Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw deel 6

Deel 5 had de 1000 bereikt; tijd voor een vervolg draad, deel 6


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Miss

Miss

29-10-2019 om 14:35

Gebroken

Ik zou heel even een pas op de plaats nemen, neem eerst even je eigen gevoelens in acht. Inplaats van meteen te gaan roepen, ga toch scheiden. Wil je daar alsjeblieft mee stoppen lanza? Dit vraag ik vanuit mij zelf, omdat dit draadje daar niets mee te maken heeft. Je mag best advies geven en we horen jou echt wel, alleen is daar niet altijd alles mee opgelost. Je hebt een heel leven opgebouwd samen en moet ook verder in de relatie tot de vader van je kinderen.
Dankjewel alvast.

Gebroken, je man kan nog alle kant op gaan, eigenlijk net als jij. Zoals Ik zei de emoties lopen hoog op. Heb je vandaag nog contact met hem gehad of is hij echt weg nu?
t is helemaal niet verkeerd om even ruimte te pakken. Los van elkaar, en misschien kun je zo ie zo een prof voor jezelf zoeken om dit alles te verwerken.
Zeker nu je zo overloopt...

Miss

Mijn man was gisteren niet weggegaan.

Ik heb niks meer gezegd, vandaag nam hij de huishouden over. Want ik heb het laten liggen sinds ik het weet.

Het is gewoon zo onwijs moeilijk, en mijn emoties komen als golven aan. Soms rustig soms barst ik uit in tranen. Ik probeer me bezig te houden, maar ik heb gewoon nergens zin in.

Groetjes

Lanza

Lanza

29-10-2019 om 18:36

Ik zeg helemaal niet gelijk

ga maar scheiden. Er is nogal wat aan de hand bij Gebroken en op basis van hoe het nu gaat, geef ik haar de raad om voor zichzelf te kiezen en niet te wachten tot Truus en haar man hun laatste romantische date gehad hebben. Als het al de laatste is, want als ze dit toestaat dan zullen er meer van dit soort afspraakjes volgen, want je kunt zo nog wel tien smoesjes bedenken om elkaar te blijven zien .

Als deze man niet snapt dat contact nu uitgesloten is en als hij ts zo blijft manipuleren, dan moet er toch een grens getrokken worden? Je gaat toch niet thuis zitten afwachten tot de afscheidszoen is geweest en daarna maar afwachten of Truus zich verder gedeisd houdt? Ze heeft hem goed onder de plak zo te horen, dus ik verwacht dat dit niet zomaar afgelopen is als ts en haar man akkoord blijven gaan met haar eisen.

Fransien

Fransien

29-10-2019 om 19:19

Gebroken

Kun je een avondje met een vriendin op de bank hangen om even tot rust te komen? Of een lange wandeling maken? Of iets anders, maar zorg nu ook even goed voor jezelf.
Je wereld staat nu op de kop en je jij moet ook je hoofd boven water houden.

Miss

Miss

29-10-2019 om 21:02

Schaamte

Gebroken, verdrietig zijn, nergens zin in hebben en super boos zijn is heel normaal!
Daar heb je ook alle reden toe!!

Ik wil nog wel reageren op de schaamte die je uiten, dat is ook heel erg normaal maar je kunt niet van jezelf verlangen dat je het wist, dus maak je daar alsjeblieft niet gek mee!
Vaak als je zelf ergens in verweven zit zie je het niet, en komt het pas als je anders naar je relatie gaat kijken! Je kon het niet weten!
Dus haal jezelf niet naar beneden.

Ik herken het wel, het machteloze gevoel dat je al die tijd bedonderd bent, is vreselijk.

Kun je misschien regelen of je het weekend naar één van je verdere vrienden of familie kan komen?
Het is belangrijk dat je steun zoekt.

Miss

Miss

29-10-2019 om 21:08

Ach lanza

Je doet er niet zomaar mee wat je zou willen, het is een volwassenman die zelf keuzes maakt.

je kunt wel stampvoetend blijven roepen je mag niet naar haar toe gaan. Op een gegeven moment ben je aan het eind van je latein en denk je het zal wel. Hij kijkt maar.

