Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

verliefd op schoonmoeder van mijn broertje.

Hallo luitjes.

Ik heb te maken met een lastige situatie.

mijn broertje (23) heeft een kindje met zijn vriendinnetje(zij is 23) (Ongetrouwd).
Onze families (zijn schoonfamilie(als ik dat zo goed benoem)en onze ouders) gaan vaak met elkaar om en reeds nog op vakantie geweest.

Nu zijn zijn schoonmoeder(Josine)(6 jaar geleden gescheiden van haar man) en ik naar elkaar toe gegroeid en zijn we vreselijk verliefd op elkaar(zij is 55 en ik 31). 

Nog voordat we het zelf konden melden bij Josine haar kinderen is haar dochter achter onze relatie gekomen doordat haar dochter op Josine haar telefoon keek(whats app).

De kinderen van Josine keuren onze relatie af en dreigen het contact te verbreken met hun en haar kleinkindje. (dochter woont samen met mijn broertje en haar zoon woont nog thuis bij der)

We hebben onze bloeiende relatie moeten verbreken anders dreigde Josine haar kinderen en kleinkindje te verliezen.

Het argument wat haar kinderen gebruiken is dat ik de oom ben van het kindje(4maanden oud) en volgens hun kan en mag daarom onze liefde niet bestaan.
Persoonlijk vind ik het een slap argument en geen gegronde reden om 2 mensen uit elkaar te halen.

Ze hebben Josine en mij vreselijk veel pijn gedaan met deze heisa, ze hebben iedereen die het niet hun een was weggeduwd. En Hun Moedertje en mij zwart gemaakt tegenover de hele familie.

Ik snap niet waarom het in hun ogen z'n probleem is. kan iemand mij dit uitleggen?
Wat is de waarheid over dit? 
Wat is jullie mening over deze situatie?

Niet alles wat kan is ook verstandig om te doen. Is jullie verliefdheid het waard om het contact met de hele familie te verliezen want dat is waarschijnlijk het gevolg als jullie doorgaan met jullie relatie/verliefdheid. 

Die kinderen hebben er natuurlijk niks mee te maken met wie hun moeder een relatie heeft. Dat jullie oom en oma van hetzelfde kindje zijn maakt ook niks uit, jullie zijn geen bloedverwanten.
Bijzonder verdrietig en ook gemeen dat zij moeder chanteren met contact met hunzelf en kleinkind. Het wordt jullie onmogelijk gemaakt. Sterkte!

NB: een vrouw van 23 met wie je broer een kind heeft is niet zijn 'vriendinnetje', maar zijn vriendin. 

Kerstvakantie begonnen?

SJSL schreef op 24-12-2023 om 00:46:

Die kinderen hebben er natuurlijk niks mee te maken met wie hun moeder een relatie heeft. Dat jullie oom en oma van hetzelfde kindje zijn maakt ook niks uit, jullie zijn geen bloedverwanten.
Bijzonder verdrietig en ook gemeen dat zij moeder chanteren met contact met hunzelf en kleinkind. Het wordt jullie onmogelijk gemaakt. Sterkte!

NB: een vrouw van 23 met wie je broer een kind heeft is niet zijn 'vriendinnetje', maar zijn vriendin.

Natuurlijk  hebben die kinderen daar wel mee te maken, en niet te vergeten zijn broertje, zijn ouders die goed bevriend zijn met Josine en uiteraard de ex van Josine. Gewoon niet schijten waar je broertje eet lijkt mij.

Wat een nare situatie. Ik zou mij niet op die manier willen laten manipuleren, dus ik zou als oma zijnde ervoor kiezen het risico te nemen dat zij hun dreigement uitvoeren. Maar ik vind het een hele nare manipulatieve manier van omgaan met een situatie die best lastig, maar niet onoverkomelijk is.
Maar ja, ik heb makkelijk praten want ik zit niet in die situatie.
Zou een goed gesprek niet kunnen helpen?
Zij hebben er tenslotte toch niets mee te maken met wie jullie relaties aangaan?

Verder vraag ik mij ook een beetje af in hoeverre de TS broer en schoonzus serieus neemt door steeds te spreken over 'broertje en vriendinnetje'. Dat zou ermee te maken kunnen hebben in zoverre dat zij zich niet gehoord voelen. Dus in dat geval zou een goed gesprek op gelijkwaardig niveau kunnen helpen.

Daarnaast lijkt het mij HOOG tijd om uit huis te gaan zodat jullie niet zo op elkaars lip zitten.

Nick90 schreef op 24-12-2023 om 10:22:

[..]

Natuurlijk hebben die kinderen daar wel mee te maken, en niet te vergeten zijn broertje, zijn ouders die goed bevriend zijn met Josine en uiteraard de ex van Josine. Gewoon niet schijten waar je broertje eet lijkt mij.

Als je letterlijk bedoelt ermee te maken hebben ben ik het met je eens. Ik bedoelde figuurlijk, niemand heeft er iets over te zeggen als twee (ruim) volwassenen met wederzijdse instemming een relatie beginnen. Dat ze het niet leuk vinden kan, dat ze gaan chanteren is belachelijk, je wilt toch dat je moeder gelukkig is.

SJSL schreef op 24-12-2023 om 11:31:

[..]

Als je letterlijk bedoelt ermee te maken hebben ben ik het met je eens. Ik bedoelde figuurlijk, niemand heeft er iets over te zeggen als twee (ruim) volwassenen met wederzijdse instemming een relatie beginnen. Dat ze het niet leuk vinden kan, dat ze gaan chanteren is belachelijk, je wilt toch dat je moeder gelukkig is.

Nee niemand heeft er iets over te zeggen dat klopt. Maar die kinderen hebben dan ook het recht om het contact te verbreken lijkt mij, en ja ik neem aan dat mensen graag willen dat hun moeder gelukkig is maar dit is niet echt de weg daar naar toe. Wat als het niet goed uitpakt? Het broertje zit daar dan tussen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.