Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

tonny

tonny

23-04-2010 om 23:44

Waar vonden jullie je partner?

Op het werk? In de vakantie? Tijdens je studie? In de supermarkt? Bij het uitgaan? Via vrienden? Via familie? Via internet? Of?

Tonny
(vakantie/ conferentie)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

25-04-2010 om 17:52

Strand

Wij zijn elkaar tegengekomen op het strand. Ik ging na mijn werk altijd de kinderen (uit mijn eerste huwelijk) ophalen bij de crèche. Die crèche lag vlakbij het strand dus als het niet te laat was gingen we vaak even naar het strand. Was altijd wel fijn na een hele werkdag binnen gezeten te hebben. Hij werkte ook vlakbij het strand en ging ook vaak na werk even naar het strand. Na een paar keer begon ik hem te herkennen en begroette ik hem altijd. Nog een paar keer daarna sprak hij me aan en dat was heel gezellig. Vanaf toen maakten we vaak een praatje en na een paar weken vroeg hij me mee uit. Ik vond hem toen al erg leuk dus zei ja. Vanaf die eerste afspraak waren we eigenlijk samen.

Dat was trouwens meer dan 20 jaar geleden.

Maylise

amk

amk

25-04-2010 om 19:45

Dansles

maar dan ingewikkeld. Hij was de beste vriend van mijn wedstrijdpartner die mij eigenlijk als zijn vriendinnetje wilde. Wedstrijdpartner kon leuk dansen maar meer zag ik er echt niet in.
Wel werd ik uitgenodigd voor zijn verjaardag en daar was mijn inmiddels ex ook. Ik vond 'm niet leuk. Later dat jaar kwamen we op dezelfde opleiding elkaar weer tegen. Hij zat 2 jaar hoger en moest onze klas practicum gaan geven. Dat werd wel gezellig en na het volleybaltoernooi hadden we iets. Tot grote verbazing van zijn hele omgeving want hij had nog nooit een vriendinnetje gehad. Na bijna 17 jaar zijn we uitelkaar gegaan.

merene

merene

25-04-2010 om 21:19

Kindervakantieweek

Ik was leidster bij een kindervakantieweek, wat als thuisbasis een jongerencentrum had. Hij was vrijwilliger daar en deed heel cool (not). Ik vond hem toen totaal niet interessant. Ik kwam na die week ook vaker in het jongerencentrum en later sloeg de vonk alsnog over.
Dat is inmiddels al 22 jaar geleden. Jeetje, ik word echt oud

Nasha 1st

Nasha 1st

25-04-2010 om 21:58

Kindervakantieweek

heeft ook mij mijn partner opgeleverd inderdaad, hoe kom je anders aan een Groninger als je zelf bij Rotterdam woont hahahaha....

Maar wij waren dus beiden tentleiders op dat kinderkamp van de vakbond....Die kampen hebben trouwens heel wat huwelijken opgeleverd, zus van man is ook daar aan de man gekomen )

dc

dc

25-04-2010 om 22:07

Polly

ah, je was gewoon aan het testen of er wel gelezen wordt....

Ef

Ef

25-04-2010 om 22:54

Door de maag...

Ik kwam mijn man tegen in de kroeg; op het eerste gezicht niet helemaal mijn type; een beetje te aangeschoten en een beetje te dikkig. Maar hij zat daar op te scheppen dat hij zo lekker kon koken. Ik ben dol op lekker eten en ik kon toen helemáál niet koken, dus hem uitgedaagd om dat dan maar eens te bewijzen. Een paar dagen later stond hij met 2 boodschappen tassen voor mijn deur, en hij heeft inderdaad héérlijk gekookt. We zijn inmiddels al weer 10 jaar samen en 8 jaar getrouwd. En hij kookt meestal.

