Relaties Relaties

Relaties

Miss

Miss

03-11-2018 om 23:05

Verder na ontrouw deel 5


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gestook

Eens was er een vrouw die heel veel bij haar schoondochters ove haar man klaagde. Uit medelijden adviseerde de schoondochters haar de optie scheiding mee te nemen.
Hoe het komt, is niet bekend maar de man hoorde van de adviezen van de schoondochters. De vrouw mocht de schoondochters vertellen dat de dames zaten te stoken en de vrouw met stress achter lieten als de schoondochters, die zelf in een perfecte relatie zaten, weer naar hun eigen man gingen. De schoondochters lieten de vrouw in een hoop bagger achter en sliepen er zelf geen nachtje minder om. Dat moesten de schoondochters wel toegeven. Ergens was het stoken, ookal was het niet zo bedoeld.

Dat gevoel krijg ik nu ook. Gebroken heeft het al moeilijk en mag nog meer narigheid lezen. Hoe kan Gebroken nog kalmte en overzicht behouden als ze deze goedbedoelde reacties ook nog onder ogen krijgt? Maaien we zo niet het gras onder haar voeten vandaan terwijl ze naarstig zoekt naar een droog plekje?
Kunnen we een beetje voorzichtiger omgaan met haar gevoelens?

Nijntje

Nijntje

27-10-2019 om 17:46

Eens flanagan

Dat roept het bij mij ook op. Zoveel oordelen.

Gebroken het is jouw huwelijk en het zijn jullie kinderen. Beide beslissingen zijn goed en je hoeft ook nu niet te kiezen. Je kunt ieder moment stoppen.

Ik heb er voor gekozen mijn huwelijk een kans te geven en mijn man heeft mij 7 jaar bedrogen. Onveilig seks gehad met prostituee etc. De hele shit show. Mijn man is in behandeling voor seksverslaving.

En ik ben dankbaar voor het afgelopen jaar. Ik heb zoveel geleerd over mijn eigen overtuigingen. Ik sta veel krachtiger in mijn leven. En nee daar had ik geen ontrouw voor nodig, ik had die pijn liever niet gehad. Maar ik ben trots dat ik het heb kunnen transformeren. En ik weet niet of mijn man en ik voor altijd samen blijven. Maar als mijn huwelijk nu eindigt zijn we zoveel verder samen. Het wordt hier afgeschilderd als verloren tijd wanneer je het probeert en over een jaar toch gaat scheiden. Ik zie dat vanuit mijn eigen ervaring zo anders.

Mari

Mari

27-10-2019 om 17:48

ja is waar Flanagan

Die gedachte had ik ook. Ik heb daarom ook maar niet aangeraden te gaan scheiden maar voor haarzelf te kiezen in de hoop dat hij haar en het gezin gaat missen.
Aan de andere kant; ooit werd ik bedrogen: hier raadde men toen aan: stoppen het wordt nooit meer hetzelfde. Ik was eigenwijs en ben nog jaren blijven proberen er wat van te maken, tegen beter weten in want ik was gebroken van binnen en heb hem nooit meer kunnen vertrouwen.

De kalmte en het overzicht zullen er nu sowieso niet zijn. Het nadeel van een forum is dat er veel verschillende meningen worden gegeven waar je gek van kunt worden want je moet toch zelf een keuze maken. gebroken gaat met Pennestreek mailen, dat zal haar wellicht goed doen

Lanza

Lanza

27-10-2019 om 17:55

Het vertrouwen is weg

en zal niet terugkeren. Vertrouwen is de basis van je relatie, dus eigenlijk kun je al niet meer spreken van een relatie. Het wordt een soort toneelspel voor de buitenwereld.

De vraag is of je dat wil. Of je jezelf, je eigen leven en je kinderen wil verloochenen, alleen maar om het plaatje naar de buitenwereld mooi te houden.

Is dit normaal

Er is de afgelopen jaar, en vooral week zoveel gebeurd.
Het lijkt wel of het niet helder over na kan denken.
Of het mij niet boeit ofzo, die gevoel.

Als ik met hem praat ben ik gewoon kalm, alsof er niks is gebeurd.
Het dring niet tot me door ofzo. Oh weer iets ontdekt, kan er ook nog wel bij. Wil je me nog meer pijn doen, doe maar.

Ik ben wel erg verdrietig, huilen doe ik al de hele week, eet amper wat, slaap paar uurtjes per dag. Heb nergens zin in.

Vorig jaar was ik 13 kilo afgevallen.

Miss

Miss

27-10-2019 om 18:48

Gezondheid

Gebroken ik ben het eens met de vorige post om een soa test te doen. Dat kan nooit kwaad.

