Relaties Relaties

Relaties

Daenerys

Daenerys

01-05-2014 om 17:36

Wat vinden jullie van deze kennismaking met schoonzus?

Het is al weer een aantal jaren geleden, maar ik denk er af en toe aan terug en dan weet ik niet precies hoe ik mijn reactie moet duiden. Vandaar mijn vraag aan jullie, misschien heb ik een rare kronkel en was het juist een ontzettend leuk idee.
Dus hier komt ie: mijn zwager (jaar of 30) had een nieuwe vriendin. We hadden haar al een paar keer gezien, ze leek aardig en was heel knap. Prima dus, wij blij voor zwager. Op een dag werden wij uitgenodigd, samen met zo ongeveer alle vrienden en wat familie van zwager, voor een 'kennismaking' met schoonzus.
Wat bleek nu, we moesten een soort speurtocht gaan doen, dwars door de stad, met opdrachten. Dus iedereen in groepjes op pad, beetje tijd er tussen. Ik deed natuurlijk gezellig mee. Nu bleken al snel alle opdrachten over nieuwe schoonzus te gaan, en dan moet je denken aan: "koop de favoriete bloem van Marcella" (niet haar naam), "waar koopt Jeroen (zwager, niet zijn naam) Marcella's lingerie?" "Wat zijn haar maten?" "Waar koopt zij het liefste haar schoenen?" "Waar heeft Marcella een tattoo, en waarvan?" "Waar gaat ze meestal uit?" Enzovoorts. Degene met de meeste goede antwoorden, won een prijs.
Nou hielp het niet dat onderweg mijn portemonnee werd gerold en dat degene met wie ik in het groepje zat amper vijf woorden heeft gesproken. Maar ik merkte dat ik tijdens de speurtocht steeds chagrijniger werd. Het duurde uren en ik vond de vragen goeddeels ongepast. Ik voelde me ook een beetje gebruikt, denk ik. Maar ik vind het zelf altijd moeilijk om in de belangstelling te staan, dus misschien voelde deze opzet om kennis te maken daarom zo ongemakkelijk?
Dus mijn vraag aan jullie: leuk idee of niet? Komt dit vaker voor? Zouden jullie je ook ongemakkelijk voelen?
Overigens bleek ik te hebben gewonnen, geen idee hoe, en is de verkering na een aantal jaren gruwelijk geindigd...

Nils

Nils

01-05-2014 om 17:48

Herkenbaar

Bij familiefeesten gaan wij aan tafel zitten, is er later op de avond bij een groot feest muziek en in het ergste geval is er een incidenteel optreden van nichtjes en neefjes die jankerig geluid op een muziekinstrument kunnen produceren. Zo niet in de schoonfamilie: eerst moet je iets verschrikkelijks doen (speurtocht, fietstocht oid) voordat je aan een bar kunt gaan zitten om eindelijk een fatsoenlijk gesprek te voeren. Ik ben geloof ik de enige zuurpruim, dus gedraag ik me en spreek van te voren af dat ik in ieder geval niet de BOB ben. Dan kan ik tijdens de enorme kwelling in ieder geval uitkijken naar een stel welverdiende borrels!

Nils

Nils

01-05-2014 om 17:54

Antwoord

Ik zou zelf zo een eerste kennismaking wel wat vreemd vinden overigens. Maar ik ben wel eens naar een bruiloft geweest die in het teken stond van een speurtocht: sommige mensen vinden dat soort activiteiten kennelijk het toppunt van plezier.

Vreselijk

Wij zouden "stiekem" het toneel verlaten, met zoveel gasten missen ze ons toch niet.
Ook met zulke bruiloftsfeesten zijn we binnen onafzienbare tijd vertrokken.
Mijn man skipt toch alle grootschalige bijéénkomsten, of het nu familie, vrienden of werkgelegenheden betreft.
Dat je daar een hekel aan hebt, wordt niet begrepen door de meeste mensen.
Wij zijn in stilte getrouwd, en hebben omstanders daar per e-mail van op de hoogte gesteld. Je wilt niet weten hoeveel mensen zich "gepasseerd" voelden, en dit niet onder stoelen of banken hebben gestoken.
Er zijn zelfs vrienden die hun vriendschap hierom hebben beëindigd, omdat ze vonden dat we de vriendschap hadden beschadigd door geen ruchtbaarheid aan ons huwelijk te geven.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-05-2014 om 18:22

Ha ha

Ik vind het zowel lachwekkend (in de zin van redelijk belachelijk) als idd ook een ongepast. Ik wil niet iemands maten hoeven weten en dat soort andere onzin. Elkaar leren kennen (volgens mij het doel van een kennismaking) heeft niets met dat soort banale dingen te maken.

Aagje

merel

merel

01-05-2014 om 18:51

nee zeg

Nou nee, hier had ik ook geen klap aan gevonden, misschien had ik mijn metgezel geprobeerd over te halen om gewoon ergens in een tentje een broodje te gaan eten en een drankje te drinken en te kijken of ik wat vragen lukraak kon oplossen en dan gewoon na afloop weer komen opdagen met 'we waren verdwaald " ofzo. (tenzij het maar een half uurtje allemaal zou duren, dan ben ik de flauwste niet om even mee te doen, alleen de vragen vind ik ook wel wat ongepast)

Heks

Heks

02-05-2014 om 12:21

Zeer geslaagde introductie!

