Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Neli

Neli

06-03-2020 om 15:00

Wil niet samen met mijn partner zijn ex echtgenoot uit eten gaan

Sinds anderhalf jaar hebben mijn vriend en ik een lat relatie.
Zijn ex vrouw heb ik een keer ontmoet en kennis gemaak
Voor mijn gevoel deed ze helemaal alsof hij nog van haar is.
Het gevoel wat ik toen kreeg is dat hij ook nog danig van haar onder de indruk is,
terwijl de scheiding al zeven jaar geleden heeft plaats gevonden.

Zij is er met een hele rijke vent vandoor gegaan.
Toch kan mijn vriend met veel plezier en genoegen over haar spreken, geen kwaad woord.
En eerlijk gezegd, dat irriteert mij!

Daarmee ben ik met hem een gesprek aangegaan. Hij zegt dat het niet zo is, maar ik zie het toch!
Hij zegt dat ik dat in mijn koppie heb gehaald en ook niet weet hoe ie dat eruit moet krijgen.

Nu; is binnenkort in de maand mei hun zoon afgestudeerd.
Er komt een opvoering en natuurlijk zijn beide ouders dan aanwezig.
Ik wil niet en toch wil ik voor zijn zoon op zo'n belangrijk moment er zijn.

Hoe ik het zie:
Wat is mijn rol nou? Die is helemaal niks !
Zijn ex vrouw is dan de 'koningin' van het 'bal'.
Haar zoon studeert af,
haar ex man de vader van haar kind(eren) is er, ( zij heeft heel veel geld meegekregen, dus ziet hem als een grote vriend!)
haar andere en hun oudste zoon is er,
haar hele rijke man is er bij,
in welke rol zit ik er nou bij? Wij wonen nog steeds niet samen. vriend woont nog steeds in het huis waar het hele huwelijk heeft afgespeeld.
Ons bindt met helemaal niks geen enkele molecuul.
Dus ik vind dat ik daar maar als een losse flodder zit in een minderwaardige rol,
en dat zal me zeker laten voelen en laten merken net als de orige keer.
dus ik wil niet, durf niet.

Wat vinden jullie nou dat ik moet doen?
Wat zal ik zeggen tegen mijn vriend.?

Je bent de enige

Jaloezie vind ik geen mooie kwaliteit.
Ik vind mijn leven ook een stuk makkelijker dan dat van anderen die ik ken, die wel jaloers zijn.

"in welke rol zit ik er nou bij?"
Als de geliefde van de vader van het afgestudeerde kind.
Dat lijkt me een belangrijke rol.

Maar als je daar alleen maar jaloers gaat zitten miepen over wat anderen hebben dat jij niet hebt, dan wordt het niet zo gezellig.

vlinder72

vlinder72

06-03-2020 om 15:18

Als de partner van zijn vader

Leuk toch dat jij ook bent uitgenodigd. Blijkbaar hoor je er wel bij.

En dat hij zijn ex nog steeds leuk vindt is een stuk beter dan dat ze elkaar de tent uitvechten.

Zoon nodigt zijn vader met zijn nieuwe partner uit en zijn moeder met haar nieuwe partner. Beter kan je het niet hebben.

Waarom

Waarom moet hij kwaad over zijn ex spreken? De scheiding is 7 jaar geleden, zij is verder gegaan en hij ook. Maar ze blijven samen ouders van hun kinderen. Ik vind het mooi dat dit blijkbaar in harmonie gaat. Ik vind dat te prijzen van beide ouders. Dat haar nieuwste relatie geld heeft, zijn j bij de scheiding geld kreeg etc. dat boeit niet. Dat was voor jouw tijd. En je vriend heeft gelijk, het zit in jouw koppie. Waarom ben je zo jaloers en onzeker? Vraag je vriend en zijn zoon of je welkom bent en ben er dan wel of niet bij. En natuurlijk is de moeder van de geslaagde belangrijker dan de nieuwe partner. Net zoals je vriend ook belangrijker is dan die rijke vriend. Maar wat jij wil is bevestiging van je vriend dat jullie een echt stel zijn. Wil je samenwonen op een nieuwe plek dan praat daar met je vriend over en projecteert dat niet op zijn ex en hun kind want dat siert je niet.

Alco

Alco

06-03-2020 om 15:30

Mag ik vragen...(Beetje o.t.)

Ben jij alcoholist?
Je klinkt als de (paar) alcoholisten die ik ken / kende. Een van hen heeft bij de AA geleerd om met zijn enorme jaloezie om te gaan.