Mijn man zworf ook weken rond in huis gebroken, wat maanden tot ik mijn grens aangaf.
Dus ik ken dat gevoel van niet weten wat je moet doen, bang zijn, je gezin uit elkaar rukken, twijfelen, en klapper tandend in bed liggen omdat ik gewoon me geen raad wist.
En zelf vandaag had ik weer zn dag, omdat er door het weekend tijdens familie zaken wat voor viel en ik terug bij af was. Maar door de tijd heen pak je je zelf sneller op.

Het kost gewoon jaren, om te herstellen.

Haasje

Haasje

29-10-2019 om 22:33

Lieve Gebroken

Wat zit je in een rollercoaster! En i.p.v. dat er ruimte is voor wat er jou is aangedaan, neemt hij alle ruimte en maakt zichzelf slachtoffer. En zij voelt de twijfel en is daar nu flink in aan het stoken, ze ziet de prijs eindelijk binnen komen. Nog even doorbijten en ze heeft gewonnen.... (we zouden bijna dezelfde Truus kunnen hebben qua gedrag)

Ik had het boek van Mira Kirshenbaum “verliefd op een ander” voor mijn man gekocht toen ik net achter de affaire was gekomen. Dit was wel confronterend voor hem.

Ik lees al een tijdje mee hier maar had steeds nog een drempel om zelf ook te reageren (bang om herkent te worden). Nu toch maar gedaan omdat ik graag op jou wilde reageren, ik herken veel.

In het kort mijn verhaal:
In de zomer van 2017 gaf mijn man aan niet meer van me te houden. We leefde langs elkaar heen, hij eigen zaak en ik thuis voor de kinderen. Hij altijd aan het overwerken met een bedrijf in de crisis. Ik was het met hem eens dat het slecht ging maar wilde wel alles gedaan hebben, relatietherapie dus geeist, zijn we onszelf en onze 3 jonge kinderen verplicht. Scheiden kan altijd nog. Er was geen ander, het gevoel was gewoon weg.
Na dit gesprek deden we beide weer veel meer moeite voor elkaar, stonden weer open voor elkaar. Was echt veel fijner waardoor we beide de stap naar therapie opperen niet maakten (ik omdat ik bang was met het signaal dat ik ermee gaf, dat het slecht zou gaan).

In de zomer van 2019 biechtte hij op verliefd te zijn op een vriendin van mij (die ieder weekend bij ons was) en met haar gezoend te hebben in de Efteling tijdens onze vakantie (zij kwam ook een dag gezellig langs). En om het nog leuker te maken, ze is een medewerkster van hem.
Hij had het er erg moeilijk mee want waar werd hij nou gelukkig van? Was zo verliefd en ik kon maar niet begrijpen waarom hij zijn gezin wilde verlaten op basis van 1 zoen. Koos voor mij maar bleef maar draaien en zichzelf als slachtoffer te zien. Ik was in paniek en gaf hem alle ruimte die hij nodig had. Wilde zo leuk mogelijk zijn zodat hij maar niet zou gaan....

In het najaar vond ik hem vreemd gedrag vertonen en toen ik in zijn telefoon keek (hij zei steeds dat er niks was) zag ik dat ze een vette affaire hadden samen. Mijn wereld stortte in en hij is naar een hotel gegaan. Bij hem is er iets geknapt toen ik dat deed, zo voor mezelf koos. Hij kon toen pas echt de knop omzetten en is toen pas echt voor mij gegaan (die zoen was nep, was toen al lang bezig). Hij heeft 1,5 maand in hotels gezeten en heeft zich op alle vlakken ingezet om te laten zien dat hij mij wilde. Zorgde dat ik ontlast werd zodat ik tijd voor mezelf kon nemen, kwam iedere avond met de kinderen helpen voor hij naar het hotel ging. En uiteindelijk haar ook ontslagen....

Want zij wilde hem en deed alles om hem weer over te halen. Daarom was het na de zomer ook weer fout gegaan; de vriendschap die ze zo graag wilde liep toch weer uit de hand. Ze heeft hem met verschillende dingen gechanteerd (hij noemt het drijfzand van leugens waar hij steeds dieper in zonk) tot aan zelfmoord aan toe.

