Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2022 om 13:07

Wie speelt met wie.


Bijtje82

Bijtje82

07-08-2022 om 19:18

Zonne2017 schreef op 07-08-2022 om 18:52:

Gisteren open je een topic dat vol staat met spijt, zelfverwijt, verdriet en onmacht. Je bent erg verliefd op hem maar je houdt krampachtig afstand omdat … geen idee waarom eigenlijk want als je van elkaar houdt hoef je geen afstand te houden, of je nu gewoon vrienden bent of een relatie hebt, dat maakt niet uit. Een vriend zal het ook snappen als je even veel aandacht vraagt, dus waarom dan dat zelfverwijt en dat afstand houden ?
Maar goed, een dag en een paar reacties later heb je overal vrede mee, is je vriendenkring hersteld, is er niets aan de hand, gaat alles precies zoals je zou willen en ben je bijna sereen geduldig aan het afwachten wat zijn volgende actie zal zijn, jij hebt in ieder geval overal begrip voor. Van jou mag het alle kanten op, het maakt jou niet uit. Het lijkt wel of de reacties hier jou helpen jezelf te overtuigen door ons te overtuigen dat het allemaal helemaal geweldig gaat.

Ik ben het eens met Kersje: Je houdt jezelf voor de gek. Ik vind dat best een beetje droevig.

Pardon? Gisteren had ik ook overal vrede mee. Vorige week ook al. Ik heb helemaal nergens spijt van, waar moet ik spijt van hebben? 

Het enige wat ik mezelf verwijt en waar ik de afgelopen weken enorm aan heb gewerkt is het feit dat ik obsessief bezig ben geweest. En dat vind ik zelf. Contact met vrienden is niet gisteren hersteld of vorige week. We hebben het hier over een proces van een aantal weken. 

Het is ook niet dat alles helemaal geweldig is nu er weer contact is met vrienden. Maar het is een begin. Het is soms best moeilijk om je eigen fouten te erkennen, maar ik ben blij dat ik wat dit gedrag betreft aan mezelf kan werken.

En er is een wezenlijk verschil tussen iemand waar je een relafie mee hebt gehad een jaar lang, dag in dag uit bestoken met appjes. Tientallen per dag. En daar vervolgens bewust een beetje afstand van te nemen ook al ben je nog bevriend. 

Of het beantwoorden van een appje van iemand die je misschien eens per zoveel weken spreekt.. nu krijg ik doorgaans niet zoveel appjes, dus mijn telefoon is sowieso heel rustig op het moment.

Maar ga alsjeblieft niet doen alsof ik een of ander sneu figuur ben. Ik probeer iedereen hier een beetje inzicht te geven, een kijkje in mijn gedachtengang. Maar maak het niet groter dan het is.



Jij opent een topic, met kennelijk een hulpvraag, al is het mij niet duidelijk wat de hulpvraag precies is. Ik heb geen idee hoe ‘groot’ het probleem is. In het begin leek het groot, nu lijkt het klein. Als dat het effect is van het openen van dit topic is je doel misschien al bereikt en dat is prima. Wij moeten het hier doen met jouw input. Op basis daarvan krijg je reacties. Sommige helpend, anderen niet. Ik denk niet dat mijn reacties helpend zijn want de inhoud komt niet aan of we begrijpen elkaar helemaal verkeerd. 
Ik wens oprecht dat je met deze man (of een andere, ooit) een fijn contact kunt opbouwen en dat je je vriendenkring verder kunt onderhouden. Een netwerk om je heen is altijd fijn, zeker als alleenstaande moeder. Het beste TO ! 

Bijtje82

Bijtje82

07-08-2022 om 20:06

Zonne2017 schreef op 07-08-2022 om 19:40:



Jij opent een topic, met kennelijk een hulpvraag, al is het mij niet duidelijk wat de hulpvraag precies is. Ik heb geen idee hoe ‘groot’ het probleem is. In het begin leek het groot, nu lijkt het klein. Als dat het effect is van het openen van dit topic is je doel misschien al bereikt en dat is prima. Wij moeten het hier doen met jouw input. Op basis daarvan krijg je reacties. Sommige helpend, anderen niet. Ik denk niet dat mijn reacties helpend zijn want de inhoud komt niet aan of we begrijpen elkaar helemaal verkeerd.
Ik wens oprecht dat je met deze man (of een andere, ooit) een fijn contact kunt opbouwen en dat je je vriendenkring verder kunt onderhouden. Een netwerk om je heen is altijd fijn, zeker als alleenstaande moeder. Het beste TO !

Ik heb geen hulpvraag..wilde gewoon ff het verhaal kwijt. En alle meningen en input neem ik ter harte hoor ook die van jou. 

Maar het is niet dat ik een probleem heb. Soms als je je verhaal deelt dan kun je dankzij de input van anderen dingen vanaf een ander oogpunt bekijken. Of kunnen anderen daar weer wat mee. 

Zoals al zei ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik te obsessief bezig was. Hier probeer ik aan te werken. Dus dat is eigenlijk mijn voornaamste probleem


Mijn eerste gedachte: las even een pauze in met analyseren. Heel goed dat je jezelf kritisch bekijkt. Ik zie het als een leerproces waar je nooit te oud voor bent. Of het wat wordt, zal de tijd leren. 

Bijtje82

Bijtje82

09-08-2022 om 17:12

Fély schreef op 09-08-2022 om 15:49:

Mijn eerste gedachte: las even een pauze in met analyseren. Heel goed dat je jezelf kritisch bekijkt. Ik zie het als een leerproces waar je nooit te oud voor bent. Of het wat wordt, zal de tijd leren.

Ja, misschien wel een goed tip. 

Mijn probleem in het algemeen is dat ik altijd goed probeer te doen. In mijn werk ben ik precies hetzelfde. Altijd direct willen reageren en overal bovenop zitten. Voor een klant natuurlijk fijn, maar soms is een pas op de plaatst beter om het geheel te overzien.

Dus ik ben eigenlijk in hef algemeen een pleaser. Wat voorkomt uit het feit dat mijn stiefvader vroeger altijd riep dat ik nergens voor deugde. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.