Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Bob

Bob

09-11-2017 om 19:15

Vader in de gevangenis Met bericht van het forumbeheer+UPDATE

Beste forumbezoekers,

bij dit bericht gingen de alarmbellen af dus ik heb de betreffende persoon gemaild of hij even kan uitleggen dat hij geen journalist is die gratis onderzoek wil doen.
Wij hebben de inkomsten hard nodig en we willen niet dat mensen onder valse voorwendselen posten.
Tot ik een bevredigend antwoord heb, is dit bericht verwijderd.
Met vriendelijke groet,

Heidi Sour
Forumbeheer

UPDATE

De betreffende meneer heeft terug gemaild en zijn mail klonk plausibel. Ik plaats de originele tekst hier onder. Zo is het niet meer erg overzichtelijk maar het lijkt mij goed om het hele verhaal over de verwijdering ook te laten staan.
Bij vragen en opmerkingen, graag een mail naar het forumbeheer.
Met vriendelijke groet,

Heidi Sour

-------------------------------------------------------------------------

Vader in de gevangenis

Hoi,

ik ben Bob, vader van 3 prachtige kids en hoop hier wat positieve reacties en ervaringen te krijgen van gebruikers op dit forum.

Momenteel zit ik een oude straf uit en zit net over de helft. De straf die ik uitzit is voor iets wat ik in de periode 2012-2013 heb gedaan toen ik niet mezelf was. Relatieproblemen met mijn ex, stranden huwelijk en een verslaving hebben mij geen goed gedaan. En ook zeker mijn kids niet.

Nu heb ik inmiddels een nieuw gezin, met een prachtige vrouw en stiefzoon die ik als mijn eigen zoon zie. En nu ik tijdelijk niet thuis kan zijn voor ze voel ik me vaak machteloos omdat ik zie aan mijn vrouw dat ze het verschrikkelijk vind dat ik niet bij haar kan zijn. Ik heb danwel dagelijks contact met haar en ons zoontje, want ook hij stelt zijn vragen. Ik zit enorm met deze situatie en wil zo graag toch een steun zijn voor thuis.

Zijn hier mensen die ervaring hebben in dit soort situaties? Dit kan zijn als gevangene of als thuisfront....

Het zou wellicht ons helpen om een discussie te hebben om zo te kijken hoe we hier samen beter mee om kunnen gaan. Ik hoef nog maar 7 weken, dus het einde is in zicht...

Gr. Bob

tante Sidonia

tante Sidonia

09-11-2017 om 20:13

kom op, Bob

het is nog even 7 weken doorbijten!
Kan het een idee zijn als je een creatief kalendertje voor je zoon maakt waarvan hij, vanaf het moment van krijgen tot aan het moment van je thuiskomst, iedere dag een blaadje kan afscheuren?
Daarop kun je iedere dag een boodschapje voor hem schrijvenof tekeningetje maken als je dat kan en misschien iets liefs tussendoor voor je vrouw. 'geef mama vandaag een knuffeltje van mij' of zoiets?

Ik heb verder niet in detentie gezeten en ook geen man die dat gedaan heeft. Dat hoop ik zo te houden!
Ennuh, gedraag je netjes he, als je eenmaal je gezin weer in je armen kan sluiten.
Hoe zit het trouwens met je andere kinderen, zijn die bij je ex?

Jackie

Jackie

09-11-2017 om 21:40

Even doorbijten inderdaad

En ik mis ook het stukje 'kinderen uit eerste huwelijk'. Voor hen is het toch ook naar en erg? Ik lees geen zorgen daarover. Heb je met hen geen contact?
Wat voor vragen stelt je stiefzoon trouwens?

Bob

Bob

10-11-2017 om 11:29

reactie

Hey,

ik heb idd helaas geen contact momenteel met mijn 2 kids die bij mijn ex wonen, het is een hele nare scheiding geweest en sinds ik een nieuwe partner heb heeft mijn ex besloten dat ik mijn kinderen niet mag zien, ik bel ze wel af en toe met enig geluk krijg ik ze dan ook aan de telefoon. Vooral op hun verjaardag bel ik altijd.

