Relaties Relaties

Relaties

Familielid

Familielid

20-09-2015 om 20:29

Wil deze man te snel een nieuwe relatie?

Een mannelijk familielid zat jaren gevangen in een huwelijk zonder erotiek. Toen dit voor hem steeds meer een probleem werd, ging het stel in therapie bij een seksuoloog. Hielp niet. Uiteindelijk mocht hij met toestemming van zijn vrouw een minnares zoeken. Hij vond een lotgenote en zo hield hij het nog een paar jaar uit maar sinds enkele maanden woont hij op zichzelf omdat de irritaties te hoog opliepen. Als er geen kinderen in het spel waren, was hij waarschijnlijk al veel eerder vertrokken. Hij biechtte me onlangs op dat als er die laatste jaren interessant relatiemateriaal voorbij was gekomen, hij daar op zou zijn ingegaan. Het feit dat hij met zijn vrouw onder één dak woonde, maakte de kans dat dit gebeurde natuurlijk erg klein. Nu hij alleen woont, komen er vrouwen op hem af en is hij de seksuele schade aan het inhalen. Lekker scharrelen. En ook heeft zich het zo fel begeerde relatiemateriaal aangediend, die deze man uiteraard voor haar alleen wil. Hij zou graag iets met haar beginnen en is bereid zijn "vriendschappen" daarvoor op te geven. Zijn omgeving vindt echter dat het nog veel te vroeg is om alweer een serieuze relatie aan te gaan en dat hij eerst maar eens een flinke tijd moet uitrazen en de oude relatie verwerken. Hebben ze gelijk? Zelf heb ik het idee dat de rest het te veel van de buitenkant bekijkt. Hij woont inderdaad nog maar een paar maanden alleen maar die mensen weten waarschijnlijk niet dat deze man gevoelsmatig jaren geleden al afscheid van zijn vrouw heeft genomen en eigenlijk voornamelijk vanwege de kinderen nog in één huis woonde. Ze sliepen ook al een hele tijd in aparte slaapkamers. Ik vind eigenlijk dat hij er gewoon voor moet gáán en niet een jaar verplicht vrijgezel hoeft te blijven maar misschien zie ik het verkeerd. Meningen graag.

P.S. Voor als iemand dat mocht denken, ik ben niet het relatiemateriaal dat via een omweg op zoek is naar gunstige antwoorden, ik wil deze man gewoon helpen een goede beslissing te nemen.

Katniss

Katniss

20-09-2015 om 20:37

Hmmm

Ik heb mijn glazen bol er even bijgepakt. Ziet er goed uit, volgens mij gaan die twee een prachtige toekomst tegemoet.

Hadewich

Hadewich

20-09-2015 om 20:38

Dat...

...is iets wat alleen hemzelf aangaat. Wat anderen (die niet alle ins en outs kennen) zeggen, daar zou hij zich niks van aan moeten trekken. Als hij nu een leuke vrouw heeft leren kennen, en die vrouw wil hem ook, dan is het toch prima, zou ik denken.

Emma

Emma

20-09-2015 om 21:11

Niemand

En jij ook niet, kan van de buitenkant zien of iemand "klaar" is voor een nieuwe relatie. Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet. En de nieuwe vrouw ook niet. Zo gaan die dingen. Er zijn veel te veel andere factoren die ook een rol spelen wil een relatie kans van slagen hebben. Laat het ze zelf uitzoeken. Ze komen er heus wel uit. En als het niet goed afloopt komt hij lekker uithuilen bij jou, en niet bij al die anderen die zullen zeggen: zie je nou wel!
En als het wel goed gaat dan hebben een hoop mensen iets om jaloers op te zijn, toch?

Haha.....Katniss

OOL als orakel.

Stunnie Bun

Stunnie Bun

20-09-2015 om 22:30

wat heeft die man

Een hoop bemoeizuchtige types om zich heen! Vreselijk....
Ik denk persoonlijk dat hij in de situatie waarin hij zat met zijn relatie al lange tijd geleden afscheid genomen heeft van zijn vrouw als partner. Dus ben je eerder aan een andere relatie toe.
Maar verder...laat gaan zeg. We hebben het toch over volwassenen die eigen beslissingen nemen?

Stunnie Bun

Stunnie Bun

20-09-2015 om 22:32

OT en wat stoor ik mij

gigantisch aan de uitdrukking 'relatiemateriaal'.....

Familielid

Familielid

20-09-2015 om 23:55

Relatiemateriaal

Vreselijk woord ja. Maar ik vond het de bondigste manier om te zeggen wat ik bedoelde, het is toch al een beetje een ingewikkeld verhaal. Voor de rest: fijn dat jullie mijn gevoel erover bevestigen. En Emma heeft natuurlijk ook gelijk.

