Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Dat is het nare, he, dat dat groene mannetje altijd om de hoek komt kijken als zich zoiets voordoet. Zou je voordien er niet bij stul hebben gestaan, nu zijn er allerlei dingetjes waardoor je denkt:' Zou hij misschien toch weer...?'

Ach wij zaten gisteren in een NPO-serie over een geweldddadige man, en hij werd er naar van, zei hij. Er kan elk ogenblik weer iets vervelend gebeuren. ik dacht dat hij misschien wel wat geconfronteerd werd met zijn eigen verborgen agressie, want hij heeft ook wel eens last van oprispingen, maar dit was extreem, in elkaar meppen. Misschien dat hij dan beseft hoe het ook kan gaan als je die agressie niet in de hand houdt.

Maar bij ons gaat het eigenlijk wel heel goed de laatste tijd. En inderdaad, belachelijk maar wel fijn, ik heb weer vlinders in mijn buik. Tegelijk weet ik dat als zich nog eens zoiets voor zou doen, ik het wel heel anders aan zou pakken. Hem naar zijn moeder sturen, goed nadenken en als hij weer aankwam met alles waar hij zo'n moeite mee had bij mij en op die manier mij weer de schuld in de schoenen zou schuiven, dan was het ook basta. Niet nog eens door die hel.
Alleen als hij echt, echt heel veel spijt had van wat er gebeurd was. En misschien dan niet eens.
Voorlopig geniet ik van wat er nu is. Gisteren las ik veel terug en zag dat hij echt wel veel,spijt had na  die tweede biecht. Tranen, knuffels, zijn best doen...ik was het vergeten. Nee, zo is het goed.

Puinhoop, fijn dat het goed gaat. Maar je beschrijft je man als een narcist. En een narcist doet alles uit eigen belang. Ben je niet bang dat hij nu zo is om er maar voor te zorgen dat je bij hem blijft? Want uit je verhalen weet ik dat hij nu niet echt de liefhebbende man voor je is bij tijden. 

En trots? Nee mijn trots is weg. Ik heb ook geen relatiestatus meer op FB, omdat ik op een bepaald moment het gevoel kreeg wel getrouwd te zijn maar geen huwelijk te hebben. En dat heb ik eigenlijk nog steeds wel. Ik heb nu een relatie met mijn man, maar geen huwelijk. Want er is geen wederzijds vertrouwen en een inzet van 100% van mijn kant. Ik zal ook nooit meer 100% geven. En dat weet hij ook. 

Ja, dat is wel jammer, Mamame. Gisteren sprak ik er toevallig met mijn moeder over. Zij liep destijds met mijn broer te praten en vertelde hem dat ze toen echt scheiden wou. Ze voelde geen vertrouwen meer en geen respect. Tsja, dat zijn de pijlers.
Maar dat is niet helemaal weg bij mij. De volle mep vertrouwen komt niet terug. Daarvoor liegt hij te makkelijk. Maar liefde voel ik nog wel, en respect voor andere dingen ook. Je moet wat zoeken soms, maar dat hij voor zijn gezin  zorgt, van alles repareert, ons met alles helpt, daar heb ik respect voor. 
En hoe hij eruit ziet, ruikt, muziek maakt, daar hou ik van.
Wat narcisme betreft kloppen sommige dingen ook niet. Hij is een attente minnaar bv. Terwijl N vaak alleen voor zichzelf gaan. En het zou allen maar erger worden, maar het was vroeger erger dan nu. Toen had hij vaker driftaanvallen. 
Ik begrijp dat iedereen het beste met me voorheeft, maar ik krijg langzamerhand weer vertrouwen in een toekomst samen. 

