Relaties Relaties

Relaties

Noor

Noor

05-10-2011 om 10:37

Vriendin komt "woord" niet na..

Ik zou graag een objectieve mening horen, ik ben nogal teleurgesteld in haar actie en dus niet geheel objectief myself.
Situatie:

Nicht van mij had kaarten voor een concert die ze kwijt moest en vroeg mij of ik interesse had, of dat ik iemand kende die ze wilde overnemen voor 100 euro.
Ik dacht gelijk aan mn vriendin, nl groot fan.
Vriendin wil de kaarten heel graag en ik betaal nicht vast de 100 euro, ik krijg het wel terug van vriendin.
Dit om de kaarten voor vriendin te garanderen en nicht hiermee ook.
Ik kreeg 50 euro van vriendin gestort, andere 50 zou haar echtgenoot doen...ik vond dit appart maar ok dit terzijde.
Nu een week voor het concert, ziet ze van de kaarten af, want heeft plots toch wat anders wat belangrijker is.(kan)
Of ik de kaarten alsnog op MP wil zetten en haar de 50 euro terug kan storten.
Uhhh....ik hielp twee mensen , schoot het ff voor, en nu is het dus mijn probleem. Ik zit met kaarten waar ik niet heen wil, en met 100 euro verlies....
Er kan altijd wat gebeuren waardoor iets niet dorgaat , dat weet ik en wil ik meedenken...
Maar het is mede de houding, eea ging via Facebook met veel hahaha's..terwijl ik hier niet om kan lachen eigenlijk.
Wat zou jij hiervan vinden en wat zou je doen?
Groetjes,
Nora


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Snuggle's

Snuggle's

05-10-2011 om 11:34

Nou

Daar zou ik ook niet om moeten lachen, maar behoorlijk boos om zijn. Kan best dat je niet kan, maat dan heb je dus zelf een probleem. Het is toch echt haar probleem om ze kwijt te raken. Jij zegt nu toch ook niet tegen je nicht dat je ze niet meer hoeft en of ze maar even 100 euro wil terugstorten?

Snuggle's

dynastie

dynastie

05-10-2011 om 12:03

Ik zou de kaartjes op marktplaats zetten

Voor 55 euro, zo weet je zeker dat je zelf geen verlies hebt (en 5 euro voor de moeite). Samen met de aanbetaling van vriendin ben je dan namelijk uit de kosten.

En met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig, ik zou die vriendschap toch maar eens heroverwegen...

Noor

Noor

05-10-2011 om 12:29

Heb ik ook gedaan!

Dames, dank.

Ik heb ze gister op mp gezet, vandaag koper en vanavond ben ik er vanaf. Moet wel 30 km rijden maarja dan heb ik de 100 weer in mn zak. Ik betaal ook pas de 50 terug zodra ik de kaarten heb verkocht. ZOu ik ze niet verkopen ging de brand erin, hield ik de 50..zo narrig ben ik ervan.
En ja, de vriendschap is overwogen. Dit is niet een eerste keer dat ik teleurgesteld raakte, hadden een half jaar een leuk contact sinds een break van 8 jaar. Ook toen trok ik de stekker eruit vanwege onberekenbaarheid. Ik voel weer een dergelijke "druppel". Situaties kunnen zich voordoen dat je niet kunt, dat snap ik ook. Het gaat mij dan ook meer op de manier waarom dit gebeurt, de vanzelfsprekendheid en de haha's. Ik was liever gebeld door haar ipv een bericht op FB.De vraag om de 50 terug te storten in de hoop dat ik ze nog o M zou kwijtraken..tja.. wat snuggle ook zei, ik kan toch moelijk mn nicht de 100 terugvragen en vragen of zij de kaarten nog op MP wil zetten. Het probleem terugspelen! Ik heb mn lesje wel geleerd, want...dit verwacht ik niet in een vriendschap en kan moeilijk verder over koetjes en kalfjes moet ik bekennen
Gr
Nora

Dani

Dani

05-10-2011 om 12:32

Dit kan echt niet

Misschien heeft je vriendin niet door hoe 'stom' dit is, heeft ze er niet goed bij nagedacht (op zich wel kwalijk). Maar om te zorgen dat ze wel inziet dat ze jou onterecht met dit probleem opzadelt zou ik haar eerst een mail sturen en daarin uitleggen wat je hier ook hebt verteld, als ze het dan nog niet begrijpt.... zou ik haar zeker die 50 euro niet terugbetalen en einde vriendschap, dit kan echt niet!

