Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Ad Hombre

Ad Hombre

26-04-2018 om 13:05

Waarom vrouwen de verkeerde partners kiezen en vice versa

Een ietwat verrassende theorie:

https://naturalwomanhood.org/how-the-birth-control-pill-messes-up-mutual-attraction/

De pil beïnvloedt meer dan alleen je vruchtbaarheid maar is er misschien verantwoordelijk voor dat generaties vrouwen met de verkeerde mannen zijn opgezadeld.

Iemand nog aan de pil? Tijd voor een pauze!


About

‘about

Natural Womanhood is the most far-reaching women’s health literacy program since the Pill. We exist because many women are harmed by or at risk from the use of contraceptives, and most don’t know they have a viable alternative.’

En


What’s revolutionary in women’s healthcare?
Would you rather:

A. Be tuned into your own body, free from artificial chemicals and drugs, their side effects and risks, respectful of the environment, and physically and emotionally closer to the man in your life?

OR

B. Use drugs to suppress the healthy, natural processes of your body, experience side effects from those drugs, always worry whether it’s really working, increase your risk of breast cancer and deadly blood clots, wonder how long it may take for your natural fertility to return when you are ready to start a family, and struggle to experience intimacy with the man in your life?’

Deze organisatie is tegen de pil. Die kan je toch niet serieus nemen.
Grote kans dat ze ook tegen vaccineren zijn...

https://naturalwomanhood.org/about/

https://naturalwomanhood.org/learn/

Dora

Dora

26-04-2018 om 14:00

Dan mag ik hopen dat jullie condooms gebruiken, anders heeft je vrouw misschien zomaar de verkeerde partner gekozen!

ZonderPil

ZonderPil

26-04-2018 om 14:05

Wel serieus

Ik neem het wel serieus, Flanagan. De pil is een groot goed voor de vrouw en de mensheid, dat staat voorop. Maar hij heeft wel degelijk invloed op je partnerkeuze, is al gebleken uit eerder onderzoek. De pil doet iets met de manier waarop we feromonen waarnemen en beoordelen. En laten feromonen nu net heel belangrijk zijn bij de partnerkeuze.
Ik moet toegeven dat ik zonder pil (nu al meer dan 15 jaar) ook een ander mens ben. Ik zeg dit ook tegen mijn dochter, ze mag van mij aan de pil (eigen lijf, eigen keuze), maar eerlijk gezegd heb ik persoonlijk liever dat ze niet-hormonale anticonceptie kiest. Ik vind het hoog tijd dat vrouwen zich bewuster worden van dit soort gevolgen van de pil.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-04-2018 om 14:30

Flanagan

Niet als het de enige bron was, maar dit is een nih.gov link die ongeveer hetzelfde zegt:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4139599/

Ik denk dat ik me zolangzamerhand ook maar tot het antipil kamp moet rekenen. Mijn eigen 2e handservaring is niet anders. Sinds mijn partner met de pil stopte is onze relatie een stuk leuker.

Gelukkig begon onze relatie toen ze nog niet aan de pil was...

Fransien

Fransien

26-04-2018 om 14:45

ik kan niet tegen de pil

Ik word depressief van de pil, dus voor mij is de pil geen optie, maar het verbaast me dat er zo weinig kennis is over de alternatieven.
Het condoom kent iedereen nog wel, maar je hoort bijna niemand over het spiraaltje (kan ook zonder hormonen, gewoon koperspiraaltje, 5 jaar geen omkijken naar). Het pessarium kent ook nagenoeg niemand, is ook erg betrouwbaar.
Er zijn valide redenen waarom de pil niet de beste anticonceptie is voor een meisje/vrouw, depressief is er maar 1 van, een vreselijke chaoot zijn en dat ding continu vergeten is een andere hele goede reden, en zo zijn er nog veel meer.
Op dit moment zijn de alternatieven zo ongebruikelijk dat er geen goede afweging plaatsvindt en vrouwen/meisjes als vanzelfsprekend aan de pil gaan, en dat is iets wat mag veranderen. De pil heeft net als alle andere voorbehoedsmiddelen bijwerkingen en risico's en welke bijwerkingen en risico's voor iemand het zwaarste wegen is een heel persoonlijke afweging.

Beoogde doel

‘So, while using contraceptives, women are drawn towards men who they might not have otherwise picked, men who aren’t as genetically compatible or who have less desirable genes, and men they might not be as attracted to once they stop contracepting. ‘

Vrouwen die geen pil slikken zouden dus volgens de theorie meer op ‘alfa-mannen’ vallen. En de feministisch ingestelde vrouwen kiezen liever voor mannen die minder gespierd zijn en minder alfa-gedrag tonen.
Het lijkt wel de theorie van Darwin; survival of the fittest. De zwakkere individuen hebben minder kans op nageslacht als we de natuur zijn gang liet gaan.

