Relaties Relaties

Relaties

Vrouw vierde kind kinderwens

Goedemiddag

Ik weet niet waar ik moet beginnen
Wij zijn rijk met drie gezonde kinderen
Nu wil me vrouw dolgraag een vierde maar ik niet
Ze begrijpt mijn keuze maar is erg ongelukkig want haar wens is echt groot
Hoe moet ik hiermee omgaan vind het erg moeilijk
Hoe kan ik haar helpen iemand een idee?
Ze kan het niet 123 uitschakelen begrijpelijk

Met vriendelijke groet

Johan

Fransien

Fransien

15-08-2016 om 14:45

Wat is er op tegen?

Wat is er tegen een vierde kind?
Ga voor jezelf eens na wat je bezwaren zijn. Voor praktische bezwaren is meestal wel een oplossing. Het is geen ramp om twee kinderen op 1 kamer te leggen en een dakkapel of op termijn verhuizen is altijd nog een mogelijkheid.
Als je geen grotere auto wil, kun je voor de vakantie een auto erbij huren dat jullie allebei rijden. Meer openbaar vervoer kan ook, da's voor kinderen niet duur.
Als het om jullie leeftijd gaat en de mogelijkheid van down, da's een serieus risico. Een kind met een zware handicap trekt een enorme wissel op je relatie en op de andere kinderen. Daar zou je over moeten kunnen praten met je vrouw.

Els

Els

15-08-2016 om 15:24

En wat na nummer 4?

De vraag is natuurlijk ook of vrouw niet elke keer opnieuw een baby zal willen hebben. En, hoe verliepen jullie gesprekken over de gezinsgrootte eerder? Het lijkt mij evident dat beiden een kind graag moeten willen hebben. Dus blijf erover praten. Het gaat om gevoel en niet om praktische of rationele argumenten. En, misschien een beetje vreemde vraag: hoe oud is nummer 3? Hoe is het met de hormonen?

Johan1234

Johan1234

15-08-2016 om 15:41 Topicstarter

Leeftijd

Inderdaad het gaat bij mij niet om de praktische dingen gewoon ik vind het genoeg ben super tevreden
De leeftijd is 6,5, en bijna 2 jaar

We zijn zelf ik 32, en mijn vrouw 30

Ik heb altijd twee ik kinderen gewild en ben super blij met de derde echt

Ik denk ook dat ze dat gevoel weer zult krijgen ook na de vierde

Dees

Dees

15-08-2016 om 15:46

het gesprek aangaan

Dan zou ik gewoon eens een goed gesprek met haar aangaan. Wellicht een lijstje met jouw bezwaren opstellen en die samen goed bespreken.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-08-2016 om 16:12

Baby-verslaafd

Ik ken je vrouw niet, maar er zijn vrouwen die naar een baby blijven verlangen en daar m.i. niet realistisch mee om kunnen gaan.

Het zal maar in je zitten, die kinderwens of die babydrang. Alles draait om die gedachte, het laat je niet los, seks staat in het teken van de mogelijkheid van een zwangerschap. Onbegrijpelijk dat je man niet net zo denkt! Dus wat je nu ook zegt om uit te leggen dat je niet meer kinderen wilt, zal haar verdriet doen. Maar daar zul je toch doorheen moeten als je echt een grens wilt trekken bij drie kinderen.

Uiteraard kun je baby's en huisdieren niet met elkaar vergelijken, maar een huisdier kan wel de functie hebben van een kind. Zou je vrouw zich ook op een huisdier kunnen richten ter afleiding? Om eerlijk te zijn hebben huisdieren mij op gezette tijden door moeilijke tijden heen geholpen. Onze eerste hond is bijvoorbeeld in huis gekomen toen ons eerste kindje niet levend geboren is. Maar ook daar moet je realistisch in zijn. Als bijvoorbeeld een hond, cavia, of kat eigenlijk niet bij jullie past, moet je er niet aan beginnen.

Yaron

Yaron

15-08-2016 om 18:38

kaaskopje

Dat hoeft echt niet zo te zijn hoor, ik heb altijd graag vier kinderen willen hebben, mijn man had als wens meer dan twee, vier was voor hem gelukkig ook goed. Toen de vierde er was, was het voor mij echt klaar, ik had absoluut geen vijfde gewild, ondanks dat ik een baby erg leuk vindt. De behoefte naar nog een baby komt ook echt niet als er zo'n lief schattig kleintje in de buurt is. Als mijn man absoluut geen vierde had gewild waren het er drie geweest, maar had ik wel afscheid van mijn ideale gezin moeten nemen en daar was ik vast erg verdrietig om geweest. Mijn advies voor Johan is dan ook om er samen goed en veel over te praten, misschien bedenk je dan dat vier ook erg fijn kan zijn. Ons gezin is met vier erg mooi in balans, maar het eerste jaar met vier was wel erg zwaar moet ik toegeven, dat moet je je ook realiseren. Het verschil tussen de oudste en jongste is 8 jaar, heel fijn de oudste past intussen regelmatig een uurtje of avond op. Af en toe is het verschil wel lastig, vooral met vakantie uitjes, maar dan gaan man en ik gescheiden met elk twee kinderen op stap. Als ze met z'n vieren iets bedenken te doen geniet ik daar heel erg van zo'n eenheid is het dan.

