Relaties

Anna Cara
12-12-2021 om 23:19
Verder na ontrouw - deel 8
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.

snoepjeharibo22
14-10-2025 om 18:42
LifeEvent! schreef op 13-10-2025 om 20:34:
[..]
Zij is geen onderdeel meer van de vriendengroep.
Nee niet helpend en haar gedrag geeft soms venijnige triggers. Maar verhuizen en alles achter ons laten is (nog) geen optie vind ik. Het moet een proces van loslaten worden zodat ik haar met mededogen ga zien want veranderen zal ze ws niet.
Waarom zou je je partner vergeven en haar niet? Daarnaast haar en haar leven continu in de gaten houden ook, waarom? Ben je nog steeds bang dat hij er met haar vandoor gaat of voor haar kiest? hij had een liefdesrelatie met jou niet Truus! je plaatst jezelf er continue boven door dit soort uitspraken te doen. alsof ze überhaupt jou mededogen zou moeten verdienen… Jou man gleed niet uit hè en belandde per ongeluk spontaan zomaar in haar Vagina; En zeker niet herhaaldelijk. Maar ja hij (deze godvrezende persoonlijkheid) kon de verleiding vast niet weerstaan; hij is ook maar en man, en jij ja jij moet maar blij zijn dat hij het met jou doet/wilt, trekt nog en God vergeeft hem toch wel. ik ben echt gefascineerd wel door deze denkwijze….

MRI
14-10-2025 om 19:06
snoepjeharibo22 schreef op 14-10-2025 om 18:42:
[..]
Waarom zou je je partner vergeven en haar niet? Daarnaast haar en haar leven continu in de gaten houden ook, waarom? Ben je nog steeds bang dat hij er met haar vandoor gaat of voor haar kiest? hij had een liefdesrelatie met jou niet Truus! je plaatst jezelf er continue boven door dit soort uitspraken te doen. alsof ze überhaupt jou mededogen zou moeten verdienen… Jou man gleed niet uit hè en belandde per ongeluk spontaan zomaar in haar Vagina; En zeker niet herhaaldelijk. Maar ja hij (deze godvrezende persoonlijkheid) kon de verleiding vast niet weerstaan; hij is ook maar en man, en jij ja jij moet maar blij zijn dat hij het met jou doet/wilt, trekt nog en God vergeeft hem toch wel. ik ben echt gefascineerd wel door deze denkwijze….
Weet je dit is zo vaak tegen haar gezegd ook en met name door mij. Ik ben het dus met je eens. Maar aan de andere kant: wij weten ook niet hoe alles in elkaar zit. Wij weten niet welke hulpbronnen (als fijne zussen/ familie, diepe vriendschappen e.d.) LE tot haar beschikking heeft. Ze heeft wel eens iets los gelaten over dingen die ze in haar jeugd heeft meegemaakt, en dat is niet mis. Nu is ze met een man die haar tijden bedrogen heeft met een vriendin van haar maar die spijt betuigd heeft en lijkt voor het huwelijk te willen gaan. Wat ik lees in haar verhalen en opstelling is dat ze door het bedrog zwaar getraumatiseerd is (miss doordat het werkte als trigger voor dat vroegere trauma). Dan zit ze in een geloof en kerkgemeenschap waar ze steun aan heeft, wat de cement van haar leven is. Ik zelf, hoewel religieus, maar niet kerkelijk begrijp niets van de harde opstelling tov de minnares, zeker ihkv vergevingsgezindheid. Maar als ik het zie vanuit wat ik weet of kan voorstellen bij haar situatie, kan ik me ergens wel voorstellen hoe zoiets werkt. Ik pleit voor mildheid ook voor LE (en ook als eigen voornemen geldend voor mijn posts naar haar). Ik zou ook graag zien dat zij de minnares meer kon vergeven, maar voor haarzelf, omdat het zo goed is voor je hart.

