Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw deel 6

Deel 5 had de 1000 bereikt; tijd voor een vervolg draad, deel 6


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tijdens de film....

....zou ik je aanraden ook even heel goed na te denken over de vraag wat je vindt van een man die jouw uitdrukkelijke wens haar niet te ontmoeten, ondergeschikt maakt aan zijn eigen en haar wensen, en jou daarin erg manipuleert. Is dat écht wat je wil voor de rest van je leven? Wat zou je doen als je níet afhankelijk van hem was?

Denk er gewoon eens over na. Je hoeft er helemaal niet al naar te handelen, maar ik denk dat het zinvol is de optie van alleen verder gaan, net zo open te houden als de optie met hém verder te gaan.

Anno N.

Anno N.

31-10-2019 om 19:33

Hoeveel waarschuwingen wil je hebben?

Lanza wordt vaak afgebrand maar zij legt wel steeds de vinger op de zere plek. Kom op zeg. Bij haar thuis, midden in de nacht...... je kent zeker niet die uitdrukking van de kat op het spek binden?
Sterkte en ik vind het knap van je als je hem ook nog gelooft morgenvroeg😇

Miss

Miss

31-10-2019 om 20:02

Zelfcompassie en oerinstinct

Mari ik vond deze link net. Vond het mooi artikel over ons oerinstinct. Niet per definitie over vreemd gaan maar wel een interessant stukje. Omdat het vanmiddag ter sprake kwam.

We constant terug gaan naar vroeger in ons hoofd, ik heb soms echt van die baal dagen dan denk, tjonge jongen hou toch eens op er aan te denken.

https://www.psychologiemagazine.nl/artikel/rust-in-je-hoofd/

Gebroken, deze tip is voor heeel veel later hoor, maar de zelfcompassie mag straks op nummer 1 komen. Dat wat persephone ook benoemt in haar laatste post.
Ik was daar vroeger nooit mee bezig, maar doe nu iedere dag mijn lievelings parfum op, koop veel vaker iets wat ik leuk vind, doe veel meer leuke dingen, voel iedere dag wil ik dit wel of niet?
Er werd dagelijks over mij heen gewalst.
Deze post kun je later terug gaan lezen hoor geen stof voor nu. Maar vond het wel boeiend, weer te zien dat je echt per dag moet leven. Neem het dan ook met mini muizen stapjes.
Lanza, ik denk wel degelijk dat de bedrogen partner veel meer werk heeft te verzetten. Omdat je hoofd een flipperkast word. Tenminste de mijne, nu een stuk minder dan eerst maar potverdorie, partner heeft zelden ergens last van en ik naar bed ga met die film. En Daar zou ik een moord voor doen, dat niet meer te hebben. Misschien toch nog edmr. Ik merk met deze dagen dat het maalt....

Persephone, dikke complimenten dat je jezelf weer een liefdevolle man gunt. Ik vind het echt heel knap na zn bedrog.
Ik geloof niet dat ik dat ooit nog kan.

Gebroken, is je vriendin er nog?
Ik hoop het zo, pff kon ik je maar in het échte leven. Dan kwam ik je een knuffel brengen.

Miss

Vind het echt heel lief van je, nee mijn vriendin is net weg.
Man is om 22:00 klaar met werken, denk dat ie rond 22:30 bij haar is. En het komt steeds dichter bij en ik heb er moeite mee. Ik vroeg hem net of ie haar heeft gesproken, hij zei ja. Ik laat je vanavond alles lezen. En nu wachten en hopen dat het snel voorbij is.

En of ik hem na dit op zijn woord kan geloven weet ik niet. Ik zie het wel. Ik ben wel heel de dag bezig geweest, kids liggen al tijdje op bed. Huishouding gedaan, wasjes gedraaid en gehangen. Ik slaap heel slecht, ik hoop dat ik zo rond 22:00 in slaap valt. Dan hoef ik er ook niet meer aan te denken.
Ik hoop echt dat ie openkaart gaat spelen.