En nu?! We willen er graag samen uit komen. Maar die bal ligt nu 100% bij mij, of ik genoeg vertrouwen kan terug vinden en de pijn genoeg slijt. Hij is weer helemaal verliefd op mij en doet zijn best om het vertrouwen weer op te bouwen. We zijn nog steeds in relatietherapie en vinden dit beide erg fijn. Ik ben langzaam begonnen om aan mezelf te werken, ik wil erg sterker uitkomen, samen of alleen.
En ik heb geeist dat hij zelf in therapie ging. Ik ga het niet proberen als hij zijn eigen aandeel ervan niet in kaart brengt (narcistische vader).

Wauw haasje

Wat herken ik mezelf, ons relatie veel in jou verhaal; het is moeilijk ik weet het, digitale knuffels voor jou.

Ook ik las deze draadjes sinds vorig jaar, maar ik durfde het ook niet bang dat ik herkent word. En het helpt ik kan hier mijn ei kwijt, zonder beoordeeld te worden.

Sinds ik achterkwam was het een en al drama, die leugens van mijn man. Die loze beloftes. En ik wist dat er meer was, hoe kan hij nou op basis van “chatten” ons gezin opgeven. Op een gegeven moment zei hij dat zijn gevoelens voor mij weg waren, en dat ie niet meer van mij hield. Dat we niet bij elkaar passen. Dat wij niet dezelfde denkwijze hadden. En dat ie gevoelens had voor haar. Ik begreep het niet. Verliefd op een ander kan gebeuren, maar je gezin opgeven op basis daarvan? Ik was in de war. Ik had aangekaart om in relatie therapie te gaan, hij zag er geen nut in. Ik gaf hem ruimte, en al die ruimte werd en tijd die hij over had, was hij met haar.

En nu sinds paar weken terug, heeft hij alles opgebiecht. Omdat ik erachter was gekomen, dat hij niet op werk was.
Die avond heeft hij al mijn antwoorden gegeven op mijn vragen. Waarom? Hij kon niet meer in een leugen blijven. Hij kon het niet meer aan. En hoe dan ook het zou ooit boven water komen. Mijn wereld was ingestort, onze toekomst, toekomst van de kinderen.
Het was niet 3 maar 4 jaar lang een affaire. Hij houd van haar, en heeft sterke gevoelens voor haar. Ze hebben alles gedaan wat je maar kan bedenken.
Hij zei dat ie het heel vaak geprobeerd had om te stoppen, de gevoelens waren te diep om het door te zetten. En zij heeft hem lopen chanteren, dreigen als hij het “uitmaakte” moest ie eerlijk zijn tegenover mij dan kan zij er mee leven. Hij durfde het niet bang voor de gevolgen.

Nu dat het uit is gekomen, probeert ze met man en macht hem te manipuleren. Hij is naar haar toe gegaan om te zeggen hij voor het gezin kiest.
Ze had me daarna geappt, zonder dat hij het wist. Ze probeerde me te manipuleren. Helaas is het haar niet gelukt. En is ze sinds die dag in actie gekomen. Hij had ergens geen vrede mee hoe hij het heeft afgesloten met haar, dus is ie naar haar toe gegaan. En kwam echt voor een afsluiting. Ze heeft hem lopen manipuleren en het is haar gelukt. Ze zegt heel de tijd ik snap je vrouw niet, waarom blijf je bij iemand die niet meer van je houd, geen gevoelens meer voor je heb. Gevoelens kan je niet forceren.
Ze wou dat mijn man de tijd nam om over na te denken, ze wou haar eerlijke kans. Me man had haar geappt dat ie een tijdje ergens anders gaat wonen, en geen contact neemt met niemand. Ze raakte in paniek. Ze kon niet hebben dat me man mij nog zou zien tijdens zijn rust, het is niet eerlijk. Ze is bang dat ik mijn man beïnvloed, terwijl zij hem met rust laat. We hebben nou eenmaal kinderen. Daarom vraagt ze hem om een van deze dagen langs te komen, om te praten. Zodat ze kan focussen op andere dingen in haar leven. Ze zegt telkens dat ze van hem houd. Me man heeft daarna niet meer op gereageerd.
Hij je wel van plan om een van deze dagen naar haar toe te gaan. Ze doet er alles aan, om hem te zien. Zielig doen, manipuleren, om alleen te “praten”. Mijn man gaat een van deze dagen daar na toe. Hij wilt gewoon van haar af. Zodat ze hem niet meer loopt te pushen of wat dan ook.
Hij weet wat ie wilt, alleen zij loopt heel de tijd aan hem te trekken. Ze controleert hem, ze verzint allerlei smoesjes en hij trapt er telkens weer in.