Zelf slikte ik de pil en ontmoette een alfa -man. Na ca. vijf jaar gestopt met de pil. Dat is ondertussen 20 jaar gaande. Het stoppen met de pil had in zijn geheel geen effect op de wijze hoe ik mijn man zag. Ik ging hem niet anders bekijken en zag hem ook niet als minder manlijk. Paar jaar geleden zat het huwelijk toch even in spagaat. Niet door hormoonschommelingen of feromonen of andere chemisch georíënteerde verklaringen. Het betrof zuiver een geval van onrechtvaardig gedrag en iets met principes.

Maar wie de website van motherhood erop na slaat, bemerkt dat de denkgang van motherhood gericht is op huisje boompje beestje.
Er is zelfs een artikel op de website waarin de pil de oorzaak is van het aantal scheidingen. Zo lust ik er ook een paar; een nogal naar het beoogde doel toeschrijvend.

https://naturalwomanhood.org/pill-can-cause-divorce/

Pauze

De enige reden waarom ik een permanente pauze inlaste, was omdat ik de maagwand niet langer wilde blootstellen aan de pil. Het is bekend dat pil-gebruik de maagwand enigszins kan aantasten.

Ik denk niet dat vrouwen een verkeerde partner kiezen. Huwelijksperikelen kent zoveel oorzaken, te veel om de feromonen hier voor verantwoordelijk te houden.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-04-2018 om 15:27

Voortplanting van de koude grond

Mannen en vrouwen beoordelen elkaar puur met het oog op voortplanting. Althans zo zat het systeem lang in elkaar. Geur was daarbij belangrijk, maar vooral de ogen. Geur is een belangrijk onderdeel die invloed heeft op de aantrekkingskracht, maar met de ogen kunnen zien of een man er sterk en gezond uitziet en een vrouw gezond en gebouwd is op baren is nog belangrijker. Het idee van de romantische liefde is nog niet zo oud, dus aantrekkelijke lichaamsgeuren waren eigenlijk alleen maar geschikt voor de slippertjes en al dan niet geheime relaties, de officiële vrouw of man hoefde niet eens aantrekkelijk te zijn, zolang ze maar kon baren. Ik vraag me overigens ook af hoeveel van die verfijnde geuren door de stankbarrière van de lichaamsverzorging kwam in vroegere eeuwen.

In primitieve gemeenschappen, was aantrekkingskracht ongetwijfeld belangrijk, maar van wat ik over de prehistorie heb geleerd, was het ook een beetje pakken wat je pakken kan voor mannen, dus hoeveel de vrouwen dan in te brengen hadden en hun neus achterna konden gaan... ik vraag het me af. Bovendien speelt bij mensen timing minder mee dan bij diersoorten die maar een paar keer per jaar of nog minder vruchtbaar zijn. Mis je als mens de boot, dan is er een paar weken later weer een kans. Bij andere diersoorten speelt geur, dé geur van het vruchtbaar zijn, geslachtsrijp zijn een veel grotere rol.

Dat de pil verantwoordelijk zou kunnen zijn voor het toenemen van foute partnerkeuzes, zou zomaar kunnen, maar ik betwijfel het. Wordt de partnerkeus altijd gemaakt tijdens het slikken van de pil?
Je zou kunnen stellen dat mijn moeder een foute partnerkeus heeft gemaakt, de pil bestond nog niet. Zo zijn er héél veel mensen geweest die zonder pil niet de juiste antennes en reukkanalen open hadden staan. Scheiden, ongelukkige huwelijken e.d. zijn niet iets van de laatste 60 jaar.

Why you will marry the wrong person


https://www.youtube.com/watch?v=8qdTc7VldSM

De 'school of life' heeft meer sociologische verklaringen. Ergens hebben we de zin in sex en de behoefte aan langdurige zekerheid op een hoop gegooid en sex tot een symbool van onze langdurige relatie gemaakt. Bovendien is liefde een werkwoord, terwijl we van onze ouders vooral het geliefd worden hebben geleerd, en we relateren het aan een gevoel van vertrouwdheid dat we opgedaan hebben bij de goede en ook foute manier van verzorgen door onze ouders.

Er zijn een paar video's. Alain de Botton geeft aan dat we met de filosofie en de sociologie en een beter begrip emotioneel opgroeien.

