Relaties Relaties

Relaties

De Ware?

De Ware?

22-10-2011 om 21:10

Voors en tegens datingsites

Hallo forummers. Ik wil me binnenkort weer op het datingpad begeven. Ik heb in het verleden op Parship gezeten en die site beviel me heel goed, maar kost veel geld. Ik weet dat er hier meer ervaringsdeskundigen zijn. Kunnen jullie mij vertellen wat de voors en tegens van andere sites zijn? Van Parship vind ik het bijvoorbeeld heel prettig dat de foto's wazig zijn totdat je ze zelf vrijgeeft. Maar de kosten houden me tegen. Aan de andere kant denk ik dat het geld ook wel de minder serieuze types weghoudt van een datingsite? Afijn, welke site is handig en anoniem, en niet duur?

De Ware (maar voor wie?)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

22-10-2011 om 21:57

Meetic, relatieklik en badoo

Hoi, ik heb ervaring met o.a. de volgende sites:

Meetic - betaalsite maar niet zo duur, je kunt ook gratis een profiel aanmaken maar dan kun je niemand aanspreken, tenzij het een premium-lid is (extra duur), bij die kan dat wel. En die premium-leden zijn uiteraard naarstiger op zoek dan de gewone betalers.

Relatieklik - gratis maar toch ook opvallend veel serieuze kandidaten.

Badoo - net als bij Meetic heb je twee soort mensen, gratis en betalers alleen kun je bij Badoo wel in contact komen met iemand zonder te betalen. Als je je door de rommel heenworstelt zitten er ook best wel serieuze kandidaten tussen.

Verder is het niet gezegd dat iemand die er geen geld voor over is, niet werkelijk op zoek is. Sommige mensen willen er uit principe niet voor betalen, anderen hebben er gewoon het geld niet voor (over), het is toch een hele uitgaaf als je niet zoveel geld hebt.

Relatieplanet

Ik heb mijn vriendin, waar ik alweer ruim twee jaar mee samen ben, op relatieplanet leren kennen. Ik kan alleen mijn ervaring als man delen met je, en vrouwen hebben duidelijk andere ervaringen.
Op RP kun je zowel gratis als betaald een profiel plaatsen en zelf kiezen of je je foto's openbaar laat zien of ze pas laat zien zodra je met iemand in contact bent. Ervaring leert dat profielen zonder foto's minder bezocht worden. Misschien moet je je dus toch over je schroom heenzetten. Mijn vriendin was niet-betalend lid en kon alleen 'hartjes' versturen als ze interesse had, geen mails. Gelukkig kun je zien of iemand wel of niet mails kan sturen en het is vrij gebruikelijk dat als iemand interesse heeft in een niet-betalend lid, deze zijn e-mailadres opstuurt.
Ik vind dat er op RP veel serieuze vrouwen staan en wat ik ervan begrijp ook veel serieuze mannen. Maar ook veel mannen die een relatie hebben en iets 'on the side' zoeken. Ik denk dat je dat overal hebt. Veel mannen zijn in dat opzicht eikels.
Alles bij elkaar hebben zowel mijn vriendin als ik best de nodige leuke dates gehad via RP. Wat ons betreft vanzelfsprekend het proberen waard.

De Ware?

De Ware?

25-10-2011 om 00:16

Okay

Okay, ik ga maar gewoon wat proberen. Ik heb eigenlijk niets te verliezen toch? En als ik herkend zou worden, of afgewezen op mijn uiterlijk, so be it. Jacco, veel geluk samen. En Brunette, succes!

+ Brunette +

+ Brunette +

25-10-2011 om 00:31

Eh, ho stop.

Lief dat je me succes wenst maar mijn ervaringen waren gebaseerd op het verleden, ik ben even helemaal niet bezig met daten, daarvoor is de breuk met mijn ex nog te kort geleden.

Niets te verliezen!

Je hebt inderdaad niks te verliezen. Datingsites zijn inmiddels algemeen geaccepteerd. 20% van de relaties ontstaat via datingsites inmiddels en de meeste mensen die op zo'n site staan onderkennen ook dat het eigenlijk best heel leuk is om te daten op zo'n manier.

Ik denk dat juist als je foto's plaatst, je minder kans loopt om afgewezen te worden op je uiterlijk. Als je eerst aan het mailen raakt zonder foto's en dan foto's uitwisselt en het contact stopt dan, dan is dat veel vervelender dan wanneer je gewoon geen reactie op je profiel krijgt van mannen die niet op je vallen.

Herkend worden is ook geen punt, volgens mij. Ik ben een paar keer herkend, ook door collega's, en die reageerden alleen maar leuk. Ze stonden er tenslotte zelf ook .

