Relaties Relaties

Relaties

Roosje

Roosje

14-11-2019 om 21:10

Twijfel relatie Draad is dubbel geplaatst en wordt gesloten

Ik zit al een aantal maanden met een probleem. Ik heb een relatie van 8 jaar waarvan we 3 jaar samen wonen. Nu heeft mijn vriend een aantal maanden geleden uitgesproken dat hij de relatie niet meer ziet zitten. We leefde nogal langs elkaar heen. Ik ben een ondernemend type en hij is niet zo ondernemend en zat meer thuis. We gaven nog weinig liefde aan elkaar en deden meer ons eigen ding.

Ik haal veel energie uit het ondernemen leuke activiteiten. Onze interesses hierin verschillen nogal. Van hem hoeven al die activiteiten niet zo. Op de bank voor de tv is volgens hem ook prima.
Ik baal dat ik niet alles samen met hem kan doen. Dat de initiatieven vanuit mijn kant moeten komen en dat hij sommige dingen dan maar voor mij doet maar er zelf niet echt plezier uit haald. Ik zou bijvoorbeeld een verre reis met hem willen maken. Maar dat ziet hij niet zo zitten. Ik ben daarom al met een vriendin weg geweest maar dat is in mijn mening toch anders.

Daarnaast lopen wij al een aantal jaar tegen een probleem aan. We hebben al een aantal maanden geen seks meer gehad. In het begin probeerde ik het nog spannend te houden met een hotel overnachting of een leuk pakje. Echter voelde ik me steeds vaker afgewezen waardoor ik ook geen initiatief meer wilde nemen. Dit probleem hebben we meerdere malen proberen te bespreken echter zonder oplossing. Ik twijfel of dit ooit zou verbeteren. Ik heb al een aantal jaar af en toe de gedachten over hoe het met iemand anders zou zijn. Want ergens ben ik veel te jong (28) om geen seks meer te hebben. Ik heb nooit een vrijgezelle periode gehad en ben op dit moment benieuwd hoe dit zou zijn. Al is het maar om mezelf op seksueel vlak te ontwikkelen en weer eens te ervaren dat er iemand naar mij verlangt.

Na dat mijn vriend onze relatie wilde verbreken schrok ik heel erg. Ik besef me dat hij en zijn familie een steunsysteem zijn voor mij. Ik heb zelf niet zo veel aan mijn eigen familie en heb nog al wat vervelende periode meegemaakt. Hij heeft me die periode erg gesteund. Ik besef me dat als we de knoop door hakken dat ik dit steunsysteem kwijtraak. Ik heb nog nooit alleen gewoond en ik vind het ergens dood eng om alles alleen te moeten doen. Ik ben daarom naar de psycholoog gegaan.

Ze geeft aan dat ik bij mijn vriend blijf voor het veilig gevoel die hij en deze relatie me bieden en me emotioneel afhankelijk opstel. Door dit besef heb ik wel zo iets van ik wil graag op mezelf kunnen vertrouwen en het gevoel hebben dat ik het prima red alleen.

Op dit moment hebben we afgesproken apart te gaan wonen van elkaar. We wonen nu nog samen en Ik twijfel heel erg en op dit moment trekken we naar elkaar toe, we knuffelen veel zijn we lief voor elkaar. Dit voelt heel dubbel. We hadden vrijwel nooit ruzie en samen wonen ging opzich prima.

Ik weet op dit moment niet zo goed wat ik moet doen en merk dat al mijn energie naar mijn twijfel gaat. Als ik besluit er voor te gaan dan merk ik dat er toch iets knaagt omdat er wel echt wat moet veranderen en als ik besluit om te gaan dan ben ik bang alles kwijt te raken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bobbie

Bobbie

14-11-2019 om 21:46

Je mag doen

Wat goed voelt.
Wil je het aankijken omdat er nog gevoel zit van beide kanten dan mag dat.
Wil je weg om onafhankelijker te worden en omdat jullie blijkbaar in een mindere periode zitten dan mag dat ook.
Maar lijkt me dat als het nu opleeft, dat je dan samen afspraken maakt en je daar aan houdt. Allebei, dus jij zult net zo goed moeten aanpassen aan zijn behoeftes als omgekeerd.
Als blijkt dat hij echt niet van je houdt en zich niet aanpast, dan kun je altijd stoppen toch?
Schrijf je in elk geval in voor een huurwoning.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.