Noor....

als je die vriendin al iets terugbetaalt dan zou ik zeker iets aftrekken voor je gereden kilometers & bestede tijd om eea op te lossen. Maak maar 25 euro over ipv 50. dan voel jij je vast iets beter, en begrijpt zij hopelijk dat dit niet zo'n slimme actie was.

Ingrid

Yvonne

Yvonne

05-10-2011 om 13:45

Leuk zo'n vriendin

eerst krijg je maar de helft van je geld en daarna moet je ook nog eens gaan lopen leuren met de kaarten. Je hebt nu moeite moten doen om ze via MP kwijt te raken en moet ook nog 30 km rijden. Ik zou ''vriendin'' maar €25 terug geven de andere €25 is voor de benzine kosten en voor de moeite.

+ Brunette +

+ Brunette +

05-10-2011 om 13:47

Inderdaad, schadevergoeding aftrekken.

Benzinekosten en verloren tijd (praktisch gezien en ook de ergernis) moet door je vriendin vergoed worden en als ze begint te steigeren kun je misschien heel subtiel iets op facebook zetten? "Pfff, gelukkig toch de kaartjes nog via MP kwijtgeraakt, wel 30 km voor moeten rijden maar... " De goede verstaander weet dan genoeg.

Noor

Noor

05-10-2011 om 14:40

Ik kan het niet eens geloven weetje dat!

Dit zijn toch geen omgangsvormen! En ze ziet het zelf niet , dat is jammer voor haar. Kreeg als bericht wel terug dat ze het geen moeite om ze zelf even op Mp te zetten..alsof dat mijn probleem is, nee dus dat kan ik ook wel.

Ik krijg hekserige gedachten van jullie berichten
En ja, het liefst zou ik het benz.geld en ergenis pijn en moeite ( gedoe in mn hoofd ervan) willnb compenseren door er een bedragje af te halen. En het zou terecht zijn, al voelt dit voor mij niet goed om te doen en ik dus mij genoodzaakt voel de eer aan mezelf te houden, Mijn gedachten waren eigenlijk erger hoor haha...ik dacht ik kan haar melden dat het niet lukt om te verkopen, ookal heb ik ze verkocht erop laten staan. Dat is uit frustratie, wat ik al zei ik hou de eer maar ana mezelf en neem mn les mee als winst.Ik wil niet terughandelen op haar level, in haar energie meebewegen!Nu de teleurstelling nog even ergens parkeren maar dat komt ook goed!
Gr,
Nora

+ Brunette +

+ Brunette +

05-10-2011 om 21:58

Wél een bedrag aftrekken hoor! en wel hierom...

Al is het maar om je gevoel over haar duidelijker te krijgen. Dus zeggen dat je een bedrag wilt aftrekken vanwege reiskosten en geïnvesteerde tijd (wel zakelijk houden, laat het smartegeld maar zitten) en kijk hoe ze reageert. Gaat ze steigeren of redenaties ophangen als dat het jouw keus was het aan iemand ver weg te verkopen en had kunnen wachten tot iemand dichterbij zou toehappen, dan zou ik haar voorgoed afschrijven. Biedt ze aan de kosten te delen, dan zou je haar het voordeel van de twijfel kunnen geven maar als ze je groot gelijk geeft dat je een deel van het geld inhoudt, dan zou het erop kunnen duiden dat ze haar vergissing beseft.

Yvonne2

Yvonne2

05-10-2011 om 22:49

Rustig aan...

Ik zou heeeel rustig aan doen met het (terug)betalen van die 50 Euro. Ze zal er toch minimaal 1x nog eens om moeten vragen....

Merel

Merel

05-10-2011 om 22:56

Inderdaad

Inderdaad, voorlopig niets uit jezelf terugbetalen. Als ze er om vraagt ga je gewoon ook iets schrijven van hahaha jeetje nou wat grappig helemaal niet meer aan gedacht. Maar oh ja, nu je het zegt, ik maak het over maar ik haal er wel 25 euro vanaf ivm het gedoe wat ik ervan heb gehad hahaha, 30 km heen, 30 km terug en dat alles om van die kaartjes af te komen...
Zoiets zou ik schrijven... toedeloe, als ze dan boos is, ben je meteen van haar af, dit noem ik namelijk geen vriendin!

liora

liora

05-10-2011 om 23:10

Noor

Ik zou gewoon terugbetalen en op FB zetten: poeh, gelukkig is het me gelukt om Vriendins kaarten via MP te verkopen! Een hele opluchting want ik had ze voorgeschoten dus als het niet was gelukt had ik wel naar mijn geld kunnen fluiten!

