Relaties Relaties

Relaties

Vriendschappen die veranderen…moeite om te aanvaarden

Wij (jonge veertigers) zijn al jaren bevriend met een koppel en onze kinderen zijn in dezelfde leeftijd.We hadden jaren een zeer goeie band.Nu nog maar onze kinderen zijn groter dus op dat vlak doen we minder samen.De man is de beste vriend van haar man dus zij zijn nog vaak samen om te fietsen…en zij heeft de banden wat meer aangehaald met vroegere jeugdvriendinnen.Ik ben zo de enige die blijft stil staan heb ik de indruk.Alhoewel we nog vrienden hebben mis ik onze vriendschap.Ik heb haar dat vorig jaar eens voorzichtig gezegd en toen zei ze dat het door corona kwam,haar werk…nu heb ik echt wel het gevoel dat ze ok wel vriendinnen wil blijven omwille van de vriendschap tussen onze mannen maar in haar eigen vrije tijd heeft ze de prioriteit aan haar andere vriendinnen.Ik wil een manier vinden om hier mee om te gaan want het steekt en ik haat het dat ik jaloers ben.Want dat wil ik eigenlijk niet.

Ja, dat kan pijn doen, als een vriendschap voor jou belangrijker is/voelt dan voor de ander. Been there, done that.
De allerbeste manier om ermee om te gaan, en dat zeg ik uit ervaring, is bezigheden zoeken met andere mensen. Sport, muziek, hobby, vrijwilligerswerk. Om drie redenen:
- je bent bezig met andere dingen en dat geeft positieve energie. En je hebt minder tijd om jaloers of verdrietig te zijn.
- wie weet ontmoet je zelfs nieuwe leuke mensen
- ook in je contact met haar ben jij veel leuker en aantrekkelijker als vriendin als je andere dingen te doen hebt en minder op haar leunt. Een vriendin die de ander al te hard nodig heeft is onaantrekkelijk en dan neemt ze alleen maar meer afstand. 
Sterkte. 

Probeer je energie positief op anderen te richten. Niet gaan vergelijken en je negatieve gevoel de ruimte geven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.