GS

GS

21-09-2015 om 00:18

familielid?

Wie weet nou zoveel over een persoon en wil via een forum zekerheid over een kwestie aangaande een ander? Verbaas ik me altijd over. Volgens mij is 'familielid' gewoon de man zelf?
Heb je niet al genoeg bemoeials in je leven, dat je ook nog eens een heel forum bevraagd of wat je doet wel goed is?

Mijntje

Mijntje

21-09-2015 om 08:06

neus

Je kan nooit voorkomen dat iemand zijn neus stoot. En dat weet je nooit van te voren.

vlinder72

vlinder72

21-09-2015 om 08:48

Gooit hij dit nou echt in de groep?

Ik zie het inmiddels voor mij. Man vraagt op verjaardag aan de visite " zeg, wat vinden jullie nou? Zal ik een beetje vrij rond blijven neuken met verschillende scharrels of zal ik een relatie beginnen met interessant relatiemateriaal"

En dat mag iedereen zijn of haar mening geven. Meeste stemmen gelden of zo?

viola

viola

21-09-2015 om 10:37

waardeloos

Samenleven met zijn vrouw omdat er nog geen relatiemateriaal voorbij kwam? Zie titel.

Dit klinkt

Als een topic van een forumster formerly known als Albana.

De opende om de haverklap topics over vrienden familie, kennissen en collegae die relatieproblemen hadden waar zij zich tegen aan bemoeide.

Mijn vraag is, waar bemoei je je mee! Heb je zelf geen leven?

Een volwassen vent lost dit zelf wel op zonder dat een dame van middelbare leeftijd, met blijkbaar te veel vrije tijd, zich er tegen aan bemoeit.

Mijntje

Mijntje

21-09-2015 om 12:12

Relatiemateriaal

Gek woord eigenlijk: relatiemateriaal.
Iets voor scrabble (hoewel ik dit nooit speel).

Ik denk dat Familielid er goed aan doet deze meneer te steunen in welke beslissing hij ook maakt en dat hij zich niets moet aantrekken van alle goede raden.

Familielid

Familielid

22-09-2015 om 01:20

Mark74

De persoon in kwestie heeft me speciaal gevraagd om mijn visie omdat hij er zelf niet meer uitkomt. Ik ben zijn zus. Aangezien mijn mening nogal afwijkt van wat anderen in zijn omgeving vinden, dacht ik mijn licht eens op te steken op dit forum. Zoals Vlinder72 het schetst (Man vraagt op verjaardag aan de visite: "Zeg, wat vinden jullie nou? Zal ik een beetje vrij rond blijven neuken met verschillende scharrels of zal ik een relatie beginnen) gaat het natuurlijk niet. Ik stel me zo voor dat hij enkele goede vrienden of collega's heeft verteld dat hij een wel heel leuke dame heeft leren kennen. En dat men dan met van die cliché psychologisch correcte antwoorden komt.

familielid

Het enige advies dat ik in zo'n geval zou geven, is dat er geen regels voor zijn, maar dat hij op zijn eigen gevoel af moet gaan.

Mijntje

Mijntje

22-09-2015 om 09:34

en dat hij sowieso te maken krijgt met allerlei meningen en uiteenlopende adviezen, vaak vriendelijk bedoeld. Maar het is zijn leven, dus hij maakt zijn eigen keuzes.

Leeft je broer

Voor zichzelf of voor zijn omgeving.

Wat boeit het hem wat mensen uit zijn omgeving allemaal wel of neit vinden? Zij leiden zijn leven neit en zij hoeven neti met zijn beslissingen te leven.

Hij is een volwassen vent en moet zelf beslissen wat hij wil, dat kan niemand anders hem vertellen.

Paddington

Paddington

22-09-2015 om 14:16

Tijd zal het leren

Hij is degene die kan bepalen of hij er al klaar voor is. Ik kreeg ook commentaar van mijn ouders dat ik al weer zo snel een relatie had. Jammer dan...

Nu zijn we ruim drie jaar verder en zien mijn ouders dat het nog steeds goed gaat en dat wij het rustig aan doen, in ons geval o.a. omwille van de kinderen.

Het beste advies in deze lijkt mij: luister naar je eigen gevoel!

Familielid

Familielid

22-09-2015 om 20:57

Bedankt (bijna) allemaal.

Mark74 heeft het allemaal heel goed voor elkaar in het leven en twijfelt nooit. Hij heeft dus ook geen klankbord nodig. Onee, het komt natuurlijk omdat zijn vriendin psychologe is, dan hoef je je levensvragen niet op een of ander suf forum te stellen. Is het jullie weleens opgevallen dat hij hier alleen maar meningen zit te verkondigen en nooit zelf eens een vraag stelt?

