Relaties Relaties

Relaties

Bieb

Bieb

30-09-2017 om 16:20

Vrienden vertellen of...

Mijn relatie zit in zwaar weer. Het is nu nog onduidelijk of we samen doorgaan of niet. Er is nog liefde maar ook veel problemen, moeilijk op te lossen allemaal.
Mijn man heeft twee vrienden in vertrouwen genomen, en eentje heeft met mij contact gezocht per mail. Niet op een vervelende manier, maar hij ziet natuurlijk alleen wat mijn man hem verteld heeft.
Hoe dan ook, hij neemt het voor mijn man op, en ik merk dat ik het vervelend vind. Bovendien weet ik bijna zeker dat mijn man niets afweet van de poging van zijn vriend.
Moet ik ingaan op aanbod van X om te bemiddelen, of hem laten weten dat ik zijn poging niet op prijs stel. Mijn man en ik gaan relatietherapie proberen, en hij gaat ook met individuele therapie beginnen.
Bien

Ava

Ava

30-09-2017 om 16:26

Vriendelijk bedanken

X is partijdig en dus volledig ongeschikt om te bemiddelen. Dus, ik zou hem vriendelijk bedanken; wat tof dat je het opneemt voor Y en wat lief dat je ons wilt helpen maar nee, bedankt, dit is nu niet het moment. Mocht dat veranderen, weet ik wie wij hiervoor kunnen benaderen,.. of van die strekking.

Eventueel met cc naar je man?

Sam

Sam

30-09-2017 om 17:22

Nee

Ik zou er niet op ingaan.
Hier met ex een standaardverhaal in elkaar gedraaid, uit elkaar gegroeid blablabla.
Verder niemand iets verteld en als we dat wel wilden doen dan vooraf de ander inlichten.
Verder open zijn in je communicatie met de partner. Je wilt hier echt geen ergernissen bij naar en van derden en zeker geen bemoeienis, want dat is waar bemiddelen vaak op uitdraait.
Mijn ex kreeg van zijn collega's zeer bemoedigende woorden die totaal de plank missloegen, maar wat hij in het midden liep. Daardoor werd ik voor velen de heks en oorzaak. Totaal fout en zeer pijnlijk omdat het precies andersom was, maar ik hem heb willen beschermen.
Geen bekenden dus, gewoon een neutraal persoon en liefst iemand met kennis van zaken.

tante Sidonia

tante Sidonia

30-09-2017 om 17:43

belachelijk

Wat een stomme actie van die man. Ik zou hem zeker niet zo overdreven beleefd als Ava afschildert , bedanken maar hem eerlijk en duidelijk te verstaan geven dat hij zich met zijn eigen zaken bemoeit.
Ik zou mijn man ook waarschuwen dat hij zich 3 x bedenkt tegen wie hij zijn hart uitstort: graag bij iemand die niet dit soort ongepaste acties, zonder verleg met hemzelf, uitvoert.

Ava

Ava

30-09-2017 om 18:21

Tante

Ik ben het met je eens maar erin gaan met een gestrekt been, kan juist het gedrag van de vriend van man versterken. Vriend zal oprecht denken dat hij het allemaal wel weet, daar tegenin gaan, zal eerder olie op het vuur zijn. Om dus toekomstige bemoeienissen, meningen, zwartmakerij ed voor te zijn, zou ik zo vriendelijk maar wel zo afstandelijk mogelijk reageren.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2017 om 19:07

Helemaal eens met Ava

Ik twijfel wel of ik meteen die mail en aan Bieb-man een cc zou sturen. Het lijkt mij beter dat Bieb hem vertelt van de mail van de vriend en dat ze zijn hulp niet neutraal genoeg vindt. Daarná een mail aan vriend met cc naar Bieb-man.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

30-09-2017 om 19:23

niet bemiddelen

Ik herinner me van mijn eigen scheiding dat mijn vriendinnen e.e.a. nogal naar zich toe trokken en hun eigen frustraties lieten spreken. "Laat niet over je heenlopen, zet hem op straat, kom voor jezelf op!"

