Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw deel 6

Deel 5 had de 1000 bereikt; tijd voor een vervolg draad, deel 6


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lanza

Test is uitgekomen, ik heb geen soa gelukkig.
Na een maand weer seks hebben, voelde niet fijn dis ik laat gewoon voor wat het is.

Lanza je brengt Miss misschien op rare gedachtes, maar eerlijk toen ik het las dacht ik er ook gelijk aan. Waar was hij geweest dat hij opeens vrolijker is.

Miss misschien moet je jezelf nu op 1 zetten. Net als wat ik nu probeer te doen. Hem even van zijn “troon” schoppen. De mannen mogen juist ons nu op 1 zetten.

Ik ga er weer vanaf, ik voel me zo beroerd.

Miss

Miss

17-11-2019 om 18:32

Van alles wat lanza

Verplichtingen, werken, mantelzorg, en ja ik hoor je denken god weet wat nog meer, maar dat weet je nooit. Als ze het willen doen, doen ze het toch wel.

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 18:32

Heeft hij zich ook

laten testen? Want het kan natuurlijk ook zijn dat hij met iets besmet is maar het nog niet heeft overgedragen. Dan is het een kwestie van tijd voordat jij het ook hebt. Ik zou er dus wel op staan dat hij zich ook laat testen.

En doe ook nog een hpv test, want baarmoederhalskanker is ook een ding.

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 18:34

Dat is zo

maar het valt me wel op hoe speciaal jij het vindt als hij iets met jullie wil doen, op een zondagmiddag. Is hij dan echt het hele weekend verder weg? Heb jij ook momenten dat jij er in je eentje op uit kan, of is dat een voorecht dat hij alleen heeft?

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 18:36

Als ik jullie was

dan zou ik juist wel lekker op stap gaan, zoals gebroken van plan was. Ben je uiteindelijk nog wel geweest, of heb je je laten tegenhouden door je man?

Miss

Miss

17-11-2019 om 18:37

Niet uit het veld slaan.

Dat mag je zeer zeker denken. Die gedachte heb ik dan ook. Maar wat moet ik ermee?
Ik ga hem echt niet volgen, afluisteren, of stalken op zijn werk.
Dat is het leven met een verslaafde.

Dat is vertrouwen, en als je dat niet hebt, heb je alleen invloed op je eigen gedachtes en zijn.
Dus dat gaan we weer opzoeken, want dat is het enige zinvolle voor nu.

Ik heb afspraak verzet naar vrijdag. Dan hoef ik niet pas na 00:00 af te spreken. En kan dan al rond 19:00 weg. Man komt eerder thuis vrijdag. Ik ga morgen ochtend beginnen met joggen. Woensdag ochtend proefles kickboksen. Wanneer de jongens slapen, dan ben ik wel bezig met mijn hobby, of ik zet een leuke film of serie op heerlijk onder de dekens met thee en koekjes en chocola.

Normaal plan ik mijn dagen niet in. Omdat elke dag wel zelfde routine was, kids brengen/ophalen van school, ondertussen de huishouding, boodschappen. Spelletje met de kids, of buiten spelen, koken, kids douchen, in bed leggen. Meestal ben ik dan al brak, val dan in slaap voor de tv. Rond 22:30 Man thuis, eten opwarmen, samen film kijken.
Korte gesprekken met man, meestal over hetzelfde. Thats iT zo ziet gebrokens leven eruit. Sommige dagen nog playdates voor de kinderen. Zwemmen, indoor speeltuin.(meestal woensdag) kids halve dag school. Maar voor de rest nooit wat voor mezelf.

Ik werk nu nog niet, maar ben wel op zoek naar werk. Liefst ochtend tot 15:00 zodat ik de kinderen van school kan ophalen. Alleen is zo moeilijk om een baan te vinden.

Miss

Miss

17-11-2019 om 19:20

Dat is heel waardevol

Gebroken, vergeet dat niet. Er zijn genoeg ouders die meer tijd met hun kinderen door zouden willen brengen en het niet kunnen.

Het is wel ontzettend goed om langzaam aan te gaan kijken wat je mogelijkheden zijn.

Zo ben ik een jaar geleden ook begonnen.
Je hebt een begin gemaakt, iets om trots op te zijn!

Ik ben een echte huiselijk type, en kind is ook het beste bij rust en playdates. Dus op langer termijn als ik nu al terug kijk naar het af gelopen jaar is mijn kind / ouder band verdriedubbeld. Iets waar ik erg blij mee ben en trots op ben. Dat gun ik je ook gebroken, en dat heb jezelf in de hand.
Ik werk ook alleen onder schooltijd.( wel al die jaren al ) Er zijn mogelijkheden, en van je hobby kun je ook je werk gaan maken, dat kost tijd! Maar dat kun je echt.