Flanagan, ik zie het niet als stoken wat de andere benoemen. Het heeft mij juist heel erg waakzaam gemaakt toen der tijd, dat er heel veel niet klopte aan mijn eigen partners verhaal.
Want ik geloofde hem maanden aan één stuk dat het allemaal " wel mee viel " en ik me niet zo druk moest maken.
Zo heeft gebroken haar man vanaf vorig jaar al verhalen op lopen hangen die niet klopte ( lees terug, vorig jaar)

Als er niet veel dames mij hadden gezegd, nou miss hij heeft je mooi bij je leurven dan was ik nog steeds die oude afhankelijke miss gebleven, die bang was dat mijn man weg ging, me misschien inruilt voor een ander exemplaar wat 8 jaar jonger is?
En dat is wat ik eruit haal, bescherming van haar zelf.

Ze hoeft niet te scheiden, ze hoeft ook niet te blijven, ik vind dat je je tijd moet nemen om te gaan zien wat HIJ doet. En wat het met haar doet.
Maar in de tussentijd mag ze wel meer aan haar gezondheid denken.

Maar ik heb de wijsheid helaas ook niet, ik gaf hem ook een kans. Proberen kan altijd.

Lanza

Lanza

27-10-2019 om 18:52

Ben je nu toch

bij hem weg, Miss? Ik dacht dat je nog hard bezig was het te laten werken?

Miss

Miss

27-10-2019 om 18:58

Absoluut niet weg

Oh Nee hoor, lanza. Daarom begrijp ik gebroken ook zo goed. Je kunt er niet zomaar mee stoppen.
Tenminste ik ben er daar ook één van..

Ik kies zelf voor een soort van verstandshuwelijk, er is eigenlijk geen naam voor denk ik?

Ik hou nog steeds van hem maar ik weet dat hij mij nooit trouw gaat zijn ( zegt mijn innerlijk hart en hij roept heel hard van wel )
En zolang ik niet achter een nieuwe truus of leugen kom is het voor mij oké zo.

Lanza

Lanza

27-10-2019 om 19:05

Is het dan geen idee

om jullie huwelijk open te gooien? Want nu is er dus een die een vrijbrief heeft om vreemd te gaan, maar voor de ander is dit niet ok? Of hoe zit dit dan?

Jullie mannen weten nu wel dat ze ermee wegkomen, maar wat zouden ze ervan denken als jullie ook een affaire zouden hebben met een andere man? Is dat ook ok voor hen?

Miss

Miss

27-10-2019 om 19:21

Open

Lanza, ik ben nu op een punt gekomen dat ik nu een beetje moet lachen om jou vraag. Ik heb dit vorige maand nog voor gesteld, de reden daarvan is precies dat wat je zegt. Eerlijkheid, openheid, geen gelieg, geen verraad. Gewoon niks geen geheimen meer, maar mijn partner wil dat op dit moment absoluut niet. De reden daarvan is ook precies wat je zegt, hij wil mij niet " delen" (!) Hij is als de dood dat ik weg ga en of dat te ver gaat. Ik gevoelens " kweek " voor een andere man. Ik ben een heel gevoelig persoon, en door alles wat er gebeurd is is de liefde bekoeld vanuit mij.
Ik heb totaal geen behoefte aan een andere man, het gaat mij erom dat ik we elkaar niet meer vast gaan leggen. Want dat kan hij toch niet, alleen weet hij dat zelf nog niet. Maar ik wel.
Hij heeft nu geen last van spanning naar andere vrouwen, maar ik ben niet meer naïef te denken, hij doet het niet meer.

Lanza

Lanza

27-10-2019 om 20:00

Dus hij wil jou niet delen

maar jij moet dat wel toestaan? Heeft hij wel door hoe ongelooflijk krom zijn redenering is? Jij hebt hem al moeten delen, zelfs zonder dat je er zelf weet van had.

En als jij nou eens niet akkoord gaat met zijn voorwaarden? (Hij doet dat immers ook niet bij de voorwaarden die jullie eerder hadden gesteld).

Ik ook

Ik ook

27-10-2019 om 20:09

Het kan

Het kan weer groeien vertrouwen, kost jaren maar het kan. Je kan ook weer een nieuwe fijne relatie opbouwen. Anders betekent niet automatisch slechter. Is monogamie voor jou een eis? Voor mij wel, maar ik zie ook schrijfsters op dit forum die hun partner een tweede liefde naast hun huwelijk gunnen.

Als monogamie een harde eis is dan is stoppen de enige optie voor je man als hij met jouw verder wil. Dat de minnares liefdesverdriet heeft of wat dan ook, kan hij dan niet meer weten want alle mogelijkheden om contact op te nemen zijn dan geblokkeerd. Beetje slimmerd omzeilt dat wel maar dan moet je man hard zijn en direct verwijderen, ophangen en blokkeren. Alleen dan (ik adviseer met hulp van een eft-relatietherapeut (kan Pennenstreek je per mail veel over vertellen) ) hebben jullie een kans.

