Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Vriend is niet seksueel


L1zzie

L1zzie

20-01-2021 om 19:32 Topicstarter

Ank

Seksueel misbruik absoluut niet. Ik ben een sterke vrouw en geef echt aan wat wel en niet kan. Overigens doet ie verder niets wat ik niet wil. Integendeel.. hij doet dus te weinig.

Die one night stands gaan wel regelmatig zo hoor. Is toch niet veilig om oraal te bevredigen en verder wordt er tuurlijk wel wat aan voorspel gedaan. Daarom zei ik ook dat er dan geen 1 vrouw is geweest die zei dit hoort anders. Maar om het dan voor hem een keer op te nemen.. zoveel vrouwen faken. Zeker jongere vrouwen waar het toen wel om ging. En zeker tijdens een one night stand. Ze laten het maar.

Hij is verder echt lief en houdt rekening met mij. Hij heeft nog geen kids, ik 1 maar wil/kan niet meer. Ook daarin is hij enorm supportive.
Knuffelt dus heel veel en wil veel zoenen. Dus het is in dit geval echt seksueel. En dat hij ook onder de indruk is v mij speelt ook mee. Ik hoor non stop hoe kan een mooie slimme vrouw als jij voor mij vallen.. hij is echt wel leuk om te zien. Maar hij ziet zichzelf als minder.

Laat duidelijk zijn dat ik hier niet 2021 mee haal als ik niet te horen krijg why hij zo is en dat hij niet wezenlijk verander. Ik ben een sterke, zelfstandige (business owner), passievolle vrouw die echt meer wil.

Seitze

Seitze

20-01-2021 om 19:45

Toch

'Laat duidelijk zijn dat ik hier niet 2021 mee haal als ik niet te horen krijg why hij zo is en dat hij niet wezenlijk verander. Ik ben een sterke, zelfstandige (business owner), passievolle vrouw die echt meer wil.'

Ik vraag me af hoe de adviezen waren geweest als TS een man was geweest, die klaagde over het gebrek aan initiatief bij zijn vriendin.

juf Ank

juf Ank

20-01-2021 om 19:50

huh

seitze nu moet ik toch even heel diep fronsen??

L1zzie

L1zzie

20-01-2021 om 20:00 Topicstarter

Seitze

Why?
Zou toch niet anders zijn..

Intimiteit, erotiek en sex is problematisch voor best veel mannen EN vrouwen. Het probleem is in een relatie voir beiden vind ik... als de man geen of moeilijk een erectie kan krijgen of houden..geen goede minnaar is...of de vrouw passief tussen de lakens is..of je beiden verschillende ideeen, wensen, fantasieen hebt raakt dat beiden.

ikzelf heb al 1 jaar een relatie en het laatste jaar is ons sexleven dood. Ik verwen graag een vrouw / minnares dmv koken, meehelpen in het huishouden, ik ben best romantisch, hou van winkelen en hou van voorspel, orale sex geven, speeltjes etc. Ik ben openminded en zeer geduldig maar ben nu supergefrustreerd vanwege het gebrek aan sex, al 12 maanden lang. Praten, luisteren, goede gesprekken, ruzietjes...tot op heden weet ik niet waarom mijn vriendin geen sex meer wil??? We kussen, knuffelen, slapen naakt, alles is er behalve de sex???onze relatie glijdt af naar de afgrond en ze laat het gebeuren is mijn gevoel...

Richard, heb je het haar al eens gevraagd dan, waarom ze geen sex meer wil? 

Oh ik zie net je andere draadje Richard, waarin je het uitlegt

Ik snap je ergens wel maar het klinkt alsof jullie echt niet matchen en of dat goed komt?

Hij lijkt onzeker (of werd bij jou onzeker naar jou toe) en tegelijkertijd ‘moet hij presteren’ bij jou, dat lijkt een doodlopende weg. 

Bij mij zou al dat praten over wat ik anders zou moeten doen in bed zeer zeker leiden tot flinke achteruitgang van mijn libido. (Met die persoon!)Maar ik hou dan ook niet van presteren in bed. Maar van samen zijn en soms lijdt dat tot saaie seks en vaak tot geweldige en vanalles daar tussen in. 

Lizzie, hoe gaat het nu?

Dag Lizzle,

Dit is iets waar ik niet makkelijk over praat. Maar ik merk dat er over te praten mij ook helpt. 

Ik heb lang een relatie gehad met een vrouw waar sex iets heel erg banaals was. Er zijn wel kinderen uit voortgekomen, maar er was uiteindelijk nauwelijks intimiteit. Ik wist niet eens wat dat eigenlijk was.

