Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

wat te doen met plotselinge gevoelens

mijn man en ik kennen elkaar zo'n 13 jaar en hebben een kleine van 5. sinds een tijdje heb ik het gevoel dat ik op een kruising sta. met regelmaat had hij geen begrip voor de dingen die bij mij speelden. vorig jaar heb ik iemand ontmoet die me wel wat beter begreep en nu heb ik voor hem spontaan gevoelens gekregen.hier voel ik me flink schuldig over. is dit een "crush"? ik weet echt niet wat ik moet doen. het is jaren geleden dat ik deze verlangens/gevoelens heb gekoesterd voor iemand. klinkt dit iemand bekend? advies zou welkom zijn

Altijdgevoelens

Altijdgevoelens

21-03-2016 om 23:59

Heerlijk

Dat is heerlijk toch? Het ligt er alleen aan wat je met die gevoelens doet natuurlijk. Zet je je relatie op het spel? Ik ben zelf singlemoeder en ik heb dit best vaak met getrouwde mannen. Ze zijn niet beschikbaar voor mij, maar het gevoel is fijn. Iets aangaan met iemand is een grote stap verder dan een gevoel koesteren.

fuerteventura

fuerteventura

22-03-2016 om 00:08 Topicstarter

crush?

de man in kwestie is een singlevader, ziet er super goed uit, jonger.. hij zegt dat ie me graag mag. hij kan goed met me praten want ik begrijp hem zegt ie.. over deze crush lijkt het me geen goed idee om hem te vertellen. wat een drama. hij ziet me al aankomen..

Altijdgevoelens

Altijdgevoelens

22-03-2016 om 05:42

Ontbreekt

Dit illustreert wel precies wat er ontbreekt in je relatie trouwens. Daar zou ik hard aan gaan werken als ik jou was. Zolang je dat niet doet en samen geen modus vindt om verder te gaan zullen die gevoelens sterker worden. Zie het als een signaal. En ondertussen is het best fijn om te merken dat dit soort gevoelens nog altijd bestaan bij jou. Doe er wel dingen mee die voor jou goed zijn.

@Emma

@Emma

22-03-2016 om 05:58

Nog iets

Deze man zegt dat jij hem begrijpt en dat hij goed met jou kan praten. Pas daar erg mee op. Dat is namelijk precies wat jij mist in je eigen relatie.

fuerteventura

fuerteventura

22-03-2016 om 07:15 Topicstarter

crush?

denk jij dan dat er van zijn kant ook gevoelens zouden zijn?

Nimbo

Nimbo

22-03-2016 om 08:32

nee

Focus niet op hem, focus op je eigen relatie.
Het is iets te gemakkelijk hoor; mijn man begrijpt me niet en dan eentje zoeken die jou wel begrijpt. Je kind verdient beter!

Ga maar eerst eens proberen om je man te begrijpen. Om begrepen te worden moet je eerst proberen te begrijpen!!

OchToch

OchToch

22-03-2016 om 08:56

Crush of niet

"denk jij dan dat er van zijn kant ook gevoelens zouden zijn?"
Is dit een serieuze vraag? Hoe kan iemand hier op een forum van deze afstand, zonder dat de personen gekend zijn en met de beperkte informatie die er is, zeggen of er van zijn kant ook gevoelens zijn?

Kom op zeg. Get a grip. Of hij gevoelens heeft of niet, DOET NIET TER ZAKE. a) jouw relatie is goed - dan ga je ermee door.
b) jouw relatie is niet zo goed - dan ga je er aan werken om die beter te krijgen
c) jouw relatie is slecht en niet meer te redden - dan stop je er mee, ongeacht of er een ander in het spel is in wiens armen je kunt vluchten.
Aan jouw verhaal te horen is het b), dus schouders eronder, ga in gesprek met je man, leuke dingen doen als gezin, steek tijd in elkaar.
PS de singlevader is een loser als hij het met een getrouwde vrouw die in een relatiedipje zit probeert aan te leggen.
Zorg dat hij niet te close wordt en denk aan je eigen relatie en je kind waar je verantwoordelijkheid voor hebt.