Dat alcoholisme is verder niet per se relevant natuurlijk, ik ben gewoon benieuwd. Ga je eigen leven leiden, maak je eigen keuzes. Ga mee als de vriendin van de vader. Niet rijk, wel geliefd. Of ga niet mee.

@Emma

@Emma

06-03-2020 om 16:15

Ik had dat in het begin ook hoor met de ex van mijn vriend. Het heeft een paar jaar geduurd voordat alles een beetje geland was bij iedereen, ook bij mij. Het is positief dat je bent uitgenodigd. Als je het ingewikkeld vindt hou je je een beetje op de vlakte. Je bent de nieuwe liefde van de vader en dat is best belangrijk. Over een tijd zul je er anders tegenaan kijken., de ex waarschijnlijk ook. Vergeet niet dat je vriend ook aan zijn nieuwe plaats moet wennen. Dat was bij ons in ieder geval wel zo.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-03-2020 om 17:34

Geen last van

Ik heb me nooit geïntimideerd gevoeld door de ex van mijn partner, die overigens een hekel aan me heeft. Andersom gedraag ik me bij mijn ex en mijn kinderen ook alsof ik een belangrijk persoon ben, de moeder van de kinderen. De (niet meer zo) nieuwe vrouw van ex is ook belangrijk, maar is er wel extra bij. En ik ken mijn ex langer dan zij, dus het is niet gek dat ik hem behandel als oude bekende.
Ben je wel jonger, knapper en hoger opgeleid dan zijn ex? Dat heeft zij dan weer op me voor.

Uhh

Mijn ex heeft mij als moeder gepasseerd bij het afstuderen van mijn kind. Hij ging met z'n nwe vriendin en mijn kind uit eten. Ik voelde me als moeder zwaar K@t toen ik dat hoorde. En Truus is ook nog eens inderdaad jonger sportiever hoger opgeleid. En mijn kinderen laten zich regelmatig ontvallen dat het zo'n leuk mens is. Dus het is maar net hoe overtuigd je van jezelf bent en hoe goed je je ellebogen kan of wil gebruiken.
(OT ik ben geen alcoholist maar wel onzeker. Komt o.a. door jarenlange afwijzing door ex, maar das een ander verhaal)

Phryne Fisher

“Andersom gedraag ik me bij mijn ex en mijn kinderen ook alsof ik een belangrijk persoon ben, de moeder van de kinderen“
Haha. Precies. Dat doe ik ook.

Mijntje

Mijntje

06-03-2020 om 18:59

genieten

Jij mag daar gewoon gaan genieten van je trotse vriend en die leuke zoon van hem (ik hoop dat je hem ook mag). Verder niets. Je vriend heeft voor jou gekozen, vergeet dat niet.

Ik moet zeggen dat ik het leuk vindt hoe je eea omschrijft; de ex de koningin van het bal en ons bindt geen enkele molecuul. In die trant ben jij niet de boze stiefmoeder, eerder de prinses die nog steeds wacht op de prins op het witte paard? Ik begrijp uit je stukje dat je vooral verbolgen bent over het feit dat je vriend nog geen verdere stappen in jullie relatie wil nemen? Praat daar eens met hem over dan of heb een beetje geduld.

Dezelfde stoel als haar nieuwe relatie

Je zit op dezelfde stoel als haar nieuwe relatie; dezelfde “positie” tov de zoon.

Het maakt niet uit dat die nieuwe relatie rijk is; het gaat erom wat de nieuwe relatie voor haar en jij voor jouw vriend betekent.
(Eigenlijk gaat het erom wat jij en je vriend voor elkaar betekenen.)

Ga er heen en geniet van een gezellige middag. De zaal zit vol met complexe relaties; sommige relaties zijn hecht en sommige relaties minder. Die rijke vriend betekent niet meteen dat hij mr. perfect is. Aan de buitenkant kan je niet zien hoe mensen echt met elkaar omgaan; laat dat onzekere gevoel over jezelf een beetje los...

Mari

Mari

06-03-2020 om 19:56

of wees de tofste

Stap uit al het concurrentie denken, en wees tof tegen de ex, vriendelijk en aangenaam. Leuk voor vriend en zijn zoon maar daar moet je het niet om doen. Doe het gewoon omdat het jou tot een leuk mens maakt en je trots op jezelf kan zijn.

