Relaties Relaties

Relaties

Wat te doen met mijn gevoelens?

Sinds een paar maanden heb ik veel gevoelens voor een onwijs leuke single vrouw. Dit was in het begin ook wederzijds, echter door onvoorziene omstandigheden moest zij ons 'on-hold' zetten. Haar kind is namelijk ernstig ziek.

Sindsdien hebben wij zo nu en dan contact met elkaar. De ene keer wat intensiever dan de andere keer, soms gaan er weken overheen. Ik kan wel stellen dat er een vorm van vriendschap is, we voelen elkaar aan en geven allebei om elkaar (dat hebben we ook uitgesproken naar elkaar toe). Heel soms zien we elkaar.

Ik laat haar met rust omdat zij er moet zijn voor haar directe omgeving. Ik wil mezelf niet opdringen (dat is in het begin een keertje fout gegaan, daar heb ik van geleerd) maar wel geef ik af en toe een blijk van steun. Dit waardeert ze ook. Ik leef mee met haar situatie.

In de tussentijd probeer ik mijn eigen leven gewoon op te pakken maar ik merk dat ik in gedachten vaak bij haar ben. Mijn gevoelens zijn ontzettend sterk voor haar. In mijn dromen zie ik ons op een dag weer bij elkaar komen en samen verder gaan. De vriendschappelijke band en de mooie start in het begin geven mij het gevoel dat er wellicht meer in zit in de toekomst. Het motiveert mij om heel, heel geduldig te blijven. Met vrienden praat ik hierover en krijg ik wisselende reacties. De één vindt het heel mooi dat ik hiervoor ga, de ander vindt dat ik haar volledig los moet laten. Ik ben zelf een enorm gevoelsmens en ben geneigd voor mijn gevoel te kiezen.

Wat zouden jullie doen? En hebben jullie advies voor mij?

Ad Hombre

Ad Hombre

09-11-2018 om 22:01

Gevoel

"Ik ben zelf een enorm gevoelsmens en ben geneigd voor mijn gevoel te kiezen."

Volg vooral je gevoel, maar wat zegt je gevoel je?

Mari

Mari

09-11-2018 om 23:14

kan je niet

Wat je hier schrijft op een mooie manier aan haar verwoorden, in een brief of zo: dat je veel om haar geeft, haar aan de ene kant de ruimte wil laten voor alle zorgen die ze nu heeft en aan de andere kant haar zou willen steunen. Dus als zij er behoefte aan mocht hebben, dat er bent voor haar.
En daar denk ik nog bij (moet niet schrijven maar voor jezelf houden:
En dat je dan er ook echt voor haar bent en dat je er geen verwachtingen aan koppelt over een eventuele toekomst. Als je dat kan, zal iemand dat waarderen, ook al geeft ze er niet meteen gehoor aan.

diapason

diapason

10-11-2018 om 10:34 Topicstarter

Wat mijn gevoel zegt?

Mijn gevoel zegt dat ik voor haar moet gaan.

Guppie

Guppie

18-11-2018 om 16:08

Gevoel en emoties

Gevoel en emoties zijn soms lastig te scheiden. Wat mensen gevoel noemen, zijn vaak emoties.
Het lijkt me logisch dat ze meer tijd nodig heeft voor haar kind maar nu lijkt het of je gewoon aan de kant gezet wordt. Geen goede basis voor een relatie. Straks heeft ze meer tijd als de gezondheid van haar kind stabiel is, en minder tijd als het slechter gaat of als er iets anders gebeurt, zoals ziekte of overlijden van haar ouders. Zelf weleens meegemaakt met iemand die ik kende, die het druk had met het opknappen van zijn nieuwe woning, daarna wilde hij een tijd alleen zijn. Is dus nooit een relatie geworden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.