Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Wat is een goede relatie?


MoederVanTwee

MoederVanTwee

21-09-2023 om 13:28 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 21-09-2023 om 13:20:

[..]

Wil je een ding goed in je oren knopen alsjeblieft? Je hebt de goedkeuring of zelfs het begrip van anderen niet nodig! Dit is jouw leven en jouw huwelijk en daar beslis jij over, en niemand anders! Ook je man niet. Als jij de stekker eruit trekt, heeft hij dat te accepteren. Hij hoeft het niet fijn te vinden, maar hij moet het uiteindelijk wel accepteren, want hij kan jou niet tegenhouden.

Dankjewel 🩷

En zoek alsjeblieft hulp voor jezelf, dat je niet nog eens in zo'n relatie terecht komt. Je hebt naar mijn idee veel toegelaten, je weet eigenlijk zelfs niet wat een goede relatie is, want je hebt nooit een goed voorbeeld gehad. Nouja, je kan het wel bedenken, maar je twijfelt zelfs hardop of je dat werkelijk mag verwachten want misschien komt dat alleen voor in romantische films. Natuurlijk is er bij iedereen wel eens wat, maar bij jou is er wel meer dan 'wat'. 

Tijd voor meer zelfrespect en lief zijn voor jezelf.

MoederVanTwee

MoederVanTwee

22-09-2023 om 10:04 Topicstarter

troelahoep schreef op 22-09-2023 om 08:58:

En zoek alsjeblieft hulp voor jezelf, dat je niet nog eens in zo'n relatie terecht komt. Je hebt naar mijn idee veel toegelaten, je weet eigenlijk zelfs niet wat een goede relatie is, want je hebt nooit een goed voorbeeld gehad. Nouja, je kan het wel bedenken, maar je twijfelt zelfs hardop of je dat werkelijk mag verwachten want misschien komt dat alleen voor in romantische films. Natuurlijk is er bij iedereen wel eens wat, maar bij jou is er wel meer dan 'wat'.

Tijd voor meer zelfrespect en lief zijn voor jezelf.

En waar zoek ik die hulp? Bij een psycholoog? Ik heb inderdaad te veel toegelaten. En ik besef dat ook heel goed. Ik dacht vroeger altijd 'wat een geluk heb ik met zo iemand'. Nu besef ik dat het juist andersom is en dat ik echt wel een 'goede vangst' ben voor iemand anders. En dat ik ook gewoon beter verdien. 

MoederVanTwee schreef op 22-09-2023 om 10:04:

[..]

En waar zoek ik die hulp? Bij een psycholoog? Ik heb inderdaad te veel toegelaten. En ik besef dat ook heel goed. Ik dacht vroeger altijd 'wat een geluk heb ik met zo iemand'. Nu besef ik dat het juist andersom is en dat ik echt wel een 'goede vangst' ben voor iemand anders. En dat ik ook gewoon beter verdien.

Bijvoorbeeld. Begin eerst eens bij de huisarts en/of praktijkondersteuner, die kunnen je daarbij adviseren. 

En misschien kun je op internet eens zoeken op dingen als hulp bij te weinig eigenwaarde, relatie met foute man etc. Wellicht iets te zware termen die de lading niet helemaal dekken, maar dan kom je misschien wel op wat voor soort hulp je nodig hebt of ervaringsverhalen van anderen. Ik kan me voorstellen dat je het eerder niet hebt doorgehad, dat je zelfs dacht dat je het getroffen had met je man. Als je niet beter weet is het lastig om zoiets te herkennen. Gelukkig weet je het nu en kan je er aan werken! 

MoederVanTwee schreef op 22-09-2023 om 10:04:

[..]

En waar zoek ik die hulp? Bij een psycholoog? Ik heb inderdaad te veel toegelaten. En ik besef dat ook heel goed. Ik dacht vroeger altijd 'wat een geluk heb ik met zo iemand'. Nu besef ik dat het juist andersom is en dat ik echt wel een 'goede vangst' ben voor iemand anders. En dat ik ook gewoon beter verdien.

Ik heb zelf veel gehad aan creatieve therapie. Als praten je makkelijk afgaat en je elke therapeut onder tafel praat is het heel verhelderend om eens iets anders uit te proberen, en voor mij werkte dit heel goed.

Sowieso vond ik het al heel wat dat het bij therapie ineens om jouzelf draait, terwijl ik gewend ben om me steeds druk te maken met andermans problemen oplossen. Een goede therapeut fluit je dan terug (en begint ook niet over zijn of haar eigen problemen…).

Je kan ook eens wat Omdenken podcasts luisteren, dan kies je bv uit wat gaat over iets vergelijkbaars. Veel mensen worstelen met een negatief zelfbeeld en handelen daar vanuit. Als je dat bij jezelf in beeld krijgt, is dat verhelderend.

En wij vonden het boek “Sorry, schatje” over relaties ook best leerzaam (al moet je je misschien even over de schrijvers heen zetten…). Het geeft een goed beeld van wat je in een goede relatie van elkaar mag verwachten.

MoederVanTwee schreef op 22-09-2023 om 10:04:

[..]

En waar zoek ik die hulp? Bij een psycholoog? Ik heb inderdaad te veel toegelaten. En ik besef dat ook heel goed. Ik dacht vroeger altijd 'wat een geluk heb ik met zo iemand'. Nu besef ik dat het juist andersom is en dat ik echt wel een 'goede vangst' ben voor iemand anders. En dat ik ook gewoon beter verdien.

Vanwege feit dat je nu beseft dat je beter verdient, maar vooral omdat je stappen aan het ondernemen bent om uit elkaar te gaan, ben je al heel erg op de goede weg, vind ik.
Het moet alleen nog even goed landen bij je, denk ik. Je slaat nu een heel andere weg in, eentje geheel buiten je comfortzone. Ik vind dat echt super sterk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.