Relaties Relaties

Relaties

Wanneer zou je vreemdgaan achter je moeten laten


M, dat denk ik ook. Mijn man zegt dat achteraf ook, hij werd er ingezogen en maakte veel kapot. Hij kon daarna niet meer terug en het ging stapje voor stapje verder. Recept voor disaster zoals je schrijft. Omdat je zegt dat er nog gevoel is ook bij jouw vrouw is het echt niet handig om hem steeds weer te zien.

Jullie zijn al wel een heel pad gaan bewandelen maar de verleiding is er nog want ik begrijp dat deze man duidelijk sex wil. En dat zal hij nog steeds willen. Jouw vrouw moet heel sterk in haar schoenen staan en dat blijkt voor velen erg moeilijk. En sexuele aantrekkingskracht zet je niet makkelijk uit. 

Mijn advies: wees niet halfslachtig in je communicatie. Ik deed dat wel. Met wat ik nu weet: zeg krachtig dat ze ergens anders kan gaan sporten. En er niet meer over moet piepen. Eerst maar eens een jaar afspraken nakomen en in jou investeren. En jij in haar. Wie weet kun jij het daarna wel vol vertrouwen loslaten.  

Anna Cara schreef op 29-04-2023 om 15:10:



Mijn advies: wees niet halfslachtig in je communicatie. Ik deed dat wel. Met wat ik nu weet: zeg krachtig dat ze ergens anders kan gaan sporten. En er niet meer over moet piepen. Eerst maar eens een jaar afspraken nakomen en in jou investeren. En jij in haar. Wie weet kun jij het daarna wel vol vertrouwen loslaten.

Als aanvulling op Anna Cara zou ik dan nog willen toevoegen om niet bang te zijn jouw grenzen aan te geven, deze zijn namelijk gewoon valide! Soms geeft iemand toe uit angst die ander kwijt te raken, waardoor je toch, tegen beter weten in, voorbij gaat aan je eigen gevoel. 

Sporten kan zij overal en ja, dan is het misschien minder gezellig of goed, maar dat is de consequentie van het hele gebeuren en dat zou zij moeten kunnen begrijpen.

En heel belangrijk: Haar vraag aan TO was niet: 'Wanneer kan jij het achter je laten?"
Nee, haar vraag was: 'Wanneer kan ik daar weer gaan sporten?'
Ze is niet bezig met hoe het met TO gaat in dat opzicht; ze heeft zin in de gezelligheid en misschien wel weer de spanning van die andere man. 

Ik vind het zeer begrijpelijk om haar duidelijk te maken dat je dat contact helemaal niet meer wil. Het is echt niet gek dat je haar dat weigert. Ze heeft het maar te accepteren. Mocht ze aangeven dat het ergens anders ook kan gebeuren, dan kun je haar zeggen dat het dan blijkbaar echt helemaal in haar zit en zij er blijkbaar niets van geleerd heeft ook.
Ik kan niet voor jou spreken maar voor mij zou dat Finito zijn.

Mstrfrm

Mstrfrm

29-04-2023 om 22:14 Topicstarter

ik merk dat ik grenzen aangeven best lastig vindt. Dat is voor mij wel een punt om aan te werken. Voor nu sport ze eerst tot augustus ergens anders en dan zien we verder. Ik heb nog niks toegezegd over daarna.  Dank voor alle reacties en jullie begrip. Dat waardeer ik enorm.

Eerlijk gezegd weet ik niet of ik zoiets achter me kan laten. Ik denk het niet. Dáár sporten zou voor mij klaar zijn. Kat en spek enzo. 

Hebben jullie ooit therapie gehad? Dan is dat nu wel het juiste moment om (weer) te gaan om te bespreken waarom zij daar zonodig wil
sporten, waarom dat een grens is voor jou. 
Dit is nog geen crisis, wel de vraag of die het kan worden dus een prima situatie voor wat APK aan de relatie. Zeker omdat jullie je beiden goed in de relatie voelen. Ik zelf zou willen weten of ze iets mist is de relatie. 

En dan zou ik als ik jou was met een coach of therapeut werken aan grenzen herkennen, aangeven etc. 

Mstrfrm schreef op 29-04-2023 om 22:14:

ik merk dat ik grenzen aangeven best lastig vindt. Dat is voor mij wel een punt om aan te werken. Voor nu sport ze eerst tot augustus ergens anders en dan zien we verder. Ik heb nog niks toegezegd over daarna. Dank voor alle reacties en jullie begrip. Dat waardeer ik enorm.

Hoe is het nu met jou? En jullie? 

Mstrfrm

Mstrfrm

28-05-2023 om 22:45 Topicstarter

Anna Cara schreef op 20-05-2023 om 17:49:

[..]

Hoe is het nu met jou? En jullie?

Het gaat met ups en downs. Maar al met al best goed. Ik heb aangegeven dat daar sporten voor mij echt geen optie is waar ik mee kan leven en gelukkig respecteert ze dat ook. We hebben nog veel fijne momenten samen.  Mijn vrouw geeft aan soms toch wat meer ruimte nodig te hebben, waar ik dan juist behoefte aan wat meer toenadering.  Die wisselwerking zorgt soms voor pittige momenten.  Daarin hebben we afgesproken dat die momenten er gewoon mogen zijn, en dat we daar open over zijn naar elkaar. We geloven er beide in dat de tijd onze vriend is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.