Miss

Miss, ik volg dit draadje al jarenlang en schrijf pas recent af en toe mee. Jouw verhaal ken ik dus goed, en zoals ik laatst al eens schreef: ik zie bij jou een enorme ontwikkeling. Als je een vriendin zou zijn, zou ik zeggen dat ik trots op je ben.

Jouw compliment aan mij is lief, maar onverdiend. Dat ik mezelf nu een leuke en liefdevolle man gun is niet knap, daar heeft de tijd gewoon zijn werk gedaan.

Ik ben al jarenlang gescheiden. Het bedrog is voor mij dus al ruim 8 jaar geleden. Maar ik kan me nog heel goed herinneren hoe ik me toen voelde. Waardeloos en ingeruild. Veel mensen denken dat het voor mij anders was omdat ik hém de deur uitzette, maar voor mij voelde het wel degelijk alsof hij ons huwelijk opblies. Dat deed ie namelijk ook.

Ook ik dacht nooit meer iemand te kunnen vertrouwen. Maar dat is gewoon niet wáár. Ik ben nog (relatief) jong - ik ga toch niet toestaan dat ZIJN bedrog de rest van MIJN leven bepaalt?

In de jaren dat ik alleen was, heb ik heus datez gehad (best veel, eigenlijk), maar nooit iemand dichtbij laten komen. Maar na verloop van tijd begon ik die oppervlakkigheid armoedig te vinden. Dan is de keuze: alleen blijven uit zelfbescherming of iemand toelaten. Het werd dat laatste en het gaat ke verrassend makkelijk af. En niet omdat ik nou zo slim ben, maar omdat de tijd inderdaad wonden wat dichter maakt, en omdat nieuwe liefde ook een soort van helend kan zijn.

En als ook deze relatie misloopt, dan is er ook niets aan de hand. Dan heb ik het geprobeerd en probeer ik het waarschijnlijk gewoon nog een keer. Of niet. Want als ik 1 ding in de afgelopen jaren hen geleerd, dan is het dat ik prima alleen met mezelf kan zijn; ik vind mezelf namelijk best heul leuk gezelschap.

Dat wens ik jullie, of dat nou gescheiden of met een doorstart van je huwelijk is, ook toe.

Ik ook

Ik ook

31-10-2019 om 20:49

#114

Prachtig Pennestreek! Zo sta ik er ook ben en opeens ben ik daar best trots op!

Gebroken, je hebt een keuze gemaakt. Een dappere keuze tegen de stroom in. Ik hoop voor jou dat je man deze prachtige, dappere vrouw gaat zien.

Nijntje

Nijntje

31-10-2019 om 22:01

Sterkte gebroken

Gebroken sterkte, ik denk aan je!
Liefs nijn

Truus

Truus

31-10-2019 om 22:01

Miss en Mari

Heel veel berichten terug reageerden jullie op mijn berichten.
Ja,ik heb best veel met haar gepraat. Via whatsapp dan he. Ze zei ook dat we beiden een goede man verdienen die we wel kunnen vertrouwen. We maakten zelfs grapjes over hem. Op een moment dat ik normaal gesproken stiekem met hem geappt zou hebben waar zij bij in de kamer zat, appte ik nu met haar terwijl hij dat niet van haar wist.
Ik moest haar wel alles vertellen want wist dat hij niets zou zeggen. EN ik heb het uitgespeeld. Er voor gezorgd dat hij alles heeft opgebiecht aan haar. Dan vertelde ik iets en vroeg zij het aan hem en hij ontkende. Ik vertelde zoveel details dat hij niet anders kon dan alles opbiechten. Dat was wat ik wilde dat hij eerlijk zou zijn tegen haar en dat zij wist waar hij weer toe in staat was.
En natuurlijk weet ik dat ik heeel ver van deze man weg zou moeten blijven. En dat ik m niet kan vertrouwen. Maar de liefde is zo overweldigend groot dat ik m nu nog niet uit mijn hoofd kan krijgen.
En ondanks al zijn leugens weet ik wel dat hij ook van mij houdt. Alleen hij houdt ook van haar en bij haar is het veilig en geen gedoe..