Fijn om te lezen Puinhoop, dat het voor jou nu weer steeds beter voelt. Eindelijk. Het is je gegund. Hoop dat het goed mag blijven gaan! Hoe ga je dan verder om met dat hij zo gemakkelijk liegt? Jou niet met respect behandeld? Twijfel je nu zomaar ineens aan het bestaan van zijn narcistische gedrag? Je weet toch inmiddels maar al te goed hoe narcisten kunnen veinzen, hoe ze je weer compleet kunnen inpakken met hun (gespeelde) voorbeeldige gedrag en mooie woorden? Waarmee ze je, tijdelijk, op een voetstuk plaatsen, zodat jij denkt dat het toch allemaal nog zo slecht niet is met hem, om vervolgens ineens weer keihard onderuit gehaald te worden en al je hoop en positiviteit (weer) in duigen valt.
Maar hoe dan ook, hopelijk is dat allemaal niet aan de orde en blijft je goede gevoel in een stijgende lijn toenemen.
 

Nee, ik twijfel niet. En die scheiding komt er zeker. Maar als ik tot doe tijd nog wat rustiger tijden mee kan maken, heel graag 😏

Puinhoop schreef op 17-01-2022 om 12:55:

Nee, ik twijfel niet. En die scheiding komt er zeker. Maar als ik tot doe tijd nog wat rustiger tijden mee kan maken, heel graag 😏

Hoe dat zo? Want je laatste bericht sloot je af met dat je vertrouwen had in de toekomst. 

Hoe is het verder met iedereen? 

Anna Cara

Anna Cara

17-01-2022 om 14:34 Topicstarter

Mamame, nou ik merk dat het bericht van Linda de Mol mij raakt. In de zin van een vreemdgaande partner die je een kans geeft en die je hart (weer) breekt. Dat je niet meer weet wat waar is of niet. Overigens raken alle verhalen van vrouwen hier met ontrouwe partners mij. 

Dieptriest voor iedereen die dit raakt.

MRI

MRI

17-01-2022 om 14:42

Anna Cara schreef op 17-01-2022 om 14:34:

Mamame, nou ik merk dat het bericht van Linda de Mol mij raakt. In de zin van een vreemdgaande partner die je een kans geeft en die je hart (weer) breekt. Dat je niet meer weet wat waar is of niet. Overigens raken alle verhalen van vrouwen hier met ontrouwe partners mij.

Dieptriest voor iedereen die dit raakt.

ja mijn eerste gedachte was ook "ach wat rot voor Linda". Maar dat werd toch enigszins genuanceerd toen ik hoorde dat zij er al van geweten zou hebben én dat zij beiden in een andere relatie zaten toen ze met elkaar begonnen. Misschien niet mooi van mij, want het is voor niemand ooit leuk als je dit van je partner hoort en vreemd gaan is natuurlijk ook weer van een andere orde dan dat je partner grensoverschrijdend gedrag vertoont en dus een 'dader is'. Ik zou dat persoonlijk verschrikkelijk vinden. Daarom gaan mijn gedachten, ook uit naar de vrouw van Ali B. zo het waar mocht zijn en een tijdje terug naar Leontien van Marco. Nog even afgezien van de slachtoffers natuurlijk

Wat mij zo raakt is weer al die meningen op social media. Je kunt niet oordelen als je niet weet wat het met je doet. En ook leerde mijn man kennen terwijl hij in een andere relatie zat. Heb ook altijd gezegd: hoe je er aan komt, kom je er ook van af. Maar ik zie ook een man die nu pas weet waarom hij vluchtgedrag had. En ja, therapie kan helpen.

Ik vind juist GTST heel moeilijk om naar te kijken. Verliefd worden, liegen, kappt huwelijk, verdriet bij de kinderen...

Anna, ik had het met Marco Borsato.... die kwam toen zo hard binnen..
En nu eens met jou, hier nu een soort gelijke pijn/ steek met Linda en hem...

Op mijn werk ging het er de gehele lunch pauze over, iedereen trapte hem buiten.
Ik dacht alleen maar jullie moesten eens weten, eens weten wat ik door gemaakt heb... ze hebben echt geen idee wat ze roepen. De oordelen. Ze werden beide gevild. 
Ik werd er verdrietig van en ben eerder aan het werk gegaan...