Lief dat de vriendinnen meteen mijn kant kozen, jammer dat dat ten koste ging van mijn ex. Dat was ook wel een "moeilijke man", eerlijk is eerlijk, maar ik wilde het netjes afronden en zat niet op een vechtscheiding met ophitsende achterban te wachten.

Maar ja, je wil toch je verhaal kwijt in zo'n periode...

Ik denk dat je vrienden van je man er ongeveer net zo in staan. Je bent vóór de één, en dus automatisch tégen de ander, zo lijkt het wel. Loyaal, maar geen goede basis om te bemiddelen. Kies daarvoor een onafhankelijke derde.

Tijgeroog

Tijgeroog

30-09-2017 om 20:26

Antwoord

"Beste vriend,

Ik vind heffing dat mijn man bij jou een uitlaatklep heeft voor dingen die tussen mij en man spelen. Ik waardeer ook je zorgen en daaruit voortvloeiende aanbod om tussen ons te bemiddelen. Ik wil hier echter niet op in gaan, wij zijn al bezig met onpartijdige hulp.
Ik wil je er wel graag op wijzen dat je alleen de versie van man kent, terwijl ieder verhaal uiteraard twee kanten kent. Ik vind het niet gepast om hier verder op in te gaan, zodat je geen "kant" voor een van ons hoeft te kiezen.

Groeten,, Bieb"

Niki73

Niki73

02-10-2017 om 17:59

Praten met vrienden

Ik vind het niet meer dan normaal dat je met vrienden praat als je het moeilijk hebt. Daar heb je toch vrienden voor? Ik zeg niet dat je je problemen zomaar op straat moet gooien, maar een goede vriend(in) zou je in vertrouwen moeten kunnen nemen. En ja, je kunt niet veel anders dan je eigen kant van het verhaal vertellen. Je kunt er natuurlijk bij zeggen dat Piet of Ans het anders ziet, namelijk zus en zo, maar je blijft altijd zelf het verhaal doen. Als die vrienden een beetje sociaal begaafd zijn, houden ze netjes hun mond erover. Ik zou er ook niet op zitten te wachten dat ze ineens willen gaan bemiddelen. Jullie zijn volwassen en kunnen dat zelf, al dan niet behulp van een professional. Dus ik zou die vriend van je man ook vriendelijk bedanken voor zijn goede zorgen maar zijn aanbod toch resoluut van de hand wijzen.

Pennestreek

Pennestreek

03-10-2017 om 11:38

Niet bemiddelen nee

Ik herken het niet, bij ons heeft niemand in de wijde omgeving (wij waren er allebei heel open over) ook maar een poging in die richting ondernomen. We konden allebei bij familie, vrienden en kennissen terecht met onze verhalen. Ik vond het wel heel bijzonder dat er zoveel mensen waren waar we allebei bij terecht konden. Dat heeft volgens mij nergens voor conflicten gezorgd, want er zijn in die periode geen mensen uit onze kring afgevallen. Wel heel fijn nu we toch weer samen verder gaan!
Ik zou die vriend even bellen of opzoeken. En zeggen dat je het heel erg waardeert, maar dat het voor jullie op dit moment gewoon al heel fijn is dat man met zijn verhaal bij vriend terecht kan.

Misschien lukt het jullie om een met die vriend erbij een gesprek te hebben. Niet als bemiddelaar, maar omdat die vriend door kan vragen, en je bent nu eenmaal meer geneigd om rustig te blijven (en dus beter naar elkaar te luisteren, en meer en duidelijker uit te leggen) als er ee 'vreemde' bij is. Wij hebben een vriend die die rol voor ons vervult, en dat is vaak heel fijn.

Sterkte Bieb. Dat je schrijft dat er nog liefde is vind ik al heel mooi, als je er allebei voor wil vechten is dat in ieder geval een goede basis. Fijn dat jullie relatietherapie gaan doen. Ik kan EFT van harte aanbevelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.