Miss

Miss

06-03-2020 om 21:27

"Wat vinden jullie nou dat ik moet doen?"

Neli, ik ging er heen als de tofste zoals Mari zegt, leukste, gezelligste, liefste, vrouw heen.
Ik liet haar zien wie ik was! Haha. Stak haar ogen nog net niet uit met mijn blingbling oorbellen ( nee zonder gekheid, dat is natuurlijk een grapje) Maar zou knallen van trots, wat knap dat hij afgestudeerd is!
Ben betrokken bij haar zoon, betrokken bij je vriends trotse moment!

Dat is het belangrijkste, laat jezelf van je mooiste kant zien. Ik denk dat je vriend dan steeds meer oog voor jou gaat krijgen. Probeer de "jalousie" opzij te zetten, dat maakt je niet zn mooie bonus"moeder".....

Richt je op hem!

Flavia

Flavia

06-03-2020 om 21:28

Eledoris

Waarom zouden jouw kinderen hun stiefmoeder niet een leuk mens mogen vinden, je hoopt toch ook dat ze een eventuele nieuwe relatie van jou leuk vinden?

Dat staat los van de relatie die jij met je ex hebt.

Alco

Alco

06-03-2020 om 23:39

Elledoris

Jouw draadje heb ik ook gelezen en ik heb me toen niet afgevraagd of jij alcoholist was. Het komt door de toon van Neli en het is een gevoel dat het bij mij oproept. Ik wil graag weten of ik het bij het juiste eind heb. Het is ook niet om haar te veroordelen, maar wel om misschien een andere blik erop te werpen.

Onzekerheid en jaloezie zijn op zichzelf al moeilijk genoeg. Binnen de context van alcoholisme is het beter om breder te kijken dan alleen deze eigenschappen.

Miss

'Ik liet haar zien wie ik was! Haha.' Vanwaar die concurrentiestrijd? Ik snap het niet. Het kan best zijn dat de ex van de partner van Nell vlotter, leuker, rijker en nog wat is. En dat de animositeit tussen de twee exen in het openbare leven leuker lijkt te zijn. Als je denkt dat je daarmee de concurrentie aan moet gaan, dan vergis je je toch? Je partner zoekt toch geen betere versie van zijn voormalige ex? Hij wil jou. Een ander mens, met andere kwaliteiten. Wellicht zonder blingbling, getetter en geldzucht. En dus wellicht minder opvallend in het openbare leven. Nou en? Je bent er gewoon en je bent wie je bent.
Ik zou ell dus ook adviseren om gewoon te gaan en de rol te spelen die ze heeft: de nieuwe vriendin van de vader van d gediplomeerde. En dan vooral in de hoedanigheid van zichzelf.

Tsjor

Anemone

Anemone

07-03-2020 om 11:41

Kinderen

Ik snap ook nooit waarom de kinderen de nieuwe vriend of vriendin van ex niet leuk mogen vinden. Ik ben blij met elke volwassene die van mijn kinderen houdt, dat is toch alleen maar fijn voor ze?

Als je eigen relatie met je kinderen niet goed is, moet je daar mee aan de slag. Die jaloerse insteek is echt voor niemand leuk, ook voor jezelf niet. En ik kan me voorstellen dat het ook afstand tussen jou en je kinderen creëert.

Schaarste denken

Anemone, misschien is dat een gevolg van schaarstedenken? Dat iemand er vanuit gaat dat een kind maar van een beperkt aantal mensen kan houden, en dat alles wat naar de nieuwe vriendin gaat van het totaal wordt afgetrokken?

rode krullenbol

rode krullenbol

07-03-2020 om 12:29

Overigens ...

Over het daadwerkelijk moeten delen van een man hebben Bertolt Brecht en Kurt Weill een treffend lied geschreven: het ‘Eifersuchtsduett’. Hier een uitvoering met Nina Hagen:


https://youtu.be/pLV5DVR4BoE.

Rode krullenbol

zebra

zebra

07-03-2020 om 15:00

jezelf zijn

iets aantrekken waarin je je prettig voelt en gewoon jezelf zijn tijdens die diploma uitreiking, dan zul je je zelf ook het prettigst voelen. Laat de moeder schitteren als de koningin op het bal als zij zich daar prettig bij voelt, het is wel haar zoon die zijn diploma in ontvangst mag nemen en daar zal ze zeker trots op zijn. Wat jij van haar vindt, dat doet (op dat moment) echt niet ter zake.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.