Zijn er mensen waarvan de een zegt geen gevoelens meer te hebben, en houden van weg is. Kan het ooit nog terug komen?

Liefs

Anno N.

Anno N.

30-10-2019 om 09:36

Als je man weet wat hij wil

Moet hij een man zijn die zijn woord houdt. Die voor zijn gezin gaat. Die niet nog een keer moet “praten”. Nog een keer “moet zien” “moet “afsluiten”. Hij moet kijken naar wat hij voor JOU MOET doen. Geen smoesjes meer. Het is klaar! Over en afkappen!

Ik kan me zo plaatsvervangend boos maken over wat hij jou aandoet...sorry

Haasje

Haasje

30-10-2019 om 09:39

Ja dat kan

Ja dat kan!
De gevoelens waren weg bij mijn man, of in ieder geval ondergesneeuwd onder de verliefdheid. Als je verliefd bent denk je niet meer helder, zit alles in die roze bubbel.

Maar hij hoeft niet langs te gaan om het te beindigen, ze gaat er nooit vrede mee hebben. Hier ging het precies hetzelfde. Ze wilde ook met hem praten want het was niet eerlijk dat ik op vakantie met hem over onze relatie kon praten (zomer 2018) dus belde hij haar in de avond tijdens zijn wandelingen om na te denken. De ruimte die ik hem gaf na de belofte dat hij geen contact met haar zou opnemen. Dat heeft iets kapot gemaakt wat nooit meer heel zal worden, zijn woord is niks meer waard.

Toen ik er echt achter kwam heeft hij nog best veel met haar gebeld. Omdat hij haar wilde helpen om het te accepteren. Maar dat komt niet op die manier, dus afspreken heeft ook geen nut. Ze vond allemaal claims te hebben; is al die tijd dan voor niks geweest, als je eraan begint moet je het wel afmaken, ze heeft alles opgegeven voor hem.... emotionele chantage ten top
Hierdoor is hij wel juist meer afgeknapt, zeker omdat hij mij (als daadwerkelijk slachtoffer van de situatie) heel rustig en redelijk zag zijn. Ik heb mijn grenzen aangegeven en heb voor mezelf gekozen. Hij moest zichzelf naar mij toe gaan bewijzen, waarom zou ik hem nog een nieuwe kans geven?! Ipv dat ik hem probeerde over te halen om voor mij te kiezen.

En dat doet jou man, hij vindt zichzelf slachtoffer en eist ruimte, is bang voor wat hij kwijt zal raken. Maar jij bent het slachtoffer, jij moet gaan bedenken wat je wilt en hoe je het wilt, je grenzen aan gaan geven. Hij zal zich moeten realiseren dat jij geen gegeven bent en weg kan gaan. En bedenken of hij dat erg vindt of niet. En hoe hij het kan bewijzen naar jou toe dat hij voor jou gaat.
Ik zou toch echt gaan inzetten op relatietherapie! Zelfs al ga je uiteindelijk uit elkaar kan het heel erg helpen om ook de andere kant in te zien, begrip te hebben voor de ander.

Je hoeft niet te accepteren dat hij daar steeds weer langs gaat, ze kunnen ook bellen. Dat respect mag hij naar jou gaan tonen. En haar daarna blokkeren

Haasje

Haasje

30-10-2019 om 09:43

Gevoelens

Oja, nog over die gevoelens... mijn man zei pas dat hij weer helemaal verliefd op me was (nou hadden we wel een flesje wijn op) maar alles wat je aandacht geeft groeit!