Vera*

Vera*

26-04-2010 om 09:14

Sport

Ik zocht in mijn nieuwe woonplaats iemand die met mij kon trainen en kwam uit bij de schaatsclub. Ik ging trainen met een goede vriend van mijn man. Vriend/trainingsmaatje vond dat ik ook moest gaan schaatsen waarop man tegen zijn vriend uitriep dat je een blinde toch niet liet schaatsen . Ik ging dus wel schaatsen en ontmoette man. Eerst vond ik hem maar zozo, een popi figuur in de club maar na een jaar was het aan en dat is al bijna 19 jaar.

Kindervakantieweek :-d

Kennelijk een goeie plek om een partner te vinden want op deze specifieke spelweek zijn al 8 huwelijken en heel veel andere relaties ontstaan ! En kennelijk gaat het bij andere kinderspelweken dus ook zo, getuige de berichtjes van gister, haha !

Ik was er al jaren leider, hij voor het eerst, en na 7 dagen besloten we dat we elkaar niet wilden missen.

Overigens was hij mijn eerste én mijn enige vriendje/partner en zijn we nog steeds gelukkig getrouwd met kinderen.

Martine

Bellefleur

Bellefleur

26-04-2010 om 09:45

Tussen de rails

In de trein. Ik zat heel chagrijnig te kijken (beweert hij), en hij besloot zich daar niets van aan te trekken en probeerde een praatje met me te maken. Hij begon over Freud, en over Dostojewski. Hij vroeg of ik tijd had voor een kop thee in de stationsrestauratie. Dat had ik niet. Een week later zie ik hem lopen op het station. Ik ging niet regelmatig met de trein, dus ik vind het een wonder. Ik ben op hem afgelopen, ben voor hem gaan staan en zei 'nu heb ik wel tijd'. Hij moest even bedenken wie ik ook al weer was, en waar ik nu wel tijd voor had. Dat is nu 21 jaar geleden. We hebben de koop van ons eerste huis samen gevierd in de stationsrestauratie, ik heb hem daar verteld dat hij papa werd, we hebben daar besloten te gaan trouwen.

amk

amk

26-04-2010 om 09:49

Wat een heerlijk draadje

ik word er nu al dagen vrolijk van.

An

An

26-04-2010 om 11:17

Gewoontjes

In de kroeg. Ik vroeg om een spa blauw aan de bar, de barman noemde de prijs en de man die naast me stond te wachten tot hij kon bestellen, merkte op dat dat water veel te duur was. Krent dat ik ben, was mijn interesse meteen gewekt haha.
Mijn broer heeft zijn vrouw leren kennen door een email met een klacht, die hij stuurde naar een website, maar die email werd verkeerd bezorgt. Bij zijn huidige vrouw dus, die 225 km verder weg woonde en de email beantwoordde met haar msnadres erin, want zijn schrijfstijl sprak haar aan.
Mijn vader en moeder hebben elkaar leren kennen op dansles. Mijn moeder had hem meteen in de smiezen. De dames mochten een danspartner uitzoeken, mijn moeder zette het meteen op een rennen, gleed uit op de gladde dansvloer en gleed zo onder de stoel van mijn vader. Op dat moment is mijn vader voor mijn moeder gevallen

Op een exotisch eiland

Het bedrijf waar ik voor werkte organiseerde een evenement op een caribisch eiland. Een van de officiele genodigden was mijn toekomstige man. Helaas is ons huwelijk nu gestrand en een paar maanden terug heb ik mijn toenmalige werkgever (die mijn man en mij aan elkaar heeft voorgesteld)weer ontmoet.

Hij is nu ook gescheiden , cirkeltje rond.

Fely

He, ben je de Fely die een oogje had op iemand uit de straat? Of ben ik nu in de war? Heb je nu iemand anders ontmoet?

Dorry

Dorry

Nee hoor, dat was iemand anders, die met briefjes geloof ik. Ik ben ben de kneus die vorig jaar september verdronk in liefdesverdriet wat geen liefdesverdriet bleek te zijn. En ja, ik heb iemand anders ontmoet, nou ja her-ontmoet. We kennen elkaar al jarenlang, hebben samen veel gereisd, gewerkt en beleefd maar hadden elkaar uit het oog verloren. Nu 16, jaar en 2 huwelijken later bouwen we op basis van vriendschap voorzichtig een relatie. Heel nieuw voor me om verliefd te worden op iemand die je al zo goed kent, ook zijn mindere kanten.

