Relaties Relaties

Relaties

pompoen

pompoen

24-02-2015 om 14:38

Vriend niet zo attent

Misschien kinderachtig maar ben toch teleurgesteld. Drie jaar een relatie met vriend. Vriend heeft niet veel geld en wat hij aan geld heeft geeft hij uit aan zich zelf en zijn hobby. Heel af en toe komt hij met een aardigheidje voor mij aan. En dan moet je denken aan bijvoorbeeld een paar sokken .. Niet echt romantisch maar oké. Ik heb ook niet zoveel geld maar probeer toch altijd wel met een leuke attentie aan te komen. Met kerst kreeg hij net als mijn kinderen ook een leuke kado. Van hem kreeg ik een paar koffiebekers, met het excuus dat hij nog wel een echt kado voor me in petto had. Voor Valentijnsdag heb ik hem mee genomen voor een weekend weg. We gingen savonds uit eten en hij betaalde vervolgens de helft daarvan. Zijn deel. Op Valentijnsdag zelf kwam er een een pakketje aan de deur. Ik was blij verrast... Maar nee hoor..het was weer een bestelling voor zijn hobby. Ik teleurgesteld, en hij beloofde me nog iets leuks te geven. Net als t kerstkado is dit kado er ook niet meer gekomen. Net als voorgaande jaren. Welgeteld heb ik 1 keer een verjaarskado gekregen. Gaan we uit eten...betaal ik de rekening. Gaan we een weekend weg, betaal ik de rekening. Hij betaalt hooguit zijn deel. Ik raak een beetje teleurgesteld door deze onattente man. En heb hem dat verteld ...dat hij het ook leuk vind om af en toe verrast te worden..en dat ik dat ook leuk vind. Nu heb ik dus ruzie.. Een kantlijn is dat hij erg handig is, veel voor mij doet aan klusjes. Vaak eten kookt voor me. We wonen overigens niet samen. Ben ik kinderachtig ? Dat ik teleurgesteld ben ? Ik vind het dus heel leuk om samen dingen te ondernemen en daarom regel ik het ook. Van zijn kant komt het niet. En als we samen weg zijn is het altijd een feestje. Maar zou zo graag eens verrast worden.

Okie Dokie

Okie Dokie

24-02-2015 om 15:09

dat klinkt

Alsof je nogal vast zit in je verwachtingspatroon. Zoals bij veel mannen ontbreekt soms dat inlevingsvermogen en ziet hij echt niet dat jij dit allemaal doet en hij in dat opzicht weinig teruggeeft. Als dat zo is want klusjes e.d. zijn ook wat waard, ik weet niet hoe de verhoudingen daar in zijn. Maar aan het inlevingsvermogen, jouw onuitgesproken wensen inwilligen, ga je niks aan veranderen.
Jouw opties zijn vlg. Mij... Accepteren zoals hij is en waarderen dat hij allerlei klusjes Voorne doet, veel voor je kookt e.d. Dat zien als ruilmiddel.
Of je gaat hem duidelijk vertellen wat je wilt. Dat hij mee betaald of wat dan ook.
Maar je verwachtingen kun je omlaag schroeven. Dat zou ik ook gewoon maar doen. Je vraagt nl. Ook iets onmogelijks. Je wilt dat hij spontaan iets doet, wat jij graag wil. Dat gaat hem niet worden!

Ad Hombre

Ad Hombre

24-02-2015 om 15:23

Tel je zegeningen

"Een kantlijn is dat hij erg handig is, veel voor mij doet aan klusjes. Vaak eten kookt voor me."

Niet iedere man toont zijn liefde op dezelfde manier.

Jojo

Jojo

24-02-2015 om 17:10

liefde tonen

Uiteraard vind je het leuk verrast te worden, zeker in die eerste jaren dat je elkaar kent.
Maar dat kan natuurlijk op vele manieren, zoals Ad zegt.
Als je het een beetje wilt leiden, maak eens een pot met dingen die je leuk vindt en laat hem daar eens in de paar maanden eens iets uit kiezen?

Het is persoonlijk hoe je graag liefde getoond zou zien. Ik ga voor een kus, een knuffel, een: ik hou van jou. Nog gratis ook! Maar iets moet er in elk geval zijn, op welk gebied dan ook en ik snap dat je niet zo warm raakt van een klusje in huis, al is dat wel heel lief.