Gelukkig bestaan er voor watjes die er wel behoefte hebben om eens te horen wat een ander ergens van vindt, allerlei fora. Soms probeer je een kwestie van allerlei kanten te belichten en schrijft iemand iets heel zinnigs waar je zelf nog niet aan had gedacht. Heel efficiënt. In het geval van praktische vragen op huishoudelijk gebied, word je soms behoed voor een onnodige uitgave of leert hoe je iets zelf kan repareren.

GS

GS

22-09-2015 om 23:30

sorry

Je hebt het over Mark, maar ik voel me ook wel schuldig met mijn toch wel kritische reactie.
Wat ik nog wilde aanvullen: hij moet doen of laten wat hem goeddunkt zolang hij daarmee anderen niet kwetst die hij niet wil of hoeft te kwetsen. Ik denk aan zijn kinderen bijvoorbeeld. Hij kan dan zelf wel al een tijd gewend zijn aan uit elkaar zijn, maar voor zijn kinderen komt het waarschijnlijk wel als een verrassing en zal het schokkend zijn om hun vader zo kort na de scheiding al met een ander te zien.

@Familielid

Je hebt helemaal gelijk. Ik voel inderdaad nooit de behoefte om hier vragen te stellen over het liefdesleven van mijn familieleden.

Dat lijkt mijn namelijk vrij nutteloos. Niemand hier kent jouw broer, zijn nieuwe viendin en zijn relatiegeschiedenis en dus kan iedereen alleen maar een beetje In het wilde weg speculeren wat broer moet doen terwijl het antwoord gewoonweg is: broer moet doen wat hem goed dunkt.

Juist dat is wat niemand hem, wij,zijn vrienden en zijn zus ook niet hem kunnen vertellen.

Familielid

Familielid

23-09-2015 om 17:44

Daar heb je een punt wat betreft de kinderen. Maar ik neem aan dat hij verstandig genoeg is om die niet meteen bij zijn nieuwe relatie te betrekken. Wat betreft Mark74: niet dat ik het altijd met hem oneens ben maar ik houd niet van zijn zelfgenoegzame, betweterige manier waarop hij tegen iedereen van leer trekt. Niet alleen tegen mij hoor, bij anderen denk ik ook weleens: "Arme ...." Volgens mij is er een verschil tussen kritisch(!) meedenken en domweg zitten hakken. Vanwege een paar figuren zoals hij overweeg ik steeds vaker om dit forum - het enige waar ik regelmatig op post - maar te laten voor wat het is. Het is op het troll-achtige af. In het echte leven ken ik genoeg mensen bij wie ik mijn ei kwijt kan en die me ook van repliek dienen als dat nodig is.

Suze

Suze

23-09-2015 om 19:31

Familielid

Ik denk dat je Mark en anderen die alleen maar kort door de bocht-antwoorden kunnen geven (inderdaad, "zelfingenomen" is het goede woord bij hem), gewoon niet zo serieus moet nemen. Hij kent geen nuances, dat weet je, soit. Niet eens lezen, als je het vervelend vindt.

Er zijn gelukkig genoeg andere mensen die je vraag wel serieus nemen en van verschillende kanten belichten. En als daar iets bij zit waar je wat mee kunt, is dat toch mooi?

Familielid

Familielid

23-09-2015 om 21:56

Troll?

Hmmm, misschien moet ik Mark74 inderdaad maar als een troll zien. Misschien is het wel een links-feministische werkloze vrouw van middelbare leeftijd van wie de kinderen het huis uit zijn. En die de verveling verdrijft met stoken op een beschaafd forum in de rol van stoere macho met Geert-Wildersneigingen.

Thomas

Thomas

24-09-2015 om 09:53

de vraag

Familielid, ik snap ook niet waar je je mee bemoeit. Dat is toch iets dat hij helemaal voor zichzelf moet bedenken? Wat heeft hij aan meningen van volkomen onbekende mensen die jou, hem en zijn relatiemateriaal helemaal niet kennen.
Hoe zie je dat voor je? Na 50 reacties ga je turven en ga je naar hem toe en zegt: OO zegt dat je het wel moet doen, want je hebt nu lang genoeg rondgescharreld, het is tijd voor vastigheid.

Katniss

Katniss

24-09-2015 om 10:03

Apart

Ik zou echt nooit iemand aanraden om te gaan rondscharrelen, en zou ook niet op een forum vragen of ik dat dan iemand moet aanraden. Je hebt toch zelf een voorkeur/idee/levensovertuiging? Zou net zoiets zijn als dat ik zou vragen 'Op welke partij moet ik stemmen?', als ik dat hier doe weet ik zeker dat Nederland er niet uit gaat komen LOL.
Om Mark moet ik af en toe wel lachen. Ik heb het idee dat hij soms ook wel eens schrijft wat anderen stiekem denken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.