Draver23
14-10-2025 om 19:26
Kan MRI alleen maar onderschrijven. Hoe geërgerd hier mensen soms reageren op LE, zulke triggers krijg ik bij dat soort reacties. Dit is naar mijn mening een plek waar je je verhaal mag doen zonder oordeel, althans waar je mag rekenen op een vorm van sympathie, in ieder geval niet afgebrand hoeft te worden om wat je hebt meegemaakt. Zo afgeven op iemand die bedrogen is vind ik echt heel erg laag, hoe irritant je die persoon ook vindt. En hypocrisie mag je best blootleggen, maar hou je eigen emoties even in voordat je zoiets typt. Burn the witch, zo'n gevoel bekruipt me. Als je het er niet mee eens bent ga dan in discussie, maar geen steken onder de gordel.
Ik heb zelf het geluk dat mijn Truus nooit meer in beeld is gekomen, maar als ik zou merken dat zijn relatie ten einde was gekomen dan weet ik niet hoe ik zou hebben gereageerd. Ik denk onverschillig, maar misschien ook wel blij, wie zich brandt..., alleen jammer voor hun zoontje. Ik heb een heel andere relatie met hem dan met mijn vrouw dus ik vind die parallel tussen je partner vergeven en Truus vergeven helemaal niet zo evident. Het is ook maar hoe je vergeven kwalificeert, als je het ziet als het loslaten van wrok tegenover diegene dan ben ik al vrij ver, ik denk er niet aan en het doet me steeds minder. Maar ik word alleen door zijn naam al getriggerd dus de pijn zit er nog wel. Daarnaast heeft hij ook niet om vergeving gevraagd, dat is ook al heel anders. En verzoening was er daarvoor niet dus hoeft daarna ook niet te komen. Maar als hij nu op de stoep zou staan en zou aangeven dat hij ontzettend veel spijt heeft en mijn vergeving vraagt, dan zou ik daar denk ik wel toe in staat zijn. Maar emotioneel kan dat heel erg anders uitpakken.
Goed, dit is mijn situatie maar bij LE was het een gezamenlijke vriendin, die in het dorp woont, waar man een hele poos mee is geweest. Zelfs al is ze er teveel mee bezig en zou ze het fijn vinden dat hun huwelijk het niet redt, echt so what? Ik vind het zo gemeen om te lezen want ik voel vooral bij snoepjeharibo22 dat ze LE pijn wil doen met haar beeldspraak en dat vind ik echt kwalijk. Ga dan eens bij jezelf te rade waarom je die intentie zo voelt. Een reality check kan ook echt op een andere manier als je dat vindt. Maar omdat LE bepaalde gedachtes over het geloof vrij stevig predikt, moet ze zelf maar roomser zijn dan de paus? Ik vind het bespottelijk. Wees mild. Als je boos bent reageer dan wat later. Of niet.

Anoniemvoornu
14-10-2025 om 20:03
Draver23 schreef op 14-10-2025 om 19:26:
Kan MRI alleen maar onderschrijven. Hoe geërgerd hier mensen soms reageren op LE, zulke triggers krijg ik bij dat soort reacties. Dit is naar mijn mening een plek waar je je verhaal mag doen zonder oordeel, althans waar je mag rekenen op een vorm van sympathie, in ieder geval niet afgebrand hoeft te worden om wat je hebt meegemaakt. Zo afgeven op iemand die bedrogen is vind ik echt heel erg laag, hoe irritant je die persoon ook vindt. En hypocrisie mag je best blootleggen, maar hou je eigen emoties even in voordat je zoiets typt. Burn the witch, zo'n gevoel bekruipt me. Als je het er niet mee eens bent ga dan in discussie, maar geen steken onder de gordel.
Ik heb zelf het geluk dat mijn Truus nooit meer in beeld is gekomen, maar als ik zou merken dat zijn relatie ten einde was gekomen dan weet ik niet hoe ik zou hebben gereageerd. Ik denk onverschillig, maar misschien ook wel blij, wie zich brandt..., alleen jammer voor hun zoontje. Ik heb een heel andere relatie met hem dan met mijn vrouw dus ik vind die parallel tussen je partner vergeven en Truus vergeven helemaal niet zo evident. Het is ook maar hoe je vergeven kwalificeert, als je het ziet als het loslaten van wrok tegenover diegene dan ben ik al vrij ver, ik denk er niet aan en het doet me steeds minder. Maar ik word alleen door zijn naam al getriggerd dus de pijn zit er nog wel. Daarnaast heeft hij ook niet om vergeving gevraagd, dat is ook al heel anders. En verzoening was er daarvoor niet dus hoeft daarna ook niet te komen. Maar als hij nu op de stoep zou staan en zou aangeven dat hij ontzettend veel spijt heeft en mijn vergeving vraagt, dan zou ik daar denk ik wel toe in staat zijn. Maar emotioneel kan dat heel erg anders uitpakken.
Goed, dit is mijn situatie maar bij LE was het een gezamenlijke vriendin, die in het dorp woont, waar man een hele poos mee is geweest. Zelfs al is ze er teveel mee bezig en zou ze het fijn vinden dat hun huwelijk het niet redt, echt so what? Ik vind het zo gemeen om te lezen want ik voel vooral bij snoepjeharibo22 dat ze LE pijn wil doen met haar beeldspraak en dat vind ik echt kwalijk. Ga dan eens bij jezelf te rade waarom je die intentie zo voelt. Een reality check kan ook echt op een andere manier als je dat vindt. Maar omdat LE bepaalde gedachtes over het geloof vrij stevig predikt, moet ze zelf maar roomser zijn dan de paus? Ik vind het bespottelijk. Wees mild. Als je boos bent reageer dan wat later. Of niet.
Ik reageer niet om gemeen te zijn maar echt omdat ik geloof dat het haar heel veel rust zou brengen minder betrokken te zijn met het leven van haar Truus.

