Relaties Relaties

Relaties

Wil

Wil

05-09-2009 om 18:00

Vastleggen bedrag kinderalimentatie bij rechtbank?

Dankzij jullie adviezen en tips ben ik inmiddels alweer een stuk verder met de echtscheidingsprocedure. (Man er vandoor in januari, half maart scheiding rond, in augustus man uitgekocht enz enz). Nu zijn we zover dat het definitieve bedrag voor de kinderalimentatie rond moet komen en dat doet natuurlijk best pijn met 4 kinderen. Het precieze bedrag daar gaan we wel uitkomen. Alleen had ik vandaag weer een uiterst naar telefoontje met ex, waarin hij bleef beweren dat hij het belachelijk vond dat ik het definitieve bedrag ook vast wilde laten leggen bij de rechtbank. Mijn eigen advocaat is nog tot 7 september op vakantie: zij zal me ook wel tekst en uitleg geven. Maar het lijkt mij helemaal niet belachelijk dat ik dat bedrag wil laten vastleggen (oa ivm LBIOO, maar dat heb ik maar niet genoemd aan ex). Ik heb hem alleen uitgelegd dat het voorlopige bedrag ook in het convenant door de rechtbank is vastgelegd en dat ik het definitieve bedrag ook officieel vastgelegd wilde hebben. Dat was belachelijk en niet nodig volgens hem. Nou was het (daarvóór)al een rottig telefoontje, dus uiteindelijk heb ik hem maar weggedrukt... Ik had hem al zakelijk teruggemaild dat ik hier nog op terug zou komen namelijk. En dat doe ik ook.

Maar: graag jullie ervaringen in dezen. Kan ik van hem eisen dat het vastgelegd wordt??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilse

Ilse

05-09-2009 om 20:38

Rechtbank

Volgens mij is het inderdaad zo dat als je een convenant hebt dat dat dan automatisch vast wordt gelegd bij de rechtbank. Ik zou dat ook gewoon doorzetten.

Mijn vriend heeft dat toendertijd niet gedaan. Hij was samenwonend en is bij zijn ex weggegaan na veel ellende. Ze hebben 2 kinderen. Samen hebben ze toen ooit een contractje samen gemaakt maar dit is nooit door een rechter bekrachtigd. Hij zit nu enorm in de schulden en kan de alimentatie (hoe graag hij ook wilt) niet betalen op dit moment. Zijn 'geluk' is dus nu dat aangezien er niks vaststaat zij ook niet veel kan doen (LBIO kan zij dus niet inschakelen). Laat het dus wel vastleggen door de rechter zodat je ex-man nooit onder zijn verplichting uit kan.

Hillary

Hillary

06-09-2009 om 10:54

Dat hij zich er zo druk over maakt

is al genoeg reden om het juist wel vast te leggen. Als hij gewoon van plan is om zich eraan te houden dan maakt het toch niks uit? Blijkbaar heeft hij behoefte aan een ontsnappingsmogelijkheid.

Wil

Wil

06-09-2009 om 13:40

Ja, vond ik ook al

Ja, helemaal mee eens, Hillary, mijn eerste gedachte was ook: bingo! Dit is dus kennelijk belangrijk!

amk

amk

06-09-2009 om 22:49

Vastleggen

idd.
De uitleg van onze advocate destijds: als je het nu eens bent over de afspraken is het een formaliteit om het door de rechter te laten bekrachtigen. Als jullie goed overleggen wijk je er zonder problemen vanaf en kijk je er pas na 3 jaar weer naar om. (wij hebben een clausule over onze dochter die dat wenst) MAAR!!!!, als het niet goed gaat hebben jullie allebei duidelijk een stok achter de deur om dingen af te dwingen en naar te verwijzen. Zie het dus als een verzekeringspolis. Je sluit 'm af, maar als het goed gaat heb je 'm nooit nodig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.