Digitale knuffel

Miss

Miss

27-10-2019 om 20:56

Lanza

Hij is een bijzonder geval laten we het daar maar op houden.

Nee hij kan dat niet, en nee hij begreep dat eerst niet. Hij heeft daar nooit bij stil gestaan dat het ook andersom zou kunnen en het zn pijn zou doen, dat was nog nooit bij hem opgekomen (?)
Hij mist een stuk empathisch vermogen. Naja ik kan inmiddels een boek over hem schrijven. Maar dat is wat ik niet meer wil, ik moet mijn focus op mezelf en kind leggen. We hebben het voor nu goed zo.

Pennestreek

Pennestreek ik kan je mail niet krijgen via de beheerder.
Zou fijn zijn als ik het wel kan krijgen.

Z

Pennestreek

Pennestreek

27-10-2019 om 21:15

Ik heb ze even gemaild

En als dat niet lukt maak ik een tijdelijk mailadres aan.

Lanza

Lanza

27-10-2019 om 21:22

Wat bizar Miss

dat hij dat inlevingsvermogen compleet mist.

Misschien wel een tip voor de rest, om het eens om te draaien. Het scenario te schetsen dat jij een ander hebt, of zou kunnen hebben als hij de spelregels blijkbaar verandert. Niet eens omdat je dit zelf wil, maar wel om hem wakker te schudden. Speel maar eens advocaat van de duivel. Je hoeft echt niet zo met je te laten sollen.

Ik word plaatsvervangend boos hier om zoveel ongelijkwaardigheid.

Anno N.

Anno N.

27-10-2019 om 21:32

Ook voorgesteld

Ik heb het destijds ook voorgesteld. Wat jij kunt, kan ik ook. Nou dat zag hij echt niet zitten. Hij zou het niet kunnen verteren, duh. Ik vond dat echt triest...maar goed het heeft hem wel wakker geschud.

Ik ook

Ik ook

27-10-2019 om 21:58

Open relatie

Heb ik ooit voorgesteld toen de ellende startte voor mij. Nee dat was natuurlijk niet de bedoeling. Man zegt dat als ik dat zou doen, hij het pijnlijk zou vinden maar wel zou begrijpen. Had hij maar niet.... Gelukkig geen behoefte aan.

Gebroken, het kan wel werken om de boel om te draaien.

Lanza

Lanza

27-10-2019 om 21:58

Triest voor hem?

Maar waarom zou dat nou ineens zo anders zijn wanneer jij hetzelfde doet als hij al heeft gedaan? Wat een walgelijk reactie als het dan ineens niet ok is. Waarom meten toch zoveel mensen met twee maten?

Anno N.

Anno N.

27-10-2019 om 22:43

Even ter verduidelijking

Hold you horses Lanza. Ik bedoelde niet triest voor hem. Ik vond zijn reactie destijds triest. Kom op zeg, ik heb genoeg eigenwaarde, ik laat me niet vernederen. Hij schaamde zich voor zijn gedrag destijds. Terecht! het was een eenmalige fout waar ik hem destijds zwaar voor door het stof heb laten gaan. Ik zou zoiets iemand dus niet aandoen, zeker niet na deze ervaring. Het is het niet waard.

Miss

Miss

28-10-2019 om 06:25

Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.

De titel zegt genoeg.

En lanza, ik wil mijn kind mijn hele leven lang recht aan kunnen blijven kijken. Ik moet er niet aan denken, wraak nemen.

Lanza

Lanza

28-10-2019 om 08:50

Dat bedoel ik ook niet

Je kunt er open over zijn. Als hij zich vrij voelt om het met een ander te doen en hij vindt dus dat hij het recht heeft jullie afspraken eenzijdig te verbreken, zonder jou daarover in te lichten, dan gelden vanaf dat moment dezelfde nieuwe afspraken voor jou. Niet stiekem, maar gewoon openlijk.

Je hoeft het niet per se echt te doen als je daar geen behoefte aan hebt, maar het kan hem wel wakker schudden als je het op deze manier benadert. Als hij dan het gevoel krijgt dat hij dit absoluut niet wil, dan weet hij ook beter hoe het voor jou is. Dat kan ervoor zorgen dat hij zich beter kan inleven in jouw positie.

Zo te horen ontbreekt het bij jullie mannen zo ongelooflijk aan empathie, dat een dergelijke zet wel nodig kan zijn. En als hij vervolgens direct naar de ander vlucht weet je ook genoeg (van liefde is dan geen sprake meer).