Henriette123

Henriette123

15-08-2016 om 21:03

Vier kinderen

Bij ons is het ook ongeveer hetzelfdegegaan als bij Yaron.
Ik wilde ook inderdaad heel graag vier kinderen, en eigenlijk vond mijn man drie genoeg.
Maar mijn wens was zo groot, dat we uiteindelijk samen voor een vierde hebben gekozen.
Na de vierde voelde het voor mij als compleet, en heb ik nooit naar een vijfde verlangd.
Het was en is goed zo.
De oudste en de jongste schelen bijna acht jaar en wat wij van te voren niet bedacht hadden,
is dat iedereen zo van de jongste heeft genoten.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-08-2016 om 23:25

Nee het hoeft niet

Ik zeg ook niet dat iedereen met 4 kinderen dus babyverslaafd is. Ik wilde in mijn ideale plaatje ook 4 kinderen. Nu ben ik dankbaar dat het 2 levende kinderen zijn geworden. Maar Johan geeft zelf aan dat hij vermoedt dat ze na de volgende nog een volgende zal willen. "Ik denk ook dat ze dat gevoel weer zult krijgen ook na de vierde"

Wam

Wam

16-08-2016 om 00:07

Bijna twee...

Wil je het niet omdat je bang bent dat het voor je vrouw nooit genoeg is? Of wil je het niet omdat je het zelf niet nog een keer allemaal op kunt brengen?
Ik vraag me af welk gesprek jullie de vorige keer hebben gevoerd, toen jij eigenlijk ook al vond dat het genoeg was. Was het voor jullie beiden duidelijk dat dit echt de laatste zou zijn? Of hebben jullie het daar helemaal niet meer over gehad?

Bijna twee is trouwens wel echt te leeftijd waarop ik beide keren weer zin kreeg in een volgende.
Bij nr. 1 was mijn man er op dat moment nog helemaal niet aan toe en wist hij ook niet of hij er ooit nog aan toe zou zijn. Dat vond ik een verschrikkelijke gedachte en gelukkig kon hij toch wel weer aan het idee wennen. Voor de laatste keer.
Bij nr. 2 wist ik dan ook heel zeker dat dat niet meer zou gebeuren. Mijn man was heel duidelijk dat een derde kind voor hem onbespreekbaar was. Ik heb de hele zwangerschap en babytijd zeer bewust meegemaakt als "de laatste keer" en daar heb ik echt plezier aan beleefd. Ik had (en heb) er volledig vrede mee. Maar toen de jongste bijna twee was, heb ik het er toch een paar weken moeilijk mee gehad. Dat ging gelukkig vanzelf over.

Bal

Bal

16-08-2016 om 14:49

Ook ik wilde er vier

Maar mijn man was heel happy met twee gezonde kids en wilde er absoluut niet meer. Hij wilde ze voldoende aandacht kunnen geven (dat doet hij ook volop) en vond het anders te druk worden. Wel begrijpelijk en ik heb me er bij neergelegd. Dat heeft wel even geduurd hoor, ik denk wel een paar jaar voordat ik er echt vrede mee had. Maar ik wilde hem absoluut niet dwingen, omdat we het echt samen doen. Ik heb wel wat extra huisdieren aangeschaft En ik haal altijd vriendjes en logeetjes in huis, dat vind ik gezellig. Stiekem ben ik nu wel blij dat we er twee hebben. Ik ben wel een beetje klaar met het gezorg nu ze groter zijn en blij dat ik geen kleintjes meer heb rondlopen. Maar nu zijn we dus wel een jaar of tien verder.

Hoe kun je haar helpen? Duidelijk zijn dat je het echt niet wilt. Nu niet en nooit niet. En begrip hebben dat het voor haar echt wel een proces is van loslaten waar ze doorheen moet. En misschien een schattig klein hondje aanschaffen of zo, als de kinderen de knuffelfase voorbij zijn

Lieverdje

Lieverdje

22-08-2016 om 13:48

Zelfde als Bal

Ik had ook graag meer kinderen gewild, maar man wilde er beslist niet meer dan 2. Ik vond het heel jammer om geen kleine kinderen meer te hebben, nog steeds wel af en toe. Bepaalde spelletjes worden al niet meer gedaan, voor veel dingen zijn de kinderen alweer te groot.... Sinterklaas met echte gelovigen zal ook niet meer zo lang duren denk ik

Inmiddels is de jongste 7 jaar en vind ik het ook wel heel prettig om de handen een beetje vrij te hebben! En al zou er nog een kind bij komen, die wordt ook weer groot....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.