Tsja het lijkt er op dat dit koppel de kennismaking vooral eenzijdig zag, namelijk de gasten zoveel mogelijk (en dan ook echt "to much information") over het koppel te weten laten komen. Het komt nogal over als een egotrip. Dergelijke spelletjes winnen enorm aan kracht als ze kort duren en een element van wederkerigheid hebben.
Aan de andere kant hebben je ex-schoonzus en je zwager zich tot een onvergetelijk koppel weten te maken, gezien het feit dat jij jaren na dato er nog mee bezig bent. Dus afhankelijk van hun doel is dit wellicht toch een zeer geslaagde introductie geweest.
(hoewel ik mij afvraag of zij nu nog blij zijn met het feit dat zij zich op deze manier legendarisch hebben gemaakt )

Ben wel benieuwd eigenlijk...

Naar dat gruwelijke einde van die relatie. Mijn fantasie slaat volledig op hol merk ik (gewurgd met passende lingerie in haar favoriete schoenenzaak??)

n@nny

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-05-2014 om 14:15

Hahaha n@nny

Dat was ook mijn idee.

Iets zegt me dat deae speurtocht niet het idee van je broer was en dat het vreselijk einde van de relatie ook niet direct zijn keuze was.

Verder vind ik het ook nogal een aparte manier van kennismaken. Haar favoriete lingerie en haar maten zijn nou niet bepaald zaken die ik als eerste over mijn nieuwe schoonzus zou willen weten. Al met al hebben ze zich niet echt met jullie beziggehouden, maar meer met zichzelf. Egotripperij is denk ik wel een mooie samenvatting.

Mijntje

Mijntje

02-05-2014 om 14:23

meer wat voor een vrijgezellenfeestje

Het lijkt me meer wat voor een vrijgezellenfeestje zoiets en daar was het toch wel wat vroeg voor.
Ik ben meer van de 1 op 1 en zou zo'n speurtocht al niet echt waarderen en wil mijn schoonzus altijd liever in besloten kring leren kennen, tijdens een etentje of verjaardag. Dus ja: ik zou me zeer ongemakkelijk voelen en mijn wenkbrauwen zouden die dag permanent omhoog in argwanende/verbaasde stand staan en dat zou ik niet kunnen verbergen

Want wat zegt maat lingerie nou over die schoonzus, het kan mij echt niet schelen en eigenlijk wil ik dit soort dingen niet weten
Heel bizar, niet verwonderlijk dat het uit is gegaan.
Kan je er nog met je broer over praten of leeft hij niet meer?

Mijntje, briljant!

" of leeft hij niet meer? "

nog nooit van gehoord

maar ja wij hebben dan ook een heeel saaie familie

Daenerys

Daenerys

02-05-2014 om 22:14

Hahahahaha

Hij leeft nog gewoon, voor zover ik weet. Ex-schoonzus is ongewenst zwanger geworden en is er een half jaar na de bevalling vandoor gegaan met de beste vriend van zwager, dat was wel een drama.
Bedankt voor de reacties, weinig herkenning dus behalve de schoonfamilie van Nils (waarmee sterkte!).
Ik dacht nog, misschien is dit in bepaalde delen van het land niet ongebruikelijk. Maar het lijkt een vrij unieke kennismaking geweest te zijn. Nu ben ik erg voor orginele ideeën en het is waar dat het eigenlijk een geslaagde introductie was omdat ik er nog steeds over nadenk. Het komt ook, omdat de relatie met zwager deze maand een dieptepunt heeft bereikt en ik in gedachten terug aan het kijken ben over wat er allemaal gebeurd is.
Ik vind het zelf ook prettig om iemand te leren kennen tijdens een informeel gesprek. Bovendien denk ik dat het misschien ook belangrijk is dat schoonzus óns (familie en vrienden van zwager) leerde kennen. Zij was namelijk op haar beurt helemaal niet geïnteresseerd in mijn lingerie of bloemenvoorkeur of karakter. Maar ze presenteerden het zó dat het de gewoonste zaak van de wereld leek dat je een speurtocht doet over iemands voorkeuren en intimiteiten bij wijze van kennismaking. Het idee kwam trouwens wel van zwager.
Ik was wel naief toen zeg. Ik had inderdaad beter na een half uur in de kroeg kunnen gaan zitten. Ware het niet dat mijn portemonnee was gerold

Mijntje

Mijntje

03-05-2014 om 08:17

schoonloeder

Ik heb al heel wat schoonzussen leren kennen in de lange relatieloopbaan van mijn broer. Hij is nu weer even vrijgezel.
Dus ik heb wel ervaring, maar nee: dit was een hele aparte actie van het stel.

Ik vind haar wel kandidaat om net zo'n schoonloeder te worden als in dat andere draadje. Alleen op zichzelf gefixeerd.
Het is alleen wel heel triest van dat neefje/nichtje waar je nu misschien weinig van kan genieten..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.