Relaties Relaties

Relaties

klaas

klaas

20-04-2018 om 12:31

vind ze mij leuk of wil ze alleen aandacht?

misschien hoort het hier niet maar ik vraag het toch:

ik werk in een restaurant. dit restaurant zit in een woonwarenhuis.

ik vind een meisje leuk op werk sinds dat ik daar werk eigenlijk al(ongeveer een jaar). Zij had echter toen een vriend.
na een maand ongeveer begon ze steeds meer tegen mij te praten en lachen we vaak naar elkaar als we elkaar aankijken(iets wat ze ook achter de kassa doet als ik aan de andere kant sta).
een leidinggevende wil graag dat ik een vriendin krijg en vroeg aan haar of zij iets met mij wilde. toen heeft dat meisje dus gezegd als (mijn naam) wilt dan wil ik ook wel. dit is ongeveer 2 maanden terug. Hierna heeft ze een paar keer om een valentijns cadeautje gevraagd. Hier ben ik toen echter niet op ingegaan en ook niks gekocht.

een maand geleden ongeveer was ik een hamburgers aan het maken en deed ik volgens hij iets fout. toen wreef ze over mijn arm en vroeg ze of zij het even mocht doen.

Eergisteren zei ze uit het niets dat twee medewerkers van het woonwarenhuis tegen haar hadden gezegd dat ze iets met mij moest nemen omdat wij een goede match zouden zijn omdat wij tegenpolen zijn. ze heeft hier geen vriend meer.

Ook zat ik gister ook even op mijn telefoon en kwam ze van de andere kant van het restaurant pakte mijn arm en gaf een tikje op mijn vingers.

Ook eergisteren waren we aan het omkleden en floot een oudere vrouw die daar werkt naar mij. toen zei dat meisje (mijn naam) is al mijn vriend.

Ook vroeg ze nog om een valentijnscadeautje en wilde graag chocola en een cadeaubon van de mcdonalds. (deze heb ik beide al gekocht)

Ik moest er vandaag heen om een contract te tekenen en kwam haar tegen.

zij stond achter de kassa en ze vroeg ik kan niet wachten op zaterdag.

Dus ik zei ik heb het cadeautje al heb er zelfs twee.

toen zei ze oh spannend ik ben benieuwd.

wat denken jullie als meisjes zijnde vind ze mij leuk of wilt ze gewoon aandacht?

Anka

Anka

20-04-2018 om 12:48

Wat denk je zelf?

Waarom stel je deze vraag, wat zegt je gevoel? Ben je bang dat ze maar wat met je speelt?

Verder zou ik zeggen: gewoon proberen. Ga eens samen naar de McDonalds. Als het leuk is, nog eens iets verzinnen, iets wat aansluit bij haar interesses. Voelt het toch niet zo goed als je had gehoopt, dan hou je het daarbij.

Ga vooral na of ze aandacht voor jou heeft, of ze vragen aan je stelt, nieuwsgierig is naar wie jij deep down bent en wat je interesses zijn. Zo ja, dan gaat het waarschijnlijk wel om meer dan aandacht. (Zelf kun je natuurlijk ook geïnteresseerd zijn en vragen stellen. In het beste geval gaat het gesprek wat over en weer.)

@Emma

@Emma

20-04-2018 om 13:09

Zelf

Ik zou ook zeggen: wat denk/voel je zelf?
Ik raad je sterk aan om nader contact met haar buiten het werk te zoeken. Stel dat jullie met elkaar om blijven gaan dan doe je dat natuurlijk buiten het werk. Maak dan ook afspraken over hoe je reageert op het werk naar elkaar toe en naar de collega's. Een leidinggevende die zich hier op deze manier mee bemoeit is echt niet oké. Hou hem/haar erbuiten.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-04-2018 om 13:33

Klaas

Jammer dat je zo onzeker over jezelf bent dat je niet op je eigen oordeel durft te vertrouwen. Wat zou jij tegen een vriend zeggen in dezelfde situatie?

Als alles is gegaan zoals je hebt geschreven, staat het nog net niet op haar voorhoofd geschreven dat ze jou wel ziet zitten. Gaan met die banaan dus!

klaas

klaas

20-04-2018 om 15:03

waarom de vraag

De reden waarom ik de vraag heb gesteld is omdat ze om een cadeautje vraagt.
Normaal doe je dat niet als meisje namelijk.

Ik vind hij zelf wel leuk maar ik weet niet of ze het alleen doet voor de gratis cadeautjes.