Een crush is maar een crush en niet iets waar je mee hoeft te doen.

eens met nimbo

'Ga maar eerst eens proberen om je man te begrijpen. Om begrepen te worden moet je eerst proberen te begrijpen!!'

Dat kost nu moeite, beslist. De makkelijke weg richting deze 'crush' geeft weer geheel andere problemen. Doe het niet! Je zult nog vaak kruispuntervaringen hebben in je leven, kies in de eerste plaats voor het belang van je kind: een vertrouwd thuis.

Jojo

Jojo

22-03-2016 om 10:08

even duidelijk

Even heel zwartwit zeggen wat ik zie (en ik niet alleen). Ik zie een wanhopige vrouw die snakt naar wat aandacht en die bereid is dat van de eerste de beste te krijgen die haar dat wil geven.

Elke man die behoefte heeft aan een maatje of meer, zal tegen een vrouwelijke optie zeggen dat ZIJ hem zo goed begrijpt, dat ZIJ klikken, dat hij bij HAAR zichzelf kan zijn.

Het zijn gewoon standaard zinnetjes; zeker op dit niveau.

Ik vind het ook wel tekenend dat jij uit de bovenstaande reacties alleen maar haalt: zou hij ook gevoelens voor mij hebben? Zoooo primitief ben je toch niet mag ik hopen?

Verder eens met: OchToch en de rest.

Zoek je eigen relatie uit en stil je honger niet met een ijsje. Daar kun je heel beroerd van worden.

mirreke

mirreke

22-03-2016 om 10:24

op zoek naar een maatje?

Ik denk eerder dat deze meneer op zoek is naar een bedavontuurtje... standaardpraatje om een vrouw het bed in te krijgen. Je begrijpt hem, zegt hij... poehee...

Eens met de vorige reacties: kijk eens naar wat waarde heeft in je leven. Ja, relaties kunnen soms wat sleets worden, je zit in een sleur, leeft wat langs elkaar heen. Tijd om wat dat betreft pas op de plaats te maken en in elkaar te gaan investeren. Doen hoor! Jouw eigen partner is niet voor niets de vader van je kind.

Ook hier

Ook hier

22-03-2016 om 10:26

gruwel....

....een single vader die zegt dat jij "hem begrijpt"

OchToch

OchToch

22-03-2016 om 10:59

Misschien kan ik het zo beter zeggen

Een crush is een signaal dat je wat tijd en energie in je bestaande relatie moet stoppen.

Als je in een lange relatie zit, en het is allemaal niet zo spannend meer omdat alles maar gewoon is en je beiden druk bent met jezelf, is het logisch dat een jonge, aantrekkelijke man die wat aandacht aan je besteedt je aandacht trekt en dat je daar vlinders/spanning etc bij voelt.

OchToch

OchToch

22-03-2016 om 11:00

of..

"jonge, aantrekkelijke man die wat aandacht aan je besteedt"
Hij hoeft niet eens jong of aantrekkelijk te zijn, de aandacht op zich kan al veel teweeg brengen. Dat hij ook nog eens jong en aantrekkelijk is, maakt het nog makkelijker je er in te verliezen.

fuerteventura

fuerteventura

22-03-2016 om 12:17 Topicstarter

crush?

ja dames, mee eens . heb zeer beperkte info gegeven. laat ik het zo zeggen. ik ben degene geweest die altijd voor ons huwelijk geknokt heeft. nooit me heb ingelaten met verleiding. mijn man is degene geweest die altijd zei en nog steeds zegt. het kan zomaar afgelopen zijn tussen ons. als ik iemand vind waar ik meer voor kan voelen als voor jou ben ik weg. hij houdt van me, dat zeker. maar hij wil ook niet echt samen met mij gezien worden dit nav zware overgewicht. hij schaamt zich voor mij. op dit moment ben ik aan het bekijken of een maagverkleining een optie zou kunnen zijn. ieder moment kan ik horen wat de uitslag van de screening zal zijn. en nu ineens plotseling steunt mijn man me overal in. dat hoe stom ook, dit riep bij mij vragen op. toen niet en nu wel. en de "crush"maakt het niet uit. staat achter me en helpt me wat ook de uitslag etc zal zijn. tuurlijk is ons ventje het allerbelangrijkste. mijn gezondheid en zijn toekomst staan voorop bij me. snap de reacties dan ook goed. dank voor de reacties

Ad Hombre

Ad Hombre

22-03-2016 om 14:02

fuerteventura

Ach, fuerteventura, je wilt het gewoon. Je bent op zoek naar redenen om het te doen. In deze moderne tijd klop je dan natuurlijk aan bij een lekker anoniem forum voor wat extra ruggesteun.