Door hem heb ik de echte liefde leren kennen. Nu weet ik pas wat houden van is en bij hem kon ik volledig mijzelf zijn.
Dat had ik in 20 jaar huwelijk allemaal niet meegemaakt..

Fransien

Fransien

31-10-2019 om 22:22

Sterkte vannacht

Ik hoop dat je een beetje kunt slapen.

Truus

"Dat was wat ik wilde dat hij eerlijk zou zijn tegen haar en dat zij wist waar hij weer toe in staat was."

Je geeft zelf het advies aan Gebroken er rekening mee te houden dat de minnares van haar man ook wel haar kan vertellen nu dat er iets gebeurd is, terwijl dat niet zo is om daardoor verwijdering te creëren tussen hen beiden.

Was dat ook wat jij eigenlijk wilde bereiken? Ook al was het dan bij jou wel echt gebeurd?

Miss

Miss

31-10-2019 om 23:05

Persephone

Dankjewel voor je lieve bericht, dat doet me erg goed. Ik vind het heel erg fijn dat je dat zegt, xxx.( Ik gebruik de xxx inpl van de hartjes van social media )

Ik hoop dat je het geluk blijft behouden met hem, denk dat hij in zijn handen mag klappen met jou.

En ik ga het ook proberen zo te bekijken want het is soms maar stilletjes, oppervlakkig op sommige momenten, gelukkig komen er steeds meer fijne mensen op mijn nieuwe pad, want ik ben een mense mens en wIl hem dat niet van me af laten nemen. Dat wat jij eigenlijk ook zegt. Moet wel zeggen dat ik een soort mannen issue opgebouwd heb. Maar goed daar komt vast meer balans in door de jaren heen. Ik hou hoop

Truus

Truus

31-10-2019 om 23:20

Thera

Nee, dat was niet mijn doel om voor verwijdering te zorgen. Op het moment dat ik contact met haar had wist ik dat het tussen mij en mijn minnaar over was.
Ik heb een eerlijk contact met haar gehad en geen leugens vertelt.
Ik kwam erachter dat zij ontzettend veel nog van m hield en zij merkte aan mij dat ik ook van hem hield.
We voelden ons op een gegeven moment partners in crime. Hij had mij gewaarschuwd toen het uitkwam dat ik niet met haar moest gaan praten. Hij wilde ook niet dat zij met mij ging praten.
Zoals ik al zei, we hielpen elkaar en hadden zelfs tot op bepaalde hoogte steun aan elkaar.
Ook dat was voor mij een stukje verwerking...

Nu ik hier soms lees hoe sommige Truzen zijn denk ik wel eens......als ik dat gedaan zou hebben, gelogen zou hebben tegen haar....misschien was hij dan bij haar weggegaan.
Maar dat is nooit bij me opgekomen op dat moment.

Soms al ik hier iets lees dat een man zegt tegen zijn partner dat hij van zijn Truus houdt en bij haar wil zijn ....ja dan lees ik even extra goed
want gaat het over mijn minnaar en dus over mij?
Nee, dat is niet zo..

Maar het is een verslaving......
Naar liefde en aandacht..
Ik kan het na drie maanden nog niet loslaten
En ik weet ontzettend goed hoeveel pijn ik haar heb gedaan maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik het contact af zou houden als hij contact op zou nemen met me....
Maar dat gaat hij niet doen, dat scheelt

Ingewikkeld hoor

Sterkte ermee Truus

Wakker geschrokken

Helaas, ik viel wel in slaap. Maar ik ben net wakker geschrokken. En nu kan ik dus niet meer slapen.
Man is nog niet terug, denk dat het nog wel een tijdje gaat duren. Ik voel dat ik in paniek raakt.

