Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Verdenk vriend van workaholisme..

Sinds 2,5 jaar hebben mijn vriend en ik een LAT relatie op grote afstand. Helaas verdenk ik hem van workaholisme. Hij heeft ook toegegeven dat mogelijk zijn huwelijk daardoor is gestrand.

Optijd verjaardag had ik voor het eerst vier buurvrouwen van hem bij hem thuis uitgenodigd en hij zei ....ff naar mijn werk!!! En ging.

Vorig weekend was hij hier bij mij thuis op zaterdagmiddag kwam ie en.. op zondagmorgen!!! kreeg ie een telefoontje!!!! En ging s avonds naar huis om de vlgnd dag ...ja inderdaad twee klusjes te doen op zijn werk.  Nu heb ik de pest erin, joh! Want komend Paasweekend inclusief de vrijdag tot en met maandag is het werk gesloten. Het voelt voor mij dat ik dat dan mag gaan opvullen. Want zozeer hij vaker..."ik heb dan toch niks!". 

Zal ik dat straks door de telefoon met hem bespreken?

Nee. Waarom nodig je in vredesnaam zijn buurvrouwen uit?

"Nu heb ik de pest erin, joh! Want komend Paasweekend inclusief de vrijdag tot en met maandag is het werk gesloten. Het voelt voor mij dat ik dat dan mag gaan opvullen. Want zozeer hij vaker..."ik heb dan toch niks!"."

Dus je hebt liever dat hij tijdens het paasweekend gaat werken?

@Poezie, ik denk eerder dat TS geen zin heeft om alleen als opvulling van een "ik heb toch niks beters te doen" weekend te dienen. Als je vlam pas tijd voor je heeft als er echt helemaal niks anders te doen is, dan is dat niet zo vleiend.

Zou het ook kunnen zijn dat dat je vriend erg onzeker is, en een goed gevoel krijgt als hij werkt? Tijdelijk even controle over hebben?

Ik  heb lang in een relatie gezeten, waar ik beter heel veel eerder mee had gestopt. Maar dit was destijds ook mijn neiging. Heel veel tijd stoppen in mijn werk. Ik ging 's morgens heel vroeg weg, en kwam 's avonds heel laat terug. Ook's vonds en in de weekenden werd ik gebeld. Ik heb hier later vele gesprekken over gehad met een psycholoog. Ik kwam er achter, dat dit voor mij ronduit vluchtgedrag was.

Je kan je vriend natuurlijk zometeen bellen en hem vertellen over hoe jij er over denkt. Maar is het niet beter, een plan voor de pasen te maken, die jij leuk vindt, en hem dwingt, weg te zijn van zijn werk. En er op toezien dat hij ook geen werk meeneemt. En leg hem uit dat dit jullie moment samen is, en dat je niet tolelreert dat er werk tussen komt.

Als hij dat negeert....... uitmaken en leuke andere zoeken. (Beetje lomp, maar met humor bedoeld. Zonder gekheid. Vraag je dan eerlijk af. Past hij bij mij.)

 Hij was er op zaterdag, op zondag werd hij gebeld en bleef, op zondagavond ging hij pas naar huis, en op maandag ging hij werken. Klinkt heel normaal. Wat heeft dat te maken met het aanstaande weekend? En waarom die uitroeptekens?Dat je ver bij hem uit de buurt woont, hem pas 2,5 jaar kent, en dan buurvrouwen gaat uitnodigen in zijn huis op zijn verjaardag, vind ik heel wat gekker. Dan zou iedereen spontaan gaan werken.

Valeria, een beetje heb je wel gelijk, maar zou natuurlijk ook goed bedoeld kunnen zijn. Ik zou het ook niet op prijs stellen als iemand, waar ik zo kort nog maar een relatie mee heb, voor mij gaat bepalen hoe mijn leven er uit moet zien, door actief biuurvrouwen uit te nodigen. Maar het getuigd ook wel van lef... Ten eerste, haalt ze mogelijke concurentie in huis. En buurvrouw woont dichter bij dan TS. Bovendien, als zij zelf een leven wil opbouwen, dan is het toch ook prettig als zij daar andere mensen kent dan alleen haar vriend...

Nou, als mijn vriend op eigen gelegenheid mijn buurmannen voor mijn verjaardag in mijn huis zou uitnodigen zou ik toch wel raar opkijken en misschien wel gaan werken. Wat zegt hij daar zelf over? Als je hem dat nou eens vraagt? 

Iemand verdenken van workaholisme klinkt wel heel zwaar. Misschien kun je ook gewoon aan hem vragen of zijn werk wel in verhouding staat tot zijn privéleven.

Wat doe je zelf zoal naast je vriend? Werk je nog? Ben je wel eens op zijn werk geweest? 

Het zo voelen dat jij dan de vrije dagen ‘mag’ opvullen klinkt voor mij veroordelend. Wanneer je ook veroordelend bent in je gesprek, zal hij misschien ook niet eerlijk zijn over hoe de vork in de steel zit. Ja misschien gaat hij liever even klussen op zn werk dan drie dagen met jou doorbrengen. Dat wil dan niet direct wat zeggen over wat hij voor jou voelt. En misschien verwacht jij dat hij drie dagen aan een stuk met jou op de bank zit en/of leuke dingen doet, terwijl hij die rust niet in zn kont heeft, dat is niet meteen een afwijzing naar jou. Maar als jij dat onoverkomelijk vindt, dan gaat het misschien niet werken tussen jullie. 

Praat erover en beweeg allebei wat in elkaars richting. Laat de irritatie achterwege, maar probeer je in elkaar te verplaatsen.

Robbie001 schreef op 02-04-2021 om 09:24:

Valeria, een beetje heb je wel gelijk, maar zou natuurlijk ook goed bedoeld kunnen zijn. Ik zou het ook niet op prijs stellen als iemand, waar ik zo kort nog maar een relatie mee heb, voor mij gaat bepalen hoe mijn leven er uit moet zien, door actief biuurvrouwen uit te nodigen. Maar het getuigd ook wel van lef... Ten eerste, haalt ze mogelijke concurentie in huis. En buurvrouw woont dichter bij dan TS. Bovendien, als zij zelf een leven wil opbouwen, dan is het toch ook prettig als zij daar andere mensen kent dan alleen haar vriend...

Dan zou ik door mijn partner toch liever verrast worden met mijn vrienden/vriendinnen/familie dan door vier (!) buren.

EmmaT schreef op 02-04-2021 om 09:38:

Nou, als mijn vriend op eigen gelegenheid mijn buurmannen voor mijn verjaardag in mijn huis zou uitnodigen zou ik toch wel raar opkijken en misschien wel gaan werken. Wat zegt hij daar zelf over? Als je hem dat nou eens vraagt? 

Ik zou ook wel willen weten:

- wat vriend ervan vond - voted with his feet, dus vrij duidelijk?

- wat de buurvrouwen ervan vonden

- waarom de buurmannen niet mochten komen

- waarom er een verjaardag georganiseerd moest worden

Ik weet niet wanneer hij jarig was, maar om 4 buurvrouwen uit te nodigen in deze tijd is sowieso een beetje apart. 4 buurmannen ook trouwens

Als je nu 4 'beste vrienden' had uitgenodigd (of familie), dan kun je daar wat vinden (qua corona), maar dat was wel wat logischer geweest.

Al is het überhaupt de vraag in wat voor fase van de relatie jullie zitten, als jij mensen uitnodigt voor zijn verjaardag. Tenzij het een surpriseparty is. Met de buurvrouwen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.