Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Vriendin denkt dat ik lieg

Heey,
Mijn vriendin heeft gisteren een potje met drugs gevonden dit is namelijk van de instuif van mijn huis, dit heb ik 1x gebruikt met vrienden en er was nog over dus heb ik die weggelegd. Nu heeft ze dat dus gisteren gevonden. Ik wist dit zelf niet meer dat ik dat had.
Ik legde haar dat uit dat die drug van mijn instuif was van men huis ( wij waren toen nog niet samen) nu denkt ze dat ik daar over lieg

Help mij, wat moet ik doen?


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-09-2021 om 09:04

Ik snap het niet? Zij denkt dat je nooit iets pakt ofzo? 

Furyfac

Furyfac

01-09-2021 om 10:07 Topicstarter

Ze heeft dus een potje gevonden met cannabis, maar dat is van 2 jaar geleden van mijn instuif en daarna heb ik dat ook nooit meer gebruikt. Ik wist zelf niet meer dat ik dit had. En nu gisteren heeft ze dat gevonden en denkt ze dat ik aan de drugs zit, maar dat is niet zo. 

Wat je moet doen? Haar laten ervaren dat je niet gebruikt... vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Dus dit zal een langetermijn oplossing zijn - je vriendin zal heel lang moeten merken dat jij idd niet gebruikt. Succes! Wel dikke kans dat als ze op dit punt extreem wantrouwig lijkt, ze dat mogelijk op ander vlak ook is. Of dat ze slechte ervaring(en) heeft met drugs/alcohol... Goed om daar over te praten, lijkt me.

Waarom denkt ze dat je liegt? Het kan zijn dat ze wantrouwend van aard is, zoals Tine suggereert. Het kan ook zijn dat jij op andere terreinen haar vertrouwen hebt beschaamd? Heb je haar gevraagd waarom ze niet gelooft wat je zegt? 

Furyfac

Furyfac

01-09-2021 om 10:19 Topicstarter

Ze is in het verleden vaak belogen en bedrogen geweest, maar dat wilt toch niet zeggen dat ik zo ben in tegendeel 

Furyfac schreef op 01-09-2021 om 10:19:

Ze is in het verleden vaak belogen en bedrogen geweest, maar dat wilt toch niet zeggen dat ik zo ben in tegendeel

Dan zit er niks anders op dan het op een rustige manier tijd te geven. Je kunt er begrip voor tonen dat zij gezien haar ervaringen niet in staat is je direct te geloven, het je niet persoonlijk aantrekken, doorgaan met jullie leven en je betrouwbaar tonen. Je kunt niet haar ervaringen ongedaan maken.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-09-2021 om 10:36

TineWinkel schreef op 01-09-2021 om 10:10:

Wat je moet doen? Haar laten ervaren dat je niet gebruikt... vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Dus dit zal een langetermijn oplossing zijn - je vriendin zal heel lang moeten merken dat jij idd niet gebruikt. Succes! Wel dikke kans dat als ze op dit punt extreem wantrouwig lijkt, ze dat mogelijk op ander vlak ook is. Of dat ze slechte ervaring(en) heeft met drugs/alcohol... Goed om daar over te praten, lijkt me.

Ze kan hem ook gewoon op zijn woord geloven toch? Waarom moet hij bewijzen dat hij niet liegt? 

Ik snap best dat ze hiervan schrikt. De meeste mensen hebben geen drugs in huis die ze niet gebruiken. Gooi het weg en beloof haar dat het nooit meer zal gebeuren en houd je hier ook aan. Vertrouwen terugwinnen kost tijd. Geef haar die tijd ook.

Furyfac

Furyfac

01-09-2021 om 11:05 Topicstarter

Heb ik ook direct weggegooid en haar ook duidelijk gemaakt, maar geloofd het niet

BlueHeart schreef op 01-09-2021 om 10:36:

[..]

Ze kan hem ook gewoon op zijn woord geloven toch? Waarom moet hij bewijzen dat hij niet liegt?

Dat kan ze dus niet en dat heeft kennelijk te maken met herhaaldelijk belogen en bedrogen zijn. Het begrijpelijke wantrouwen dat uit zulke ervaringen voortkomt, wordt jammer genoeg ook overgedragen op mensen die nog nooit een vlieg hebben kwaad gedaan. TO moet dus niet zozeer bewijzen dat hij niet liegt alswel zijn vriendin een nieuwe ervaring laten opdoen: ‘Wauw, er bestaan echt mensen/geliefden die je op hun woord kunt geloven!’ Maar dat kan ze alleen door ervaring leren, niet door een mededeling. De bedriegers in haar leven hebben waarschijnlijk ook beweerd dat ze eerlijke lui waren dus hoe kan ze daar nog op vertrouwen? Niet persoonlijk nemen en geen vertrouwen eisen, gewoon doorleven en je betrouwbaar tonen. Als ze steeds en overal wantrouwend over blijft, heb je een ander probleem maar voor nu zou ik het gewoon tijd geven. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-09-2021 om 11:20

Mija schreef op 01-09-2021 om 11:17:

[..]

Dat kan ze dus niet en dat heeft kennelijk te maken met herhaaldelijk belogen en bedrogen zijn. Het begrijpelijke wantrouwen dat uit zulke ervaringen voortkomt, wordt jammer genoeg ook overgedragen op mensen die nog nooit een vlieg hebben kwaad gedaan. TO moet dus niet zozeer bewijzen dat hij niet liegt alswel zijn vriendin een nieuwe ervaring laten opdoen: ‘Wauw, er bestaan echt mensen/geliefden die je op hun woord kunt geloven!’ Maar dat kan ze alleen door ervaring leren, niet door een mededeling. De bedriegers in haar leven hebben waarschijnlijk ook beweerd dat ze eerlijke lui waren dus hoe kan ze daar nog op vertrouwen? Niet persoonlijk nemen en geen vertrouwen eisen, gewoon doorleven en je betrouwbaar tonen. Als ze steeds en overal wantrouwend over blijft, heb je een ander probleem maar voor nu zou ik het gewoon tijd geven.

Dat vind ik wel een heel wijs advies. 

Furyfac

Furyfac

01-09-2021 om 12:17 Topicstarter

Ik wil haar echt niet kwijt, want ik zie haar super graag en ze is namelijk ook zwanger🤗 en wil dat dat kindje met een papa opgroeid

Bestaat er een test die je kunt doen die aan kan tonen dat jij geen gebruiker bent?  
Dat zou veel oplossen op een snelle manier. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-09-2021 om 12:41

Sas-OO schreef op 01-09-2021 om 12:23:

Bestaat er een test die je kunt doen die aan kan tonen dat jij geen gebruiker bent?
Dat zou veel oplossen op een snelle manier.

Die bestaan wel maar alleen per werkzame stof.

Sas-OO schreef op 01-09-2021 om 12:23:

Bestaat er een test die je kunt doen die aan kan tonen dat jij geen gebruiker bent?
Dat zou veel oplossen op een snelle manier.

Ja, die bestaan. Dat zou je kunnen doen. En dan volgende week weer een om aan te tonen dat je in die week niks hebt gebruikt en zo kun je door blijven gaan.

Ze zou je ook gewoon kunnen geloven. En als ze dat niet doet, dan is er blijkbaar geen vertrouwen, waardoor er geen goede basis is voor een relatie.

Ik snap je punt, maar je kunt moeilijk elke keer als ze iets vindt, denkt of vermoedt rechtbank-proof bewijzen overleggen om het tegendeel te bewijzen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.