Relaties Relaties

Relaties

Ron

Ron

23-10-2018 om 14:58

Twijfel -


Pennestreek

Pennestreek

13-11-2018 om 21:36

Senna

Die opmerking van je man snap ik niet. Bedoelt hij dat hij het nu niet vervelend zou vinden? Of bedoelt hij dat hij het dan ‘zonde van de moeite’ vindt? Ik vermoed het laatste. Maar dan gaat hij eraan voorbij dat jullie allebei, hij ook, zullen groeien in dit proces. Of jullie nou over een jaar alsnog uit elkaar gaan of niet. Trouwens, juist je man zal zich er nu toch wel van bewust zijn dat ‘voor altijd en eeuwig’ echt alleen in sprookjes voorkomt? Je kunt toch niet in de toekomst kijken? Het moet nu de moeite waard zijn, en volgens mij vinden jullie dat allebei. Hou nou eens op over hoe het later (misschien wellicht) gaat, en kijk naar het nu. Hoe is het nu tussen jullie? En kijk vervolgens naar wat je wil dat het gaat worden, en ga samen uitvinden hoe je daar komt. Bespreek regelmatig met elkaar wat er nu goed gaat, hou dat vast, en werk verder aan wat er niet goed gaat.
Daar geldt trouwens nog steeds mijn eerdere advies voor: doe dat niet in the heat of the moment, maar bespreek emotionele dingen op een rustig moment, lekker met een wijntje en een kaasje bij het haardvuur. Dan komen jullie er volgens mij echt wel uit.

Zonde vd moeite

Ja hij bedoelt het idd zo dat hij het dan zonde van de moeite zal vinden. In de zin van zonde als we er nu tijd en energie insteken als ik toch wil stoppen. Hij zou er nu zeker stuk van gaan als ik de stekker er alsnog uittrek.
Maar we hebben hier inmiddels nog eens over gesproken en ik heb ook aan gegeven dat ik er echt voor aan het gaan ben en dat het idd de moeite is om nu met veel vallen en opstaan uiteindelijk naar een sterkere ‘ons’ te komen. Hij is wat rechtlijniger dan ik en vind dat we niet te veel meer achterom moeten kijken maar naar de toekomst.

Ik heb vandaag de intake gehad bij de EFT therapie. Erg prettig gesprek en ik heb een goed gevoel bij dat zij me kan gaan helpen om dichter bij mijn gevoel te komen. Ze zei het zo mooi: wil je na een paar sessies met je hart kunnen kiezen ipv alleen met je hoofd? Je precies dat! Dat is mijn intentie om er mee te starten. Daarnaast besproken om meer rust in mijn hoofd te creeëren, met triggers om te kunnen gaan, de pijn, verdriet en woede een plekje te kunnen geven en ook nog een hele belangrijke dat ik mijn liefde weer kan geven aan hem. Dat ik het gevoel weer terugkrijg zonder hier telkens aan te denken. Ik kan de liefde nu wel ontvangen maar kan het hem niet goed teruggeven waardoor ik een afstand creeer wat hij uiteraard jammer vind. Maar hij begrijpt me hierin.
Dus ik heb er na vandaag echt vertrouwen in. Mijn man heeft altijd twijfels bij therapieën etc maar laat me mijn ding doen omdat hij weet als ik het niet doe ik blijf circelen en dat zal uiteindelijk voor ons samen niet ten goede komen.

Daarnaast nog naar de relatietherapie vlgd week. Er zijn wat patronen die doorbroken moeten worden maar we zijn iig in gesprek (ene keer beter dan andere x) Vaak eerst een ruzie waarna we daarna rustig in gesprek gaan. Als dat nu eens zonder de ruzie kan... daar gaan we aan werken.

Sorry voor de typefoutjes

Het is al laat na een lange dag

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.