Relaties Relaties

Relaties

Wij werken samen thuis: zegen of vloek?


Vaste dagen lijkt mij ook handiger. 
En hij op de aparte kamer werken omdat hij veel online overleg heeft en jij eerder klaar bent. Dan kun jij je eigen ding doen in de woonkamer.
Bij bijzonderheden kunnen jullie afstemmen het een bepaalde dag anders te doen. 

Verder allebei een koptelefoon op tijdens overleg via scherm. Dan hoor je alleen de stem van de ander en niet van de collega. Koptelefoon niet te hard zetten, want dan ga je zelf ook hard praten. 
Als jullie toch last hebben van geluiden: noice canceling koptelefoon op. 

En 's morgens kijken of je samen kunt lunchen of een wandeling kunt maken. Afspraak maken dus. 

Gezien jouw lange reistijd vind ik het niet logisch dat jij meer naar kantoor moet. 
Of jullie accepteren de hoge parkeerkosten. 
 

Temet schreef op 09-03-2023 om 11:11:

[..]

Wat betreft achtergronden: in elk geval Teams heeft ook de mogelijkheid om je eigen achtergronden te maken dmv eigen foto's/afbeeldingen. Ik heb ooit eens tijdens een seminar waaraan ik digitaal deelnam met de camera uit, een zooitje achtergronden gemaakt, en nu zit ik dus afwisselend op de Dam, aan het strand of in de polder. Veel beter dan dat ik op mijn scherm de zooi in mijn werkkamer zie, en langslopende gezinsleden blijven buiten beeld

Dat heb ik ook. Ik heb online les gegeven vanuit Londen, New York, Hawaii, Thailand en een andere planeet. Vooral lollig tijdens de eerste lockdown: leerlingen die dan doodleuk vroegen “Mevrouw, bent u op vakantie?” 

Ik snap heel goed dat je af en toe een leeg huis wil, daar hebben de meeste vrouwen gewoon behoefte aan! Dus ik begrijp je frustratie heel goed, en ik vind ook best dat jullie daar afspraken over zouden moeten kunnen maken (ook al ziet hij het probleem niet).

Zebra04 schreef op 09-03-2023 om 16:23:

Ik snap heel goed dat je af en toe een leeg huis wil, daar hebben de meeste vrouwen gewoon behoefte aan! Dus ik begrijp je frustratie heel goed, en ik vind ook best dat jullie daar afspraken over zouden moeten kunnen maken (ook al ziet hij het probleem niet).

Wat nou als man dat ook heeft? Gaat vrouw dan ook weg?

Ik vind dit echt een discussie van likmevessie als ik eerlijk ben. Er worden allemaal problemen aangehaald die je ook hebt als je op kantoor zit. Daar is het ook nooit stil. En als je dan onverhoopt eens twee uur eerder klaar bent en partner nog niet, dan vraag je hem toch even die kamer in te gaan zodat jij je huishoudelijke dingen oid kunt doen? 

Elpisto schreef op 13-03-2023 om 13:26:

[..]

Wat nou als man dat ook heeft? Gaat vrouw dan ook weg?

Ik vind dit echt een discussie van likmevessie als ik eerlijk ben. Er worden allemaal problemen aangehaald die je ook hebt als je op kantoor zit. Daar is het ook nooit stil. En als je dan onverhoopt eens twee uur eerder klaar bent en partner nog niet, dan vraag je hem toch even die kamer in te gaan zodat jij je huishoudelijke dingen oid kunt doen?

Schat, is dat niet al zo? Hij werkt 4 dagen thuis, 1 dag op kantoor en zij werkt 1 dag thuis, werkt 3 dagen. Als ik het goed heb hoor.

Philou schreef op 13-03-2023 om 13:33:

[..]

Schat, is dat niet al zo? Hij werkt 4 dagen thuis, 1 dag op kantoor en zij werkt 1 dag thuis, werkt 3 dagen. Als ik het goed heb hoor.

Volgens mij is het andersom.

Elpisto schreef op 13-03-2023 om 14:52:

[..]

Volgens mij is het andersom.

Oh je gelijk. Ik heb ik in mijn hoofd even totaal anders. 

Elpisto schreef op 13-03-2023 om 13:26:

[..]

Wat nou als man dat ook heeft? Gaat vrouw dan ook weg?

Ik vind dit echt een discussie van likmevessie als ik eerlijk ben. Er worden allemaal problemen aangehaald die je ook hebt als je op kantoor zit. Daar is het ook nooit stil. En als je dan onverhoopt eens twee uur eerder klaar bent en partner nog niet, dan vraag je hem toch even die kamer in te gaan zodat jij je huishoudelijke dingen oid kunt doen?

Als dat mogelijk is: ja, dan kan je daar ook afspraken over maken. 

overigens heb ik dat nog nooit gehoord, dat mannen daar behoefte aan hebben, het lijkt typisch een vrouwending. Is hier al vaker een draadje over geweest. Ik heb zelf het idee dat vrouwen veel meer de neiging hebben zich aan te passen aan de omgeving dan mannen, en dat blijkt op wel uit de openingspost.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.