Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Ankie

Ankie

14-02-2018 om 12:59

wie heeft ervaring met de Wandeldate?

Hallo. Ik ben nu 3 jaar single en ik mis een levenspartner. Ik heb geen idee waar ik leuke mannen kan tegenkomen. In mijn werk niet, allemaal vrouwen. Ik zoek echt een actieve vent.Ik ben zelf 60, maar iedereen schat mij 45, echt! en ik heb ook nog jonge kinderen onder de 20, sta middenin het leven. Echter, de meeste mannen van mijn leeftijd, sorry mannen, ik zei de meesten, niet allemaal dus, vind ik zo saai en passief en gedragen zich al echt oud. Speeddating leek me wel leuk, maar dat gaat op leeftijd en ik voel me echt totaal niet aangetrokken tot de meeste mannen van rond de 60. Ik denk dat ik me ga inschrijven voor de wandeldate. Dan kun je in een groep singles gaan wandelen. Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand een idee waar ik leuke single mannen zou kunnen tegenkomen? Datingsites lijken me niet echt de oplossing, tenzij iemand me een echt goede kan adviseren.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-02-2018 om 13:12

Datingsite

Dit lijkt me helemaal de site voor jou: https://nl.cougarhangout.com/

@Emma

@Emma

14-02-2018 om 14:08

nieuwe mensen

Geen ervaring met wandeldate maar lijkt me erg leuk. Zelf heb ik toen ik zoekende was erg gezellige avonden/uitjes gehad via nieuwemensenlerenkennen punt nl. Die doen ook wandelingen trouwens. Veel plezier!

Ad Hombre wat flauw

Omdat een vrouw van 60 zich jonger voelt is zij een cougar? Ik heb toen ik nog op datingsites zat genoeg mannen gezien die expliciet aangeven dat ze toch voor een jongere vrouw gingen omdat ze zich veel jonger voelden.

Zelf heb ik goede ervaring met E-matching, omdat de site je niet lukraak gaat matchen met behulp van de ene of andere algoritme maar je gewoon laat "snuffelen" in de profielen.

Even een kanttekening: zoek je een relatie voor de lange termijn dan lijkt het me geschikter om toch een leeftijdgenoot te vinden. Iets op de lange termijn opbouwen met een veel jongere partner is niet vanzelfsprekend.

Succes
Sini

Ad Hombre

Ad Hombre

14-02-2018 om 15:15

Sini

Laten we het beestje bij zijn (haar?) naam noemen...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cougar_(relatie)

"Een cougar is een economisch onafhankelijke vrouw boven de veertig die een (seksuele) relatie met een veel jongere man op het oog heeft."

Miekemieke

Miekemieke

15-02-2018 om 13:13

wandelen en veertigers

Denk niet dat je mannen van rond de 40 zult tegen komen bij wandelen, eerder 70ers. Als er daar nu een tussen zit die door iedereen op 50 geschat wordt dan zou dat toch iets kunnen worden?

Miekemieke

Die Wandeldate is een datingsite voor "wandelaars, fietsers, hardlopers en natuurliefhebbers". Waarom zijn dat bij uitstek mannen van 70?

Ankie

Ik zou het gewoon proberen. Het ziet er uit als een leuke datingsite. Enne, een relatie met een jongere man kan heel goed uitpakken, spreek ik uit ervaring

Ankie

Ankie

15-02-2018 om 14:35

Grappige reacties!

Ik vind de reacties van jullie wel grappig. Inderdaad, wie zegt dat het allemaal ouderen zijn bij de wandeldate? Ik heb foto's gezien en dat waren echt niet alleen hele oude mensen. Ik zoek niet gelijk een jongere man, maar wel een die in zijn doen en laten jong is en meer bij mij past. Ik zit nu in een levensfase die anderen van mijn leeftijd al voorbij zijn. Vriendinnen en vrienden van mij zijn druk met de kleinkinderen, iedereen is al met het aankomende pensioen bezig en heel veel dingen doen ze niet meer omdat ze daar zich te oud voor voelen. (!) Ik zit nog midden in de puberende en uitvliegende kinderen, ik heb nog lang geen pensioen en zoek een sportieve man die bijvoorbeeld samen op de fiets door Europa wil met mij en kamperen.
Maar ik denk dat ik me ga inschrijven daar en ik houd jullie graag op de hoogte!

@Emma

@Emma

15-02-2018 om 16:46

Ankie

Die mannen bestaan echt wel hoor, ook van jouw leeftijd! Laat je niks wijsmaken door anderen. Ik wens je veel date- en wandelplezier!

Ad Hombre

Ad Hombre

15-02-2018 om 20:30

Emma

Precies. Ze zijn gewoon jaloers!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-02-2018 om 11:03

De meeste mannen van rond de 50 die ik ken zouden niet direct voor een vrouw van 60 kiezen, zeker niet een met jonge kinderen. Daarentegen ken ik wel zestigers (m) die op fietsvakantie gaan en behoorlijk actief zijn (en nog niet kaal, oud en uitgezakt zijn).