En ooit was er iets wat jullie leuk in elkaar vonden, wat deelde jullie samen. Mochten jullie weer op dat punt komen; zoek dat weer op in de elkaar.

En dat boek “verliefd op een ander” raad ik zeker aan. Kan hij lezen tijdens zijn tijd voor zichzelf.

Ik kan hem eventueel op marktplaats zetten voor je, wij hebben hem gelezen.

Manipulatief

Ik vind de reacties van de man van Gebroken knap manipulatief.

Hij kiest zogenaamd voor zijn gezin, maar maakt die keuze voor Gebroken zo onaantrekkelijk mogelijk ("kun je ermee leven als ik alleen blijf voor het gezin, maar geen gevoelens meer voor je heb?"). Als zij moeite heeft met de gang van zaken, zegt-ie dat het moeilijk zou worden, en als ze er NU al (.....) niet tegen kan, ze er beter een punt achter kunnen zetten. En vervolgens spreekt hij nog af met zijn minnares om "er vrede mee te hebben", of -erger nog- zodat "zij er vrede mee heeft".

Op deze manier lokt hij wel uit dat Gebroken er geen zin meer in heeft en hem de deur wijst. En dan is zijn geweten schoner dan wanneer hij nu gewoon voor zijn minnares kiest; hij kan dan immers zeggen dat hij voor zijn gezin wilde gaan, maar dat Gebroken er een punt achter zette. Tja.

Mijn ex-man houdt tot op de dag van vandaag vol dat ik een punt achter ons huwelijk heb gezet, omdat ik hem de deur wees toen zijn (jarenlange) affaire uit kwam. Ik neem aan dat hij zich daardoor minder schuldig voelt over het opblazen van een gezin. De manipulaties van de man van Gebroken doen mij daar erg aan denken.

Zoveel herkenning

Haasje, wat jij me nu vertel.
Dat is ook hoe ik het zie;
Zolang zij nog in beeld is, kan hij niet bij het gevoel voor mij komen.
Ze manipuleert hem ook op het uiterste, maar ze draait zon verhaal omheen dat ze zo niet bedoelt. (Me man zeg ook ze heeft een apart manier van denken)

Wat hij nu denkt is, hij is besloten van zijn zaak.
Als hij haar dat stukje geeft, laat ze hem eindelijk met rust.
Hij weet dat het moeilijk gaat worden, geef me ook aan als zij er niet dat hij haar heel erg mist. Maar hij kies voor gezin.

Wel lief over het boek, na het lezen van jou verhaal heb ik het besteld. Het komt morgen in huis.

Ohja en Miss;
Ik schaam me, ik schaam me dat ik het niet door had, sommige van zijn vrienden weten het en doen zo nep tegen mij, ik schaam me voor zijn daden. Ik durf ook niet tegen veel mensen te vertellen omdat ik me erover schaam, wat als ik erna voor kiest om door te gaan?

Persephone;
Dit is ook wat ik in mijn hoofd had, beetje schuld op mij geven dat ik niet veder wil. Ik had hem al duidelijk gemaakt van; schuldige of niet, jij heb ons allang opgeven door een langdurig affaire aan te gaan.

Ik had ook over een kans, ik zei ik geef je een kans de “gouden ticket” om je te bewijzen. Wil je die kans of niet?
Enigste antwoord ik kreeg was, jij doet het toch ook voor jezelf. Hoe dan ook wil je me bij je hebben. Ik had gezegd ik kan je niet dwingen om bij me te blijven.

En net als haastig; ik ben best kalm tegen mijn man, hij zier mijn verdriet. En Truus loopt hem te pushen, en claimen.

Liefs

Oh ja

Er zijn meer dingen aan de hand, ik wil niet helemaal op in gaan. Bang dat Truus dit mee leest. Als jullie me begrijpen waarom.

Adelaide

Adelaide

30-10-2019 om 12:13

Ander tel nr

Gebroken, het is misschien onhandig en veel werk om iedereen je nieuwe nummer te geven, maar als zij nog zo loopt te trekken en steeds iets verzint om je man te zien, dan zou hij een ander telefoonnummer moeten nemen zodat ze geen contact meer via de telefoon kan opnemen. Het zou dan kunnen dat ze in haar wanhoop langskomt, maar dan ben je er bij en kan ze hem niet zo manipuleren.

