Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-08-2009 om 13:06
Hoi allemaal,
Probeer het kort uit te leggen!
Ben samenwonend en hebben 2 jonge kids en gaat niet goed met onze relatie.
Samen al gesprekken over uit elkaar gaan.
Eigenlijk luchtte dat wel op eerlijk gezegt.
Maar ben toch een beetje bang voor de stap te zetten.
Bang dat ik spijt ga krijgen miss.
Heeft iemand spijt van een scheiding?iemand ervaring?
Denk dat ik beetje bang ben voor wat er komen gaat.
Huis verkopen andre huis zoeken,financieel wel rond kunnen komen enz.
Ik hoor graag van jullie!
Tips zijn welkom!!!
Groetjes!!
02-08-2009 om 13:49
Als je
iets meer concrete informatie geeft over de zaken waar jullie tegenaan lopen kunnen we gerichter antwoord geven!
Je zult inderdaad niet de eerste zijn die spijt krijgt... dus kijk eerst eens goed naar wat er nu speelt in plaats bvan je te richten op praktische, financiele problemen.
03-08-2009 om 08:28
Zes jaar
ik heb zelf zes jaar lang getwijfeld of ik met de relatie door zou gaan of niet.niet dagelijks,maar heel regelmatig had ik gevoelens van: wil ik zo nog verder?
uiteindelijk wist ik het zeker; dit wil ik niet meer,vanaf die dag dat de beslissing viel heb ik nooit meer getwijfeld,ik wist zeker dat ik de juiste keus had gemaakt,we waren toen 21 jaar samen.
mijn tip,neem je tijd,bekijk of er andere mogelijkheden zijn(relatietherapie?)of neem even wat afstand van elkaar zodat je een beter inzicht krijgt in wat er speelt,sterkte!
04-08-2009 om 00:46
Logisch
"Ben samenwonend en hebben 2 jonge kids en gaat niet goed met onze relatie. "
jonge kinderen zijn ook funest voor een relatie, ze vreten tijd en energie. Doordat je allebei gewoon moe bent, komen alle kleine irritaties heel erg naar voren, waar je doordat je moe bent ook niet goed op reageert.
Kun je niet eerst proberen de tropenjaren door te komen, wat dichter bij elkaar te komen door regelmatig samen iets leuks te doen als de kinderen op bed liggen, en je er gewoon bij neerleggen dat je relatie niet zo super is en jullie allebei 's avonds enkel nog languit op de bank naar de tv willen staren? Of hebben jullie echt diepgaande problemen (vreemd gaan, zwaar teleurgesteld in het gedrag van de ander t.o. de kinderen bijvoorbeeld?)