Relaties Relaties

Relaties

Vriend kan niet loskomen van ex

Hallo,

Ik weet het ff niet, ben ik gek of ben ik een aansteller? Ik ben een jaar samen met mijn vriend. Daarvoor heeft hij een lange relatie gehad en daar is hij nog altijd niet van los. Zijn ex zoekt nog nu en dan contact en zegt nog altijd van hem te houden. Hij raakt er van slag van als ex contact zoekt en wil het contact afhouden, maar dat lukt niet echt en hij is veel met ex bezig. Mijn vriend zegt dat hij van me houdt en dat geloof ik. Hij wil met me trouwen. Is het gek als ik aangeef dat eerst ex echt uit beeld moet zijn voordat ik dat wil?  


Ik vind je geen aansteller hoor! Normaal gesproken ben ik van mening dat exen best met elkaar om moeten kunnen gaan, maar in dit geval vind ik het ongezond klinken.

Als je vriend kinderen heeft met zijn ex, zal zij nooit uit zijn/jullie leven verdwijnen.

Nee hoor, als hij niet los kan komen van zijn ex zou ik zeker geen belangrijke stappen als trouwen nemen. Het lijkt me sowieso vervelend als hij nog zo met zijn ex bezig is, is hij wel klaar voor de relatie met jou?

Hebben ze kinderen samen? Ik lees het niet.

Wat is er dan nu concreet aan de hand waaruit blijkt dat hij "maar niet kan loskomen", en "van slag is" en "veel met ex bezig is"? Laat hij om de haverklap alles uit zijn handen vallen als zij belt en om hulp vraagt? Of heeft hij het er zo af en toe eens over dat hij zich afvraagt of het wel goed gaat met haar? 

Iha vind ik het een tikje veel gevraagd om van een partner te eisen dat die een ex rigoreus uit zijn leven verbant. Maar alles hangt van de omstandigheden af. En daar weid je niet erg over uit.

Als je vriend en zijn ex samen kinderen hebben dan is het natuurlijk een illusie te denken dat zij uit beeld verdwijnt, maar ik neem aan dat daarvan geen sprake is.

Groeten,

Temet

Temet schreef op 03-03-2021 om 15:56:

Hebben ze kinderen samen? Ik lees het niet.

Nou, dit ís een forum voor ouders, toch? 

MeikeT schreef op 03-03-2021 om 16:02:

[..]

Nou, dit ís een forum voor ouders, toch?

En dus heeft Maddie haar vriend ook kinderen? Sorry, deze logica vat ik niet.

maddie

maddie

03-03-2021 om 16:21 Topicstarter

Hoi, nee, vriend heeft geen kinderen met ex. Ikzelf heb twee kinderen. Hoe ik weet dat hij er veel mee bezig is, is omdat hij dat zelf zegt. En als ex contact zoekt, is hij er erg van van slag.

Nou, als ze geen kinderen samen hebben en hij is zo met haar bezig zou ik maar even wachten met trouwen. Het klinkt niet zo goed. Wonen jullie bij elkaar? Kan hij goed overweg met jouw kinderen?

Poezie schreef op 03-03-2021 om 16:05:

[..]

En dus heeft Maddie haar vriend ook kinderen? Sorry, deze logica vat ik niet.

Daarom schreef ik ook: ALS je ex ...

'Is het gek als ik aangeef dat eerst ex echt uit beeld moet zijn voordat ik dat wil' Dat is wel een erg strenge limiet. Maar als hij zelf al aangeeft dat hij nog erg met zijn ex bezig is, dan zou ik jullie wel adviseren, dat hij eerst zelf alles op een rijtje krijgt. De grote vraag voor hem is: waarom raakt hij zo van slag en waarom is hij nog zo met haar bezig? Zorgen, schuld, toch liefde? Dus ik zou jullie zeker adviseren  nog enige tijd wat afstand te houden, zeker nog niet gaan trouwen of samenwonen.

Hoe lang is het geleden dat zijn vorige relatie is stukgelopen?

Tsjor

Maddie,

Mij lijkt dat een heel gezonde gedachte. Ex is ex. Als er geen kinderen zijn, dan is er wat dat betreft geen band die altijd zal blijven. En als je vriend zegt geen contact meer met haar te willen, dan is dat vrij eenvoudig. Haar eerst vragen of ze wil ophouden cantact op te nemen. En als dat niet werkt: Whatsapp telefoonnummer blokkeren. Mail blokkade. Telefoonnummer blokkeren. Dan ben je al een heel eind. En als er gebeld wordt met annoniem, voorlopig even niet reageren. Dan stopt het vanzelf wel.

En ik begrijp jou goed. Ik zou dat ook niet willen dat ex doorlopend door je leven heeb wandeld. dat leven hebben jullie nu samen.

Er is nog een verschil tussen uitbannen en doorlopend het leven binnenwandelen. Ex is ook een deel van de partner, van zijn leven. Hij zal dat zelf op een stabiele manier moeten inweven. Als dat betekent dat hij, gedwongen door zijn nieuwe vriendin, geen enkel contact met haar mag onderhouden, dan schept dat een ongezonde basis, waarbij de kans groot is dat het tot spanningen leidt. Hij zal zelf een balans daarin moeten vinden.

Tsjor

Dit vind ik heel naar voor je. Kijk als ze uit elkaar zijn is er in principe geen relatie meer. Dus moet het er ook niet uitzien als een soort van relatie  uit us uit weggegaan is weggegaan. 


Dit heb ik ook zelf eens aan de hand gehad....en van mijn schoonmoeder kreeg ik toen de tip   ...om haar bij jullie thuis uit te nodigen zonder sat hij het weet. Wel dat hij erbij was. Was heel apart en best gedurfd. Maar ... degene die met de mond vol tanden stonden waren zij beiden! En het was daarna ook meteen  over! 

Soms vind men het gewoon leuk om de een aan het lijntje te houden...meestal de vrouw! ...en dat stiekeme van nog met elkaar omgaan heeft voor zo'n vrouw ook vaak iets 'leuks ' 


Nee van twee walletjes meeeten is niet hoe het werkt.

Als je gaat trouwen met een weduwnaar, krijg je er ook een ex bij die verwerkt moet worden. Het verleden van iemand maakt deel uit van wie de persoon is.

Als je termen gaat bezigen als; kan niet los komen en van slag zijn als er contact is, zou ik me inderdaad achter de oren krabben.

Laat ik het anders stellen: als hij niet 100% klaar is voor onvoorwaardelijke commitment aan jou, zou ik het trouwen uitstellen tot hij daar wel klaar voor is.

Ik zou geen stappen ondernemen. Waarom raakt hij van slag inderdaad..

Als jij het moeilijk hebt met dit contact zou hij je moeten respecteren en misschien zelfs het contact met z'n ex verbreken. Waarom doet hij dat niet, want hij wil het zelf toch? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.