Ely

Ely

24-02-2015 om 17:22

Afspraken maken

Wat hier goed werkt is afspraken maken en verwachtingen helder maken. Bv uitleggen dat ik liever niks beloofd krijg en dan ook niks krijg dan niet waargemaakte beloftes. En wat Ad Hombre zegt: focus op wat wél is. Klusjes doen en koken is echt fijn en lief. Eigenlijk vind ik het vooral heel fijn als iemand moeite voor me doet en/of laat merken dat ie aan me denkt. En ja, ik zou ook weleens verrast willen worden met een weekend weg oid maar dat zit er echt niet in. Maar ik hoef nooit de vuilnisbakken buiten te zetten

Niki73

Niki73

24-02-2015 om 17:24

Talen van de liefde

Er is een boek over de 5 talen van de liefde. Mensen tonen hun liefde op verschillende manieren. Ik zou dat eens lezen, als ik jou was. Ik voel me geliefd als ik lange knuffels krijg. Anderen voelen zich geliefd als ze een cadeautje krijgen, weer anderen voelen zich geliefd als hun klusjes uit handen worden genomen. Leen dat boek eens van de bieb en praat er met hem over. Dan krijg je meer begrip voor elkaar.

pompoen

pompoen

24-02-2015 om 18:17

Dat is wel waar

Ik probeer er vanavond nog eens over te praten. Ik ben heus niet zo van de cadootjes. En vind een intensie belangrijker. Maar af en toe een leuke attentie is nou eenmaal een leuke opsteker. Ik mis dat eigenlijk. Ik ga het gesprek maar eens aan. Bedankt in ieder geval.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-02-2015 om 19:03

Tja, niemand is perfect

Kan het niet zijn dat die uitjes van hem eigenlijk niet hoeven? Hij zegt er geen nee tegen en vindt het vast ook wel leuk allemaal maar misschien vindt hij het ook een beetje zonde van zijn geld. Dus dat hij iets heeft van: als jij dan zonodig de deur uit moet, dan draai je ook maar voor de kosten op (klinkt negatiever dan ik het bedoel). Dat hij zelden een verjaarscadeau geeft, dat vind ik dan wel weer vreemd. Kan iets heel kleins zijn of iets dat geen geld kost (ontbijt op bed, lange massage, wandeling op een bijzondere plek). Bedenk ook dat niemand perfect is, ik heb hele attente minnaars gehad die niet deugden op punten waar het echt op aan komt. Dan liever een onromantische man die respectvol met je omgaat.

Barvaux

Barvaux

24-02-2015 om 19:26

nou inderdaad

Er is weinig geld begrijp ik en dan wil jij weekendjes weg en uit eten? Misschien vindt hij dat allemaal maar zonde van het geld terwijl jij dat zo lekker spontaan en romantisch vindt? Ik zou mij daar aan ergeren en veel liever thuis samen lekker koken en mijn geld op een andere manier besteden (weekendjes weg zijn in verhouding veel duurder dan langere vakanties).

Wat jij wil is natuurlijk niet de maat in de relatie, wat hij wil ook niet maar probeer wat tot elkaar te komen en koop jij eens wat voor zijn hobby ipv de dingen te doen (uit eten, weekendje weg) die hij misschien niet leuk vindt?

Katniss

Katniss

24-02-2015 om 19:31

Wat Brunette zegt

Zou heel goed kunnen. Voor mijn vriend zijn uitjes en weekendjes weg ook een sluitpost. Daarbij heeft hij dan ook nog het onhebbelijke trekje dat hij niet wil dat ik voor hem betaal, dus we zijn al even niet meer weg geweest ;-(

pompoen

Jullie wonen niet samen maar toch vind jij dat je heel wat te zeggen hebt over hoe hij zijn geld besteedt. Hij heeft blijkbaar weinig inkomen en heeft een hobby waar hij graag wat van zijn weinige geld aan besteedt. Daar heb jij van alles op aan te merken. Jij vindt feitelijk dat hij dat geld maar niet aan zijn hobby moet besteden maar aan cadeautjes voor jou en aan weekeindjes uit.

Ik zou behoorlijk pissig worden als een partner wil beslissen waar ik mijn geld aan uitgeef terwijl we niet eens samenwonen.

Jij wilt die weekeindjes uit, maar hij moet er voor betalen, dat is eigenlijk wat jij wilt, want je klaagt al als hij hooguit zijn deel betaalt. Jouw idee van een relatie is een vriend die jou constant cadeautjes geeft (en dat moet dan wel iets kostbaarders zijn dan een paar koffiemokken) en je regelmatig meeneemt op weekeindjes uit. Op zijn kosten, want dat is pas attent. Een vriend die zijn hobby maar opgeeft om dat allemaal te kunnen bekostigen.

Ik denk dat jij het beter kunt uitmaken en op zoek kunt gaan naar een man met een beter gevulde portemonnee als dat je inslag is.

Je hebt een heel eenzijdig beeld van wat het is om attent te zijn. Je vriend heeft blijkbaar wel aandacht voor je, kookt voor je, doet klusjes voor je, maar ja, dat kost allemaal geen geld. Misschien moet hij een uurtarief gaan rekenen voor al het werk dat hij voor je doet, inclusief voorrijkosten en dan dat bedrag aan jou cadeau doen. Dan zul je zien wat voor prijzige cadeautjes je eigenlijk krijgt van je vriend.

