Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Vroegere vriendin laat me niet met rust

Alvast sorry voor het lange verhaal.  
Een jaar of 8 geleden is een toentertijd goede vriendin naar het buitenland verhuist met haar dochter.  Haar ex wist van niks.  Ik wist wel van de verhuizing en heb gezegd dat ik vind dat ze het niet kon maken.  Lang verhaal kort ze is toch gegaan.  Iedereen was daarna boos op mij.  Of dat terecht is doet er nu niet toe een ook niet wat ik allemaal gedaan heb om haar te stoppen. 

Toen ze eenmaal weg was ervaarde ik enorme rust in mijn leven.  Ik zag toen pas hoeveel druk ze op mijn legde een hoe onze vriendschap om haar behoeftes draaide. 

 Het contract is toen naar een laag pitje gegaan. Ik heb haar ook gezegd dat het weinige contact mij op dit moment wel beviel. 
We zijn nu 8 jaar verder naar ze blijft contact zoeken. Ze woont in het buitenland dus ik kan het meestal negeren maar ze is ook al wel eens onaangekondigd ineens bij mij aan de deur geweest. 
Ik heb toen aangegeven dat er voor mij veel veranderd is en dat ik mij goed voel met de mensen die ik nu in mijn leven heb.  En dat ik het waardeer dat ze mij zo graag wil spreken maar dat het niet wederzijds is.  En paar maanden geleden appte ze me of ik met haar wilde afspreken. Ik zat in een restaurant met collega's dus ik heb gereageert dat het niet uitkwam een toen bleef ze appen. Ik heb toen het gesprek gearchiveerd en er verder niet meer aan gedacht.  Blijkbaar heeft ze me een paar keer geappt maar ik heb dat niet gezien.  Nu heeft ze mijn man ( die dus beste vrienden mee haar ex is en haar echt gek erg kwalijk neemt dat ze vertrokken is) een hele app gestuurd dat ze zich zorgen maakt een denkt dat ik een psychose heb? ( stom verhaal ik heb 2 a 3 jaar geleden op een link geclickt waarna er allemaal berichten van mijn telefoon naar Rusland gestuurd zijn met nieuws over de inval in Oekraïne  en heb toen een nieuw nummer genomen) Nu zegt ze dat ik rare verhalen heb verteld dat ik bang ben voor de Russen en dat ze denkt dat ik hulp nodig heb.  Ook zegt ze dat mijn man me onder druk moet zetten om haar met Pasen te zien.  Ik vind dit zo raar.  Ik heb al meerdere keren aangeven dat ik geen vriendschap meer wil. Heeft iemand nog tips hoe ik hiermee om kan gaan. Ik ben eigenijk geneigd haar te blokkeren ofzo.  

Uit je verhaal maak ik op dat je deze vriendschap wil beëindigen. Als dat klopt dan zou ik dat heel duidelijk in een app naar haar schrijven. Je hebt dat naar haar nog niet zo duidelijk gecommuniceerd ('ik heb gereageerd dat het niet uitkwam..", dat is niet duidelijk genoeg dat je de vriendschap echt wil stoppen). Dat zou ik wel doen. Heel expliciet. 
Ik heb een beetje hetzelfde meegemaakt, iemand die op afstand gaat wonen waarvan de vriendschap niet wederkerig is, daarbij kan het contact lang blijven sudderen, maar er komt een moment waarop je duidelijk moet zijn. 
Ik zou haar nog even de kans geven om te reageren op je afscheids-appje, op haar reactie kan je als dat je nodig acht, nog een korte afsluitende reactie kan geven. Als de appjes doorgaan, zou ik inderdaad blokkeren.

Ik zou haar blokkeren met de mededeling dat je meerdere keren hebt aangegeven dat je de vriendschao niet meer voelt en helemaal dat je niet gediend bent van dit soort praatjes. Ik hoop dat je man meedoet en eventueel gemeenschappelijle kennissen ook. 

Wat jammer dat deze vriendschap ongezond is geworden. Raar verhaal ook dat ze jouw man dergelijke berichten stuurt. Ik zou er snel korte metten mee maken en haar aanpakken want dit is niet normaal. Ik heb ook zoiets meegemaakt. Een vriendschap die niet gezond meer was en vriendin die bleef aankloppen. 