1980kim
14-10-2025 om 20:34
Wow ! ik lees hier regelmatig mee omdat ik ook dacht dat je hier steun krijgt en begrip voelt.
Maar reageer al lang niet neer mede door sommige pijnlijke reacties hier soms.
We hebben allemaal ons eigen verhaal en dat is voor ons allemaal even heftig om door te moeten.
Maar om iemand om haar geloof zo neer te zetten vind ik erg kwetsend. Ik zelf heb totaal niks met een geloof , maar ik ben van mening dat iedereen mag doen en geloven waar hij/zij zich goed bij voelt.
En als Truus een goede bekende was en als vriendin voelde, is het proces denk ik wel een stuk anders als wanneer Truus een vreemde was die je zelf nooit zag of sprak. Ik kan me goed in LE verplaatsen omdat haar verhaal helaas op mijn verhaal lijkt . Dus zal het misschien ook wel anders lezen, maar ik voel haar pijn vaak omdat ik weet hoe dit voelt. En snap ook wel dat haat gevoelens niet helpend zijn, maar ja als er zijn zijn ze er . En hopelijk slijt dat uiteindelijk.
En of we nu door gaan of niet met onze partners we zijn voor het leven getekend denk ik. Maar iedereen doet het op zijn eigen manier. En het lijkt me niet de bedoeling van dit forum om mensen nog meer pijn te geven omdat ze een andere denk wijze hebben als jij zelf .

snoepjeharibo22
14-10-2025 om 20:41
Draver23 schreef op 14-10-2025 om 19:26:
ik reageer ook echt niet om gemeen te zijn! Alleen soms denk ik wel kom; ik wil je zo wakker schudden!! Je verdient zoveel beter; dan waar je nu jaren in blijft hangen. Niemand verdient het om bedrogen te worden- en dan zelf alle schuld op zich te nemen, af te schuiven op Truus; te blijven struggelen. het leven heeft zoveel meer te bieden echt! Misschien sta ik anders in het leven ik wil benadrukken dat ik echt heel gelovig ben uit een strengere cultuur kom zelfs; maar geen kerk-(( moskee)) ganger in dit geval ben.
Ik heb me daaruit compleet vrijgevochten; en ik ben m’n geloof in God niet verloren. niemand heeft het recht je te onderdrukken. Mannen zijn geen wilde zielige beesten; die we maar moeten respecteren en volgen. Er is een groot verschil tussen cultuur/maatschappij enof geloof.
Misschien is dat wat ik life event echt zou willen zeggen; dat je echt veel liever voor jezelf mag zijn; van jezelf mag en moet houden! Truus; man; omgeving. Dit is nog steeds jou leven; je mag er van maken wat jij wilt. Want jij bent ook belangrijk— ik gun je zoveel meer liefde en oprechte gelijkwaardigheid.