Ik kan niet meer

Die pijn, het afwachten, niet wetend wat ze aan het doen zijn. Hij is nog steeds niet thuis. Ik ben moe maar kan niet meer in slaap vallen. Ik vind dit zo kut, ik heb die keuze genomen dat ie mag gaan. En ja pijn mijn eigen schuld.

Ik niks wetend, afwachtend, ik maak mezelf gek met mijn gedachtes. En mijn onderbuiks gevoel zegt ze zijn bezig.

Ik ben zo verdrietig door mezelf, hij is over zoveel grenzen gegaan. En als nog is ie gegaan, hij wist dat ik het niet leuk vind.

“Voordat ie weg ging zei ie, schat vertrouw me aub voor deze ene keer, dan gaat deze pijn langzaam minder worden. Ga maar rusten ok.”

Man is terug

Mijn man is onderweg en appte:

“we hebben geen seks gehad. Ik heb haar overtuigd om niet meer te praten en gewoon proberen door te leven. Nu kan ik de focus op ons leggen, sorry schat dit moest echt gebeuren” alles is geblokt en verwijderd. Ik neem morgen een nieuw tel nummer.

Nu kan ik beginnen met verwerken, en hij ook. In de hoooooop dat we beide er sterker uitkomen. Ik heb er nu vertrouwen in en ben zeer opgelucht. Ik hoop dat hij dat ook is.

Miss

Miss

01-11-2019 om 06:52

Gebroken

Hoi lieve vrouw,
Neem het jezelf vanaf nu niet meer kwalijk dat je hem met haar hebt laten afspreken. Waar ik dan weer over nadacht was, als je hem dat niet had laten doen ze waarschijnlijk toch wel stiekum af hadden gesproken. Ik hoop zo dat het nu echt over is en zie dit inderdaad als iets nieuws. Dat hij vanaf nu aan zichzelf en jullie relatie gaat werken.
Dikke kus

Lanza

Lanza

01-11-2019 om 07:36

Wat een verschrikkelijke nacht

voor jou. Ik moest gelijk aan je denken toen ik wakker werd.

Ik vind het zo erg dat hij je zo laat bungelen en dan pas om 4 uur 's nachts thuiskomen met zo'n bericht? En dat hij voor het weggaan zegt dat je voor een keer hem moet vertrouwen? Na alles wat hij heeft gedaan? Sorry ik vind het zo ongelooflijk fout klinken. Het is volstrekt normaal dat je hem nu niet vertrouwt.

Als het je lukt om dat vertrouwen over de tijd weer te laten groeien is dat ongelooflijk knap, maar niet iets wat hij van je kan verwachten, nu al. Zorg goed voor jezelf en laat hem je niet meer manipuleren en onder druk zetten. Bewaak goed je eigen grenzen, want er zullen meer acties van hem volgen. Hij klinkt als een vreselijk dominante man die jou compleet in de tang heeft.

Flanagan

Flanagan

01-11-2019 om 09:18 Topicstarter

Soa-test

@Gebroken, vraag of hij samen met jou een soa-test wilt doen. Als jullie beiden ‘schoon’ zijn, is het verleden iets wat makkelijker achter je te laten.

Als je deze week nog eens een huilbui krijgt, is dat niet vreemd hoor. Je bent gewoon doodmoe van al die overpeinzingen. Je kan nog niet ontspannen want het is nog zo rauw.

In ieder geval een beter begin van de dag dan een appje dat hij niet meer thuis komt.

Lanza’s opmerking dat hij jou in de tang heeft, lijkt zo, maar je kan het ook andersom lezen. Uiteindelijk heeft hij voor de vertrouwde thuisbasis gekozen. Dus zo ‘machteloos’ ben je niet.
Sorry voor het woord ‘machteloos’; het is geen wedstrijd, het is een crisis waar een gezin bij betrokken is. Maar waar jij ook met een lepel in de pot kan roeren. Vergeet dat niet.

