Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Claudia32

Claudia32

23-01-2018 om 10:51

Vriend teveel contact met ex

Tja, dan ga ook ik een stukje van mij afschrijven...

Mijn vriend en ik zijn inmiddels bijna 3 jaar samen en hebben in deze tijd behoorlijk wat meegemaakt.
Hij heeft 3 kinderen, waarvan de oudste bij ons woont. Voor mij was dit wel even wennen, maar gelukkig was de klik er al snel met alle 3 zijn kids.

Zijn jongste zoon heeft een andere moeder als de andere 2. Deze vrouw is (hard gezegd) een etterende zweer op onze relatie. Waarom? Omdat zij continu bezig is geweest hem weer terug te hengelen naar haar. Ik snap je hebt een kind samen en er is hierdoor contact noodzakelijk. Wat ik niet noodzakelijk vind, is om privé zaken van hem en mij met haar te delen.

Na dat ik een onderbuik gevoel kreeg ben ik opzoek gegaan en ben ik er achter gekomen dat er achter mijn rug om dingen gebeurde die het daglicht niet kunnen verdragen. Zij zijn samen intiem geweest en vanuit zij kant wordt alles ontkend terwijl ik alles heb kunnen zien en lezen. Daarbij heb ik hem eens daar bij haar thuis betrapt (terwijl zijn zoon op school zat) Zij maakt mij uit voor gek wijf, nul toegevoegde waarde, vervangbaar voor een hond en daarbij ben ik maar een au pair die daar in huis op de kinderen let terwijl hij bij haar gaat "mens erger je nieten". Deze vrouw heeft ook weleens een vriendin op mij afgestuurd met de mededeling "Jij moet op kankeren". Zéér volwassen ook! Ik heb deze desbetreffende vrouw uitgelachen en zij liep met de staart tussen de benen terug naar mijn vriend zijn ex om verslag uit te brengen, waarna X het feestje heeft verlaten en haar vriendin haar excuus kwam aanbieden.

Uiteindelijk zijn mijn vriend en ik uit het vreemdgaan verhaal gekomen, maar het vertrouwen is niet hersteld. Ik blijf een onprettig gevoel bij deze vrouw houden.

Het contact was tussen hun is, is storend. Zij hoeft niet te weten wanneer wij zijn gaan fietsen met onze honden, zij hoeft hier geen filmpjes van te zien. Maar meneer houdt geen rekening met mijn gevoelens.

Deze vrouw heeft momenteel financiële problemen (had ze tijdens hun relatie al, zij geeft het geld liever aan haar eigen uit dan dat ze de vaste lasten betaald) en ik snap dat je als vader je daar zorgen om maakt, want je kind woont daar. Mijn vriend wordt gebeld door haar werkgever (wat een vriend is van mijn vriend) en stel op sprong gaat hij de deur uit. Mijn vriend zei niets en is vertrokken. Ik hoorde dat zij het hadden over een ze en zij, maar mij werd niets verteld.

Nadat hij terug kwam werd er gezegd "ik moet met je praten" en hij vertelde dat hij haar pinpas had ingenomen en haar samen met haar werkgever ging helpen. Ik ging nog net niet steigeren..

Punt 1..
Waarom praat jij niet eerst met mij nadat je dat telefoontje heb gekregen? Dit is nu geen praten maar een mededeling.

Punt 2..
Pinpas inleveren is geen oplossing, een tweede rekening is zo geopend. Hij zegt dit te gaan controleren, hoe dan?

Punt 3..
Het échte probleem wordt niet opgelost, zij is de kern van al haar problemen. Nu wordt alles wederom voor haar opgelost en zal haar gedrag ongewijzigd blijven en zal zij over een tijdje weer op dit punt zitten.

Punt 4..
Laat dit aan professionele mensen over, zij heeft hulp nodig die een ander niet kan bieden. Zij kan haar huishouden niet aan, heeft geen financieel overzicht én een gat in haar hand. Er zijn hier specifieke instanties voor om mensen bij dit soort problemen te helpen.

Ik word maar bestempeld als een zeikwijf en dat ik mijn mond maar moet houden. Mijn mening, gevoel of angst wordt afgewimpeld.

Ook al heeft ieder vezeltje in mijn lijf een hekel aan deze vrouw, ik zal nooit willen dat zij mét haar zoon (mijn bonuskind) op straat komt te staan. Ik zie alleen liever niet dat hij wederom de reddende engel moet gaan uithangen, vooral door alles wat er is gebeurt. Hij begrijpt dat niet en ik moet maar kop houden.

Ben ik nu een zuur mens? Of zou ik het anders moeten bekijken..?

Anke

Anke

23-01-2018 om 11:11

Simpel

Een man die van jou houdt, zal rekening houden met jouw gevoelens en zal jou serieus nemen. Een man die van jou houdt, zal alles willen doen wat in zijn vermogen ligt om jou gelukkig te maken. Niet vreemdgaan, niet liegen, geen dingen voor jou verborgen houden, geen te warme contacten met zijn ex onderhouden, niet jou onwetend achterlaten om weer voor zijn ex in de bres te springen. Je hebt gelijk, dat is niet aan hem, daar zijn professionals of andere vrienden voor. Maar niet hij, zeker niet hij.

Lees je verhaal nog eens, kijk van een afstandje naar je relatie. Trek dan je conclusies. Het lijkt mij vrij eenvoudig.
Is het voor jou niet eenvoudig, stel je dan voor dat niet jij, maar een goede vriendin in deze situatie zou zitten. Wat zou je haar adviseren? Ik zou zeggen: jullie hebben geen kinderen samen, zet er een punt achter. Zo hoef je je niet te laten behandelen.

Hanny61

Hanny61

23-01-2018 om 12:00

Zij is niet het probleem

Hij is het probleem. Eens met Anke.

Marin

Marin

23-01-2018 om 17:24

ook eens

Het ligt bij hem.
neem desnoods je verhaal en herschrijf het met andere namen: Truus, Annie en Piet. En kijk dan wat je Annie en Truus zou aanraden.

tante Sidonia

tante Sidonia

23-01-2018 om 20:56

ìnderdaad

1 Hij neemt je niet serieus.
2 Hij luistert niet naar je,
3 Gaat vreemd
4 Scheldt je , nogal respectloos, uit.
5 Jij vertrouwt hem niet
6 Jij spreekt op een bepaalde toon over hem waarbij ik geen enkele warmte voel; eerder haat.

Wat maakt dat je bij hem blijft? Heb je zelfrespect?
Wil je ooit kinderen en zo ja, zie je dat met deze man voor je? Wil je moeder 3 worden van het samengestelde gezin en alle gevolgen van dien?

to

to

24-01-2018 om 12:18

tja

als je je eigen partner "meneer" gaat noemen is de relatie wel voorbij.
Hij is je partner nog omdat???

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.