Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

wk

wk

12-08-2017 om 11:33

Weekend en werk bij huis

Wij hebben een eigen aannemersbedrijf en wonen naast de loods.
Maar in het weekend is mijn vriend ook vaak aan het werk en dan in de loods.
Zondags meestal administratie.

Maar nu is mijn vraag/opmerking.
Als hij niet in de loods bezig is en in huis zit dan is het gelijk op zijn telefoon of tv kijken.
Ik erger mij hieraan.

Er is verder niets meer wat hij anders doet. Alleen maar werken en thuis op de bank op zijn telefoon of puzzelen of tv kijken.
Samen doen wij niet zo veel.
Hij houdt niet van wandelen of fietsen etc.

Ik wil wel graag iets ondernemen samen met hem of de kids (15 en 18 jaar) als zij dat nog willen.

Ik heb net 3 weken vakantie gehad. Hij is aan werk geweest. En ik ben blij dat ik weer aan het werk mag.

Dus mijn vraag:
Wat kan of moet ik hier aan doen.
Het leven is zo saai vind ik zelf.
En als hij in huis is dan vind ik er ook niets aan, wat gaan we dan doen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-08-2017 om 11:45

Tja

Je vraagt al jaren elke keer hetzelfde hier, en ik denk niet dat het nog gaat veranderen. Dit is jouw leven, en je moet er zelf wat van maken.

zebra

zebra

12-08-2017 om 13:25

misschien niet wat je voor ogen hebt

maar kun je er niet tegelmatig samen met een vriendin op uit trekken? Of iets met de kinderen ondernemen? Je vriend kun je toch niet veranderen als hij dat zelf niet wil maar zo hou je het voor jezelf toch een stuk leuker. En je hebt elkaar dan ook weer wat meer te vertellen na zo'n dag.

tante Sidonia

tante Sidonia

12-08-2017 om 13:28

ja, jee

Vraag het hem!
En als hij geen aandacht aan jou wenst te besteden, vraag je dan af wat je bij hem zoekt. En ga tijdens het nadenken iets leuks doen. mee op een groepsreis of met je kinderen.

Ff zo

Ff zo

12-08-2017 om 13:34

communicatie en initiatief

Heb je het hem wel eens gezegd dat je het niet gezellig vind zo? Hoe reageerde hij daarop? Werd het beter nadat je dat gezegd had?

Stel je hem wel eens concreet voor iets te gaan doen?
Zo nee, dan zou ik daarmee maar eens beginnen .
Zo ja, hoe reageert hij dan?
Mocht hij dan niet mee willen, geef je dan aan dat je dat niet leuk vindt? Vraag je ook waarom hij dan nee zegt?

Gaan jullie wel op vakantie?
Hoe gaat dat dan qua samen dingen doen?

Krisje

Krisje

12-08-2017 om 14:14

Italië?

Wilde jouw vriend niet steeds naar Italië? Daar was geen geld voor en jouw geld staat ook op de bedrijfsrekening? Was er niet iets met een boot voor een stiefzoons vader of zo?
Ik heb echt geen topgeheugen, maar dit komt steeds terug. Zoals Phryne zegt: veranderen zal het niet.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

12-08-2017 om 14:41

Wat je hieraan kunt doen?

Een vakantie boeken. Met je ouders. En dan je man als verrassing meenemen ))

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2017 om 15:20

Ik vraag me altijd af

wat mensen allemaal 'samen' willen ondernemen als ze samen thuis zijn. Wat maakt dat spelletjes spelen op de telefoon erger is dan 'gezellig' samen een boek lezen? Of een een boek en de ander tv kijken? Ik ervaar het bij elkaar zijn al als gezellig en hoef niet per se dezelfde activiteit te doen.

Als je vriend niet erg te porren is om iets buitenshuis te doen, dan zou ik inderdaad vriend thuis laten en lekker met een vriendin, of kind wat ondernemen. Als daar niet veel geld voor is, zou je kunnen googlen op gratis of goedkope activiteiten of evenementen. Zo kun je in onze stad in de zomer naar gratis optredens van al dan niet bekende artiesten kijken, of er zijn festivals en buiten de zomer discoparty's voor 35-/40-/-50 plussers als je de beentjes los wilt gooien. Mijn zus en ik hebben elkaar op dit gebied ook weer gevonden. Zij woont alleen en wil er ook wel eens uit.

Ff zo

Ff zo

12-08-2017 om 15:39

Kaaskopje

Haha, leuk dat jij benoemt wat ik eigenlijk al dacht. Wij zijn op meer van het living together apart", of hoe je dat ook noemt. In elk geval niet van het alles samen doen.

Maar misschien zit er bij TS nog wel meer achter bij haar partner (geen interesse meer van hem in haar? Gevoel dat het hem niet kan schelen hoe zij zich voelt?). Ik weet het niet, vandaar mijn eerdere vragen aan TS. Ik hoop dat ze ze beantwoordt.

Niki73

Niki73

16-08-2017 om 14:58

In elk geval zelf wat leuks doen

Dat is ook saai. Er is zoveel moois en leuks in de wereld te zien! Op hem gaan zitten wachten heeft geen zin. Dus als ik in jouw schoenen stond, plande ik regelmatig wat leuks met de kinderen en vroeg ik alleen nog even voor de vorm of manlief zin zou hebben ook mee te gaan. Zo niet, dan gaan jullie met zijn 3en. Ga lekker fietsen, wandelen, picknicken, een stad bezoeken, naar een pretpark, tentoonstelling, carten, er is genoeg! Gaat hij klagen, dan vraag je of hij een voorstel voor een leuk uitje voor jullie 4en heeft en dan ga je dat proberen te regelen. Laat het niet van hem afhangen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.