Pennestreek

Pennestreek

01-11-2019 om 09:31

Fijn dat hij thuis is

Nu kan het werken aan herstel beginnen. Ga zsm in therapie. Allebei apart en relatietherapie samen. Koop het boek ‘Houd me vast’. En ga daar alvast samen mee aan de slag. Laat je man de podcasts van Esther Perel bekijken. En jij ook als je dat nog niet gedaan hebt.
Het is hard werken, veel geduld hebben met jezelf en met elkaar. En wat ons geholpen heeft: spreek af het voorlopig (half jaar?) niet te hebben over scheiden. Het wordt een heel zware tijd nu, je moet allebei de zekerheid voelen dat je niet wordt afgerekend op een slechte dag. Maak over een (half?) jaar met de therapeut de balans op. Is er vooruitgang geboekt? Dan gaan jullie door. En anders was het de poging waard maar gaan jullie werken aan een harmonieuze scheiding. Maar neem voor die periode ruim de tijd. Tijd is dé cruciale factor in dit proces.

Lanza

Lanza

01-11-2019 om 09:45

Goed idee inderdaad

om hem ook mee te nemen voor een soa test. Bizar dat jij degene bent die zijn problemen moet oplossen. Waak daarvoor. Hij moet nu vooral zelf aan de slag, met zichzelf en de relatie en zijn rol als vader voor jullie kinderen. De laatste jaren is hij alleen met zichzelf bezig geweest, daar moet allereerst verandering in komen.

Goed idee 2

Goeie tip van Pennestreek, om nu af te spreken het een bepaalde periode niet over scheiden te hebben, en dan later de balans op te maken. En intensieve therapie, want hier zonder hulp uitkomen lijkt me vrijwel onmogelijk.

Bobbie

Bobbie

01-11-2019 om 11:42

En dat kon niet in een appje

Of telefoongesprek waar jij zicht op had? Daar moest hij uren de tijd voor nemen en haar sneue gevoel boven het jouwe stellen?
Ik kan me erg opwinden over zoveel gelatenheid en zoveel opluchting en bijna dankbaarheid richting zo iemand. Zorg dat je emotioneel niet zo afhankelijk van hem bent. Hij mag blij zijn dat ie überhaupt nog een dak boven zijn hoofd heeft.

Lanza

Lanza

01-11-2019 om 12:08

Eens

ik ben eerlijk gezegd nog altijd verbijsterd dat iedereen het hier normaal lijkt te vinden dat een man die al vier jaar een affaire heeft nog eens een nachtje bij zijn minnares langsgaat en je dit allemaal maar moet slikken ten behoeve van de relatie.

Terwijl hij hiermee zo duidelijk maakt hoe de verhoudingen liggen. De pijn van ts doet er niet toe. Hij gaat ook niet eens na een uurtje weg om daarna ts gerust te kunnen stellen en zijn aandacht verder op haar te richten en haar ongerustheid. Nee hoor! Zelfs dat heeft hij niet voor haar over. Hij blijft 5 uur lang (!) bij zijn minnares hangen, in haar huis en ts heeft het te doen met een vooringestudeerd appje.

En nu moet ts voor haar relatie gaan knokken? Het meeste werk gaan doen? Over welke relatie hebben we het nu eigenlijk? Is er nog sprake van een relatie als de ene zo met de ander omgaat?

Miekemieke

Miekemieke

01-11-2019 om 12:27

eens met Lanza

Als to meer op haar strepen zou gaan staan dan zou haar meneer waarschijnlijk meer respect voor haar hebben. Overigens zou ik geen respect van zo iemand willen, ik zou heel hard wegrennen.