Ze zijn 7 en 9, en ik wil niet dat hun nog langer dingen meemaken tussen hun ouders die een kind niet mee moet maken, daarom heb ik ook bewust afstand genomen. Ik kan wel op vrijdag met politie de kinderen opeisen maar worden ze daar gelukkig van. Ik hoop gewoon dat als ze straks oud genoeg zijn mij opzoeken en aan mij vragen hoe eea is gegaan. Want laten we eerlijk wezen, ik kan nu van alles zeggen tegen ze, zodra ze thuis bij hun moeder zijn wordt het weer anders beweerd en daar heb ik geen zin in. Ze zijn gelukkig, zien er gezond uit doen het goed op school dus een slechte moeder is het zeker niet, het is alleen een ex die ik echt geen enkele man toewens

Ik hou het ook wel vol, ik heb tenslotte geen keus, en 7 weken vliegen hopelijk voorbij. Maar de wetenschap dat mijn vrouw het zo enorm moeilijk heeft dat ze bijna niet kan functioneren van verdriet, dat maakt het voor mij moeilijk. Ik zou zo graag willen dat ze op een of andere manier zichzelf er doorheen kan slaan, ze weet dat ik nergens heen ga en als ik vrij ben we weer gelukkig een gezin zijn. Criminaliteit heb ik al jaren geleden afgezworen, en mijn leven is nu heerlijk zoals het is, eigen bedrijf, mooie vrouw en kind, wat kan een man zich nog meer wensen

Voor onze kleine duurt het allemaal erg lang, hij vraagt elke keer of ik wel terug kom en kijkt veel naar foto's en haalt dan die gebeurtenissen terug, dus ik bel hem elke dag en zo probeer ik hem toch positief te houden. Dat gaat gelukkig redelijk, maar als zijn moeder dan weer huilt snapt hij het soms niet. Maar goed ik blijf ook wel positief hoor!

Ad Hombre

Ad Hombre

10-11-2017 om 11:50

Forumbeheer

"Wij hebben de inkomsten hard nodig en we willen niet dat mensen onder valse voorwendselen posten.

Tot ik een bevredigend antwoord heb, is dit bericht verwijderd."

Volgens mij begint forumbeheer een beetje door te draaien...

vlinder72

vlinder72

10-11-2017 om 11:55

Ad hombre

Ik twijfelde gisteren ook. Kunnen gevangenen vrij mailen/reageren op fora. Ik dacht van niet. Toch reageerde Bob wel op een reactie.

Maar ik vond het wel een heel sympathieke vraag. Als hij wel echt is wil hij vast graag reacties ontvangen

Bob

Bob

10-11-2017 om 12:47

Ja ik ben echt

Hi,

ik merk dat er wat onduidelijkheid is of ik wel echt ben....ja ik ben wel degelijk echt. We kunnen beperkt op internet, zaken met betrekking tot reintegratie zoals, woonzaken, geldzaken maar ook familie zaken kunnen we beperkt op internet doen.

Ouders.nl is 1 van de sites die is goed gekeurt. Ik probeer op deze manier ook echt alleen maar hulp en advies van medeouders te krijgen om zo mijn situatie, en vooral de situatie thuis beter te krijgen, zodat als ik straks thuis ben we weer verder kunnen met ons leven....

Ad Hombre

Ad Hombre

10-11-2017 om 13:26

Bob

Ik geloof je wel. Goed om te weten dat OO is goedgekeurd door het gevangeniswezen, toch?

Alleen dat forumbeheer maakt af en toe wat vreemde keuzes, daar loop ik ook wel eens tegen aan.

Sterkte met je 7 weken.

Even zo

Even zo

10-11-2017 om 13:27

Nouja

Dat ik anoniem reageer heeft niets mee te maken met het eerste deel van mijn posting maar met een privé detail dat ik hier onder vertel.

Ach wat is het forumbeheer toch weer diplomatiek en sympathiek. Hoe jullie dit soort dingen aanvliegen, dat zou toch wel wat anders kunnen? Vind je niet? De toon die jullie hebben, geeft mij regelmatig de indruk dat jullie niet respectvol genoeg omgaan met forumleden. Berichten en forumleden is een bijproduct, dat met harde hand gestuurd moet worden. Maar forumleden zorgen voor een groot deel de content van het forum waar mensen op af komen (en waarop adverteerders op in willen haken).

Je kan ook de tekst laten staan en een vriendelijk berichtje erbij plaatsen. Dan laat je zien dat iemand het voordeel van de twijfel krijgt (ook wel zo sympathiek, niet waar) en geeft je forumleden het gevoel dat er vrijuit gesproken kan worden. Als je tekst weg gaat halen, krijgt dat een knauw.

