Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Bloesem123

Bloesem123

18-04-2018 om 13:17

Voel me lichamelijk niet meer aangetrokken tot mijn man

De titel zegt het al, ik voel me lichamelijk niet meer aangetrokken tot mijn man.

We zijn 27 jaar samen, waarvan 20 jaar getrouwd. 2 kinderen van 17 en 15. Door de jaren heen is natuurlijk ook bij ons de ouderdom ingetreden, zeker ook lichamelijk. Bij man is dit helaas beter zichtbaar dan bij mij (de bekende mannenbuik),maar ook ik ben natuurlijk niet meer als vroeger.

Nu wil ik niet zeggen dat alles hier mee valt of staat, maar ik merk dat ik mijn partner lichamelijk (sexueel) niet meer aantrekkelijk vind. Komt het hierdoor, of door het feit dat we al zo lang bij elkaar zijn en hij mijn enige bedpartner is geweest? Geen idee, maar ik baal er wel van.

We zijn allebei halverwege en achteraan 40, dus hopelijk nog heel wat jaren te gaan. Het voelt nu meer als hele goede maatjes (wat zeker ook niet onbelangrijk is), maar voor de rest voel ik het niet meer. Manlief heeft die behoefte wel, en ik ook, alleen ik voel het niet bij hem.

Wat moet ik hier nu mee?

Samen sporten.

Misschien kan je samen gaan sporten en gezonder eten?
Ja, je bent samen ouder geworden en het verval treedt in. Bij beide. Dat verval wordt alleen maar groter, niet te stoppen.

Ga lekker samen eropuit, zwemmen, fietsen, wandelen en geniet van het mooie weer. Wees blij dat je elkaar nog hebt, gezond, maar mét een buikje en een lachrimpeltje.

Banjo

Banjo

19-04-2018 om 01:02

Nou gewoon

Praten.
Praten.
Praten en eerlijk maar wel tactvol zijn.

Of aan mij overdragen, uiterlijk heeft mij nog nooit in de weg gezeten.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-04-2018 om 10:21

Grootste sexorgaan

Je brein is je grootste sexorgaan. Hou desnoods je kleren aan en maak elkaar (geestelijk) gek.

Jojo

Jojo

19-04-2018 om 12:35

Aantrekkingskracht op fysiek vlak die afkalft is meestal een teken van dat de seks zoals die was te oppervlakkig werd. Ga dieper, interesseer je echt voor de energie en het wezen van de ander. Ga bijvoorbeeld tantra doen. Heeft hier fantastische nieuwe werelden geopend.

Bloesem123

Bloesem123

19-04-2018 om 12:40

Ik weet ook niet

Of het uiterlijk in de weg zit, of het feit dat we al zo lang bij elkaar zijn en hij mijn enige bedpartner ooit is geweest.....

En even voor de goede orde, kleren aanhouden hoeft niet hoor, zo erg is het nou ook weer niet

Ja, ook.

Het is natuurlijk één grote sleur als je zoveel jaar bij elkaar bent. We doen ons best niet meer. Ik hang 's avonds in een slobber huispak met fleecesokken op de bank, kijk wat tv en zit op hier op OO. Onderuit gezakt mét onderkin.
Manlief trekt op die momenten zelf ook geen volle zalen

Een keer een gigolo op bezoek lijkt me wel wat. Leuk uitzoeken op een plaatje, topavondje en dan "fijn, bedankt, tot ziens".
Maar ja, dat doe ik natuurlijk niet, al dat stiekeme gedoe, ook niks voor mij.
Heb jij tips?

Wisselaar

Wisselaar

19-04-2018 om 17:45

Hmm tja, ik vraag me af

Ik heb nooit een echt lange relatie gehad, maar nu 11 jaar met mijn huidige partner. We zitten wel in de jaren dat het verval intreedt, dus het verschil tussen mid-30 en mid-40 is zeker aanwezig. Qua aantrekkingskracht maakt dat echter totaal geen verschil omdat je brein en je belevingswereld meegroeien (bij ons dan). Natuurlijk is een jonge man best leuk om naar te kijken, maar die tijd hebben we gehad.
Ik denk zelf eigenlijk dat de liefde zoals die voor je partner hoort te zijn een beetje voorbij is als je wel seks wilt met een ander maar niet met je man. Sleur is er wel eens, maar het zomerse weer dat eraan komt is dan wel weer een mooie aanleiding voor een luchtig jurkje en zwoele avonden.

Sexy Lexy

Sexy Lexy

19-04-2018 om 17:56

mijn tips

Door het minder te doen verdwijnt de lust.
Doe het dus vaker.
Slaap bloot.
Doe het licht uit.
Probeer wat andere standjes uit, want routine geeft sleur.
Doe research, zoek op internet voorlichting voor jongeren, over welke standjes er bestaan.
Kijk samen een film met wat fijne sexscenes, bv Betty Blue, om inspiratie op te doen of in de stemming te komen.
Ga eens naar de sauna samen.

Komt goed! Hij is nog even leuk van binnen.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-04-2018 om 21:28

Sexy Lexy

+1

Els

Els

21-08-2018 om 13:56

Herkenbaar

Heel herkenbaar, wij hadden idem. Kende elkaar al sinds ons 15e. Ik heb eerst een gigolo 2x geboekt, helaal super maar niet iets wat voor mij het relatiestuk echt een blijvende invulling zou geven. Spannend vond ik dat hij (gigolo) ook uit mijn woonplaats kwam en ik hem dus tegen zou kunnen komen.

Later hebben wij hebben de knop omgegooid en zijn naar parenclubs gegaan. Je moet er wel even inkomen en niet jaloers zijn. Bij ons geeft het een super spanning waar wij na een avond weer een paar maanden op ''teren''. Gaan nu gem. 6x per jaar.

Voor ons de ''redding''

Man

Man

21-08-2018 om 14:39

Redding

"Voor ons de 'redding''

Ben altijd wel benieuwd hoe zoiets op de lange duur gaat lopen.
Heb hier al menig relatie op zien stuk lopen. Man/Vrouw stonden er voor 100% achter en niet jaloers. Vaak broedt er onderhuids wel iets wat uiteindelijk tot een einde van de relatie leidt. De ene partner bijkt soms toch meer moeite met het onder controle houden van jaloezie dan de andere.
Mede omdat de jaloerse partner vaak niet geheel vrijwillig voor de club kiest. Het is kiezen voor de club of uit elkaar.

Hoop dat het voor jullie goed blijft gaan.

Tip: Vibrator

Plezier met een vibrator kan de behoefte naar een penis verhogen, zelfs al is deze van een man met een buikje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.