Je bent de rots in de branding voor je jongens, zo praat de mijne in iedergeval over mij en daar begin ik nu hij ouder word steeds meer mijn vruchten van te plukken. Intense & onvoorwaardelijk liefde.

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 19:20

Wat goed dat je

gaat kickboksen en joggen en tijd voor jezelf inplant! Bso is niks mis mee, mijn oudste gaat er graag naartoe, dus dat zou ik zeker niet laten meespelen in je zoektocht naar werk. Wellicht kan je man terug in uren als jij gaat werken, dan wordt het allemaal wat gelijkwaardiger.

Vraagje

Even korte vraagje, mijn man is zeg maar 4,5 jaar vreemdgegaan super lang affaire gehad.

Hij zegt nu alleen ik heb jou wat aan gedaan maar niet de kinderen. Ik vind dat hij juist mij en de kinderen wat hebben aangedaan. Omdat hij alles op het spel heb gezet. Hij zei, ik ben er altijd voor de kinderen. Dus je kan niet zeggen dat ik de kinderen wat aan hebt gedaan, als je zegt in heb jou war aangedaan dat klopt.

Zijn jullie eens met man? Ik vind niet kunnen dat hij zo over denkt.

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 19:21

Quote:

Dus op langer termijn als ik nu al terug kijk naar het af gelopen jaar is mijn kind / ouder band verdriedubbeld.

Hoe kan dat? Was je er eerst niet voor je kind? Of heeft dat te maken met het vreemdgaan van je man?

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 19:23

Nee hij heeft

verraad gepleegd naar jou, maar ook naar zijn kinderen. De tijd en aandacht die hij al die jaren aan haar gaf, had hij ook aan de kinderen kunnen geven. Hij was altijd aan het 'werk', maar eigenlijk bij haar, het klinkt alsof hij zijn kinderen heeft verwaarloosd.

Miss

Miss

17-11-2019 om 19:29

Hmm

Dat zie ik toch net zo als jou gebroken, Mijn man heeft ons gezin op het spel gezet. Mijn kind zijn veilige thuisbasis enorm wankel gemaakt.
Iets met fundering noem ik het altijd.

Het eerste was wat ik schreeuwde na de uitkomst was dat ik hoopte dat ons kind geen grote junk word! En door al deze schade die ik opgelopen heb stabiel kan blijven en hem ten alle tijden kan op blijven vangen. Kind ziet heel, heel erg veel verschil in ons. Daarom is het Ook zo belangrijk dat je gaat laten zien, dat je er toe doet. Dat is wat mijn kind nu ziet.

Het vreemdgaan heeft er voor gezorgd lanza dat ik nog meer een vangnet heb ontwikkeld.

Mijn kinderen

Ik voed ze echt met liefde op, en de tijd die ik met hun doorbrengt noem ik geen verloren tijd maar juist heel waardevol. Ik heb destijds zelf voor gekozen om huismoeder te zijn, en daar ben ik nog steeds trots om.
Het is soms heel zwaar, en soms kan ik ze achter het behang plakken. Maar tijd met mijn kinderen doorbrengen is echt zo waardevol. We doen veel samen, meestal is man er dan ook niet bij. Van pretparken tot speeltuinen. Ik heb ze liever veel buiten, dan thuis op iPads of tv. We doen veel spelletjes samen. Wat mij ontzettend gelukkig maken. Alleen nu dat ik verdrietig bent zien ze het. En het is zo moeilijk om te verbergen. Ze voelen die spanning aan. Maar het moet niet zo zijn dat mijn kinderen mij moeten troosten van mijn verdriet, ik moet ze juist troosten als ze verdrietig zijn. En juist niet andersom.

Ik heb wel gedacht over de bso, alleen ik wil ze toch liever zelf ophalen van school. Want na schooltijd kan ik dan nog tijd met ze doorbrengen.

En van mijn hobby kan ik idd een beroep op uitoefenen.

Xxx

Dat is wat ik ook denk

Door zijn affaire heeft niet mij niet alleen pijn gedaan maar ook de kinderen, ik snap niet dat hij het niet anders ziet.
Ik heb ook uitgelegd waarom ik dat vond, maar man komt met dus je wil zeggen dat ik niet van de kinderen hou dat ik niet om hun geeft. De vreemdgaat is iets tussen papa en mama.

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 19:36

Het hoeft niet direct iedere dag hè?

