Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Van jezelf houden

Even in het kort over iets mezelf: 53 jaar, sinds 2018 gescheiden en merk dat ik nu echt toe ben aan een nieuwe relatie. Ik heb me (want: onzeker over van alles en het is best eng?) toch maar aangemeld op een dating site want hoe/waar kom je in deze tijd nog iemand tegen? Nu lees/hoor ik overal dat je pas echt weer klaar bent voor een relatie als je eerst van jezelf houdt. Ik ben natuurlijk hartstikke onzeker (na ruim 20 jaar huwelijk) dus hoe pak ik dit aan? Aan de ene kant denk ik, ik ben wie ik ben en zo moet ik ook het dating pad bewandelen. Maar als je zelf onzeker bent over hoe je over komt of hoe je er uit ziet dan is het misschien wel handig als je dat eerst voor jezelf accepteert? Tips zijn meer dan welkom!

Al datend kom je niet alleen een hele hoop mannen tegen, maar vooral ook jezelf. Kijk goed naar wat er gebeurt en hoe je je daarbij voelt. Hou jezelf niet voor de gek, wat niet goed voelt zal het ook niet worden. Van jezelf houden vind ik zo vaag

ik vond dit destijds een goed boek: Het geheim van een gelukkige relatie, M. Kirschenbaum. Je zou zelf even moeten kijken of je er wat aan hebt. Nog een tip: zorg dat je plezier krijgt en houdt in het daten. Af en toe even stoppen is helemaal niet vreemd. 

Lief zijn voor jezelf! Kijk maar eens hoe hard veel mensen voor zichzelf zijn. Probeer eens te bedenken als je moppert op jezelf of je over een lieve vriendin net zo hard zou oordelen. En probeer dan op dezelfde milde manier die je meestal voor je dierbaren bewaart, zo tegen jezelf te zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.