Sterkte.

Miss

Miss

30-10-2019 om 12:43

Och lieve gebroken

Wat een verdriet toch allemaal ! Wat een loeder!!

Die schaamte dat je niets door had, dat voel ik nu soms nog even. Vaak komt het bij mij naar boven met vertrouwelijke kwesties, bij mij wist zelfs mijn familie het, zijn beste vriend, onze getuige, mijn vriendin, ik voelde me zo dom en naïef.

Maar ik neem het nu als een zware harde les, zoals vele hier benoemde ik was onwetend. Net als jij.
Maar voor NU ben je wetend en kun je je zelf altijd recht aan blijven kijken en je kinderen.
Dat duurt een tijd, gun jezelf die tijd, dat je het niet zag heeft ze nu juist extra wakker geschut, maar je kon het niet weten! Sommige mensen zijn er zooooo goed in om alleen aan zich zelf te denken en geven er gewoon niets om, zodat ze hun eigen hachje in stand kunnen houden én daarom ook liegen.

Ik wil jou heel veel zelfliefde en kracht toe wensen.

Haasje ook voor jou. Xx

Miss

Miss

30-10-2019 om 12:49

Het woordje

Ze is natuurlijk Je, het heeft jou wakker geschud. En niet zn beetje ook.

Anno N.

Anno N.

30-10-2019 om 13:27

Wat ik proef

Is dat nu steeds meer de schuld wordt gelegd bij de minnares van Gebroken’s man. Zij zou dit zeggen, zij zou dit doen etc. Zij wil dit, zij wil dat. Wie zegt dat dit allemaal waar is? gebroken’s man is een leugenaar. Waarom zou ze hem geloven? M.i. wil hij zijn straatje schoon praten. Gebroken legt nu hoofdzakelijk de schuld bij de minnares. Dit komt haar man best goed uit. Ik weet het niet en ben achterdochtig. Dit spelletje herken ik namelijk, het overkwam een goede vriendin. In haar geval was het haar man zelf die alles verzon. Zijn minnares trok niet aan hem zoals hij beweerde. Maar mijn vriendin trapte in (wederom) zijn leugens en gaf hem daarmee vrij spel ...

Anno

Mijn man krijg geen vrij spel, als ie veder met mij wilt moet ie maar zichzelf keihard gaan bewijzen. Ik trapt niet meer in zijn woorden, hij moet het bewijzen. Dus nee hij krijgt geen vrijbrief.

Mijn man wilt alleen dat zij vrede mee heeft, zodat hij ook door kan gaan. Zodat hij niet het idee heeft dat hij haar leven kapot heeft gemaakt. Ik heb alleen gezegd; ze wist dat je een gezin had, die wou ze wel kapot maken?
Zij wilt hem niet loslaten, ze denkt het is een wedstrijdje.
Ik heb al tegen hem gezegd, ze mag je hebben! Onthou wel dat zij en jij ons gezin kapot hebben gemaakt.

Vrede

Maar Gebroken, wat maakt het jouw man feitelijk uit of zij er vrede mee heeft? Hoezo kan hij pas doorgaan als zij er vrede mee heeft? Hij wil niet het gevoel hebben haar leven kapot gemaakt te hebben, schrijf je. En het gevoel dan dat hij JOU kapot maakt? Dat weegt dus blijkbaar minder zwaar. Zijn loyaliteit is al verschoven. Wil je dat?

En wat nu als ze er nooit vrede mee heeft; gaat jouw man dan voortdurend een "laatste gesprek" met haar hebben?

Mari

Mari

30-10-2019 om 14:45

en toch

zou ik misschien contact met Truus zoeken. Om te horen wat hij tegen haar gezegd heeft en wat zij te zeggen heeft. Nu kom je in een spel van aannames terecht over de andere vrouw, allebei de vrouwen eigenlijk.
Ik weet niet meer of zij nou alleen was? Maar goed, wie het gezin kapot maakt is je man Gebroken. Niet zij. Zij was een alleenstaande vrouw, neem ik aan. Zij is niet verantwoordelijk voor jullie huwelijk. Hij wel.