Dan krijg je vast allemaal reacties van mensen die zeggen hoezo, wat raar.

En verder inderdaad de vriendschap laten zitten.

Liora

+ Brunette +

+ Brunette +

05-10-2011 om 23:37

Liora

Dat was mijn insteek in eerste instantie ook maar de methode van Yvonne2 en Merel is duidelijker. Als je het te subtiel aanpakt gaat er bij de mensen geen belletje rinkelen en gaan ze er verder waarschijnlijk niet op in. En inderdaad, niet uit jezelf terugbetalen, ik ben zelf ook zo´n muts die spontaan het geld zou brengen maar ze hebben gelijk. Soms zijn we te netjes tegen mensen die het niet verdienen.

Noor

Noor

05-10-2011 om 23:37

Haar zojuist gemaild..

... dat ik heen en weer, 79 km heb gereden vanavond en dat ik het redelijk vindt deze benzkosten te delen. Ik geloof dit nog nooit in mijn leven aaniemand te hebben gevraagd en had ook enigzins moeite, maar ik vond ook dat jullie gelijk hadden. Bovendien is dat bedragje een mandje vol fruit voor mn meisje en ik, of voor mezelf een fles lekkere wijn..waarom niet dacht ik.Ik stap met een koortsig lijf die auto in om mn geld terug te krijgen notabene, doodmoe. Het bizarre van het geheel is dat ik de kaarten heb afgeleverd aan iemand die een paar straten verderop woont dan "vriendin".
Ik wilde haar eerst nog vragen of zij dit niet even kon regelen gezien toen ik er achter kwam dat de huidige koper in dezelfde woonplaats woonde, maar mn vriendje opperde, niet doen, in eigen hand houden nu! Al met al is het de teleurstelling in de persoon die overheerst nu. Het gedoe van kaarten brengen vergeet je toch wel..ik ken geen goede andere vriendin die ditzo zou flikken.
Wil het niet groter maken dan dat het is maar ik kan me hier niets bij voorstellen.
Dames, ik zal jullie op de hoogte houden van een evt reactie
Slaap lekker!
Gr, Nora

+ Brunette +

+ Brunette +

05-10-2011 om 23:40

En? ik ben heel nieuwsigierig naar de afloop.

...

Een goede leer voor een volgende keer:

nooit meer doen!

Je had die nicht in contact kunnen brengen met vriendin. Dat was genoeg geweest.
Nu zat jij met de narigheid. Waardeloos als vriendin dat niet inziet.

(Dat ze allebei apart geld stortten, hm dat kan, is beetje apart - maar het kan qua roodstand handiger zijn misschien? Hoewel, de maand is nog lang niet op zijn eind.)

Noor

Noor

06-10-2011 om 07:07

Een steek onder water op facebook?

Morgen dames,

een half uur nadat ik haar had gemaild over de compensatie, let wel de helf van 11,70 euro, staat er een "wijze' spreuk o haar FB pagina.
'Eerlijkheid brengt mensen dichter naar je toe,, oneerlijkheid is afstotelijk en stoot mensen van je af ..."

Die komt natuurlijk niet uit hetniets...het geeft mij een vervelend gevoel dat ze het zo ziet en het publiekelijk op die manier aan mij duidelijk wil maken.
Bah...
Moet eignlijk anwtoorden met wie de schoen past trekt hem aan, maar ga ik niet doen. Ik weet wel genoeg zo.

En Cobi, ergens voelde het niet ok maar heb niet naar mezelf geluisterd, temeer omdat ik wilde dat mn nicht het geld kreeg, zodat ze de kaarten niet alsnog aan een ander zou kwijt kunnen raken.
Dan zou ik nl mn vriendin moeten teleurstellen..
En kijk hoe het nu afloopt

Groetjes,
Nora

CAto

CAto

06-10-2011 om 07:45

Tsja

' En Cobi, ergens voelde het niet ok maar heb niet naar mezelf geluisterd, temeer omdat ik wilde dat mn nicht het geld kreeg, zodat ze de kaarten niet alsnog aan een ander zou kwijt kunnen raken.'

Tsja, je hebt je er dus te veel mee willen bemoeien ... Je wilde te graag dat je vriendin je nicht hielp. Maar daar heb je helaas geen invloed op. Ik sluit me aan bij bromvlieg.

Verder vind ik ook dat vriendin beslist over de streep gaat met dat gedoe op FB.