Fély

Jessica O

Jessica O

26-04-2010 om 14:11

Kleuterschool

daar was hij het vervelende buurjongetje van mijn vriendinnetje. Vriendinnetje naar een andere school (en later verhuizen). Later met het uitgaan een leuke jongen leren kennen en ja, dat was dus het buurjongetje.
We zijn al ruim 12 jaar getrouwd en al bijna 17 jaar samen.

Jessica

mirreke

mirreke

26-04-2010 om 14:47

Go fely go!

Goed van je! En te gek voor je!
Mirjam

Jesse_1

Jesse_1

26-04-2010 om 21:24

Redelijk cliché

Man en ik hebben elkaar bij mij thuis ontmoet, maar dat waren we achteraf weer vergeten . Hij was een huisgenoot van een vriendin van mij. Op een huisfeest bij hen niet veel later ontmoette zijn beste vriend een goede vriendin van mij en zij kregen een relatie.
Zodoende zagen wij elkaar af en toe, maar ik vond hem in eerste instantie helemaal niet leuk (meer een sukkel :-S) - ik 'was verblind door andere mannen' zegt hij wel eens. Later zag ik opeens wel iets in hem en na een Sinterklaasviering, waarbij hij mij had getrokken met lootjes raakten wij eigenlijk voor het eerst echt aan de praat en een paar weken later met oud-en-nieuw kregen wij toch iets met elkaar (nu 17 jaar geleden).
Jesse

ayla

ayla

27-04-2010 om 14:22

Carnaval

tijdens carnaval in maastricht. het was de eerste keer dat ik alleen uit mocht. Hij kwam naar me toe en zei dat hij een bekende speler van MVV was, ik wist niet wat MVV was. Omdat ik weg moest spraken we voor alter die avond af, toen ik hem toen weer zag zat hij onder het bloed en had hij een flinke jaap onder zijn mond. Opeens neergemept door iemand. Moedig van me dat ik toch met hem mee ben gegaan Hij was trouwens geen ebkende voetballer, dat zei hij puur om meisjes te lokken.
Dat is alweer 17 jaar geleden.

Mathilde

Mathilde

27-04-2010 om 15:12

Krant

Leuk draadje!
Man en ik hebben elkaar ontmoet via de krant, bijna 18 jaar geleden. Hij zette een contactadvertentie en viel eerst voor mijn brief en bij het eerste afspraakje voor mij . We hebben heel lang romantisch gecorrespondeerd, en sturen elkaar ook nu nog af en toe een kaartje of brief. Bij ons kwam de liefde dus handgeschreven per post (of hij stuurde ze per fax naar mijn werk, weliswaar bleef alles dan in het nette maar toch, ach die arme collega's van mij haha). De leukste kaartjes vond ik na een gezamenlijke vakantie op mijn eigen deurmat, of kreeg ik een paar uur voordat we elkaar weer zouden ontmoeten. *zucht*

toja

toja

27-04-2010 om 21:17

In de eerste klas

van de lagere school zat hij al bij mij in de klas. Onze ouders kenden elkaar ook al en gingen een paar keer per jaar iets leuks doen met nog meer gezinnen. Al die tijd vond ik hem helemaal niks.. Nog later hebben we samen in een vormselgroep gezeten (Nog steeds helemaal niks...) En nog weer later hielpen we samen op een jongerensoos en kwam ik hem regelmatig tegen in de trein omdat we beide in dezelfde stad gingen studeren. En toen was het ineens vlam in de pan... (Tot grote hilariteit van mijn ouders overigens; die plaagde me er vroeger wel eens mee dat dat best een leuke jongen was.. Nee mam ieuwwwwww). Wat wel heel makkelijk was was dat ik zijn ouders al heel goed kende. Ik kwam daar weleens over de vloer voor zijn zusje).