Ad Hombre

Ad Hombre

16-02-2018 om 11:24

Phryne

Volgens mij gaan de meeste mannen voor een vrouw die jonger is dan zijzelf. En dan beweren sommigen ook nog dat ze liever een vrouw hebben die lager in intelligentie is en minder verdient.

Maar goed, iedereen kent wel een uitzondering, dus daar moet OP dan naar op zoek. Een man die op een oudere vrouw valt...

Ik zou er zelf denk ik ook niet voor gaan. Meer verdienen en hoger opgeleid, soit, vind ik best. Maar veel ouder...? Nee...

@Emma

@Emma

16-02-2018 om 11:37

e matching

Ik stond als hoogopgeleide vrouw van 54 op Ematching. Als je daar zoekt naar een man van dezelfde leeftijd en dezelfde interesses en die ook nog eens iemand van dezelfde leeftijd zoekt komen er toch een behoorlijk aantal tevoorschijn. Ik hoor het ook wel eens, dat de meeste mannen jonge vrouwen zoeken. Daar moet je natuurlijk niet naar gaan zoeken als je dat niet wil.

Onzin

Ik heb vroeger zelf regelmatig gelopen met de wandelsite.nl. Dat is niet zozeer gericht op daten (maar op wandelen, haha). Genoeg veertigers hoor. Ik zou gewoon eens meegaan.

Daten en wandelen is op zich een prima combinatie. Enerzijds praat je makkelijk tijdens het wandelen. Anderzijds is het ook makkelijk om contact te maken en te rouleren zonder dat jij of de ander zich gepasseerd voelt. Het is voor jezelf het prettigst als je de insteek houdt van een gezellige wandelmiddag, en je er niet zozeer op richt om een nieuwe liefde te ontmoeten.

Hmm, ik zou als ik jou was inzetten op een eveneens jong ogende zestiger. Ik herken je probleem trouwens wel vanuit de tijd dat ik nog zoekende was. Ik was toen net 35+ en op mij reageerden best een hoop vijftigers, die kennelijk geen goed beeld van zichzelf hebben. Dat verschil wordt alleen maar duidelijker naarmate je ouder wordt natuurlijk. Misschien vinden ze het wel confronterend om naar iemand van hun eigen leeftijd te zoeken?!

Ad Hombre

Ad Hombre

16-02-2018 om 12:57

Emma

"Ik stond als hoogopgeleide vrouw van 54 op Ematching."

Ik hoor wel eens dat de mannen die daar op adverteren vaak al een relatie hebben. Ik hoor ook wel eens dat de opgegeven leeftijden niet altijd overeenstemmen met de werkelijkheid.

"Als je daar zoekt naar een man van dezelfde leeftijd en dezelfde interesses en die ook nog eens iemand van dezelfde leeftijd zoekt komen er toch een behoorlijk aantal tevoorschijn."

Ik vind het (als buitenstaander) ook wel een beetje gek staan als iemand (man of vrouw) een contactadvertentie zet waarin mensen van zijn/haar leeftijd worden uitgesloten. Ik zou hoogstens mijn eigen leeftijd als bovengrens opgeven.

@Emma

@Emma

16-02-2018 om 13:15

Ja Ad

Ik hoor ook van alles. En op de datingsites heb ik ook wel eens meegemaakt dat een man nog niet helemaal van zijn aanstaande ex af was zeg maar. Daar kan ik zelfs een heel boek over schrijven . Het gaat er om wat je zoekt, en niet om wat je niet zoekt of wat je "ook wel eens hoort".
Ik word persoonlijk erg moe van vrouwen van 50+ die alleen maar klagen over mannen die een jonger iemand willen. Zoek ze dan niet op denk ik dan. Ik heb het overigens niet over topicstarter.

Fleur

Fleur

20-05-2018 om 06:10

Wandelcafe

Wandelcafe van single Events is erg leuk.
Verschillende leeftijden en je ziet steeds nieuwe mensen.
Je drinkt gezamenlijk wat, gaat wandelen en komt weer terug voor een drankje.

Leeftijdsverschillen

Is voor iedereen persoonlijke keuze/smaak.

Ik zou de koppels niet te kost willen hebben, waarbij de vrouw de oudste is, en een man heeft, met een leeftijdsverschil van minimaal 10 jaar.
Overigens ken ik een aantal koppels zoals deze situatie persoonlijk, en zij zijn heel gelukkig met elkaar.

En andersom is het trouwens ook heel normaal, met redelijke grote leeftijdsverschil.

In de echte liefde voor elkaar, daar staat geen grens op van leeftijden op. Het is maar, hoe beide partners met elkaar omgaan.

Iedereen heeft een persoonlijke voorkeur voor een bepaalde minimale en maximale leeftijd, maar in het dagelijks leven, kan het echt anders uitpakken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.