Mijn oudste gaat twee middagen naar de bso, de rest van de middagen is hij lekker thuis en in het weekend natuurlijk ook. Opvoeden gaat voor mij niet alleen om zoveel mogelijk zelf tijd doorbrengen met mijn kinderen, maar ook doen wat in hun belang is. Mijn oudste heeft veel vriendjes op de bso en speelt daar graag. Als je een heel verlegen kind hebt snap ik dat het anders is.

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 19:40

Dat is echt niet zo

Het is ook verraad naar je kinderen. Je weet dat als je zoiets doet, de kans heel groot is dat je je gezin ermee kapotmaakt. Dat gezin is de veilige basis voor je kinderen, hun fundament. Daar is hij zo argeloos mee omgegaan. Ik denk toch dat het goed is dit nog eens heel duidelijk te zeggen.

Hij is er niet geweest, hij zat of op zijn werk of bij haar en als hij bij jullie was dan zat hij nog met zijn hoofd bij haar, dus eigenlijk is hij niet betrokken geweest. Hij heeft alleen aan zichzelf gedacht.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-11-2019 om 19:48

Hmm nee

Ik zie het meer zoals je man. Hij heeft jou bedrogen, maar in de verbroken/wankele relatie hebben jullie beide je aandeel gehad. Dat mag ik natuurlijk niet zeggen in dit bolwerk van bedrogen vrouwen, maar ergens zijn ze elkaar kwijtgeraakt en dat is beide aan te rekenen.

Bobbie

Bobbie

17-11-2019 om 20:09

Niet altijd phyrne

Soms komt de liefde maar van 1 kant en is er gelogen en bedrogen en nooit "gehouden van".
Mooi dat ik daar geen schuld of aandeel in heb.
Ik laat de schuld graag daar waar hij hoort.

Miss

Miss

17-11-2019 om 20:12

Heks versus Reus

Dat mag je zeker zeggen pryne, er zullen best situaties zijn waarin de een of ander zich niet gehoord heeft gevoeld.

Je ziet vaak genoeg dat een van de partners elkaar zwart maken tegen over de kinderen.
Man kan later ook zeggen dat ik een waardeloze vrouw was, hem niet begeerde en een trut was. Dat weet ik later pas " als hij groot is" En hij het daarom heeft gedaan, maar het gezin heeft een extra klap gekregen door zn daad. Daar kun je niet omheen.

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 20:21

Ik ben nooit bedrogen

maar ben het niet met je eens, Phryne. Een wankele relatie, dat kan, maar dan ga je daar samen aan werken, binnen de relatie. Neuquen met een ander gaat daar echt niet aan bijdragen, daar heeft alleen degene die vreemdgaat aandeel in.

Lanza

Het zijn totaal geen verlegen kindjes, ze maken heel snel en makkelijk vrienden.

Nu afwachten waar ik word aangenomen, met dikke gat in mijn cv. Hopen dat ik ergens word aangenomen. Het gaat mij niet eens om het geld maar meer om sociale contacten te verleggen.

Kijk dat hij mij bedrogen heeft, is een feit dat het vooraf al niet soepel liep. Maar door zijn keuzes heeft ie wel alles op het spel gezet.

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 20:34

Dat is mooi

dan is de bso echt leuk voor ze. Mijn oudste is zwaar teleurgesteld als het een keer niet doorgaat. Hij heeft vriendjes die hij alleen daar ziet en ze hebben een giga natuurgebied om in te ravotten, ze krijgen daar zoveel vrijheid. Prachtig om te zien.

Flanagan

Flanagan

17-11-2019 om 20:56 Topicstarter

Harmonie

Wanneer iemand de harmonie beschadigt, beschadigt die persoon de harmonie binnen het gezin. Je kinderen voelen die onrust. Dat mag hij niet onder het kleed schuiven. Ook naar de kinderen heeft hij een verantwoordelijkheid; de verantwoordelijkheid de harmonie te bewaken.

Maar jij hebt ook een verantwoordelijkheid. Je hebt hem gevraagd waarom hij dan niet naar haar ging of het eruit gooien en aannames uitspreken. Dragen die acties bij aan herstel?
Lees het eerder geposte artikel, check de lijst en probeer het als richtlijn te gebruiken.

——
In artikel staat ook de sex fijner is als de intimiteit goed is. Maw als die intimiteit nog niet goed is, pas de sex daar dan op aan. Dus eerste tijd liever knuffelen en wanneer mogelijk in stapjes weer opbouwen.
—-
Of dank je zeggen als hij iets aardigs doet
—-
Of niet alleen voor hem leven maar jezelf ook aandacht gunnen.
Etc

Ergens wil je snel weer dat het was als vroeger, te snel. Maar iets dat 4 jaar geleden verdween is niet in één maand terug.

