Relaties Relaties

Relaties

Exactje

Exactje

29-11-2013 om 20:53

Wel of niet gevolgen op datum uitschrijven

Vader heel vroeger gescheiden, had twee kinderen. Jarenlang geen contact gehad, zoon heeft als 20-jarige contact opgenomen. 't Klikte en zoon komt zo'n zeven jaar regelmatig op bezoek bij vader en tweede vrouw en zijn gezin. Dan ineens, over. Vader zoekt nog contact, na verhuizing bellen, geen gehoor, telefoon afgesloten. Hij gaat naar adres, zoon heeft al lang weer ander telefoonnummer. Nog een keer op visite, stiltes, 't loopt niet; zoon komt niet meer, ook niet op verjaardag.
Met alle pijn die 't hem deed, heeft vader geen contact meer gezocht, blijkbaar wil zoon niet meer. Nu, inmiddels weer 10 jaar verder, is er via een social medium contact tussen 2e vrouw en vriendin van zoon. Vriendin heeft eea uitgelegd maar volgens 2e vrouw (ik dus) klopt 't verhaal niet qua tijden.
En dan nu komt de vraag: heeft 't zin om op/uit te schrijven wat volgens vader en 2e vrouw het jaar/reden was van ineens geen contact?
Of zijn er andere wegen te behandelen om wellicht, in de toekomst, vader en zoon weer tot elkaar te krijgen?
Er liggen wat verwijten die moeilijk te verteren zijn, omdat ze door omstandigheden zo gebeurd zijn ...

Katniss

Katniss

29-11-2013 om 21:05

Ik denk het niet

De enige reden om alles uit te schrijven is om je gelijk te krijgen, maar dingen (ruzies) zijn niet altijd zwart-wit en het gaat niet altijd om feitelijkheden. Bij contact na heel lange tijd kun je beter afspreken om het verleden te laten waar het is, je excuses aanbieden voor het aangedane leed, en van daaruit verder te gaan en opnieuw de relatie opbouwen.

Jo Hanna

Jo Hanna

29-11-2013 om 23:34

niet (nu) doen

Iemand moet over zijn schaduw heenspringen. En het is het mooist als de ouders dat doen. Het ligt in de aard van de relatie tussen ouders en kinderen dat de ouders de wijste zijn. Ik begrijp de titel niet helemaal en misschien daardoor de vraag ook niet helemaal. Maar ik begrijp dat er een zoon is die door een misverstand of door zaken buiten de macht van de vader om zo zijn gelopen het contact met vader heeft afgebroken, kennelijk in de veronderstelling dat vader er wél wat aan had kunnen doen. Kennelijk heeft zoon veel pijn gehad van dat wat gebeurd is. Los van of vader daar schuld aan heeft, kan hij daar toch zijn spijt over uitspreken, zeggen hoe graag hij had gewild dat hij zijn kind die pijn had willen besparen. Al die feiten op een rijtje zetten, doet eerlijk gezegd nogal egocentrisch aan. Alsof het belangrijkste is dat de vader wordt vrijgepleit. Ik zou daar dus zeker niet aan beginnen maar een heel andere, meer gevoelsmatige route kiezen, gericht op het verzachten van de pijn van de zoon.

Succes & groet,
Jo Hanna

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

02-12-2013 om 12:14

op een of andere manier

irriteert de manier van schrijven mij. Doe toch niet zo mysterieus, zeg hoe het zit en wat je rol is. De manier van schrijven is ook onduidelijk. Wat bedoel je met op/uitschrijven?

Het klinkt alsof je de nieuwe vrouw van vader bent en hem in bescherming neemt.
Ik denk dat het aan de ouder is om contact te maken en te houden. Dat dat is misgelopen en opgempakt door zoon en ver volgens weer is neergelegd door zoon, geeft mij het gevoel dat zoon er in de loop van de jaren is achtergekomen dat hij toch al niet veel aan zijn vader had.

perceptie is alles

Het gaat om hoe de mensen het hebben beleefd en ervaren, kortom de perceptie. De werkelijkheid kan wel anders geweest zijn, maar dat is niet de ervaring. Uitschrijven heeft dan inderdaad geen andere zin dan; zie je wel, ik heb gelijk, jij niet!
Verder sluit ik me vooral aan bij Jo Hanna. Doe een handreiking naar zoon, geen verwijt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.