Op Netflix ben ik een serie aan het volgen en jawel vreemdgaan is weer aan de orde. Ik heb er goed de tabak van.
Ik wil positieve energie om mij heen! Vul mijn leven zo goed als lukt in, en het blijft me achtervolgen, net als bij jou, op zn moment met zn showbizz uitkomst.

Soms vraag ik me wel eens af of die hartensteek ooit weg gaat...

Puinhoop schreef op 17-01-2022 om 12:55:

Nee, ik twijfel niet. En die scheiding komt er zeker. Maar als ik tot doe tijd nog wat rustiger tijden mee kan maken, heel graag 😏

Het ziet er vooralsnog helaas voor jou niet naar uit, dat het tot die tijd rustigere tijden zijn/worden, van wat ik lees op je andere draadje. De sfeer is nu alweer 180 graden naar negatief omgedraaid. 

Jeetje Puinhoop, dit is toch niet nog twee jaar vol te houden? Vraag mezelf af of je daarmee niet nog meer onnodige schade aanricht dan wat het al gedaan heeft...

Sterkte en dikke . En volg je hart, je gevoel, je geloof. Doe wat jij denkt dat goed is in deze situatie. Vanuit je hart. Het is jouw weg, jouw manier waarvoor je kiest om dit proces te doorlopen. Maar denk vooral ook aan jezelf.

Ach joh, ik leef er al ruim twintig jaar mee. Die paar jaar kan er nog wel bij. Ik blijf voor mijn dochter, die graag haar opleiding af wil maken. Daarna gaat de kogel door de kerk
Dankjewel voor je vriendelijke woorden. 
Ik kijk om me heen wat voor werk ik kan doen, iets wat ook leuk is (ouderenzorg, ik heb geen diploma maar dat trekt me wel, oudjes thuis helpen, dus thuiszorg wellicht), zoek uit hoe het zit met bijstand en alimentatie, wat voor huis ik krijgen kan etc.

Dit nare sombere weer helpt ook niet. Bah, zo houden we de moed er niet in! In de zomer is het makkelijk om na het huishoudelijk gedoe lekker te fietsen of in een park te gaan zitten. Maar nu ben je veroordeeld tot elkaar. Als hij weer es twee dagen naar kantoor ging, zou het ook lucht geven. Maar helaas

Anna Cara

Anna Cara

20-01-2022 om 21:46 Topicstarter

Muppet81 schreef op 18-12-2021 om 14:59:

ik heb me gisteren aangemeld voor therapie. Ben erg benieuwd! Denk dat het goed is om met mezelf aan de slag te gaan. Herken mezelf soms niet meer en worstel met zoveel emoties dat ik mezelf een beetje “ labiel” voel. Dit gevoel wil ik niet meer en wil meer rust.
Hopelijk gaat de therapie wat doen.

ben ook wel benieuwd of jullie de Truus weleens tegen kwamen? Ik kom ze weleens tegen als ik met de hond loop etc.
Vanmorgen wilde man en ik toch nog wat laatste cadeaus in huis halen en we waren net goed en wel uit de auto en Truus liep daar ook……. Zo ongemakkelijk. Sfeer slaat bij mij dan ook gelijk om en we zijn maar naar huis gegaan. Man voelde zich rot , maar ik kan me er dan niet toe zetten. Ook om te voorkomen dat we elkaar dan steeds treffen.
man en ik geen ruzie gekregen dus dat is al een klein stapje…. Maar voel me wel ontzettend rot en twijfel dan of ik het door mijn houding dan niet verpest.
nu na zo’n lange tijd raakt het me nog zo…. Bah.
Iemand advies om hier mee om te gaan? En ook wat zekerder in te worden?

Hoe is het nu? Hoe werkt je therapie? Ben benieuwd. 

ondanks alle shit afgelopen jaren ben ik vandaag geslaagd voor Bachelor of  Nursing. Zo zie je maar, niet iedere tegenslag laat je volledig uit het veld slaan. Voel me echt even heel sterk. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.