Gebroken

In het leven gaan relaties vaker uit. Dat is dan voor een van de twee partijen vaak niet leuk. Maar dat is het risico als je een relatie aangaat. Truus heeft haar keuzes gemaakt. Die vallen nu rot uit, omdat jouw man toch voor jou gaat kiezen. Daar hoeft hij verder niks mee te doen. Ik krijg echter de indruk dat jouw man zelf er nog geen vrede mee heeft.

Goed afsluiten

Enigste wat man wilt is goed afsluiten met haar, beide vrede mee hebben. Voordat ie alle inzet op ons kan zetten.
Man heeft zijn vrede al gevonden, alleen Truus wilt hem nog een keer zien en met hem praten voordat hij zijn rust neemt om na te denken. Ze denkt dat hij nog van gedachtes veranderd, terwijl man aangeeft dat ie er 100% al weet wat hij wilt.

En uiteindelijk ligt de bal bij mij. Of ik dit nog wel wil.
Maar ook ik heb mijn twijfels. Na alles wat er is gebeurd.
Komen we er sterker uit?

omkeren

Gebroken: ik zou je man de keuze geven: wil je goed afsluiten met Truus of wil je goed beginnen aan een nieuwe start met mij. Het één of het ander.

Kiest hij voor 'goed afsluiten' dan zou ik er klaar mee zijn. Dan komt er van die nieuwe start dus sowieso niks.

@gebroken

je schrijft: "alleen Truus wilt hem nog een keer zien en met hem praten " ... geloof dat maar niet. Waarschijnlijk zal ze alles inzetten om verder te gaan dan praten. En dan moet jouw man wel heel sterk in zijn schoenen staan.

Knopen doorhakken

Lieve gebroken,
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, ook met een truus die niet los wilde laten.
Die manipuleerde erop los.
En man kon toen niet kiezen, was een slappe zak.
Ik heb man voor de keuze gezet, je sluit het nu af, of ik ben weg.

Ze hadden al 3 keer ontmoet om af te sluiten....jaja.
Toen heeft hij nog 1 keer via de telefoon een gesprek gehad, en daarna was het klaar.

Ik heb sindsdien zijn telefoon mogen inzien, etc.
Het was echt voorbij.
Maar na zoveel gelieg en gedraai wilde ik het zeker weten.
Ik heb toen haar nummer geblokkeerd op zowel telefoon als sms.
Nooit meer last van truus gehad.
Ik heb het een paar weken later wel gezegd, en hij vond het niet erg, het was echt voorbij.

Nu zijn we jaren verder, en hebben ons huwelijk toch weer op kunnen pakken,
Het kan dus best goedkomen.

Wat mij toen sterkte was, dat truus wist dat hij getrouwd was, en gewoon niks heeft te willen, ze heeft hier zelf voor gekozen.
Dat heb ik man toen gezegd.
Hij mag zich rot schamen wat hij jou en haar heeft aangedaan, maar zijn verantwoordelijkheid ligt bij zijn gezin,
Degene die ervoor kiezen om naast de pot te pissen, hebben dat aan zichzelf te danken.
Hij voelde zich verantwoordelijker tegen over haar dan ons huwelijk.
En dat pikte ik niet.
En dat hoef jij ook niet te doen.
Sterkte, en laat je niet piepelen.

Adelaide

Adelaide

30-10-2019 om 18:11

Meegaan

Als hij echt zo graag alleen met haar wil praten, dan zou jij of een vriend dus mee kunnen gaan. Maar dat zal hij wel niet willen, want met een derde erbij is het lastig seks hebben.

De suggestie dat jij met haar moet praten is wel goed, maar dat moet je maar net aankunnen. Ik vermoed dat ik het niet zou kunnen.

Verder ben ik het eens met de paar mensen die hierboven schrijven dat hij moet laten zien dat hij voor jouw geluk kiest en niet verantwoordelijk is voor de vrede in haar hart. Als hij dat niet kan opbrengen, dan heeft hij al de keuze voor de ander gemaakt, maar durft hij het gewoon niet te zeggen.