+ Brunette +

+ Brunette +

06-10-2011 om 10:22

Wat zou je vriendin met die fb-spreuk bedoelen?

Ik kan er niet meer van bakken dan dat ze je ervan verdenkt dat je helemaal niet ver hebt gereisd. Vanuit haar standpunt gezien is het ook wel een beetje vreemd: de kaartjes verkocht aan iemand die vlak bij haar woont en jij hebt haar niet eens ingeseind? (Ik begrijp jouw argumenten helemaal maar zij kent die niet.)

Verder ben ik het eens met degenen die zeggen dat je je in dit soort situaties voortaan beter kunt beperken tot telefoonnummers uitwisselen (wel met toestemming van de betrokkenen natuurlijk), dan krijg je nooit dit soort toestanden.

Maar het kan ook zijn dat die spreuk helemaal niet op jou sloeg maar dat je het op jezelf betrekt omdat de zaak je nu eenmaal hoog zit.

krin

krin

06-10-2011 om 12:11

Gedoe

Het ligt wellicht aan mij, maar waarom al dit gedoe? Die vriendin doet te makkelijk, mee eens, maar jij doet te moeilijk. Je had haar ook zodra je die hahaha-boodschap kreeg kunnen bellen en zeggen: "Ja hallo, nou blijf ik met die kaartjes zitten! Lekker ding ben jij. Hoe ga je dat oplossen?" Net zo bot, wel zo duidelijk.
Dan was er van deze nasleep met vermeende steken onder water en teleurstelling minder sprake geweest, dunkt mij. Wat rest is gemopper in de marge.

krin

krin

06-10-2011 om 12:49

Overigens

Je hebt nu natuurlijk niets meer aan mijn ongeduldige aanmaning. Al zou de situatie misschien nog altijd gebaat zijn bij duidelijkheid. In plaats van verborgen boodschappen te lezen in fb-citaten kun je haar toch ook bellen om het even uit te praten? Of op zijn minst te vertellen dat je haar actie vervelend vond en waarom? Kun je daarna altijd nog besluiten de vriendschap te laten zitten.

kaartje

kaartje

06-10-2011 om 14:24

Ander geluid

Ik ben het wel eens met krin hoor. Iedereen doet alsof die vriendin een halve crimineel is en iets vreselijks gedaan heeft! Makkelijk, onnadenkend, okay, maar zelf ben je ook niet duidelijk geweest, althans zo komt het over. Je had gewoon meteen moeten zeggen dat dat niet de afspraak was en dat ze zelf die kaartje maar moest zien kwijt te raken. Overigens had jij die kaartjes in je bezit, dus zo gek is het niet als jij ze dan doorverkoopt.
Overigens had je die kaartjes die je via mp hebt verkocht ook gewoon naar de koper kunnen opsturen ipv 30 km er voor te hoeven afleggen, eventueel via DHL zodat je gegarandeerd bent van bezorging.
Ik heb een keer iets soortgelijks meegemaakt. Mijn zus had een kaartje voor me besteld voor een concert. 2 weken van te voren bleek dat ik echt niet zou kunnen. Zij had het kaartje nog, ik had ook nog niet betaald. Ik zei dat ik echt niet kon en vroeg haar om op fb een bericht te zetten of iemand dat kaartje wilde hebben (en ik zou zelf ook proberen dat kaartje door te verkopen). Dat weigerde ze! Ze verdomde het! Want er was niemand die ze kende die er heen wilde en ik moest het zelf maar allemaal regelen. Ik heb nog aangedrongen, maar nee. Ik heb toen zelf iemand gevonden die dat kaartje wilde overnemen, degene dat kaartje beloofd, krijg ik een bericht van zuslief dat ze iemand had gevonden voor dat kaartje en het intussen verkocht had. Maar intussen bazuinde ze mooi rond dat ik er geen moeite voor wilde doen en me niet aan de afspraken hield. Ja zeg!!
Dames, we lezen hier wel een kant van het verhaal!

Irene

Irene

06-10-2011 om 14:41

Beetje ot

Maar is het niet erg ongebruikelijk om als verkopende partij het verkochte te gaan bezorgen? En als je dit al doet, dan zijn de kosten daarvan toch voor de kopende partij? Ik vind het een raar verhaal.

kaartje

kaartje

06-10-2011 om 14:46

Irene

Dat vind ik ook. Als ik iets verkoop via mp dan komt de koper het ophalen, of ik verstuur het. Ik ga het niet brengen! Dat Noor daarvoor kiest is dan eigenlijk haar probleem en ik vind dan eigenlijk dat zij voor die onkosten moet opdraaien.