Nog een leuke.


https://www.youtube.com/watch?v=ZpdaKbtGyMk

Ad Hombre

Ad Hombre

26-04-2018 om 16:18

AnneJ

Ja, Alain de Botton heb ik hier ook al eens aangedragen. De meeste dames vonden het maar niks geloof ik.

Ik vind het wel leuk dat in een tijd waarin alles wordt platgerelativeerd sommige mensen nog durven te zeggen hoe het beter kan.

Ad Hombre

Voor iemand die allergisch is voor anti-vaccers, was ik wat verbaasd dat je deze organisatie een podium gaf .

rode krullenbol

rode krullenbol

26-04-2018 om 18:06

Even een (zeer gesloten) vraagje tussendoor

Is het wel juist om te spreken van "de verkeerde partner"? Het lijkt mij de denkbeeldige tegenhanger van "de ware Jacob", waarvan op twijfelachtige gronden wordt verondersteld dat die bestaat.

Rode krullenbol

Ad Hombre

Ad Hombre

26-04-2018 om 19:06

De verkeerde partner is hier dan de partner die je kiest onder invloed van de pil die dan mogelijk anders is dan de partner die je gekozen zou hebben zonder pil. Misschien beter, misschien slechter, maar anders. Het is bovendien mogelijk dat de hechting minder sterk is onder invloed van de pil.

Daarnaast zouden vrouwen in het algemeen anders kunnen staan tegenover mannen in het algemeen.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-04-2018 om 19:23

Haha, ja je weet pas welke kant het opgaat als Jacob de verkeerde blijkt te zijn .

Wilgenkatje

Wilgenkatje

26-04-2018 om 19:37

nou, dan heb ik geluk

Gekozen zonder pil - en al bijna 37 jaar samen.

En ik nog meer

Want wel gekozen met de pil. Na ruim 5 jaar gestopt met de pil en in totaal meer dan 25 jaar al samen waarin we zelfs een dal hebben overleefd.
Nu slikte ik ook een mini-pil.
(En ik ben niet zo feministisch opgevoed.)

40er

40er

26-04-2018 om 22:36

Zonder

Zonder pil vond ik hem niks....met pil wel.....

Oké, eerste keer dat ik hem zag was op de basisschool, ik was 6.
Uiteindelijk al ruim 25 jaar samen, waarvan 10 jaar met pil en de rest zonder.
En ja, zonder pil voel ik me wel anders, maar ook niet zo anders. Laat ik het zo zeggen, als ik je met pil niet mag dan zonder ook niet 😆

Ad Hombre

Ad Hombre

27-04-2018 om 08:25

40er

Zo zijn er ook hele volksstammen die denken dat reclame geen invloed op ze heeft. En aardig wat mensen die denken dat ze met alcohol op nog goed kunnen rijden. We onderschatten de bevattelijkheid van onze vrije wil.

Kijk eens naar dit (en andere) filmpje(s) van Derren Brown:


https://www.youtube.com/watch?v=YQXe1CokWqQ

"Derren Brown wields his powers of perception and mind manipulation over the unsuspecting and the sceptical. "

ok n=1

Ik trof mijn - achteraf niet meest geschikte - partner in de periode dat ik niet de pil gebruikte.
Ik had overigens geen last van de pil (niet qua stemming of libido), maar ben overgestapt op een mirena spiraal omdat een wat chaotisch karakter en dagelijks pilgebruik niet altijd optimale combinatie was.

ZonderPil

ZonderPil

27-04-2018 om 10:01

Alkes

De Mirena bevat dezelfde hormonen als de pil, weliswaar is een lagere dosering, dat weet je?

De pil

Ik vond de pil verschrikkelijk, werd er niet goed van, gooide met kussen enz.
Toen dochter op veel te jonge leeftijd (in mijn ogen) een vriendje had en aan de pil wilde kon ik alle waarschuwingen wel van stal halen, maar dat zou eerder leiden tot seks zonder de pil. Nog riskanter. Wat te doen?
Het vriendje was ingeschreven bij een huisartsenpraktijk, waar een bijzonder goede huisarts zat, die ik zelf goed kende. Ik heb toen met hem een afspraak gemaakt voor dochter én vriendje samen. Ik vond dat het niet alleen een beslissing van dochter moest zijn. Ik was er wel bij, maar bereid om me terug te trekken als dat kon.
De huisarts heeft goed geluisterd en ook aan de jongen goed gevraagd waarom hij erbij was. en aan mij duidelijk gemaakt dat het ook zonder pil toch wel zou gebeuren (wat ik wel wist). Vervolgens heeft hij een medisch technisch verhaal gehouden over wat de pil doet. Kort gezegd: blokkeert de communicatie tussen baarmoeder en hersenen. In elk geval heeft hij het voorgesteld als iets wat niet onschuldig is. Daarop heeft hij hen de tijd gegeven om erover na te denken en een afspraak gemaakt wanneer ze hem moesten bellen met de uitslag van hun beslissing.
Ik heb hen toen beiden alleen gelaten.
Ze besloten samen om niet aan de pil te gaan. Korte tijd later was de relatie over.