Pennestreek

Pennestreek

30-10-2019 om 18:13

Eens met Jippox

mijn man heeft destijds via de app afscheid genomen van zijn scharrel. Was zij ook niet blij mee natuurlijk. Maar hij had de keus voor het gezin en voor mij gemaakt en verwachtte echt niet van mij dat ik hem nog ruimte gaf om iets 'af te sluiten'.

Je blijft vragen of zijn gevoel terug kan komen. Ja. Dat kan zeker. Maar niet als zij blijft trekken. Ik zei het al eerder, cold turkey is de enige manier. Niet meer bellen, niet meer appen, elkaar niet meer zien. Geen Facebook of instagram, alle contact blokken.

En je vraagt of zijn gevoel voor jou weer terug kan komen. Ja. Dat kan zeker. Maar alleen als hij de focus legt op jou, op jullie relatie, op jullie gezin.

Je vraagt of jullie er sterker uit komen. Dat kan. Maar dat weet je niet van tevoren.

Maar niet geschoten is altijd mis, toch? Je wil zelf graag je gezin in stand houden. Je man wil dat ook graag. Als je nu eens gewoon daarmee begint? Gewoon besluiten dat je niet uit elkaar. Niet nu. En dan gewoon stap voor stap, dag per dag, kijken hoe het gaat. En ik kan je nu al zeggen, het gaat met hele kleine stapjes vooruit en regelmatig een hele grote achteruit. De kunst is je daardoor niet meteen uit het veld te laten slaan. Dat hoort erbij, dat is normaal. Het duurt jaren om hier samen uit te komen. En je kunt dat (vind ik) niet alleen. Daar heb je hulp van een therapeut bij nodig.

Wij zijn nu denk ik zo ongeveer op ons best samen. Dat heeft 2 jaar geduurd. En er zullen altijd momenten zijn dat ik twijfel, dat ik weer verdriet voel, boosheid. Ook dat hoort erbij. Maar ik ben ontzettend blij met hoe wij beiden zijn gegroeid, en met wie wij (ieder voor zich én samen) nu zijn.

Je mag me nog steeds mailen. Dan moet ik weer even een nieuw tijdelijk adres aanmaken maar dat is geen probleem. Je man mag mij ook mailen. Wie weet helpt het hem.

Jippox

Dat is het nou juist, hij wilt goed afsluiten. Voordat ie weer kan goed beginnen met mij. Dat ie dan al zijn focus op mij kan leggen.

Ik weet dat Truus alles zou doen om mijn man te verleiden, manipuleren enzo. Mijn man zei dat ie daar geen behoefte aan had, en dat ie echt komt om te praten. Hij wil al haar vragen beantwoorden. En daarna zou ie gewoon weggaan. Of ik het vertrouw is een ander verhaal. Maar wat ik wel weet hij is open en eerlijk tegen mij, en laat ook zijn gesprekken met haar zien.

Ik had al van te voren aangegeven dat ik hem zijn tijd geeft om af te sluiten, maar ik heb er zo moeilijk mee. Hij zelf heeft er ook moeilijk mee, hij geeft zijn verliefdheid op voor zijn gezin. Enigste wat ik kan doen is hem toelaten om te gaan, dan krijg ik ook niet later het gevoel dat ik hem tegen heb gehouden. Dan zou ie met een wrok door leven met mij, en dat wil ik absoluut niet. Ook ik wil dat ie kan zeggen ik ga nu 100% voor jou.

Zoals ik al zei ik heb gewoon veel twijfels, maar of ik me bijltje erbij neer legt nee. Scheiden kan altijd nog. Ik wil dat ik later tegen mijn kinderen kan zeggen, hoe pijnlijk het ook was mama heeft het geprobeerd om wat van te maken.

Mijn familie en schoonfamilie staan 100% achter mijn keuze!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

30-10-2019 om 18:26

Geef haar ongelijk

Die vrouw is ook gewoon voor haar relatie aan het vechten. Ze zijn toch ook al lang samen en hadden zelfs bijna een kind samen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.