Eigen weg gaan

Ik lees al een lange tijd mee omdat ik zelf deze dingen mee gemaakt heb. Nu iets meer dan 3 jaar geleden en we zijn nog bij elkaar. Onze relatie is beter als daarvoor maar toch had ik het liever nooit meegemaakt. Wat ik vooral wil zeggen is, ga je eigen weg. Ook als anderen dat niet begrijpen want daar zal je tegen aan lopen. En vertrouw niet alles wat je man zegt, hou je ogen en oren open. Maar doe het zoals jij het wil en kan voor dit moment. Neem vooral de tijd, scheiden kan altijd nog. Ik leef met je mee want wat zal het moeilijk zijn allemaal, je emotie’s gaan alle kanten op. Je wil hem vertrouwen nu en dat begrijp ik, het is je laatste strohalm waar je je aan vast kan klampen. Een dikke knuffel voor jou.

strohalm

"" het is je laatste strohalm waar je je aan vast kan klampen." Ik weet niet of je het zo bedoelt maar het klinkt erg passief en slachtofferig. Ik vind de eerder gegeven tip om een half jaar niet over scheiden te praten, een goede. Maar zorg wel dat je in dat half jaar je eigen grenzen goed in de gaten houdt. Een scheiding is zeker niet fijn maar het is niet het eind van de wereld. Je hoeft niet koste wat kost een relatie in stand te houden als dat jou teveel kost.

Flanagan

Flanagan

01-11-2019 om 12:58 Topicstarter

Lanza,

Niemand vind het hier normaal!

Voor je relatie knokken is iets dat je veelal doet wanneer er kinderen om je heen huppelen.
Hen wil je behoeden voor nog meer ellende. Dat is toch niet zo vreemd?
Gebroken zal de komende tijd wrs minder onbevangen aannemen wat hij zegt.

Dit gaat haar niet in de koude kleren zitten. Maar iets in haar, maakt dat ze durft door te gaan.
Waardeer dat ipv lastige vragen stellen, waar ze wrs geen behoefte aan heeft. Zou ik tenminste
niet waarderen als ik in haar schoenen stond.

En herstel; dat doe je echt met z’n tweeën.
Het enige wat herstel vraagt is eerlijk en open zijn tegen elkaar, zodat je kan communiceren.
Misschien is dat wel erg kort door de bocht. Maar eerlijkheid ipv liegen, is wat telt.

Miss

Miss

01-11-2019 om 12:58

Harder worden

Moet je leren lanza, grenzen aan gaan geven, gebroken kan werk gaan zoeken, man meer verantwoordelijkheid gaan geven naar de kinderen toe, andere hobby's gaan zoeken, nieuwe mensen gaan leren kennen, een gezamelijk huisdier kopen met de nodige verantwoordelijkheden.

Maar dat kost tijd, dat kun je niet één twee drie, als je dat nooit gezien en geleerd hebt.

Dat is wat gebroken gaat doen door de tijd heen, en heel veel verwerken. Heel erg veel.

Dan kun je wel blijven zeggen hij heeft geen respect. Dat had de mijne ook niet, maar nu dwing ik het af op veel momenten en dat gaat nog met bibberende dagen of volle kracht vooruit dagen.

Ik heb voor mij zelf zelfs 5 jaar weg gezet om hier van te herstellen.
Lanza met een gouwe diamanten vent kun je je zo moeilijk voor stellen hoe het is om je man los te moeten laten.
Ik praat misschien weer te lief!
Maar doe het maar eens, geef het tijd gebroken en veel. Niets is weg gegooit.

Strohalm

Nee zo bedoel ik het niet, maar ik begrijp wel dat het voor haar zo kan voelen. Ik ben juist voor regie in eigen hand nemen maar het is nog zo kort. Ik heb mij van af het begin niet zo op gesteld als zij, maar ieder doet het op zijn eigen manier. Hoop dat het zo duidelijker is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.