Toosje

Toosje

29-04-2010 om 20:46

In de trein

Mijn lief liet zijn visitekaartje op mijn schoot vallen......

Zucht...

Het blijkt dus wel te kunnen....alleen niet bij mij.
Inmiddels al 4 jaar alleen, ik ga veel op stap, ontmoet veel mensen op m'n werk, sta af en toe op relatiesites, minstens 100 dates gehad maar nee.
Ongeveer 90 keer vond ik het niks, een keer of zeven was het zozo maar heb ik er na een paar weken een punt achter gezet en drie keer zag ik het helemaal zitten maar werd het van zijn kant niks, boehoe..
Zo langzamerhand durf ik niet meer te daten, de enkele keer dat ik een man wel leuk vind kan ik wéér de brokstukken van m'n hart gaan lijmen.

Hoe doen jullie dat toch?!

Pandora

dc

dc

29-04-2010 om 22:16

Pandora

Uh, ik heb het maar 1 keer gehad hoor. Het is niet iets wat me dagelijks overkomt, de partner van m'n leven vinden (thank god, waar zou ik de tijd vandaan moeten halen voor zoveel mannen??!!)

Boormachine

Boormachine

29-04-2010 om 22:44

Bij de gamma

ik vroeg aan hem welke boren ik het beste kon gebruiken om mijn paal mee aan het plafond en de grond te bevestigen. Ik ben namelijk professioneel paaldanseres en oefen veel thuis.

Boormachine

Elfje

Elfje

30-04-2010 om 12:30

Privéconcert

Na een optreden van een BonJovi Tribute band vroeg hij me mee naar achteren waar een oude piano stond in de kleedkamer. Daar speelde hij speciaal voor mij Always, onze ogen ontmoette elkaar en Always is het gebleven, en elk liedje is hij voor mij blijven spelen

In de kerk

In de kerk, hij las iets zooooo mooi voor! En daarna ging hij ook nog gitaar spelen en zingen! Ik was zwaar onder de indruk.
6 jaar verkering en nu alweer bijna 14 jaar getrouwd.

dc

dc

30-04-2010 om 13:37

Grappig

Mijn man speelt ook gitaar en zingt erbij. Niet goed genoeg voor een concert, maar elke keer dat hij het doet slaat mijn hart over! Ik vind het zo ontzettend sexy en warm.

En dan gaan alle irritaties over huishoudelijke zooi weer heel hard naar de achtergrond waar ze thuis horen

amk

amk

30-04-2010 om 16:10

Pandora

de grote gemene deler van deze verhalen: het overkomt je er wordt niet echt gezocht.

Katrien

Katrien

30-04-2010 om 20:00

Via vrienden

Ik ging met een vriendin naar de bioscoop. Nadien gingen we iets drinken. De zaak waar we iets gingen drinken, zat stampvol, wij hadden het laatste tafeltje. Een kwartier later wuifde vriendin naar iemand die ze kende van een opleiding die ze toen volgde. Hij had ook een vriend mee. Omdat er geen tafeltjes meer vrij waren, vroegen we of ze aan ons tafeltje kwamen zitten.

De vriend was heel leuk en toen we vertrokken, nodigde ik in een opwelling beide heren uit voor mijn verjaardag, een week later.

Ondertussen is de vriend al 14 jaar mijn echtgenoot.

Katrien

Via zijn beste vriend

In het laatste jaar van mijn studie zat ik met de beste vriend en huisgenoot van mijn latere echtgenoot in een commissie die een studentendebatavond organiseerde. Ik kwam vaak bij hen thuis om te vergaderen. Mijn aanstaande vond ik destijds maar een arrogante kerel. Pas een jaar later sloeg de vonk over tijdens een dispuutsetentje: hij bleek ontzettend grappig te zijn. Inmiddels zijn we bijna 11 jaar samen, waarvan 8 jaar getrouwd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.