Flanagan

Flanagan

17-11-2019 om 21:03 Topicstarter

Allebei

Gebroken, volgens mij is het beroep dat je wilt uitvoeren prima te combineren met je leven als moeder. Tijdens de schooluren kan je als freelancer werken, genoeg tijd om je kinderen uit school te halen. Ze hoeven dus niet tot 17:30 naar bso.
Je maakt alleen minder uren en verdient minder geld, maar je kan wel die zaken combineren zoals dat voor jou goed voelt.

Mari

Mari

17-11-2019 om 21:25

nee Phryne

Niet alle situaties van vreemdgaan komen voort uit een disharmonie in de relatie. Er zijn bijvoorbeeld mensen met een jarenlange seksverslaving (die ze uiteraard voor hun partner verborgen houden). Je gaat ook niet tegen de partner van een alcoholist zeggen "ja maar hij drinkt omdat het thuis niet goed zit".

Flanagan

Dat is ook altijd mijn plan geweest, om vanuit huis een nagel salon openen. Mijn eigen tijd inplannen, kids brengen en van school halen.

Alleen voor nu wil ik ook iets waar ik dan niet continu thuis ben, buiten mijn comfortzone. Ik ben huis echt een huismuts, maar wil nu mijn grenzen verleggen in mijn persoonlijke groei.

Ik heb in dec een spoed nagel cursus, binnen 2 dagen kan ik mijn certificaat halen. Thuis ben ik al flink aan het oefenen, heb alle benodigde spullen al.

Mijn thuisstudie heb ik lange tijd links laten liggen, ik ben wel van plan om het weer op te pakken.
(Kinderpsychologie) maar nu nog niet, omdat ik al juist te veel afleiding zoek. Bang dat het mij teveel word.

Ik doe nu vooral mijn eigending, omdat ik het zat ben dat ik continu hem wil pleasen.
Wat ik nu vooral denk jij hebt nu liefdesverdriet verwerk alles maar eerst voordat jij aan ons wil werken, ene kant ben ik bang dat hij er nooit overheen komt.

Hij vraagt me wel telkens hoe moet ik aan ons relatie werken.

Ik ook

Ik ook

17-11-2019 om 21:56

Studie

Ik heb mijn pijn omgezet in actie en de afgelopen jaren een HBO diploma gehaald. Vond het een hele leuke opleiding en kon daarmee goed mijn aandacht verleggen.
Leef maar even dag voor dag. Goed dat je bezig bent met werk gebroken!

Miss, je bent een lieverd. Zeker voor je kind en man. Hoop dat therapie hem echt gaat helpen en daarmee jullie gezin.

Allemaal

Jullie zijn allemaal lieverds, ik heb niet verwacht dat ik zoveel steun hier uit kon halen.

Soms harde en rake woorden, maar ergens begreep ik het ook wel.

Waarom wil je bij zon iemand blijven.
Ik had altijd tegen mezelf gezegd eenmaal vreemdgaan is pak je koffers en vertrek. Moment dat je meemaakt is moeilijker dan je had verwacht.

Het is bij mij nu precies een maand geleden dat man had opgebiecht. Maar ik merk wel dat ik eindelijk voor mezelf begin op te komen. Soms komen te twijfels weer. Maar ik heb vastbesloten om geen focus meer op hem te leggen.

Anno N.

Anno N.

17-11-2019 om 22:51

gebroken

Die harde woorden waren soms om je sterker, weerbaarder te maken, niet om je onderuit te halen. Je lijkt nu ook weerbaarder.
Ik zei vroeger ook altijd als hij vreemdgaat is het over, maar idd als je het zelf meemaakt kun je anders beslissen.
Bij jou is alles nog vers. Je bent nog aan het opkrabbelen, moet nog beginnen met verwerken. Wil niet te veel te snel. Hoewel ik denk dat je daar ook de kans niet voor krijgt want je man heeft Jammer genoeg nog steeds de touwtjes in handen.
Jij moet nu zorgen dat jij degene bent die de touwtjes in handen krijgt.
Je hebt goede voornemens, zet deze door. Je moet niet meer afhankelijk willen zijn van je man. Je zult zelfs zien dat als je meer je eigen leven gaat leiden en niet meer je leven laat leiden door hem, er misschien een moment is dat jij hem niet eens meer nodig hebt om gelukkig te zijn (hoewel je dat nu ook al niet bent maar nog niet inziet). Geluk zit namelijk in jezelf (en in je kinderen).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.