Ely

Ely

25-02-2015 om 21:30

Mark zijn reactie lezend

Stond ik weer eens stil bij het fenomeen dat geld tussen mannen en vrouwen vaak toch iets traditioneels lijkt te hebben. Dat het ergens toch vaak vanzelfsprekend is dat de man voor de vrouw betaald en/of haat verwend en andersom minder. Verbazingwekkend vind ik het hoe dat fenomeen blijkbaar blijft bestaan, emancipatie ten spijt. Ik weet dat er uitzonderingen zijn, ben er zelf misschien wel eentje, maar ik zie het toch nog heel vaak.

Je geeft zelf veel uit...

...aan dit soort dingen, maar dat wil niet zeggen dat een ander dat ook wil/kan. Ik vind dat je heel erg zit op 'we moeten iets leuks doen.' En dan ga je daar veel geld voor uitgeven, hebt het misschien daarna moeilijk om rond te komen en krijgt dan nog niks terug ook (krijg je wel hoor, als ik het zo lees, alleen je ziet het niet). Misschien moet je zelf een stapje terug doen en dan meer overleggen iets samen te gaan doen. En dan afspraken maken over hoe daar samen geld voor bijeen te krijgen. Ik vind trouwens koffiemokken een heel leuk kado!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-02-2015 om 11:47

accepteren?

Goh, mijn man is echt helemaal niet attent in de zin van kadootjes ofzo. Mijn verjaardag en onze trouwdag staan in zijn telefoon, daarom vergeet hij die niet.
Ik heb echt nog nooit een bos bloemen ofzo gekregen en het idee voor een uitje komt altijd bij mij vandaan.

Maar hij zorgt goed voor ons. Klusjes doet hij graag voor ons en hij is echt betrokken bij zijn gezin.
Attenties als kadootjes zitten gewoon niet in zijn systeem, maar ik heb dat nooit erg gevonden hoor.

Dat jouw vriend zo is moet je accepteren. Het is verder toch geen egoistisch type ofzo. Het is jammer dat je dat niet zo kunt zien.

En als je dat niet kunt accepteren zal je een ander moeten zoeken.

Allesbehalve attent

Mijn vriend met wie ik sinds een jaar een soort van relatie heb, is verre van attent. Ook is hij niet scheutig met lieve woordjes of liefkozingen. Ik vond het in het begin wel jammer maar we hebben plezier samen. En als ik dan in zijn keukenkastje 4 potten koffiemelkpoeder zie staan, terwijl hij dat spul niet lekker vindt maar ik wel, is dat voor mij meer waard dan een bloemetje.

creabea

creabea

15-03-2015 om 17:06

ook geen attente man

hier ook eigenlijk nooit kadootjes, spontane voorstellen voor een uitje voor 2 en dergelijke. Dat vind ik ook wel eens erg jammer (vooral als ik ongesteld moet worden en dan hebben we het erover en dan is het weer goed. Niet dat hij dan ineens met kado's aankomt, maar dan krijg ik weer wat vaker spontaan een kusje of een knuffel: iets waar manlief niet zo snel aan denkt. Verder is mijn man wel heel lief en zorgzaam. Het zit inderdaad niet zo in het systeem van de man om romantisch te doen, denk ik (dat is hier tenminste zo).

Niet romantisch, wel attent

Mijn man heeft ook geen romantisch botje in zijn lichaam. Zijn huwelijksaanzoek was: 'zullen we dan maar?'...

Maar, sinds ik zwaar ziek ben geweest, heeft hij een andere kant van zichzelf ontwikkeld, die ik weleens plagend 'Saartje' noem. Hij kookt net zo makkelijk als ik, doet het huishouden, gooit een was in de machine, is betrokken bij de kinderen, houdt me uit de wind als ik dat nodig heb (soms ook als ik vind dat ik het niet nodig heb). Als het mijn beurt is om de vaat te doen, als hij gekookt heeft, kom ik regelmatig in een schone keuken, heeft hij dat ook al gedaan! Dan krijg ik een glimlach, dat hij het leuk vindt om me te helpen. Nee, hij is niet romantisch en dat vind ik best wel eens jammer, maar verrek, wat heb ik een goeie vent!

anoniempje

anoniempje

26-03-2015 om 08:57

attent is niet alleen cadeaus

Attent zijn zit niet alleen in het geven van cadeaus. Mijn man is ook niet zo van de cadeaus, maar dat is niet erg. Hij is liefdevol voor ons gezin en kookt regelmatig. We moet ik wel het initiatief nemen wat we gaan doen, maar ja, dan kan ik ook kiezen wat ik leuk vind, dat is dan weer een voordeel hahaha.

Verder sluit ik me aan bij Dandy pearson.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.