Om ons succesverhaal nog wat aan te dikken: ik ben inmiddels al een paar maanden geleden op m'n knietjes gegaan en ze heeft 'ja' gezegd *doet dansje*

De Ware?

De Ware?

25-10-2011 om 22:35

Brunette

Weet ik, weet ik! Maar jij weet niet dat ik dat weet, want ik gebruik nu een anonieme nick. Succes met verwerken enzo, bedoel ik ook. Veel geluk in de toekomst. Zoiets.

De Ware?

De Ware?

25-10-2011 om 22:37

Jacco

Haha! Wat een heerlijk enthousiasme. Gefeliciteerd!

+ Brunette +

+ Brunette +

25-10-2011 om 22:52

Uiterlijk

Vertrouw niet op één foto, die kan jaren oud zijn of iemand kan er erg voordelig (of juist lelijk) opstaan. Als je in het mailstadium bent, vraag dan foto's aan hem en stuur ze ook van jezelf. Mij is het weleens overkomen dat ik (mede) op iemand afknapte omdat hij in het echt veel minder aantrekkelijk was dan op de profielfoto.

Tigerfeet

Tigerfeet

26-10-2011 om 22:20

Paiq

paiq: leuke dates gehad, mannen zijn erg duidelijk of ze serieus zijn of alleen maar sex willen. Ik ben geen irritante opdringerige tyypes tegengekomen. Het grappige vond ik dat de foto's al chattende zichtbaar worden. Gratis site, maar je kunt niet zelf zoeken, je wordt gematched.
Alle andere sites, alleen als je betaald kun je leuke contacten hebben, bij velen daarvan kun je wel gratis een account aanmaken maar zodra je reageren wilt moet je betalen. Ik ben op twee sites haast online verkracht zo opdringerig waren de mannen, weet nu natuurlijk even niet meer welke.
Nog een tip, maak een tijdelijk emailaccount aan wat je gebruikt.
Tigerfeet

lexa slecht

Arawen

Arawen

27-10-2011 om 20:55

Gratis vs betaald

Ik heb met beide type sites ervaring, zowel betaald als gratis. Kan niet zeggen dat er erg verschil zit in het type mannen dat je tegen komt (kan over de vrouwen niet veel zeggen... Viezerikken, de 'online verkrachtingen' die hier al genoemd werden, kom je overal tegen. Zie dan ook het nut niet van betalen.
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Relatieklik. Is een gratis site, klein en persoonlijk.

Mijn tips:
1/ zoals tigerfeet al zei: maak een aparte mailaccount aan. Vooral handig als je op MSN-niveau verder wilt gaan. Overigens vragen veel mannen direct je MSN adres. Mijn ervaring is dat het dan errug vaak gaat om sexchat; binnen 3 regels gaan ze 'schuin'.
2/ ga chatten. Ik heb hier avonden met de laptop gezeten (kids boven achter hun resp. computers..;0))rollend over de bank van het lachen, in de chatbox van zo'n site. Vond er bijna elke avond dezelfde mensen, je leert elkaar eigenlijk aardig kennen zo... vond dat zelf een sympathiekere methode dan alleen 'profieltjes checken'.

En in aanvulling op Jaco; de man die ik leerde kennen via de chat schopt inmiddels iedere avond zijn schoenen onder mijn tafel..

Hier relatieplanet

Had ik me ingeschreven, paar leuke dates gehad, een enkele minder leuke date (de persoon in kwestie kwam niet opdagen, had een vaag excuus en wilde nog een afspraak maken, tja daar trap ik dus niet in) en inmiddels al 7 jaar samen met vriend die ik dus via die site heb leren kennen en samen hebben we een dochtertje van bijna drie. Je moet idd wel betalen om iemand een berichtje te kunnen sturen maar ik geloof dat dat toen iets van 36 euro voor drie maanden was, dus valt wel mee.
Veel succes...

Cakey

De Ware?

De Ware?

03-11-2011 om 23:06

Update

Ik zit nu op Relatieplanet en Relatieklik. De eerste bevalt me wel. Bij klik word ik een beetje gek van alle reclame. De blote borsten vliegen je om de oren. En verder vind ik Relatieplanet iets prettiger werken hoewel ik niet kan omschrijven waarom. Een aantal spamberichten heb ik op beide sites ontvangen, dus betalen maakt inderdaad niet uit. Hoewel Planet heel goedkoop is vergeleken met Parship. Dit kost me inderdaad maar een paar tietjes voor drie maanden. Dat vind ik niet erg. Ik denk dat ik Klik ga opzeggen en Planet hou. Misschien probeer ik er nog een andere bij, maar misschien ook niet.

Rembrand

Rembrand

04-11-2011 om 10:44

Freudiaanse verspreking proest!

Je schrijft dat het je een paar tietjes kost voor drie maanden
M

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.