Relaties Relaties

Relaties

Anno

Anno

17-08-2017 om 15:24

Wat moet ik nu doen? [volwassen zoon wil ons niet meer zien]

Momenteel weet ik het effe niet meer. Mijn volwassen zoon licht verstandelijk beperkt en pdd nos heeft via zijn begeleidster gezegd dat mijn man en mij niet meer wil zien. Mijn zoon woont ook begeleid in een instelling. De laatste tijd als hij in het weekend hier was was er veel ruzie tussen mijn man (zijn stiefvader) en hem. En moet zeggen dat mijn man ook behoorlijk onredelijk tegen hem is geweest. Weet effe niet wat ik moet doen nu.

een hele verdrietige moeder

Markat

Markat

17-08-2017 om 17:14

dit misschien?

Via de begeleidster aangeven dat je ook vind dat je man onredelijk is geweest en jij je zoon graag nog op een andere manier wel zou willen zien? sterkte, lijkt me erg moeilijk

afgewezen moeder

afgewezen moeder

17-08-2017 om 19:45

hoi Anno

Ik zit in bijna dezelfde situatie als jij. Mijn 19 jarige zoon, met beperking en ADHD/NLD is weggelopen van huis en wilt ons sinds kort weer heel soms zien.

Probleem is vaak bij mensen met een LVB dat ook zij net zo goed de behoefte hebben om los te komen van hun ouders, maar het is nog moeilijker om dat daadwerkelijk te doen omdat ze nu eenmaal meer steun en begeleiding nodig hebben dan iemand met een hoger IQ. Dus gaat het loslaten vaker met horten en stoten. Raak niet in paniek, hij komt vast wel weer terug tenzij er echt 'gekke 'dingen gebeurd zijn die je niet weet of niet geschreven hebt. Is er sprake geweest van geweld?

Ik zou als ik jou was even afstand nemen en hem laten betijen. Stuur hem eventueel een kaartje met iets van dat je het jammer vindt of zelfs alleen een kaartje, want dan weet hij echt wel dat je aan hem denkt. Dat is momenteel even het belangrijkste: hem laten weten dat je niet boos bent, je huis nog steeds voor hem openstaat en dat je bereid bent hem ergens ander te ontmoeten als hij dat wil. Misschien kan het via de begeleider.

Heb je wel ingegrepen toen je man onredelijk was, ben je ertegen in gegaan en heb je je zoon laten weten dat je dat vond? Want dit is natuurlijk wel een dingetje wat besproken moet gaan worden. Voor ezelf wil je toch ook niet dat je man zo doet: al had je zoon niet de stap genomen om aan te geven jullie niet meer te willen zien?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.