Jasmijn

Jasmijn

20-04-2018 om 15:14

Viel mij ook wel op

Ik vond het ook wel apart Klaas, dat ze om cadeautjes vraagt, eigenlijk is dat niet echt netjes of beleefd toch? Als ik een oogje op iemand zou hebben zou ik wel spontaan/uit mezelf iets willen geven, of andersom, dat jij verrast wordt door de ander met een cadeautje/drankje/uitje. Maar erom vragen...tja, misschien weet ze ook niet goed wat het handigste is.
Ik zou de date wel gewoon aangaan,maar niet met cadeautjes/trakteren blijven doorgaan, ik zou het aardig vinden als dit een beetje over en weer gaat.

Anka

Anka

20-04-2018 om 15:27

Inderdaad

Ik vind de vraag om cadeautjes ook wat vreemd. Tegelijkertijd weet ik dat sommige mensen een cadeau een uiting van liefde vinden. Ik zou er, als ik in jouw schoenen stond, in elk geval geen gewoonte van maken. Eerst maar eens kijken of zij met een leuk cadeautje voor jou komt. En dan jij een tijdje later weer. Verder denk ik dat samen dingen doén veel belangrijker is dan elkaar dingen geven.

klaas

klaas

20-04-2018 om 16:22

cadeautje

nee ik ga er zeker geen gewoonte van maken.
Ik heb nu chocola(waarvan ze weet dat ik dat heb want dat wilde ze graag hebben)

en mcdonalds bonnen. hiervan weet ze niet dat die bestaan en ze weet dus zeker niet dat ik ze heb.

Ik geef eerst de chocola daarna die bonnen. dan vraag ik of ze wat wilt gaan drinken.

Ik weet alleen niet goed hoe ik dat moet brengen.

klaas

klaas

20-04-2018 om 17:44

cadeautje

en ik zit nog te twijfelen om het gewoon op een kaartje te zetten of het echt zeggen wat is beter?

Kaaskopje

Kaaskopje

20-04-2018 om 17:57

Chocola geven

en al je moed bij elkaar schrapen. Als je het persoonlijk zegt, kun je haar reactie zien. Bereid je voor op twee mogelijkheden: ze gaat erop in, of ze blijkt het als spelletje gezien te hebben. Hoewel ik dat geen leuk gedrag vind, ik keur dat af, is het geen uitzondering dat meisjes zich wel eens zo gedragen. Je mag je best kwetsbaar opstellen, maar hou tegelijkertijd rekening met de kans dat het voor haar toch anders ligt dan voor jou.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2018 om 17:59

Pubers.nl

Wij zijn geen 'meisjes', wij zijn ouders. Hoe oud ben jij eigenlijk, Klaas? 12? 13?

Het is trouwens 'zij wil' en niet 'zij wilt', en dat dan honderd keer herhalen...

klaas

klaas

20-04-2018 om 18:10

hartje?

nog 1 vraagje. dat is mijn laatste.
Denk je dat het leuk/slim is om een envelop op die chocola te plakken met haar naam en een hartje eronder? ofniet.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-04-2018 om 18:37

Klaas

In het algemeen: doe wat je gevoel je ingeeft. Maar als ik het mag zeggen: welnee joh. Gewoon aan haar geven en voorstellen om iets samen te gaan doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-04-2018 om 18:42

Ad Hombre

Verwijs je je eigen kinderen ook naar een website als ze lastige vragen stellen?

Banjo

Banjo

21-04-2018 om 00:26

Kaaskopje bv offtopic

Ik verwees ze wel verder door eigenlijk..Sinterklaas, de burgemeester, de Koningin, kinderbescherming, God.. eigenlijk sowieso iedereen die meer leek te weten of meer indruk maakte dan ikzelf.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-04-2018 om 08:41

Banjo

Doorverwijzen om méér te lezen is natuurlijk prima, maar doe je niet eerst zelf een poging?

Ad Hombre

Ad Hombre

21-04-2018 om 13:35

Kaaskopje

"Verwijs je je eigen kinderen ook naar een website als ze lastige vragen stellen?"

Ik verwijs ze in ieder geval niet naar OO met hun (pre)puberrelatieproblemen. Of vind je dat ik dat wel zou moeten doen?

Er zijn echt heel wat meer jongerensites dan sites voor ouders.

klaas

klaas

21-04-2018 om 13:52

Bust

Dit is waarachijnlijk een bust. Ik sprak net ren collega over dat cadeautje. Dir zei dat ze het alleen voor de aandacht doet. En dat ze nog wel een vriend heeft. Deze collega was er alleen. Niet dat ze heeft gezegd dat het slecht ging met haar vriend.