Misschien ben je nog niet duidelijk geweest? Stuur haar een nette maar zeer duidelijke app. Zeg niet te veel, je neigt misschien naar uitleggen. Of ingaan op haar appjes aan jouw partner. Doe dat niet. Geef nul aanleiding voor contact, ook geen verdediging. 

Wees direct en vooral kort. Zo iets bijvoorbeeld.  Beste x, ik app je met een serieus bericht, ik stel geen prijs meer op onze vriendschap en wil vanaf nu geen contact meer met jou. In mijn leven is geen plaats meer voor jou. Dit betekent vanaf heden geen appjes meer sturen en geen bezoeken aan mij meer brengen. Ook berichten aan mijn echtgenoot dienen per direct te stoppen. Ik verwacht dat je dit respecteert. Doe je dat niet zullen mijn man en ik je blokkeren. Groet, Y. 

Je kan ook eindigen met Ik ga je nu blokkeren, het ga je goed. 

Het is goed mogelijk dat zij reageert. Lelijk of met zorg of vragen. Niet op ingaan. App dan Ik ben duidelijk geweest dat ik geen contact meer wil en ga je nu blokkeren. En doe dat ook direct. En staat ze voor de deur? Ook dan zeggen ik ben duidelijk geweest, ik heb geen behoefte meer aan contact/vriendschap met jou. En doe de deur dicht. Niet haar binnenlaten! Niet per app. Niet per mail. Niet via je partner. Niet fysiek. 

Het is jouw leven. Kies voor rust. 

Korte metten:

"Ik een psychose ? Echt, hoe verzin je het? Als je zulke rare roddels  rondstrooit en achter mijn rug zelfs  mijn man gaat appen, ben je zelf flink van het paadje. Je gaat echt veel te ver. Ik heb geen zin in dit gedoe, onze wegen scheiden hier definitief. Ik heb je geblokkeerd.¨

Kimdekim

Kimdekim

24-03-2024 om 10:52 Topicstarter

  • Ja ik heb er nog eens over nagedacht en ik denk dat ik inderdaad een kort berichtje stuur en haar dan blokkeer.  Ik heb er vannacht gewoon slecht van geslapen.  Echt raar dit soort berichten.  Eigenijk gebeurde precies dit tijdens onze vriendschap ook al en dat besefte ik pas op toen ze uit zicht was.  Mij manipuleren en onder het mom van ik ben bezorgd mij tot dingen dwingen door mij een schuldgevoel aan te praten.  Zo heeft ze ooit met nieuwjaar toen ik een flinke griep had en dus onze plannen afzegde, voor mijn deur gestaan met een tas vol diergeneesmiddelen. Ze zei dat ik die gewoon kon nemen en dat ik me beter zou voelen. Daarvoor had ze me al denk ik 25x gebeld.  Ik ga natuurlijk geen medicatie voor huisdieren nemen,  en ben toen om maar van het gezeik af te zijn naar haar huis gegaan en heb me de hele avond ellendig gevoeld zodat haar plannen door konden gaan.  Toen zag ik het oprecht als bezorgdheid maar nu zie ik in dat het met haar controlebehoefte te maken had. Zo zijn er nog tig voorbeelden.   En ik denk echt dat ze gewoon controle wil houden. Ze beschuldigd iedereen van psychische problematiek ( ook haar ex, als bazen waar ze ooit voor gewerkt heeft,  schoonouders) maar ik begin serieus te denken dat zij degene is die een persoonlijkheidsstoornis heeft.  Nou ja ik moet hier ook niet klagen,  maar mijn man heeft zoiets van negeer het.  En hij wordt boos dat zij blijkbaar dus nog wel de "macht" heeft zodat ik er nog mee bezig ben.  Daarom is het fijn om hier ff mijn hart te luchten.

Ja het klinkt inderdaad alsof die 'vriendin' niet goed snik is. Iemand die ziek is medicijnen voor dieren brengen, in hemelsnaam waarom? Om je zin door te drijven? Echt volstrekt niet empathisch. 
En dan ook nog je man appen dat jij niet goed in je bovenkamer zou zijn? Wat denkt ze wel? 

Ik zou het bericht van kenfan sturen en blokkeren. Echt, klaar mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.