Ben benieuwd of dit bericht blijft staan en/of ik mij dan zou moeten melden (als een schoolkind). Ik kopieer het in elk geval even.

Om terug te komen op de verwijderde vraag van TS: ik denk dat het belangrijkste is dat er contact is, liefst dagelijks. Kan je je stiefzoon mailen, zou je mogen skypen (als je stiefzoon daar niet heel verdrietig van wordt)? Het hoeft niet veel te zijn. Een paar lieve woordjes meegeven aan moeder waarvan je stiefzoon er elke dag 1 mag openmaken. Als een kind voelt dat jullie elke dag even aan elkaar denken, kan dat genoeg zijn.

Voor wat betreft je eigen kinderen, die hebben hetzelfde verdriet als wat jij bij jouw stiefzoon ziet, mogelijk nog heftiger omdat om hun eigen vader gaat die uit eigen beweging is weggegaan. Alleen was je er bij en heb je hun verdriet niet gezien. Dat is een verdriet dat niet overgaat, kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Je voelt je verlaten en afgedankt. Het ergste wat je als vader kan doen is verdwijnen uit het leven van je kinderen. Je kinderen zullen het ervaren als dat zij jou niet genoeg waard zijn, zeker aangezien stiefzoon wel op jouw aandacht en liefde kan rekenen. Eenmaal per jaar (op de verjaardag) bellen, dat is net aapjes kijken in de dierentuin. Op een gegeven moment vergeet je het en denk je er de dag erna pas weer aan (volgend jaar beter neem je je voor).

Maak wel werk van je kinderen, stuur ze regelmatig een kaartje, een briefje met jouw foto, vertel ze wat over jouw leven (en niet als stiefvader). Want wachten op contact als zij uit huis zijn, zit er niet in als jij er nu geen werk van ze blijft maken.

Bob

Bob

10-11-2017 om 13:34

reactie op evenzo

Hoi Evenzo,

Dank voor je reactie, wat betreft mijn stiefzoon die heb ik dagelijks aan de lijn, dat had ik gezegd.

Wat ik wel jammer vind is dat je in je stuk over mijn echte kinderen ervan uit bent gegaan dat ik uit eigen beweging ben weg gegaan, ik uit eigen beweging geen contact heb met mijn kinderen en dat ik harder mijn best zou moeten doen voor mijn kids....

Ik wil dat wel even rechtzetten....

Ik ben niet uit eigen beweging weg gegaan, dit is de keus van mijn ex geweest, en ik heb herhaaldelijk geprobeerd de relatie metr haar te herstellen echter zonder resultaat. Dit heeft van 2010 tot 2012 geduurt, ik heb de 1e 4 jaar van de scheiding mijn kids netjes om de week gehad het hele weekend en ze waren gelukkig, voor zover het mogelijk is met gescheiden ouders.

Op dit moment mag ik ze niet zien van mijn ex en dat speelt al veel langer, dat is niet mijn keus geweest, en wat ik ook heb geprobeerd ze blokkeert alles. Dus wat voor keuze heb ik dan....

Nogmaals, ik verdien heus niet de vader van het jaar prijs en ook ik heb mijn steken laten vallen, maar ik heb altijd van mijn kinderen gehouden en ben goed voor ze geweest.....

Even zo

Even zo

10-11-2017 om 17:29

zorgzaam

Je kan zijn verdriet niet wegnemen, je kan het verzachten door het contact, het lijntje tussen jullie te onderhouden. Soms kan je niet meer dan dat doen en voelt het als falen maar is dat toch heel belangrijk voor een kind. Door hem te laten merken dat je aan hem denkt (telefoon, kaartje, ed), zijn verdriet begrijpt, is al veel. Mijn kinderen vonden een afstreep-kaart toen mijn man een maand in het buitenland was, juist heel verdrietig omdat het de nadruk legt op de lengte van het afscheid,. Dat is denk ik dus afhankelijk van het kind zelf maar je kan het proberen. Je kan met hem bedenken welke dingen jullie over 7 weken gaan doen (pannenkoeken bakken, stoeien, voorlezen). Dat verlegt de aandacht naar iets dat wel fijn is en het is leuk om met elkaar plannen te maken.