Een andere collega zij net tegen mij dat dat meisje tegen haar had gezegd zaterdag krijg ik een calentijnscadeauttje van (mijn naam) toen zei die collega je hebt een vriend toch. En dat meisje begon toen te lachen

Dus ik kan straks nog vragen. Waarom ze een valentijnacadeatje wilt als ze een vriend heeft.

Ellen

Ellen

21-04-2018 om 15:23

vreemd

Ik begrijp sowieso niet zo goed 1) dat ze zelf om een cadeautje vraagt en 2) dat ze om een *valentijns*cadeautje vraagt. Hoezo dat? Valentijnsdag is al lang geweest.

Het kan zijn dat ze met jou aan het dollen is, misschien een weddenschap met iemand heeft afgesloten dat zij het vast voor elkaar krijgt dat jij haar een cadeautje kunt geven.

Is zij een aantrekkelijk meisje?

En ben jij ervaren met vriendinnetjes?

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

Je hebt kennelijk al gezegd dat je een cadeautje voor haar hebt gekocht. Hmmm. Ik vind het wel, alles wat je vertelt, op zijn minst verdacht.

Misschien eerst vragen of ze samen met jou naar de film wil. En pas als jullie naar de film gaan een klein cadeautje (reep choco of zo) geven? Vooral niet veel geld aan uitgeven zo in het begin, zou ik zeggen. Dan merk je tenminste of het haar meer om het cadeau dan om jou/een afspraakje met jou te doen is.

klaas

klaas

21-04-2018 om 15:30

@ellen

Hi.

Ja ze is een leuk meisje.

En nee geen ervaring met vriendinnetjes.

We zijn beide 22.

Hoe bedoel je dst het verdacht is?

Ik ga haar nu niet mee uit vragen denk ik als ze een vriend heeft.

Mijntje

Mijntje

21-04-2018 om 15:41

echt leuk

Als ze je echt leuk zou vinden gaat ze niet vragen om een cadeautjes.
Dat weet je dan ook weer.
Gewoon verder kijken, er komt vast wel weer iemand langs.

@Emma

@Emma

21-04-2018 om 15:44

22?

Sorry, maar ik dacht dus 15 ofzo.
Ik zou ook niet met haar uitgaan. Ze is met je aan het dollen, bewaar het cadeautje maar voor een leuk meisje.

klaas

klaas

21-04-2018 om 16:20

Update

Ik vroeg net aan haar waarom zij een cadeautje van mik wilt en niet hasr vriend.

Ze zegt omdag ik een stomme vriend heb die steeds tegen mij liegt

Kaaskopje

Kaaskopje

21-04-2018 om 16:59

Ik verwijs ze in ieder geval niet naar OO met hun (pre)puberrelatieproblemen. Of vind je dat ik dat wel zou moeten doen?===

Nee, hou ze vooral weg hier! Maar ten eerste praat ik gewoon met mijn dochters over de dingen des levens en verder zijn ze wijs genoeg om hun informatie op te scharrelen.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-04-2018 om 17:04

Klaas

Ik heb de indruk dat dit meisje minder serieus met jouw omgaat dan jij met haar. En dat mag ook, maar stel je er dus niet teveel van voor. Het is leuk als jullie vriendschappelijk met elkaar omgaan, maar maak er niet méér van in je hoofd. Als ze echt iets van je, of met je wil, moet ze dat maar laten merken.

klaas

klaas

21-04-2018 om 18:09

Update

Nou ik heb gevraagd of dat cadeautje alleen was voor het cadeautje of dat er iets achter zat.

Ze zei het een grapje was. En was verbaast dat ik iets gekocht had

Mijntje

Mijntje

21-04-2018 om 19:35

antwoord

Niet leuk, maar je hebt nu wel antwoord op je vraag: vindt zij mij alleen maar leuk of wil ze aandacht. Het laatste dus, het was niet wederzijds. Volgende keer weet je dat een vrouw niet om cadeautjes vraagt als ze je leuk vindt.

klaas

klaas

21-04-2018 om 20:46

@Mijntje

Nee klopt.

Alleen ze heeft het cadeautje niet aangenomen.
dus ze heeft een jaar aandacht lopen vragen terwijl ze toch niet het cadeautje wilde.

Mijntje

Mijntje

22-04-2018 om 11:55

eerlijk

je kan het haar wel verwijten, maar jij heb ook een jaar lang lopen dralen
volgende keer beter, je weet dat niet iedereen even eerlijk is helaas. Bewaar dat cadeautje maar voor wie jou net zo veel lief heeft!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.