Miss

Miss

28-10-2019 om 09:52

Lanza

Op het moment dat ik zoiets echt ga zeggen, hey miss man ik ga met Harry van Tinder een drankje doen en ik weet niet waar het eindigt, dan kan ik meteen de makelaar bellen.

Ja het ontbreekt aan empathie. Ik heb een bijzonder exemplaar lanza, dat is moeilijk uit te leggen als je niet met een man te maken hebt, waar diverse stempels op gedrukt zitten. Maar ze zijn niet allemaal zo. Ook al denk je van wel.
Er komt heel veel leegte bij kijken, bij de vreemdganger. En het zo op proberen te vullen praat ik niet goed, maar er zijn vaak diverse factoren die een rol spelen. Bij de vreemdganger zelf. Maar goed ik spreek voor mezelf, weggaan lost het niet op. Dan word het alleen maar erger in mijn geval.

Gebroken, heb je een beetje geslapen?

Waar ligt mijn grens

Man wilt een tijdje alleen zijn, geen contact met niemand.
Niet met minnares niet met mij. Hij komt de kinderen alleen ophalen wanneer hij vrij is. Minnares gaf aan, om nog 1x met haar af te spreken voordat ie zijn tijd neemt om na te denken. Dat ze niet eerlijk vond dat hij mij nog ziet wegens de kinderen. Bang dat ik zijn keuze beïnvloed. Ze is jaloers, maar praat op een ander manier. Omweg. Zonder dat hij het door heeft.

Hij heeft gezegd ik wil niet, en ze blijf maar doordrammen. Dat ze er vrede mee wil hebben en hem daarna met rust kan laten.
Man heeft alles laten lezen, en ook alles eerlijk verteld. Man wilt het gaan doen zodat zij ook vrede kan hebben, en hij daarna rustig over na kan denken wat hij wilt.

Hij weet wat hij wilt, maar die twijfels komen terug.
Daarom besloten om voor een lange tijd weg te gaan.

Ik weet echt niet wat ik moet doen. Hij is over zoveel grenzen gegaan die je maar op kan noemen.

Liefs gebroken

Lanza

Lanza

28-10-2019 om 12:19

Dat lijkt me niet

dat hij zomaar weg kan gaan voor langere tijd. Hij heeft kinderen om voor te zorgen. Wat een belachelijk plan.

Dat jij nu moet dealen met het verdriet en de jaloezie van zijn scharrel vind ik echt de omgekeerde wereld. Hij heeft zich diep in de nesten gewerkt en hij moet er nu zelf uitkomen. Niet jou nog eens extra lastigvallen met de puinhoop.

Ik denk dat jij eerder degene bent die rust nodig heeft. Wat een egoïst

Triest geval

Dit is wat ik ook denkt lanza.

Ik heb alleen tegen hem gezegd doe wat je moet doen. Daarna contact helemaal verbreken, dit is het laatste wat ik je nog kan geven. Enigste wat ik wel knap vind van hem dat ie nu open en eerlijk is.

Ik heb gezegd; als je uiteindelijk voor haar kiest, zou je altijd moeten denken wat jij achterlaat door haar.

Ik heb er niks meer op te zeggen. Is tijd dat ik stop met denken voor hem. Nu is het tijd dat ik aan mezelf denk en deze drama een plek kan geven.

Ik heb geprobeerd om te vechten voor mijn gezin. Hij had geluk dat ik na deze drama hem nog een kans wou geven, helaas wilt ie het niet benuttigen. Maar genoeg is genoeg.

Pennestreek

Pennestreek

28-10-2019 om 13:03

Gebroken, mailadres

Hoi, ik heb een tijdelijk mailadres aangemaakt, mail me daar even op.
[email protected]

Liefs, Pennestreek

Pennestreek

Ik wil graag met je in contact komen per mail. Ik ga een ander mail adres maken. Zodat ik met je kan mailen. Omdat jij iets gelijkwaardig heb meegemaakt, denk ik dat ik je advies wel wil horen.

Toevallig

Wat toevallig pennestreek. Ik ga je mailen!

Lanza

Lanza

28-10-2019 om 13:07

Miss

Ik weet dat ze niet allemaal zo zijn. Er bestaan heel lieve, communicatief vaardige, empathische mannen, die hun vriendin/vrouw nooit zouden voorliegen, omdat ze van haar houden. Ik heb het geluk zo'n man getroffen te hebben en met mij hebben veel vrouwen zo'n relatie, waarbij beide partners liefdevol, respectvol en op basis van gelijkwaardigheid met elkaar omgaan.

De vraag is eigenlijk waarom jij en de andere vrouwen jullie zelf dit niet gunnen. Heb je het idee dat je zoveel liefde en geborgenheid niet waard bent? Ben je opgegroeid met een vader, of moeder die afwezig was en weet je daardoor niet beter?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.