Ik heb zelfs ervaringen met haar die ronduit heel onprettig zijn. En waar ik zelfs slapeloze nachten van heb. (En niet vanwege plezier)

Ik had wel vriendinnetjes gehad voor mijn ex-vrouw, maar dat stelde eigenlijk niets voor, dus ik had ook niet heel veel positieve ervaringen opgedaan met intimiteit.

Sexualiteit was op enig moment echt vreselijk. Ik zag daar vaak ook erg tegen op. 

Later, na mijn scheiding heb ik een vrouw ontmoet waar ik echt van heb geleerd wat intimiteit betekend. Dit is de mooiste ervaring van mijn leven. Ook al is die relatie voorbij gegaan, en relatief kort heeft geduurd, koester ik die fantastische ervaring.

De eerste paar keren waren voor ons allebei, rond uit geklungel en niet fijn. Maar allebij kwamen we uit een relatie, waar we behoorlijk beschadigd zijn geraakt. Dus we begrepen ook waarom het zo lastig was en hadden het begrip en geduld met elkaar. Niet dat we allebij wisten wat het kon zijn. Maar we voelden allebij dat er iets heel moois ging komen.

Na enige tijd, was voor ons de intimiteit iets geweldigs. Voor het eerst in mij leven schaamde ik mijzelf ook niet voor iemand. Ik durfde mijzelf ook echt te laten zien. Niet uitsluitend lichamelijk maar ook geestelijk. Vooral omdat ik de andere volledig vertrouwde. Zij was oprecht en zou mij niet kwetsen en dat wist ik. Van geklungel groeiden we uit tot ervaren minnaars en voelden uiteindelijk precies aan, wat wel en wat niet.

Als ik lees dat je vriend komt uit een relatie met een timide vrouw, dan heb ik wel een vermoeden, waarom hij zich niet durft te geven. Hij is het niet gewend om het te mogen ervaren als iets prettigs. Misschien werd hem zelfs wel duidelijk gemaakt dat hij er niet teveel van mocht verwachten en is er misschien zelfs wel mee gekwetst en er zelfs bang voor.

Ik gok hoor. deels uit eigen ervaring.  En als dat de eerste en enige en ervaring is met vrijen, hoe moet je dan weten dat vrijen zowel voor beiden iets fijns kan zijn.

Op welke manier dan ook. Ik denk, als je echt van hem houdt, praat er dan met hem over. Vertel wat het met je doet. Maar ook wat je hoopt hoe hij zal zijn en dat hij het ook prettig mag vinden omdat jij dat ook vindt en dat je het zelfs prettig zou vinden als hij er van gaat genieten.

Je hebt best kans, en dat zal niet van het ene moment op het andere moment komen, dat hij heel langzaam aan ontdooit en dat hij iets ontdekt dat hij absoluut nog niet kende. Niet voor iedereen is intimiteit iets vanzelfsprekends. Maar jij moet daar ook voor openstaan, dat jij hier de meest ervarene van de twee bent, en hem de veiligheid wilt geven die hij nodig heeft.

Natuurlijk kan het ook iets anders zijn. Daar kom je met praten achter. Als hij niet wil praten, tja, dan houdt het, ben ik bang voor, snel op.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Robbie.

Robbie: mooi dat je dat je dat vertelt en misschien helpt het Lizzie. Een kanttekening: haar vriend wil niet praten. Wat moet je als iemand het consequent er niet over wil hebben?

Lexus schreef op 14-02-2021 om 12:48:

Robbie: mooi dat je dat je dat vertelt en misschien helpt het Lizzie. Een kanttekening: haar vriend wil niet praten. Wat moet je als iemand het consequent er niet over wil hebben?

ja dat is wel een dingetje...

Niet erover willen praten is misschien nog wel het allerergste. En het bespreekbaar maken het allermoeilijkste. Voordat je 't weet voelt de ander zich aangevallen, of minderwaardig of, verzin maar. 

Ik heb hier nog eens ove na zitten denken. Praten zal ook wel moeilijk zijn voor hem. Als iets moeilijk is dan wil je dat vaak ook liever niet. Maar hij kan je niet verbieden om over je gevoel en gedachtes te vertellen.

Natuurlijk is dit een heel gedoe voor een relatie. Uiteraard zou ik me ook gaan afvragen of het dat allemaal waard is. Je komt immers niet bij elkaar om de therapeut van een ander te zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.