Pluk de dag, zou ik zeggen. Doe wat je niet laten kunt en na afloop ben je natuurlijk hartelijk welkom op onze overige forums, zoals 'Scheiding en erna' en 'Zorgenkinderen'.

Voor de kater...

Fuerteventura

Je schrijft:
"maar hij wil ook niet echt samen met mij gezien worden dit nav zware overgewicht. hij schaamt zich voor mij"

Er lijkt me hier veel meer werk aan de winkel te zijn dan alleen even een vraag over gevoelens voor een ander. Je vlucht weg in een droomwereld door met deze jongere man te praten en steun te zoeken, in plaats van aan jezelf en eventueel nog aan je huidige relatie te werken.
Zo te lezen heeft je man niet veel respect voor je. Een man die een kind met je krijgt, je moeder maakt van zijn kind, en vervolgens roept dat hij weg is als hij beter vindt of als je te dik blijft... tja, dat noem ik een kl...zak. De vraag wil je nog met hem verder.
Daarnaast heb je zwaar overgewicht zeg je. Het is heel slecht voor je gezondheid maar vooral voor je zelfbeeld. Die al niet te best is door de "lieve" dingen dat je blijkbaar vaak van je huidige partner te horen krijgt.
Door eventueel iets te beginnen met een andere man of alleen door erover te dromen, ga je werkelijk geen stap vooruit. Je ontsnapt aan de werkelijkheid. Doe dat alsjeblieft niet. Ga wandelen om in ieder geval fitter te worden, probeer anders te eten, zoek steun bij een lotgenotenclub (weight watchers?), zoek vriendinnen, doe leuke dingen met je kind, blaf je huidige partner af als hij weer kwetsende taal laat horen. Serieus, welke vent zegt dat nou tegen zijn vrouw? Wat een l...
Sterkte
PS: en Ad Hombre is lekker direct maar heeft wel een punt. NIET DOEN!!!

fuerteventura

fuerteventura

23-03-2016 om 21:23 Topicstarter

ook hier zit een kern van waarheid in

je hebt gelijk. het zit veel dieper dan dat en daar moet ik en waarschijnlijk mijn man wel voor gaan. en het is idd te makkelijk om weg te dromen/vluchten in een schijnwereld. om vervolgens wakker te worden met een hangover en in een volgende nachtmerrie te belanden die scheiding heet. ik moet het stap voor stap doen. eerst moet ik eens zeer goed naar mezelf kijken en hulp/steun zoeken. daar ben ik mee bezig en vauit daar verder gaan kijken. bewegen, gezonder eten doe ik nu ook. wacht momenteel op de uitslag van zhuis. onderneem ook veel meer. dit is niet iets van de laatste tijd. dit speelt al een tijdje, helaas.

Vallery

Vallery

30-03-2016 om 14:31

Zelfrespect

Heb met je te doen, want zwaar overgewicht is vaak een teken dat er heel veel meer achter zit. Dat er onverwerkt verdriet of een trauma is dat je meten eten naar de achtergrond duwt.
Ik zou eerst aan dat achterliggende probleem gaan werken en je zelfrespect opkrikken.
Als je man je echt kleineert moet je uiteindelijk voor je kind en jezelf kiezen. Nu krijgt je kindje niet het goede voorbeeld.
Die crush staat hier los van. Die heb je ook helemaal niet nodig.
Je moet eerst van jezelf gaan houden. Richt je daarop en op je lieve kindje. Daar kan je vast al je energie wel in kwijt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.