18 jaar samen waarvan bijna 6 maanden getrouwd ( alleen voor het erfrecht in duitsland)
We hebben 7 jaar in australie gewoond ...zijn teruggekomen omdat ik heimwee had. die afspraak hadden we gemaakt .
Terug in Rotterdam een paardje gekocht .Die na 2 jaar astma bleek te hebben dus voor onze pony was de manege geen geschikte plek
Zelf vonden we ons huis in Rotterdam ommoord ook niet meer prettig wilde graag ons paardje aan huis en zelf ook meer rust .
Aangezien mijn man 63 is en ik uit de schuldsanering kom konden we in Nederland niets kopen .
We zijn uitgeweken Naar duitsland net over de grens .
Inmiddels is de kudde uitgebreid met een minishet een muli en een 1 jarig tinkertje.
Ik twijfel nu aan of ik dit leven wel leuk vindt ,ben heel de dag thuis ( manlief ook) hij gaat 29 juni weer werken want het buffertje raakt aardig leeg.
We hebben de eerste maanden ons de blubber gewerkt om het paard vriendelijk te krijgen.
Alle grote klussen nu klaar
Ik voel me niet fijn ik moet nu iedere keer denken aan dat liedje van doe maar "is dit alles"
We hebben geen kinderen mee genomen die zijn allemaal groot
Ik denk dat onze relatie op is ,hij is nog steeds lief en dezelfde ,maar stoor me nu echt aan dingen zoals
Dat hij heel vlak in zijn emotie is nooit praat niet romantisch sex hebben we ook al lang niet hij is altijd heel makkelijk daarin geweest en niet echt een initiatief nemer.
We hebben er uitgebreid over gepraat en hij wil als ik zou gaan hier blijven
Wil de beestjes houden en het dan zonder mij gaan doen.
Ik voel me gevangen hadden veel irritaties en hebben eindelijk uitgesproken wat we beiden voelen.
Maar nu we hebben afgesproken dat we zonder ruzie uit elkaar zullen gaan
Ik weet het niet meer hoe lief hij ook is haal weinig meer uit onze relatie
Ik.mis mijn werk voel me echt nutteloos hier werken gaat ook nog niet ivm de taal.
Wie o wie kan me eens wat inzichten geven
Lang verhaal
Groetjes miranda
12-06-2026 om 20:16
IMI-x2 schreef op 12-06-2026 om 17:46:
Hoe zit het met je eigen energieniveau? Nog even goed als voorheen?
Nee ben veel moe maar ook veel gebeurt ..hard gewerkt en het australia verhaal wilde hij heel graag maar wel de afspraak gemaakt als 1 van de twee terug wil dan gaan we heb het 7 jaar gedaan mooie ervaring maar blij dat ik terug was