Tsjor

Tja

Na een aanvankelijk verkeerde pil die mij somberheid opleverde kreeg ik een goede pil die ik vanaf mijn 17e zonder problemen heb gebruikt. Een hele geruststelling en geen maandelijkse problemen meer met zware ongesteldheid. De meeste jaren zelfs doorgeslikt.
Dus toen dochter ook last bleek te hebben van extreme ongesteldheid waardoor haar toch al kwetsbare schoolgang nog verder werd bekort heb ik haar mee naar de huisarts genomen.
Als ouder heb je toch invloed op de keuze.

Er kan een complicatie optreden. Ik heb in al die jaren 1 keer een collega meegemaakt die een trombosebeen kreeg die vermoedelijk met de pil te maken had.
Ongesteldheid en zwangerschap kennen ook complicaties. Je weegt het af.

Victoria

Victoria

27-04-2018 om 12:52

Titel?

De titel van het topic is: 'Waarom vrouwen de verkeerde partners kiezen en vice versa'?

Wat bedoel je met vice versa? Waarom de verkeerde partners vrouwen kiezen?

ZonderPil

Jazeker weet ik dat. Ik geef juist aan dat ik geen last had van de hormonen van de pil, ik had last van er dagelijks aan te moeten te denken om hem te slikken. Vandaar de mirenaspiraal en ook omdat de dosering hormonen wel lager is. Bijkomende voordeel is dat ik sinds het plaatsen van de spiraal niet meer ongesteld ben geweest. Ik heb nu laatste die er binnenkort uitgaat. Ik hoop dan ook nog zonder klachten door de overgang te zijn gekomen.

Ad Hombre

Ad Hombre

27-04-2018 om 14:05

Victoria

Mannen de verkeerde vrouwen kiezen. Blijkbaar beïnvloeden de pilhormonen ook de keuze van de man.

Mijntje

Mijntje

27-04-2018 om 16:47

parfum

En dat is dan de invloed van parfum op de relatiekeuze?
Dan gaat het ook mis.

Ik vond dat nooit lekker, mijn man ook niet. En dat was wel zo verstandig, konden we elkaar tenminste goed besnuffelen voordat we met elkaar in zee gingen.

Hoezo verkeerd?

Wat ik uit de eerste alinea opmaak is dat pilslikkende vrouwen de neiging hebben te vallen voor zorgzame mannen. Dat zijn niet de vrouwen die "Als hij maar gelukkig is " in de kast hebben staan. Dat de schrijfster aan die eigenschap feminine aan vast plakt zegt wel iets over haar.

In mijn geval klopt dat. De genetische verwantschap - we hebben dezelfde kleur haar en ogen - en zijn zwakke immuunsysteem hebben ons niet belet een stel uitstekend geslaagde nakomelingen(gezond, intelligent en reteknap op de wereld te zetten). Toen slikte ik natuurlijk wel die pil al niet meer.

Wel jammer van al die fooien die ik in mijn paaldanscarriere ben misgelopen

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2018 om 01:01

Zorgzaam

Ik kan uit betrouwbare bron vermelden dat de pil geen onderscheid maakt tussen type "zorgzaam" en "verzorg mij maar", of zelfs "ik zorg eerst goed voor mezelf". Of ze moeten tegenwoordig anders afgesteld zijn dan vroeger, dat kan ook natuurlijk.

Victoria

Victoria

28-04-2018 om 21:55

Theorie

Ach, het is een theorie. Ik geloof hier niet in. En volgens mij kun je beter een zorgzame man hebben, dan een machoboy

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-04-2018 om 22:12

De les is

Volgens mij, en die is al heel oud, dat je kinderen moet krijgen van een machoboy en dat je ze moet opvoeden samen met een zorgzame man.

Ik heb dat dus niet helemaal goed begrepen en heb, zonder dat ik aan de pil was, een zorgzame man uitgekozen om kinderen mee op de wereld te zetten.

Gelukkig zijn ook die van mij bijzonder goed gelukt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.