Het is mooi dat je over je eigen sores heen kan stappen, ziet dat je stiefkind er last van heeft en dat je manieren zoekt om hem te helpen en het contact te (onder)houden. Het helpt natuurlijk dat dit gesteund wordt door de moeder van het ventje. Dat maakt het misschien wat makkelijker, logisch. Maar jij bent degene die het initiatief neemt als een echt pappa. Dat is mooi en is heel waardevol voor je stiefzoon, zijn moeder en voor jou! Dus als jij schrijft dat je altijd van je kinderen hebt gehouden en goed voor ze bent geweest, geloof ik dat meteen want ik lees het terug in de zorgzaamheid naar je stiefzoon.

Ik hoop dat je eigen kinderen ook mogen genieten van jouw zorgzame kant.
Je bent niet uit eigen beweging weggegaan, schrijf je. Dat lijkt mij heel moeilijk en dat is iets tussen jou en haar, toen. Ondertussen zijn de jaren verstreken. Het is al verdrietig genoeg dat ze zo klein dat hebben mee moeten maken maar moeten ze daar de dupe van blijven? Informeer bijvoorbeeld eens wat voor invloed een ontbrekende vaderband heeft op dochters en zonen.

Het maakt niet uit of vaders niet perfect zijn, als ze er maar zijn, als er contact over en weer kan zijn. Vaders zijn ontzettend belangrijk in een kinderleven. Het doet zoveel goed voor een kinds eigenwaarde en hoe die daarmee in de wereld staat.

Krijg hier de rillingen van (sorry)

Ik was vroeger 1 van de drie kinderen, alleen toen mocht papa alleen een paar keer per week bellen of schrijven.
(niks computer etc)
Ons uitstapje was ipv de Efteling/Dierentuin/kinderfeestjes een lange rit in de trein om vervolgens 2 uurtjes op bezoek te kunnen bij papa onder toezicht van bewaking!
Ik weet nog super goed hoe dat in zn werk ging, afscheid was elke keer weer n ramp.
Ik was geen stiefkind, en hield onvoorwaardelijk van mijn vader.
Als kind heb ik er een hele hoge prijs voor moeten betalen omdat mijn vader in de gevangenis heeft gezeten.
Ik werd ook bvb geweigerd op kinderfeestjes oa, denk dat veel mensen niet beseffen wat het voor een kind betekent om een (ex) gedetineerde als vader te hebben.
Als onschuldig kind krijg je wel een stempel van veel mensen.
Heb me altijd voorgenomen ongeacht wie er in detentie komt,om nooit een van mijn kinderen mee te nemen op bezoek of zelfs erover te vertellen.
Weet natuurlijk niet waarvoor je de straf hebt gekregen, maar hier in Nederland moet je het bont maken willen ze je opsluiten.
Overigens is het met mij goed gekomen, maar het gaat nooit 100% uit mijn geheugen.
Laat maar zeggen ik heb er ook veel van geleerd, ik ken de wereld van beide kanten.
Ik zou mijn eigen vlees en bloed nooit vergeten en idd die kaartjes blijven verzenden.
Jij bent hier de volwassen man, jou kinderen denken misschien wel wat heb ik fout gedaan bvb.
Sorry als het niet is wat je wil horen, maar ik kan je een boek erover schrijven.
Wij zijn door een hel gegaan destijds met ons gezin, detentie duurde wel wat langer als die van jou denk ik.

Succes die paar weken!
Mocht je nog vragen hebben mag altijd, je krijgt misschien niet altijd wat je wilt horen. (maar voor kinderen doet het veel pijn).

Trix

Trix

15-01-2018 om 08:45

Vrouw van Bob

Beste Bob,
Je schrijft dat je vrouw bijna niet kan functioneren van verdriet. Daar zit volgens mij het grootste probleem voor jullie zoontje. Hoe moeilijk ook, zij zal zich moeten zien te redden in de komende weken en zichzelf niet moeten verliezen in haar verdriet. Wat is het precies waar ze het zwaar mee heeft? Is de opvoeding en zorg alleen lastig? Of loopt ze tegen veel onbegrip aan in haar omgeving? Of heeft ze medelijden met zichzelf omdat zij niet om deze situatie heeft gevraagd?
Je vrouw kan simpelweg niet zeggen dat ze bijna niet kan functioneren van verdriet. Ze zal namelijk wel moeten. Is er extra hulp te regelen? Heeft jullie zoontje nog een vader die kan bijspringen? (Of is dat juist een ander probleem?)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.