Noor

Noor

06-10-2011 om 16:41

Hoi

Ff bijgezelen, en nee vriendin is geen crimineel natuurlijk. en ja kan best zijn da tik moeilijk doe maarja ik vind ht waardeloos zoals het is gegaan.

kijk ik heb nl nooit geen kaarten gekocht, mn vriendin heeft de kaarten gekocht, ik schoot voor, vriendin betaald 50 aan, en een week later wil ze de kaarten niet en de 50 terug.
Ik die de kaarten niet heb gekocht, zat er inene mee in mn mik en niet voor een klein bedrag.
Waarom ik ben gaan rijden om de kaarten af te leveren had een reden, nl ik wilde zekerheid dat ik mn geld terug kreeg, zekerheid dat de kaarten bij de eigenaar op tijd zouden aankomen. En ja dat is mijn keuze uit nood, niet een keuze die ik nou maken met kaarten die niet van mij zijn.
En inderdaag jullie 1 kant van het verhaal, het stukje verhaal van haar is dat ze plotseling niet kan ivm opleiding dus meer kan ik jullie er ook niet over posten.
Ik heb geen reactie nog gehad van haar of ze akkoord gaat om de schade samen te delen, dus ook nog geen geld teruggeboekt. Al krijg ik dat geld niet, boek ik het evengoed terug natuurlijk.

Ik vind maar zo, als de kaarten niet van mij zijn, nooit zijn geweest, vriendin wilde ze en ik schoot voor..meer niet,
Moet je niet je keutel intrekken en het probleem terugleggen. Zij had de koop gedaan, zij kwam erachter dat ze niet kon, moest zij ze zelf verkopen.Affin ladys, ik ben ze kwijt en ik laat het nu echt los.
Het wordt me anders ook te groot
dank voor jullie input.
Fijne avond en groet,
Noor

Verstandig

"Affin ladys, ik ben ze kwijt en ik laat het nu echt los.

Het wordt me anders ook te groot "

Dat lijkt me heel verstandig. Dan valt jouw verder niets te verwijten, jij hebt je best gedaan. En een wijze les geleerd voor de volgende keer. "Zaken" en vriendschappen een beetje gescheiden houden en FB is niet de beste plaats om onenigheid uit te praten.

Groetjes!

Tijgeroog

Tijgeroog

07-10-2011 om 09:39

Maar noor

"Ik heb geen reactie nog gehad van haar of ze akkoord gaat om de schade samen te delen, dus ook nog geen geld teruggeboekt. Al krijg ik dat geld niet, boek ik het evengoed terug natuurlijk."

Jij bent degene die het geld terug boekt. In jouw situatie zou ik denk ik zo snel mogelijk de 50 euro min het bedrag dat je graag van haar wilt hebben terug storten. Dan kan ze je niet verwijten dat je dat geld niet overmaakt en kunnen jullie op je gemak verder bakkeleien over het laatste stukje geld.

Verdana

Verdana

07-10-2011 om 10:32

Eens met tijgeroog

Je vriendin accepteerde de kaarten en betaalde de helft. Maar ze neemt geen verantwoordelijkheid voor het ongedaan maken van haar koop.
Als jij geen moeite had gedaan om ze alsnog te verkopen, dan was zij 50 euro kwijt en jij ook.
Jouw acties hebben ertoe geleid dat haar schade geen 50 euro is, maar slechts de helft van jouw benzinekosten
Ik zou dus 50 euro min de helft van de benzinekosten overmaken.
Aan de reactie van je vriendin zou ik geen aandacht meer besteden. Het is duidelijk wat zij de vriendschap waard vindt door die zo op het spel te zetten.
Verdana

kaartje

kaartje

07-10-2011 om 21:03

Nee hoor, volgens mij had Noor die kaartjes al in bezit, lees maar even terug. De koper woonde juist vlakbij de vriendin die de kaartjes niet wilde.
ik vind het een raar verhaal en vraag me echt af in hoe verre Noor nou duidelijk is geweest naar vriendin voordat ze hier op dit forum onwijs ging zitten zeuren. Wat heeft ze zelf duidelijk gemaakt en gezegd tegen vriendin? Volgens mij niks...

Rosase

Rosase

07-10-2011 om 21:28

Zo kaartje

Dat is een lekker genuanceerde reactie.

Over onwijs zitten zeuren gesproken....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.