Relaties Relaties

Relaties

Lotje

Lotje

24-01-2020 om 16:02

Wat moet ik hier allemaal mee?

Hallo lieve mensen,

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen...
Ik heb nu 4 jaar een partner waarvan 1 jaar getrouwd. Samen hebben wij een kindje van 14 maanden. In mijn relatie is er ontzettend veel gebeurd waardoor mijn vertrouwen in hem enorm is geschaad. Het komt er op neer dat hij telkens (vooral met drank op) contact zoekt met vrouwen voor seks.

Vorig weekend is hij met een vriend naar het buitenland geweest voor zaken.. In dat weekend hebben ze vrouwen proberen te scoren en hebben ze zelfs tinder aangemaakt om in contact te komen met vrouwen. Ik heb dit uit zeer betrouwbare bron die wij allebei heel goed kennen. Het probleem is dat ik mijn partner hier niet op kan aanspreken omdat hij dan weet wie dit tegen mij gezegd heeft en dat betekend einde van hun vriendschap + zijn werk want hij werkt dus bij mijn partner. Uiteraard heb ik verteld tegen mijn partner dat ik een onderbuik gevoel heb dat er een aantal dingen zijn gebeurd wat hij helemaal ontkracht met dat hij zich zo netjes heeft gedragen dat niemand maar enigszins met vrouwen heeft gepraat. Hij zweert dit zelfs op zijn eigen kind maar ik weet dat dit niet klopt. Doordat er zoveel dingen zijn gebeurd en het nu weer zo door gaat weet ik niet meer wat ik moet doen.

pff... me hoofd zit vol met allerlei gedachtes en gevoelens.

Lotje

Wat vreemd dat een werknemer van je vriend tegen jou praat over de uitpattingen van je vriend. Waarom zou hij dat doen?

Lotje

Lotje

24-01-2020 om 16:16

Vriend

Omdat wij goede vrienden zijn en hij niet kan liegen en ik hem op de man af vroeg.

Geloof je dat het waar is?

Als jij namelijk gelooft dat jouw man inderdaad de dingen heeft gedaan waar je vriend het over heeft, dan staat hij dus glashard tegen je te liegen, en wel op het leven van je kind. Lijkt me geen lot uit de loterij eerlijk gezegd. Vreemdgaan is erg, een enorme vertrouwensbreuk, het liegen erover net zo erg.
Waarom blijf je bij hem? Wat zijn de leuke kanten, waarom word je nog wel blij van hem, in hoeverre ben je bereid om dingen door de vingers te zien? En hoe lang? Want geloof me, hij blijft dit doen zolang hij nog iemand kan krijgen om het mee te doen. Wil je daar de rest van je leven bij blijven?
Ik heb verder geen advies, maar ik denk wel dat je op de lange termijn moet gaan denken.

Maar

Is dat dan dezelfde vriend met wie jouw man naar het buitenland is geweest?

Jo Hanna

Jo Hanna

24-01-2020 om 17:50

Volgens mij is het heel duidelijk

Het lijkt alsof je stagneert omdat hij niet toegeeft maar volgens mij is het glashelder hoe het zit. Hij heeft een patroon van bedrog laten zien en er is geen vertrouwensbasis meer. Jij ‘weet’ dat de collega de waarheid spreekt omdat het past in het patroon. Hier is niet uit te komen tenzij jouw man het boetekleed aantrekt voor zijn gedrag en beseft dat de bewijslast bij hem ligt, om overtuigend te laten zien dat hij je trouw is. Maar dat doet hij in de verste verte niet! Hij lijkt nu te denken: zolang zij niets kan bewijzen en ik keihard ontken, is er niks aan de hand. Het enige wat jij nu kan doen is dat accepteren of zeggen: dat is niet wat ik versta onder een liefdesrelatie.

Ik denk dat je je geen illusies moet maken. Iemand die in een relatie van vier jaar herhaaldelijk met drank op achter andere vrouwen aangaat en (waarschijnlijk) zo glashard liegt als jij nu beschrijft, wordt geen voorbeeldige, trouwe, eerlijke partner meer. Ik denk dat je eieren voor je geld moet kiezen en geen energie moet besteden aan een hoogoplopend conflict met deze schuinsmarcheerder maar gewoon moet mededelen dat het voorbij is omdat je vertrouwen compleet weg is. Of hij ooit toegeeft wat er afgelopen weekend is gebeurd is irrelevant. Jij weet genoeg, namelijk dat hij niet te vertrouwen is.

Groet,
Jo Hanna

zebra

zebra

25-01-2020 om 10:33

moeilijk

omdat hij niks toegeeft. Maar als je zelf weet dat die vriend/collega de waarheid spreekt, dan zou ik zeker niet bij iemand als je vriend willen blijven.

Charlotte

Charlotte

29-01-2020 om 09:43

reacties

Bedankt voor jullie reacties.
Mijn gevoel zegt ook zeker dat die vriend gelijk heeft omdat dit een terugkerend iets is en dit telkens opnieuw gebeurd. Alleen het probleem is nu dat ik mijn man niet kan confronteren met het feit dat ik weet dat daar meer is gebeurd en dat hij liegt en zelfs op zijn kind zweert. Als ik dat doe dan heeft die vriend geen baan meer en dat vind ik dan ook erg omdat hij mij eigenlijk helpt mijn ogen open te doen.
Ik vind het zo lastig... Maar ik vertrouw hem 0,0000 en hij is ook echt niet te vertrouwen dat blijkt wel

Sophia

Sophia

29-01-2020 om 10:17

Wat wil je?

Lotje, wil je nog bij je man blijven?

Je vertrouwt hem begrijpelijkerwijs niet meer, dus lijkt me op zich niet raar als je niet bij hem wilt blijven.

Mocht je inderdaad willen scheiden, dan hoef je hem er niet mee te confronteren.
Je kunt "gewoon" zeggen dat je niet meer gelukkig bij hem bent, dat de liefde over is en dat je niet meer bij hem wilt blijven. Klaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.